Ga naar inhoud
GENEGEERD

De gevolgen van een brandstof tekort.

medan
 Share

Recommended Posts

ik had hier gisteren een discussie met mijn stiefvader over.

ik ben van mening als het midden oosten onze olie kraan dichtdraait dat we het mischien 3/4 dagen met onze reserves winkels en ziekenhuisen kunnen aanvullen..

als onze reserves "leeg" zijn en er geen voedsel meer is dat mensen de straat op gaan en simpelweg de poep de ventilator raakt.

hij daar in tegen gelooft dat als ons olie opraakt dat de overheid binnen 3 dagen een alternatieve brandstof gaat verspreiden.

(ja hij heeft vertrouwen in de regering.)

hij zegt ook de reden dat we deze alternatieve brandstof nog niet hebben is omdat ze overheid zoveel mogelijk geld wilt verdienen met fossiele brandstof.

maarja laat maar komen wat denken julllie.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als de overheid zo’n alternatieve brandstof heeft zullen ze het in ieder geval niet zomaar gaan verspreiden. Als de bevolking namelijk geen grote afstanden af kan leggen is deze makkelijker te beheersen.

Wanneer SHTF door voedseltekorten dan zal de overheid waarschijnlijk niet meer het hele land kunnen controleren. Dit heeft tot gevolg dat ze zich terug zal trekken tot de regio Den Haag-Rotterdam. Zodat ze in ieder geval beschikking heeft over havens, militaire kazernes, enkele vliegvelden en de laatste druppels olie.

Zelf denk ik dat bij een SHTF-situatie overgestapt zal worden op aardgas, hier in de regio rijden namelijk al enkele bussen en zelfs vrachtwagens op dat spul. Aangezien Nederland dan nog beschikt over aardgasvelden zou het een prima noodoplossing zijn, zodat de overheid meer tijd heeft om een echte alternatieve brandstof te zoeken.

Link naar reactie

De overheid heeft helemaal niets. Zero, nada.

Er is ook geen alternatief voor olie. Olie is zo alom tegenwoordig dat het onmogelijk is om "even snel" een alternatief uit de hoge hoed te toveren. Elk alternatief heeft jaren nodig om de markt te kunnen verzorgen.

Wanneer de olie aanvoor stopt, dan gaan onmiddelijk alle benzine en diesel op de bon. De strategische voorraaden worden langzaam op de markt gebracht. En na een jaar zal er nauwelijks nog een auto rijden.

Na 10 jaar hebben we dan een heel nieuwe samenleving die op sommige vlakken verrasend modern zal zijn (internet), maar op andere vlakken (voedsel) zeker aan de begin 1900 zal doen denken.

Link naar reactie

Waarom zou internet beschikbaar zijn dan na 10 jaar? Heb je een idee wat datacenters aan energie vreten? Er zijn zogenaamde groene dc's maar die draaien maar voor een klein deel groen omdat de capaciteit van groen (nog) onvoldoende is. Voor productie (op grote schaal) ook heb je volgens mij nog steeds olie nodig. Volgens mij is de NL strategische voorraad 30 dagen. Gezien onze nieuwe LNG installatie in de Rotterdamse haven hebben ook nog wel wat voorraad gas. NL wilde immers de gasrotonde van de EU worden.

Link naar reactie

Waarom zou internet beschikbaar zijn dan na 10 jaar? Heb je een idee wat datacenters aan energie vreten? Er zijn zogenaamde groene dc's maar die draaien maar voor een klein deel groen omdat de capaciteit van groen (nog) onvoldoende is. Voor productie (op grote schaal) ook heb je volgens mij nog steeds olie nodig. Volgens mij is de NL strategische voorraad 30 dagen. Gezien onze nieuwe LNG installatie in de Rotterdamse haven hebben ook nog wel wat voorraad gas. NL wilde immers de gasrotonde van de EU worden.

Omdat ik niet verwacht dat het einde van olie het einde van de beschaving of de mensheid zal zijn. Olie gaat op, maar de mensheid gaat door.

Het internet geeft een enorme stijging van de efficientie, dat is iets waarvan ik verwacht dat dat ook na het olie tijdperk zinvol is, en er dus vraag naar zal zijn.

Bovendien is het opwekken van stroom vrij gemakkelijk. Zeker met kernergie moet het mogelijk zijn om zo lang stroom op te wekken als er mensen zijn.

Ik denk dat de toekomst elektrisch is, geen elektrische auto's op de schaal zoals we nu olie gebruiken, maar wel elektrisch in de zin dat veel productie middelen, informatie en entertainment op elektriciteit zal draaien.

Link naar reactie

die strategische voorraad van 30 dagen is idd waar maar het wordt ook verzwegen dat die nu al niet meer toereikend is omdat er nu teveel auto,s rondrijden en de voorraad niet evenredig genoeg is meegegroeit.

een collega heeft een familielid die werkt bij 1 van die grote petrochemische jongens, ook handelen ze in olie met andere landen dus de voorraad is niet altijd op ''nivo'', zullen we maar zeggen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...