Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Waarom zou de markt 'aantrekken'? Juist, geen enkel argument is daarvoor te vinden in het huidige economische klimaat plus wat onze beleidsmakers doen is niets fundamenteel veranderen,

dus wordt het enkel erger voor het gewone volk. De neerwaartse spiraal gaat alsmaar harder en we weten allemaal waar dat eindigt. Niemand heeft nog iets, allemaal arm op de super rijken na.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Admin
Waarom zou de markt 'aantrekken'? Juist, geen enkel argument is daarvoor te vinden in het huidige economische klimaat plus wat onze beleidsmakers doen is niets fundamenteel veranderen,

dus wordt het enkel erger voor het gewone volk. De neerwaartse spiraal gaat alsmaar harder en we weten allemaal waar dat eindigt. Niemand heeft nog iets, allemaal arm op de super rijken na.

Is het in Belgie hetzelfde verhaal of erger?

643.000 werklozen, stel dit loopt in de aankomende jaren op naar 1 miljoen. Dit is toch ook allemaal niet meer te bekostigen. Waar gaat dat geld dan weer vandaan komen? Kunnen ze wel een prachtig akkoord hebben gesloten dat je 3 jaar een uitkering krijgt maar vragen ze zich wel af wie dat gaat betalen?

Het enge is en dat er ook helemaal geen tekenen zijn dat de markt ook maar wat aantrekt.

Nou @Mr. Gold en @Charlie, als de huidige situatie zich zo blijft ontwikkelen, dan houdt ik mijn hart vast voor de toekomst. Ik zie dan ook totaal geen lichtpuntjes of wat dan ook. Hoe meer ik naar het nieuws kijk, hoe sneller ik ga preppen:)

DNB waarschuwt voor nieuwe escalatie crisis

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2013/16/dnb-waarschuwt-voor-nieuwe-escalatie-crisis.xml

643.000 werklozen, stel dit loopt in de aankomende jaren op naar 1 miljoen.

Dan stapt er niemand op, want verantwoordelijkheid (er)kennen we niet meer.

We zijn niet in staat bij nul groei een sluitende begroting te realiseren, laat staan bij krimp.

We durven geen beslissingen te nemen (JSF weg, even geen ontwikkelingshulp, even wat minder EU, etc).

We doen alsof er niets aan de hand is.

We zien niet dat de crisis nu dan toch echt gaat beginnen.

Nou @Mr. Gold en @Charlie, als de huidige situatie zich zo blijft ontwikkelen, dan houdt ik mijn hart vast voor de toekomst. Ik zie dan ook totaal geen lichtpuntjes of wat dan ook. Hoe meer ik naar het nieuws kijk, hoe sneller ik ga preppen:)

Voor mijn gevoel tollen we op dit moment in een put waar maar geen einde aan schijnt te komen.. en hoe dieper de val.. hoe langer de opbouw..

Ook niet raar vinden dat de mensen steeds depressiever worden..

en ja ik ga ook sneller en sneller preppen.. dat gevoel van wanneer worden ze wakker.. hoeveel erger moet t nog.. Hou me hart vast.. najaar valt bij mijn man op de fabriek de beslissing of het bedrijf blijft bestaan.. Vrees het ergste..:mad:

Keep on prepping..

xxbirgittexx

Klopt .

Helaas zijn er nog meer zaken waar we veel geld aan kwijt raken.

Pas op ! Niet geschikt voor linksdenkers.

Ik ben niet rechts maar realistisch in het midden.

-Liefdadigheid zoals ontwikkelingshulp van enkele miljarden.

-Slappe regels mbt uitkeringen,kinderbijslag enz. Als je er recht op hebt is het helemaal prima maar er verdwijnt teveel geld aan mensen die er geen recht op hebben.

Als je nog nooit gewerkt hebt in Nederland maar je komt hier wonen kan je toch een uitkering krijgen. Geld waar je zelf nooit aan meebetaald hebt.

-En er kan nog heel wat meer bedacht worden om dit lijstje aan te vullen.

-

Het afgelopen jaar emigreerden per dag 395 Nederlanders vanwege het politieke klimaat, de gevolgen van de economische crisis en de verharding in de samenleving. Heb jij ook wel eens met deze gedachte gelopen?

'CBS: meer ontevreden Nederlanders emigreren'

http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2013/1/CBS-meer-ontevreden-Nederlanders-emigreren-1152179W/

Nederlanders emigreren massaal

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21234893/__NL_ers_emigreren_massaal__.html

En wat voor mensen emigreren er?

Dat zullen mensen zijn met perspectief, dus goede opleiding en gezond, ander zijn ze namelijk niet welkom in het land waar ze heen gaan.

In de meeste landen is het namelijk niet zo dat je er kan gaan wonen, en dan gelijk een uitkering krijgt.

In Australië moet je eerst een paar jaar hebben gewerkt, voordat je ergens recht op hebt.

Dat soort mensen moet je juist hier proberen te houden.

Als het zo doorgaat hier, zorg ik wel voor andere inkomsten, liefst grotendeels zelfvoorzienend.

Maar ik blijf het liefste in Nederland of Duitsland, aangezien het geografisch echt niet zo slecht is hier.

Qua natuurrampen etc., zit je hier niet verkeerd. Tenzij het zeeniveau ineens 50m stijgt..

Gelukkig woon ik vlakbij Duitsland, en daar kan ik ook naar hoger gelegen gebied.

Helaas ben ik nu ernstig ziek, en wil ik het liefste Nederland niet uit, ook dankzij de voorzieningen hier. Ik heb hard gewerkt toen ik het kon, voor inkomen waar ze tegenwoordig het bed niet eens meer voor uitkomen, maar helaas kan ik dat niet meer.

Ik heb wel aanbod gehad voor werk buiten Nederland, zonder enige sollicitaties.

Mja, als het echt te ver gaat... Ik hou het wel in het achterhoofd.

Haha!

We gooien de grenzen open en gaan een paar jaar later bezuinigen richting 3% tekort zonder dat daar zelfs enige rekenkundige onderbouwing aan vast zit. (3% tekort is nog steeds tekort)

De grenzen blijven open ondanks dat alles te duur blijkt. Zorg moet minder, WW idem, AOW idem, pensioen idem.

Lenen gaat minder, prijzen blijven stijgen. Lonen stijgen minder of niet.

En dan zegt de premier: ga vooral geld uitgeven, koop . (terwijl hij zijn 1000 euro voor ons al weer vergeten is)

Er blijkt geen enkel besef dat de crisis nu pas begint.

Dat zullen mensen zijn met perspectief, dus goede opleiding en gezond, ander zijn ze namelijk niet welkom in het land waar ze heen gaan.

In de meeste landen is het namelijk niet zo dat je er kan gaan wonen, en dan gelijk een uitkering krijgt.

In Australië moet je eerst een paar jaar hebben gewerkt, voordat je ergens recht op hebt.

Ben het eens met je constatering dat er voornamelijk mensen met perspectief vertrekken, heb het zelf ook gedaan.

Ik vraag me wel af hoe ik je opmerking mbt uitkering en rechten moet lezen. Nederland gaat oa kapot aan een oerwoud aan uitkeringen en voorzieningen, en mensen die menen rechten te hebben.

Ik zal dus nooit gaan wonen in een land waar er zoveel mensen "op de rug van de werkenden zitten"

Als het zo doorgaat hier, zorg ik wel voor andere inkomsten, liefst grotendeels zelfvoorzienend.

Maar ik blijf het liefste in Nederland of Duitsland, aangezien het geografisch echt niet zo slecht is hier.

Qua natuurrampen etc., zit je hier niet verkeerd. Tenzij het zeeniveau ineens 50m stijgt..

Gelukkig woon ik vlakbij Duitsland, en daar kan ik ook naar hoger gelegen gebied.

Helaas ben ik nu ernstig ziek, en wil ik het liefste Nederland niet uit, ook dankzij de voorzieningen hier. Ik heb hard gewerkt toen ik het kon, voor inkomen waar ze tegenwoordig het bed niet eens meer voor uitkomen, maar helaas kan ik dat niet meer.

Ik heb wel aanbod gehad voor werk buiten Nederland, zonder enige sollicitaties.

Mja, als het echt te ver gaat... Ik hou het wel in het achterhoofd.

Zo slecht zitten we nog niet in Nederland. Ook andere westerse landen worden met soortgelijke problemen geconfronteerd.

Hier spreek je de taal en vele idealiseren een ander land zonder het goed te kennen (ik heb dat met Zwitserland).

Ben nu 44 jaar en wil met 60 jaar uitgewerkt zijn en een appartement ment in turkije kopen.

Uiteraard moet ik wel 6 jaar geld overbruggen tot mijn pensioen,maar het leven is daar niet duur.

Ga je er zomaar vanuit dat er nog een pensioen zal zijn tegen die tijd, wat een optimist ben je.

Vergis je niet in het aantal pensionado's. Die nemen hun Nederlandse uitkering/pensioen mee dus die kunnen makkelijker elders gaan wonen.

We gooien de grenzen open en gaan een paar jaar later bezuinigen richting 3% tekort

Dat suggereert een verband dat er niet is, nog even los van het feit dat de grenzen helemaal niet opengegooid zijn.

Het grote probleem is vergrijzing, en wie hebben er de meeste inbreng in de politiek? Grijsbollen en mensen die binnenkort met pensioen hopen te gaan. Die zijn dus niet bezig met de toekomst van het land maar met het veilig stellen van hun eigen toekomst, ten koste van de rest van het land. De jeugd heeft te weinig te zeggen, en er is ook te weinig jeugd. Meer immigratie van jongere werknemers met perspectief is de enige oplossing. Dat beetje jeugd dat we hebben, kan nooit alles betalen voor de groeiende groep ouderen.

Dat suggereert een verband dat er niet is, nog even los van het feit dat de grenzen helemaal niet opengegooid zijn.

Ik weet niet wat je bedoelt.

Destijds deden we fijn mee met EUropa en de globalisering en kwam vanalles en nogwat hierheen (ja al vanaf eind zeventiger jaren).

Dat was goed voor de economie zei men.

En omdat men een verhouding bekeek tussen economische omvang en schuld was dat een aardige motivatie.

Maar nu, na een tijdje dus, blijkt dat men ondanks die economische politiek niet in staat is om een gebalanceerd budget neer te zetten, of zelfs netjes 3% tekort te halen (tekort!!) zonder gedoe.

En dat is dan nog met voordeeltjes als Slochteren, etc.

De vergrijzing heeft men decennia aan kunnen zien komen, de vergrijzing heeft men decennia lang kunnen tegengaan. Hefet u iets van dat laatste gemerkt?

Verhoging van de kinderbijslag? Mogelijkhedne om één ouder thuis op de kinders te laten passen?

Neen! Twee moesten er werken want de dure hypotheek moest op gebracht worden. Dus juist politiek de andere kant op, niet in het belang van de burger.

Nu dus komen we op het punt dat 'door de vergrijzing' er arbeidskrachten nodig zouden zijn.

Dit ondanks de vooruitgang in de afgelopen decennia, de verandering van de economie (minder productie, meer service) en de voorzienende politieke sturing in deze. (haha...)

Dus het gebrek aan handelen toen is nu opeens een redengeving. Hoe absurd kun je het maken?

De grijsbollen hebben hun leven lang gespaard en gewerkt. Weliswaar met een systeem dat nu onhoudbaar blijkt maar men wil ene opstand vermijden door de zaak in één klap houdbaar te maken.

De last verschijft dus deels naar de jongeren. (ik zag eindloon naar middenloon naar nog minder gaan m.b.t. pensioen)

Meer immigratie van jongere werknemers met perspectief is de enige oplossing. Dat beetje jeugd dat we hebben, kan nooit alles betalen voor de groeiende groep ouderen.

Werknemers met perspectief.

Wordt daar op geselecteerd? Kijk eens naar de niet-europeanen? Kijk eens naar de oostblokkers?

En dat betalen: je erkent dus dat er te weinig geld is? Dus dat de pensioenpyramide wellicht werkelijkheid is?

Waarom dan kunnen we nog steeds niet fatsoenlijk voor onszelf zorgen anders dan zwart?

Het grote probleem is vergrijzing

Onzin. Dankzij automatisering en efficiëntie zijn er telkens minder mensen nodig om te werken. Het grote probleem is dat het systeem gebouwd is op telkens meer mensen die betaald werk verrichten. Dat vergrijzing geneuzel is symptoom bestrijding, we moeten het echte probleem aanpakken ipv symptomen (waarbij ook nog eens onze ouderen in een hoek gezet worden).

Onzin. Dankzij automatisering en efficiëntie zijn er telkens minder mensen nodig om te werken. Het grote probleem is dat het systeem gebouwd is op telkens meer mensen die betaald werk verrichten. Dat vergrijzing geneuzel is symptoom bestrijding, we moeten het echte probleem aanpakken ipv symptomen (waarbij ook nog eens onze ouderen in een hoek gezet worden).

De overheid heeft daar allang een oplossing voor gevonden. Het heet Work First, werken voor een uitkering. Zo kan onze economie concurreren met de lagelonenlanden. Postnl heeft alle postbodes ontslagen en laat nu post bezorgen door bijstandstrekkers en de thuiszorg ontslaat alle vaste krachten en doet het zelfde. Zo kan de directie ook nog eens hogere bonussen cashen en kan de politiek claimen dat er van werkloosheid geen sprake is. Win-win dus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Work_First

Postnl heeft alle postbodes ontslagen en laat nu post bezorgen door bijstandstrekkers..

Ik heb dat hele traject meegemaakt, als postbode was het een prachtbaan (goed salaris, gemiddeld 2-3 uur (betaald!) eerder thuis) maar met de introductie van postbezorgers en geautomatiseerd sorteren werd het minder leuk: je moest opeens de hele werkdag werken (lol). De kwaliteit ging ook omlaag door meer tijdsdruk, minder betrokkenheid (bezorgers komen vrijwel nooit op kantoor) en minder opleiding (ik kreeg nog een paar weken fulltime opleiding). Toch stond ik toen, en nu nog steeds (ook al werk ik daar niet meer) achter die stappen die het bedrijf gemaakt heeft. Wel is het jammer dat (voor zover mij bekend) op hoger managementniveau dergelijke stappen nooit gemaakt zijn. Zo kreeg de directeur een flinke bonus, terwijl het personeel moest inleveren qua salaris. Ook al had die man z'n doelen bereikt, in zo'n geval moet je als bestuurder altijd solidair zijn met je personeel.

Zo slecht zitten we nog niet in Nederland. Ook andere westerse landen worden met soortgelijke problemen geconfronteerd.

Hier spreek je de taal en vele idealiseren een ander land zonder het goed te kennen (ik heb dat met Zwitserland).

Ik idealiseer geen enkel land. Ik weet hoe goed ik het hier in NL heb, ik ben wel eens in andere landen geweest.

Ik weet de voor en nadelen die je in andere landen hebt, en dat vaak meer nadelen dan voordelen, in vergelijking met Nederland.

Het enige andere land waar ik heen zou gaan zou Duitsland zijn. Die taal spreek ik ook redelijk, aangezien ik aan de grens woon, en er geregeld heen ga.

Ik blijf het liefste hier. Vooral waar ik nu woon.

De jeugd heeft te weinig te zeggen, en er is ook te weinig jeugd. Meer immigratie van jongere werknemers met perspectief is de enige oplossing. Dat beetje jeugd dat we hebben, kan nooit alles betalen voor de groeiende groep ouderen.

-De jeugd heeft meer te zeggen dan ooit te voren.

-Meer immigratie van jonge werknemers met perspectief... ? Er is een groeiende groep vroegtijdige schoolverlaters in Nederland , grotendeels van allochtonen afkomst , misschien moet daar eerst eens wat aan gedaan worden in plaats van nog meer jongeren laten immigreren?

De groeiende groep ouderen waar je het over hebt , hebben hun leven lang gewerkt en geholpen dit land op te bouwen om nu te mogen toezien hoe het weer afgebroken wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...