Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eieren zoeken voor survival, ook krokodil eieren


Tom

Aanbevolen berichten

Een artikel over het vinden en koken van eieren in de natuur in plaats van het zoeken naar eetbare planten of insecten is het eten van eieren een eenvoudiger en een veiliger proces (veel minder kans om uiteindelijk vergiftigd te worden).

 

Eieren zijn een bijna perfecte vorm van voeding, en zijn een goed survival voedsel. Ze hebben een hoog gehalte van eiwit, maar ook omega-3 vetzuren en gezonde vetten. Ze zijn een goede bron van vitamine B12, fosfor en selenium.

 

Eieren zijn zo goed zelfs, dat ik eens gelezen heb dat alles wat je nodig zou hebben om gezond te blijven, is het eten van eieren en tomaten om alle essentiële voedingsstoffen die u nodig heeft om te overleven Of waar is of niet, het illustreert het punt-eieren zijn geweldig, en vaak over het hoofd gezien in overleving literatuur.

 

Denk ook aan eende-eieren, gans, fazant, kalkoen enz.

 

Het goede nieuws is, bijna alle vogeleieren gevonden in Noord-Amerika en Europa zijn eetbaar, in alle stadia van ontwikkeling.

 

 

Maar in het buitenland vind je ook krokodillen- eieren (pas op voor de krokodil), slangen-eieren, Schildpad enz

 

Kuit (zijn kleine eieren), worden vaak gevonden in trossen, waardoor het zoeken naar kuit al snel resultaten geeft.

Kuit worden beschouwd als een delicatesse in vele delen van de wereld.

 

Steur is de meest populaire vorm van kuit, maar een aantal andere voorkomende zijn kabeljauw, heek, haring, Mullet, zalm, Steelhead, en Striped Bass.

 

Maar ook kuit kunnen worden bereid op verschillende manieren, met inbegrip van koken, gebakken, gedroogd.

Ze kunnen worden bewaard door het drogen, het maken van kaviaar of door gisten.

 

Bottarga is een populaire vorm van het drogen van kuit (vis eieren). Het gaat om zouten en dan vaak kruiden

 

ALLES OVER HET VINDEN, BEREIDEN, ZOEKEN, CONSERVEREN VAN EIEREN OP DE LINK (klik)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Klopt wat je zegt... Alleen wel eens een half bebroedt ei gegeten? :rolleyes:

 

Als je eieren vind, en niet zeker bent over de staat van t ei, leg t dan in t water. Zinkt t ei, dan is het nog goed voor consumptie, drijft t? Vergeten, en ook niet proberen, want de stank die vrijkomt als je dat eitje openbreekt zorgt ervoor dat je dagen geen eetlust meet hebt... ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zorgt ervoor dat je dagen geen eetlust meet hebt... ;)
Da's best handig voor een shtf ;) Maar goed topic dit. Wel denk ik dat er in een echte shtf nog maar heel weinig dieren over zullen blijven die eieren zullen leggen. De volwassen dieren zullen als eerste bejaagd worden en de pan ingaan. Misschien ook goed, om áls je dan een nest vindt, de eieren niet allemaal te nemen, zodat je nog dieren overhoudt, die weer voedsel kunnen produceren.

 

Ik vraag me gelijk af of slakkeneitjes ook eetbaar zijn. Die kom je vrij veel tegen. Wordt je ook niet vet van natuurlijk, moet je heel veel voor vinden om het lonend te maken, maar als je miereneitjes kunt eten zal dit ook wel kunnen. Sowieso dan insecteneitjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 8 jaren later...
Op 21-6-2013 om 23:06, 12gauge zei:

probleem is alleen als je eieren blijft zoeken en eten er geen beesten overblijven om ze te leggen

Je kan gerust eieren in de natuur mee nemen, als je er steeds een paar eieren in het nest laat gaan ze er steeds eieren bij leggen.

Als er op een duur geen eieren bij worden gelegd, doe je er weer een paar eieren bij, dan is er genoeg na was, en jij hebt kunnen genieten van de opbrengst die je met elkaar hebt kunnen rapen.

 

Zorg altijd dat je de natuur verreikt, dan blijf je er nut van ondervinden, en een goed gevoel.

 

https://www.hetkanwel.nl/eieren-en-gezondheid-wat-je-niet-wist/

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JJ&A zei:

gaan ze er steeds eieren bij leggen

 

Weet je dat wel zeker?

Er zijn soorten die een tweede leg houden wanneer de eerste mislukt.

Maar "bijleggen" omdat er een paar verdwijnen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Rien zei:

 

Weet je dat wel zeker?

Er zijn soorten die een tweede leg houden wanneer de eerste mislukt.

Maar "bijleggen" omdat er een paar verdwijnen???

Mijn vader is onderduiker geweest tijdens de oorlog, en is geboren en echt op het platteland op gegroeid.

Die heeft het veel ervaring met de eieren zoeken en de vogels aan het eieren leggen houden voor een paarkeren.

Hij liet één of twee eieren liggen en daar werd dan weer eieren bij gelegd tot er niets meer bij werd gelegd dan deed hij er weer een stuk of vijf bij, zo bleven er voldoende vogels bij komen.

Hij liet ook wel eieren uit broeden met een broedmachine, zo had hij toen ik heel klein was kalkoenen, fazanten en eenden.

En tot ik heel klein was had hij bij een gewoon huurhuis in de tuin duizend kippen.

 

Hier zie je ons gezin met een paar kippen in beeld.

 

1507795083_FamilieJakobvanGennep(2).thumb.jpg.bc71a430aefc49e6921ba0ceabccfa19.jpg

 

Foto met mijn ooms en vader, ze waren met zestien kinderen.

 

871186112_Vadermetbroers.thumb.jpg.5feb16bd9fb01ef0b348a0b8e23c4747.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...