Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wordt Groningen de grootste recreatieplas van Nederland?

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

Gast Dick Berts

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/31/door-gaswinning-groningen-kunnen-dijken-bezwijken/

Ik vond via de zoekfunctie nog geen draad over de gaswinning in Groningen, waardoor via aardbevingen zelfs de dijken het kunnen begeven...

Wordt Groningen de grootste recreatieplas van Nederland, met af en toe een tsunami waarop je lekker kunt surfen?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ach, zolang een minister zegt dat naar schaliegas boren onschadelijk is , wie zijn wij dan om ons daar zorgen over te maken .

Juist! Gelukkig doen de grote bedrijven die hem daarin adviseren altijd gedegen en betrouwbaar onderzoek!

Link naar reactie

Blijkbaar moeten we ons eerst 2x aan een steen stoten... Chemicalien de grond in pompen, de bodem cracken, even serieus daar hoef je niet voor te hebben doorgeleerd om te snappen dat dat nooit goed kan zijn. Het schijnen meer dan 400 chemicalien te zijn trouwens, al zullen ze daar nooit openheid over geven want dan komt er zoveel weerstand vanuit de burgers dat het hele plan van tafel gaat. Ik hoop dat er genoeg mensen zijn die hier zeer kritisch naar kijken en niet zomaar alles aannemen.

Link naar reactie

Ze hadden bij de Blauwe Stad dan beter alleen drijvende waterwoningen kunnen bouwen: http://www.reiderwolde.nl/gebied.php

"Het waterpeil van de vaarverbinding en bijgevolg ook van het meer wat door de aanleg ontstaat, wordt gelijk met het

waterpeil van de Blauwe Stad, namelijk NAP –0,65 meter. In verband met de bovengenoemde waterbergingsfunctie kan het waterpeil

stijgen tot maximaal -0,15 m NAP. De ten zuiden en ten oosten gelegen woonbebouwing wordt voor zover nodig, door middel van

kades en dijken tegen het water beschermd." Bron: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=blauwe%20stad%20nap&source=web&cd=8&ved=0CFcQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.gemeente-oldambt.nl%2Fdocument.php%3Ffileid%3D19273%26m%3D39%26f%3De75c6ee5b22f6f2d54e46fe30c542fba%26attachment%3D1%26c%3D12777&ei=XecKUdy_C6y20QWtkIGQDw&usg=AFQjCNG70q1Q_hh1mSp0itnsJskpFe4xUw&bvm=bv.41642243,d.d2k

Link naar reactie

Aan de recreatieplas wordt hard gewerkt:

Respectievelijk 2,7 en 3,2! op de schaal van Richter.

De tweede verbrak bijna het NL record van 3,5!

Bizar!

Ik heb ooit een lichte aardschok gevoeld in Zeeland. Epicentrum daarvan lag in Limburg. Het was maar heel licht, de meeste mensen werden er niet eens wakker van, maar ik voelde alles deinen, dat is echt beangstigend. Ik kan me voorstellen als het in de orde van grootte ligt van 3 of 4 op de schaal van Richter dat je je pyjama bevuild. Laat staan een schok van 7!

Link naar reactie

Eerst betaald de burger de hoofdprijs voor het gas, met alle zgn heffingen, de multinationals maar lachen,

straks als het echt mis gaat, zijn ze de zielepiet, en is er geen geld meer, kan de burger weer voor de kosten

opdraaien, kijk naar fukushima, Tepco, miljarden winst gemaakt, en de mensen een schade vergoeding

geven, die overeenkomt als een blik soep en een zak rijst. En honderden kilometers bestraalde stukken land.

Link naar reactie

• 9 months later...
  • 1 month later...

De gaswinning in Groningen veroorzaakt steeds meer en steeds zwaardere aardbevingen. Verschrikkelijk voor alle mensen waarvan het huis aan gort gaat. Maar als we niet oppassen, dan bezwijken de Groningse zeeweringen ook nog een keer bij een forse aardbeving.....

Fantastisch dat er nu Groningers zijn die een gasstation van de NAM bezet houden. Eindelijk eens geen makke schapen. Ik steun deze mensen van harte vanuit Den Helder! Zelfs als mijn kachel uit zou vallen door hun activiteiten!

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3576072/2014/01/12/Boze-Groningers-bezetten-gaswinningslocatie-NAM.dhtml

Link naar reactie

Na WOII is zo'n beetje de hele randstad opgebouwd met het geld wat verdiend werd met de gas en olie winning hier in 't Noorden.

100 Miljard winst heeft dat al opgeleverd, het Noorden heeft daar nauwelijks wat van terug gezien. Ja, de overheid heeft een paar overheidsdiensten hierheen verplaats voor wat werkgelegenheid, maar breekt dat nu weer af.

En nu moeilijk doen over compensaties aan gedupeerden. :mad:

Dichtdraaien die gaskraan! Moet je eens kijken hoe snel de overheid met een oplossing komt.

Link naar reactie

De gaswinning in Groningen veroorzaakt steeds meer en steeds zwaardere aardbevingen. Verschrikkelijk voor alle mensen waarvan het huis aan gort gaat. Maar als we niet oppassen, dan bezwijken de Groningse zeeweringen ook nog een keer bij een forse aardbeving.....

Fantastisch dat er nu Groningers zijn die een gasstation van de NAM bezet houden. Eindelijk eens geen makke schapen. Ik steun deze mensen van harte! Zelfs als mijn kachel uit zou vallen door hun activiteiten!

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3576072/2014/01/12/Boze-Groningers-bezetten-gaswinningslocatie-NAM.dhtml

Er staat meer te gebeuren.

Groningen Ontploft

Onder het motto: "VEILIGHEID VERSLOFT: GRONINGEN ONTPLOFT!" zal de eerste van een reeks manifestaties plaatsvinden op woensdag 15 januari om 14:00uur. ‘De exacte locatie in onze provincie zal maandag bekend worden gemaakt. Vanaf deze locatie zullen we de komende maand opstomen door Nederland richting Den Haag.’’ ‘De eerste aanzet tot actie zal plaatsvinden maandag 13 januari om 16.30 uur in het Provinciehuis te Groningen. GBB voorzitter Corine Jansen zal ons nieuwe boek “gescheurd vertrouwen” aanbieden aan de commissaris van de Koning.’

http://www.gic.nl/economie/groninger-bodem-beweging-gbb-gaat-radicalere-koers-varen-en-kondi

Link naar reactie

Ik vond een berichtje met een filmpje erin. Een brandweerman heeft in een uurtje tijd wat data van aardbevingen in Groningen, verkregen van de KNMI, ingevoerd en hij heeft zo het aantal aardbevingen in een timelaps gezet. Je ziet de aardbevingen steeds sneller en vaker en erger plaatsvinden.

Ik wist dat, maar hier zag ik het zo duidelijk...brrr.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...