Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Miljoenen verkwanseld bij gemeente Den Bosch

De gemeente Den Bosch heeft de ruim 700 miljoen euro verkwanseld die het in twintig jaar tijd heeft verdiend met de verkoop van aandelen en dividenden in nutsbedrijven. Het geld is besteed aan dure projecten die soms mis zijn gelopen, schrijft Omroep Brabant op basis van onderzoek van de Onderzoeksredactie.

In 1993 besteedde de gemeente 250 miljoen gulden voor een stadskantoor met een volautomatische parkeergarage. De parkeergarage werkte niet en kostte de gemeente 8 miljoen gulden. Een gymzaal die hard nodig was, kwam er daardoor niet. In 2008 werd een centrum voor kunst verbouwd, maar gebruikers klaagden dat onder meer de akoestiek was verdwenen en het podium ontbrak.

Als de gemeente het geld aan de burger had gegeven, waren alle inwoners van de stad twintig jaar lang gevrijwaard gebleven van gemeentelijke lasten.

Het grootste probleem is dat wij als land al lang niet meer aan de top staan. Ooit hadden wij behoorlijk goede opleidingen en een diploma kreeg je niet zomaar omdat je anders niet aan een baan zou kunnen komen. Om verschillende redenen is het gemiddelde niveau van de NL-er gedaald en nu zitten we met een behoorlijk probleem. Als ik naar de gemiddelde jeugd kijk die straks voor mijn AOW moeten werken, dan weet ik nu al dat dat er straks niet meer zal zijn. Uitzonderingen daargelaten en op een paar goede universiteiten na. We lopen niet meer voorop en met onze huidige vindingrijkheid lijken we de problemen ook niet meer te kunnen oplossen. Momenteel draaien we als land op onze handelsgeest en connecties uit het verleden. Willen we weer tot de top gaan behoren, dan moeten we investeren in de opleidingen en onze jeugd.

Ooit hadden we gemiddeld een IQ van 107. Zie nu de huidige lijst. Een aantal redenen zie je wanneer je onder aan de lijst kijkt.

Zuid Korea - 106

Japan - 105

Taiwan - 104

Singapore - 103

Nederland - 102

Zweden - 101

Belgie - 100

Engeland - 100

Australie - 98

Frankrijk - 98

Amerika - 98

Canada - 97

Finland - 97

Spanje - 97

Rusland - 96

Portugal - 95

Turkije - 90

Suriname - 89

Cuba - 85

Marokko - 85

Tanzania - 72

Sudan - 72

Ghana - 71

Nigeria - 67

Zimbabwe - 66

Guinea - 66

Democratic Republic of the Congo - 65

Sierra Leone - 64

Ethiopia - 63

Equatorial Guinea - 59

Ik vind het niet vreemd dat mensen: minder, minder, minder. gaan roepen als je dit leest.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3622202/2014/03/25/Man-87-mishandeld-en-beroofd-bij-graf-echtgenote.dhtml

Waar gaat het heen met dit trieste land.

Nou, volgens mij gaan we naar de "KLOTE". Alles wordt hier slechter, de mentaliteit, de verzorging, het voedsel, de politiek, de economie, de natuur enz. enz. enz..... of klagen we weer teveel?

Het grootste probleem is dat wij als land al lang niet meer aan de top staan. Ooit hadden wij behoorlijk goede opleidingen en een diploma kreeg je niet zomaar omdat je anders niet aan een baan zou kunnen komen. Om verschillende redenen is het gemiddelde niveau van de NL-er gedaald en nu zitten we met een behoorlijk probleem. Als ik naar de gemiddelde jeugd kijk die straks voor mijn AOW moeten werken, dan weet ik nu al dat dat er straks niet meer zal zijn. Uitzonderingen daargelaten en op een paar goede universiteiten na. We lopen niet meer voorop en met onze huidige vindingrijkheid lijken we de problemen ook niet meer te kunnen oplossen. Momenteel draaien we als land op onze handelsgeest en connecties uit het verleden. Willen we weer tot de top gaan behoren, dan moeten we investeren in de opleidingen en onze jeugd.

Ooit hadden we gemiddeld een IQ van 107. Zie nu de huidige lijst. Een aantal redenen zie je wanneer je onder aan de lijst kijkt.

Zuid Korea - 106

Japan - 105

Taiwan - 104

Singapore - 103

Nederland - 102

Zweden - 101

Belgie - 100

Engeland - 100

Australie - 98

Frankrijk - 98

Amerika - 98

Canada - 97

Finland - 97

Spanje - 97

Rusland - 96

Portugal - 95

Turkije - 90

Suriname - 89

Cuba - 85

Marokko - 85

Tanzania - 72

Sudan - 72

Ghana - 71

Nigeria - 67

Zimbabwe - 66

Guinea - 66

Sierra Leone - 64

Ethiopia - 63

Equatorial Guinea - 59

Kijk dit eens, snap je hoe eea ontstaat: http://www.npo.nl/het-grote-racisme-experiment/POMS_S_BNN_425296

Een IQ test is uitermate cultureel bepaald en daarom een slechte maat.

Heeft men destijds bij de Indianen in Amerika ook gedaan. Testjes afnemen met abstracte figuren, rekensommen e.d. terwijl dit in het leven van een Indiaan simpelweg niet voorkomt.

Hadden ze een toegespitste test gemaakt met bv. patroonherkenning tussen struiken, was de uitslag heel anders geweest.

• Leuk 1
Kijk dit eens, snap je hoe eea ontstaat: http://www.npo.nl/het-grote-racisme-experiment/POMS_S_BNN_425296

Een IQ test is uitermate cultureel bepaald en daarom een slechte maat.

Heeft men destijds bij de Indianen in Amerika ook gedaan. Testjes afnemen met abstracte figuren, rekensommen e.d. terwijl dit in het leven van een Indiaan simpelweg niet voorkomt.

Hadden ze een toegespitste test gemaakt met bv. patroonherkenning tussen struiken, was de uitslag heel anders geweest.

Ja, ik weet dat IQ testen alleen maar werken bij de beter opgeleiden maar het is wel de maatstaf voor de moderne samenleving. Ik wilde alleen maar mijn punt maken dat het scholingsniveau hier sterk achteruit is gegaan. Voor een HBO diploma moest je vroeguh behoorlijk hard werken en een MBO diploma kreeg je ook niet zomaar. Omdat de regering iedereen een diploma gunt zijn deze opleidingen enorm verpaupert. Het is niet voor niets dat de Aziatische landen de afgelopen decennia sterk zijn gestegen, daar wordt enorm veel effort in de opleidingen gestoken.

Ik ken de uitzending waar je naar verwijst, maar daar heeft het niet mee te maken. Wanneer je Sven Kramer in de schaatsploeg hebt, dan zal het niveau van iedereen omhoog gaan. Je bent zo sterk als je slechtste schakel. Gelukkig ziet men dit nu wel en heb je bijvoorbeeld "plus klassen" en "Leonardo klassen", zodat deze kinderen zich toch verder kunnen ontwikkelen. Zij moeten het straks wel gaan doen voor ons land.

Ik zie u mensen met een NL HBO diploma die bijvoorbeeld niet kunnen rekenen of onvoldoende NL spreken. Hoe kun je deze mensen serieus nemen als ze op sollicitatie komen? Men probeert\gaat nu ook zgn. cijferlijsten aan de achterkant van het diploma zetten en probeert het zo op te lossen, maar dan wil iedereen straks alleen maar mensen in dienst die een MBO cum laude hebben gedaan. Dat is ook niet de oplossing.

@lewieke, jullie kunnen altijd nog de Walen de schuld geven van het feit dat het Belgisch IQ zo laag is. Vlamingen hebben 110 en Walen 90, zeg maar.:p Wij Hollanders weten natuurlijk dat het andersom moet zijn.

Ik vind het niet vreemd dat mensen: minder, minder, minder. gaan roepen als je dit leest.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3622202/2014/03/25/Man-87-mishandeld-en-beroofd-bij-graf-echtgenote.dhtml

Waar gaat het heen met dit trieste land.

Lijkt me eerder dat vooral de EQ ver en ver achterblijft. Als je een beetje sociaal ontwikkeld bent dan doe je dit -jou link- niet. Heeft niks met opleiding te maken volgens mij. Het roepen van 'minder' geeft naar mijn mening wel aan dat er opleiding, inzicht en kennis ontbreekt.

Lijkt me eerder dat vooral de EQ ver en ver achterblijft. Als je een beetje sociaal ontwikkeld bent dan doe je dit -jou link- niet. Heeft niks met opleiding te maken volgens mij. Het roepen van 'minder' geeft naar mijn mening wel aan dat er opleiding, inzicht en kennis ontbreekt.

Het lijkt mij eerder dat mensen het zat zijn en kennelijk wordt dat door de instanties niet begrepen of opgepakt. De daders lopen in NL dezelfde dag weer vrij en al bega je 100x een delict, dan krijg je nog een absurd lichte straf. Daarnaast verschuilen daders zich vaak achter een slachtofferrol, maar dat maakt een dergelijk delict niet minder erg. Als iemand wordt opgepakt voor 10 overvallen, dan wordt de straf niet gestapeld zo van 10x een jaar straf. Nee, dan krijgt de dader korting en krijgt 3 jaar. Per saldo is hij dan na 2\3 van de straf weer vrij en kan hij opnieuw beginnen.

Als de instanties dit niet oppakken, dan gaat het een keer gigantisch mis wanneer iemand eigen rechter gaat spelen.

• Leuk 1
Ik wilde alleen maar mijn punt maken dat het scholingsniveau hier sterk achteruit is gegaan. Voor een HBO diploma moest je vroeguh behoorlijk hard werken en een MBO diploma kreeg je ook niet zomaar.

Het lijkt mij eerder dat mensen het zat zijn en kennelijk wordt dat door de instanties niet begrepen of opgepakt.

oh, je bedoeld dat het IQ van de instantie's drastisch is gedaald! ik snap het nu ik het terug lees.

Zuid Korea - 106

Japan - 105

Taiwan - 104

Singapore - 103

Nederland - 102

Zweden - 101

Belgie - 100

Engeland - 100

Australie - 98

Frankrijk - 98

Amerika - 98

Canada - 97

Finland - 97

Spanje - 97

Rusland - 96

Portugal - 95

Turkije - 90

Suriname - 89

Cuba - 85

Marokko - 85

Tanzania - 72

Sudan - 72

Ghana - 71

Nigeria - 67

Zimbabwe - 66

Guinea - 66

Sierra Leone - 64

Ethiopia - 63

Equatorial Guinea - 59

Een argument waar ik uit menselijkheid nooit achter kan staan.

Ik zal me ook altijd weren tegen dat soort ideologie! Dit laat zien waarom preppen onder andere noodzakelijk is.

Er hoeft maar een zo een figuur aan de macht te komen die even denkt bevolkingsgroepen in een hokje te dumpen.

Wanneer zo een iemand aan de macht komt is het gedaan met civilisatie. Ik zou een van de eerste zijn die onderdak zal bieden aan (onschuldige/slachtoffers) wanneer er weer Hitlertijden zouden komen.

Bespottelijk en walgelijk! Sorry, even goede vrienden. Maar ik tolereer nooit niet dat iemand een of ander volk in een hokje dumpt.

Ik zal nooit zeggen dat onder bepaalde bevolkingsgroepen handenvol rotzakken tussen zitten. Maar die rotzakken zijn ook slechts individuen. En zo hoort men met een ieder om te gaan.

• Leuk 1

http://nu.nl/economie/3737293/voedselbank-in-problemen-klantenaanwas.html

Hier was ik al bang voor!:(

Ik hoop echt dat er wat gesprekken op gang komen zodat er meer en beter geleverd kan worden richting de voedselbanken. Daarnaast lijkt het me geen verkeerd idee dat er wat tegenover het gegeven voedsel staat!

CtM

Een argument waar ik uit menselijkheid nooit achter kan staan.

Ik zal me ook altijd weren tegen dat soort ideologie! Dit laat zien waarom preppen onder andere noodzakelijk is.

Er hoeft maar een zo een figuur aan de macht te komen die even denkt bevolkingsgroepen in een hokje te dumpen.

Wanneer zo een iemand aan de macht komt is het gedaan met civilisatie. Ik zou een van de eerste zijn die onderdak zal bieden aan (onschuldige/slachtoffers) wanneer er weer Hitlertijden zouden komen.

Bespottelijk en walgelijk! Sorry, even goede vrienden. Maar ik tolereer nooit niet dat iemand een of ander volk in een hokje dumpt.

Ik zal nooit zeggen dat onder bepaalde bevolkingsgroepen handenvol rotzakken tussen zitten. Maar die rotzakken zijn ook slechts individuen. En zo hoort men met een ieder om te gaan.

Even goede vrienden maar ik word niet goed van mensen die telkens racisme en Hitler in een discussie noemen, terwijl er feiten worden gegeven. Mijn opa zijn kop is eraf geschoten in de 2e wereldoorlog zodat mijn oma met 5 kinderen achter bleef. De opa van mijn beste vriend zat bij de Mariniers om Rotterdam te beschermen bij de Bruggen en ze hebben heel wat tijd kunnen winnen, zodat veel anderen konden vluchten en dingen in veiligheid konden worden gebracht. Toen hun kogels op waren kregen ze de opdracht van de nog enige levende officier om met de bajonet verder te vechten. Uiteindelijk moesten ze vluchten door in de Maas te springen en te onderduiken. Binnen een week had die man van pikzwart helemaal grijs haar. Daarna is mijn geboortestad ook nog eens gebombardeerd, dus begin a.u.b. geen lulverhalen over Hitler en probeer mij niet in een bepaald hokje te stoppen. Mijn andere opa is steeds naar Antwerpen gegaan in de hongerwinter om voedsel te halen voor de Rotterdammers. Mijn moeder heeft weken in een gastgezin in Friesland gezeten omdat ze te mager was en zo kan ik nog wel een boek schrijven over Hitler.

Als 60% van een bepaalde bevolkingsgroep onder de 23 een strafblad heeft en 60% van deze bevolkingsgroep boven de 45 niet werkt of nooit heeft gewerkt, dan mag je dat kennelijk niet meer benoemen. Mogelijk kunnen sommigen van deze mensen er zelf niet aan doen maar kon je gewoon te makkelijk aan NL geld komen. Er zijn duizenden mensen die hier 30 jaar of langer wonen en nauwelijks NL kunnen praten, dat mag je dus kennelijk niet benoemen. Ik kan je op een bierviltje in de kroeg uitrekenen dat AOW straks niet meer te betalen is. Iemand die hier komt en 65 jaar wordt krijgt dus AOW, een x% per jaar dag hij hier woont. Als hij echter onder het minimumloon komt, dan wordt dat gewoon aangevuld. Daar is geen potje voor, want het is een omslagstelsel. De mensen die nu werken betalen voor de ouderen. Als we dus vergrijzen en grote groepen hebben die onproductief zijn, dan moet een steeds kleinere groep het geld verdienen voor de onproductieve mensen. Mijn kinderen zin geboren met 27000€ staatsschuld per persoon en dat gaat straks nog verder oplopen. Ik wil alleen maar benoemen dat de multiculti samenleving is mislukt op alle fronten en zou het geen probleem vinden dat criminelen het land worden uitgezet. En nee, ik ben ook geen fan van Geert Wilders. Ik ben Liberaal.

Bij ons is ook iedere goede buur welkom. Mijn kids hebben veel vriendjes uit alle hoeken van de wereld en deze zijn heel vaak bij ons aan het spelen. Omdat wij geen enkel probleem hebben met gastvrijheid. Mijn ene buurvrouw komt uit Suriname en twee deuren verder wonen mensen uit India. Allemaal hele goede buren en mensen. De beste vriendin van mijn dochter komt uit Marokko en speelt heel vaak bij ons. Haar ouders zijn hardwerkende nette mensen dus daar heb ik ook geen enkel probleem mee.

Het probleem is dat je kennelijk geen feiten mag benoemen als er een kleurtje of hokje aan zit. Dan wordt ome Adolf er weer bijgehaald.

Als ik straks in Spanje woon, dan heb ik niet de illusie dat ik als 100% Spanjaard wordt gezien, sterker nog niet eens 50%. Ik zal wel proberen me zo goed mogelijk aan te passen en productief te worden op alle fronten. Wat dat betreft ligt het ook aan jezelf. Ik kan met al mijn buren goed overweg en we helpen elkaar daar waar we kunnen. Dat vind je niet meer in NL. Als er iemand problemen heeft, dan staat het halve dorp klaar. In zo'n samenleving wil ik graag wonen.

Wanneer je in NL tegen een boom piest omdat je echt moet, krijg je 100€ boete. Ook als je geen legitimatie bij je hebt krijg je een fikse boete. illegaliteit is echter niet strafbaar, dus wanneer een illegaal geen legitimatie heeft dan krijgt deze geen boete. Ook niet als deze tegen een boom piest, want waar moeten ze de boete heen sturen? Binnen een paar uur lopen ze weer op straat. Ik zou hier graag een beter beleid op zien zoals momenteel in Australië is ingezet. Momenteel komen er veel mensen naar ons land die geen ziektekosten verzekering hebben, want hier wordt je toch wel geholpen. Er komen hele bussen met zieken deze kant op want de NL betaald toch wel.

Als je de problemen wilt oplossen in dit land, dan moet er rigoureus een andere aanpak komen op alle fronten. Dan moet het kaft van het koren worden gescheiden. De goeden mogen blijven en de anderen mogen vertrekken. Daarnaast zal men moeten investeren in scholing, scholing en nog eens scholing.

• Leuk 1

'Fiscus half miljard kwijt aan stekkerauto's'

AMSTERDAM (AFN) - De in 2013 ingevoerde gunstige belastingsmaatregelen voor kopers van elektrische en hybride auto's hebben de fiscus al een half miljard gekost. Dat blijkt zaterdag uit een berekening van de Volkskrant.

Volgens de krant zijn er vorig jaar ruim 22.000 van deze stekkerauto's verkocht. De financiële voordelen voor de best verkochte auto in deze categorie, de Mitsubishi Outlander PHEV, konden oplopen tot 31 duizend euro, aldus de Volkskrant. De auto kost bij de dealer ruim 40.000 euro zonder btw.

AMSTERDAM (AFN) - De in 2013 ingevoerde gunstige belastingsmaatregelen voor kopers van elektrische en hybride auto's hebben de fiscus al een half miljard gekost. Dat blijkt zaterdag uit een berekening van de Volkskrant.

Volgens de krant zijn er vorig jaar ruim 22.000 van deze stekkerauto's verkocht. De financiële voordelen voor de best verkochte auto in deze categorie, de Mitsubishi Outlander PHEV, konden oplopen tot 31 duizend euro, aldus de Volkskrant. De auto kost bij de dealer ruim 40.000 euro zonder btw.

Ik vind ze helaas nog te duur. Die Mitsubishi Outlander is wel één van de eerste grotere wagens met een stekker. Anders krijg je Volvo, Lexus en andere nog duurdere merken. Het prijsverschil is vaak rond de 20k voor een stekker.

De overheid heeft een ander woordenboek dan ik volgens mij. Het heeft ze geen geld "gekost", maar ze hebben minder belastinggeld ontvangen. Net zoals dat de overheid de afgelopen jaren niet heeft bezuinigd, maar hogere belastingen heeft geëist van ons. Waarom doen journalisten niets om deze vrij simpele leugens te onthullen?

Waar de opstand blijft? In Nederland? Daar hebben ze hier nog geen kaas van gegeten.

Tegenlicht: Waar blijft de opstand?

http://biflatie.nl/artikelen/videos/tegenlicht-waar-blijft-de-opstand/

Massa-ontslag bij Philip Morris

Verreweg de meeste van de ruim 1400 banen bij de Brabantse sigarettenfabrikant Philip Morris verdwijnen, meldt Het Financieele Dagblad.

http://nos.nl/artikel/631660-massaontslag-bij-philip-morris.html

Meer huizen gedwongen verkocht

Het aantal gedwongen huizenverkopen blijft stijgen.

http://nos.nl/artikel/631372-meer-huizen-gedwongen-verkocht.html

Restschuld woning nekt duizenden Nederlanders

Duizenden Nederlanders kampen met een restschuld die ze niet kunnen onderbrengen in een nieuwe hypotheek.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/huis-hypotheek/22467844/__Duizenden_krijgen_restschuld_niet_gefinancierd__.html

Vier grote Nederlandse bedrijven die onlangs failliet gingen

http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2014/1/Vier-grote-bedrijven-die-onlangs-failliet-gingen-1453057W/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...