Ga naar inhoud
GENEGEERD

Garage


Nature

Aanbevolen berichten

Ik weet niet tot hoeverre dit mogelijk is.

Maar kan je je garage ombouwen tot een mini boerderij? De meeste gebruiken het als opslagplaats of werkplaats. Maar voor WSHTF kan je al eens testen welke planten je daar in het geheim kan laten groeien. De onbekende laat je buiten staan in je tuin. Zolang dat je buren niet weten dat het eetbaar is, blijven ze er af.

Maar een aardappelton en enkele kweekbakken met verse groenten in de garage moet toch lukken. (denk ik)

 

Als cannabis kwekers binnenshuis op een donkere zolder planten kunnen kweken dan moet dat met een simpele wortel toch ook lukken.

 

Misschien zelfs een 2-tal kippen maar ik weet niet of die het zo tof vinden om constant binnen te zitten.

 

Het hoeft zelfs niet in je garage. Als je op zolder grote ramen hebt die voldoende ligt binnen laten of toegang tot een dakterras (oppassen met je kippen)

Wat is jullie visie hierop is dit haalbaar een indoor verborgen moestuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

dat doen er al een hoop , maar meestal krijgen ze dan de politie op hun dak die de "groente' in beslag neemt

 

maar gaan erg dure groenten worden, als je de stroomrekening krijgt van de groeilampen . de gemiddelde wietoogst staat 6 tot 9 weken en brengt dan een kapitaal op . dat gaan jouw groeten niet doen , en hebben vast langer nodig aan belichtingstijd .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nature: quote: "Als cannabis kwekers binnenshuis op een donkere zolder planten kunnen kweken dan moet dat met een simpele wortel toch ook lukken."

 

Dat gaat met heel veel stroomslurpende lampen. Planten kweken zonder voldoende licht gaat moeilijk. Sommigen groeien helemaal niet achter vensterglas (Dille bv) en de meesten worden vrij slap. Dat kamerplanten het wel goed doen op de vensterbank, is omdat deze bijna allemaal komen uit de onderste lagen van het regenwoud, waar nog maar 5% van het licht over is, de rest wordt gefilterd door de bomen.

 

Binnenshuis kweken van de meeste groenten lukt daarom maar matig op de vensterbank en met maar een beperkt aantal soorten. Er zijn wel wat dingen die s'zomers op de vensterbank lukken, zoals pepers. Wellicht weten anderen nog meer voorbeelden of interessante links.

 

De meeste planten echter, zoals aardappels, tomaten, courgette, etc, willen echter veel licht en warmte.

Je zou dan dus met lampen moeten gaan werken, zoals, idd een wietkweker. Dat kost nu bakken met geld en onbruikbaar na SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan in elk geval gaan voor een flink aantal kantelbare dakramen, eentje is vast te weinig, die kun je ook kantelen en dan komt het zonlicht goed binnen.

 

Natuurlijk wel aan de achterzijde (dus niet teveel in het zicht) als dat kan.

 

Paprika's en tomaten kun je goed in potten binnenshuis kweken http://eetbare-tuin.blogspot.nl/2010/04/paprikas-kweken-in-pot.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een groeilamp van 400 watt kun je 1 a 2 m2 verlichten. Gebruik tijdens de groeiperiode een groeilamp en tijdens de vruchtvorming een bloeilamp. Gebruik geen 2e hands lamp want de lichtopbrengst verminderd bij het ouder worden van de lamp en de oogst zal ook minder worden.

google eens op wietlamp of groeilamp. Prima info voor het kweken van bijv. paprika.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet tot hoeverre dit mogelijk is.

Maar kan je je garage ombouwen tot een mini boerderij? De meeste gebruiken het als opslagplaats of werkplaats. Maar voor WSHTF kan je al eens testen welke planten je daar in het geheim kan laten groeien. De onbekende laat je buiten staan in je tuin. Zolang dat je buren niet weten dat het eetbaar is, blijven ze er af.

Maar een aardappelton en enkele kweekbakken met verse groenten in de garage moet toch lukken. (denk ik)

 

Als cannabis kwekers binnenshuis op een donkere zolder planten kunnen kweken dan moet dat met een simpele wortel toch ook lukken.

 

Misschien zelfs een 2-tal kippen maar ik weet niet of die het zo tof vinden om constant binnen te zitten.

 

Het hoeft zelfs niet in je garage. Als je op zolder grote ramen hebt die voldoende ligt binnen laten of toegang tot een dakterras (oppassen met je kippen)

Wat is jullie visie hierop is dit haalbaar een indoor verborgen moestuin.

 

Mijn eigen ervaring is dat het aan je buren ligt, toen ik mijn balkon ombouwde tot een kweekkamer, zag ik heel veel buren en mensen met tuin

onder me erg loeren en kijken..Gezien de sociale controle en de grotere controle van de politie en waar mensen op moeten letten zou het zomaar

eens kunnen dat je opeens de politie aan de deur krijgt voor vermoedelijke kweek van marihuana ook al doe je het niet. Zou je het wel doen,

dan zeker onzichtbaar. Ik kijk liever naar legale kruiden, die ook veel kunnen doen ter medicatie..

Maar ik raad het niet aan. Zelfs gewone vreemden die het zien kunnen gezien de Hollandse verklikkersmentaliteit (waar ik helaas mee te maken

heb gehad op een vervelende manier puur uit jaloezie..) zouden een belletje kunnen plegen..helaas heb ik niet veel op met de Hollandse

mentaliteit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft natuurlijk niet direct in een donkere garage. Een gewone kamer waar voldoende licht binnen kan is ook goed. Ik wou alleen weten of er meer mogelijkheid is dan enkele bloempotjes met paprika's.

 

bv een vierkante meter bak maken en daarin tuinieren. of groter indien mogelijk. Dus echt een indoor moestuin.

We zijn momenteel bezig met zulke bakken op tafels te maken voor mensen met een rolstoel. Deze tafels blijven in de serre staan. Dus ik dacht waarom dit niet thuis proberen. Diepe bakken met planten die binnen kunnen groeien.

 

Maar ik zal zelf eens experimenteren en mijn bevindingen hier posten. Waarschijnlijk zullen enkele planten wel hulp nodig hebben met de kruisbestuiving maar dat zal ik proberen op te lossen met een borsteltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alle serre groenten in een garage kweken als ze maar voldoende zonlicht krijgen .

Krijgen ze dat niet worden de groenten wit .

Het mooiste voorbeeld is witloof . Witloof is de tweede opbrengst plant van de cichorei wortel .

Maar gekweekt zonder licht ( ondergronds ) dus blijft het wit .

Wortelen die te lang in de groenten bak gelegen hebben en terug op schieten is het loof ook voor een deel wit .

Kippen kweken binnen lukt goed let wel op dat de dieren niet te lang en teveel in hun eigen mest lopen .

Konijnen worden voor 95% binnen gekweekt . Als je dat groot schalig wil doen doe je het best op roosters .

Klein schalig op stro een konijn met een beetje manieren maakt een hoekje vrij in het hok voor zijn wc

Let op goede ventilatie er kan nogal een geurtje hangen rond dieren hokken .

Ook in de zomer heb je wel eens last van vliegen .

Ik hoop dat uw garage niet aan uw keuken paalt

Maar als je geen plaats buiten heeft voor een moestuin kan je ook moeilijk binnen konijnen kweken .

Waar ga je met het mest naartoe . En wat geef je die dieren te eten , enkel droog voer ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whahaha-- dingdong-- "Politie!!" Het hele circus voor de deur... komen ze erachter dat er alleen tomaten,wortelen en paprika's staan,ik vraag me af of ze er ook om kunnen lachen.

Ikzelf zou niet meer bijkomen en ze een zakje zelfgeweekte tomaten meegeven..

 

In de tuinbouw wordt al enige tijd gebruik gemaakt wordt van led-kweeklampen op meerdere verdiepingen(oppervlakte vergroting),ze geven de plant alleen dat licht wat voor die plant het beste werkt ,het schijnt vrij goede resultaten op te leveren.

Er gaat op die manier weing energie verloren in warmte en 'onbruikbaar' licht.

 

In een Shtf-situatie zou dit theoretisch kunnen werken dmv van pv-zonnepanelen en/of windenergie met accu-buffers.

Wel een zeer kwetsbare hi-tech oplossing ervanuit gaande dat spares etc. dan moeilijk of niet de koop/krijgen zijn.

 

Of inderdaad eetbare planten en paddo's zoeken die geen of zeer weinig licht nodig hebben. (?witlof,asperges?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Konijnen worden voor 95% binnen gekweekt..

 

Sorry FF off-topic: hier op het forum ergens gelezen dat konijnen per saldo geen calorieen opleveren voor de mens, omdat het meer energie kost om ze te verteren dan dat het oplevert in calorieen.. spijtig ik kan de juiste post niet vinden met de 'zoek' functe..

Off topic uit.

 

Groeten G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry FF off-topic: hier op het forum ergens gelezen dat konijnen per saldo geen calorieen opleveren voor de mens, omdat het meer energie kost om ze te verteren dan dat het oplevert in calorieen.. spijtig ik kan de juiste post niet vinden met de 'zoek' functe..

Off topic uit.

 

Groeten G.

 

Dus volgens jou kan je van het eten van konijn (die in een hok gekweekt is ) vermageren .

Dan moet je mij maar eens bekijken .

Ik denk dat je nog nooit een konijn gekweekt geslacht gevild schoongemaakt of zelf gegeten hebt

Als ik u was zou ik mijn huis werk beter maken als ik wat post .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry FF off-topic: hier op het forum ergens gelezen dat konijnen per saldo geen calorieen opleveren voor de mens, omdat het meer energie kost om ze te verteren dan dat het oplevert in calorieen.. spijtig ik kan de juiste post niet vinden met de 'zoek' functe..

Off topic uit.

 

Groeten G.

 

Wat je bedoelt is "protein poisoning" of "mal de caribou" => http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_starvation

Je moet hiervoor wel véél haasachtigen waarbij weinig andere zaken in je dieet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whahaha-- dingdong-- "Politie!!" Het hele circus voor de deur... komen ze erachter dat er alleen tomaten,wortelen en paprika's staan,ik vraag me af of ze er ook om kunnen lachen.

Ikzelf zou niet meer bijkomen en ze een zakje zelfgeweekte tomaten meegeven..

 

In de tuinbouw wordt al enige tijd gebruik gemaakt wordt van led-kweeklampen op meerdere verdiepingen(oppervlakte vergroting),ze geven de plant alleen dat licht wat voor die plant het beste werkt ,het schijnt vrij goede resultaten op te leveren.

Er gaat op die manier weing energie verloren in warmte en 'onbruikbaar' licht.

 

In een Shtf-situatie zou dit theoretisch kunnen werken dmv van pv-zonnepanelen en/of windenergie met accu-buffers.

Wel een zeer kwetsbare hi-tech oplossing ervanuit gaande dat spares etc. dan moeilijk of niet de koop/krijgen zijn.

 

Of inderdaad eetbare planten en paddo's zoeken die geen of zeer weinig licht nodig hebben. (?witlof,asperges?)

 

Die ledlampen, zijn idd een uitkomst, weinig stroom verbruik, maar ze hebben 1 groot nadeel, de prijs!!

Ook moeten ze nog steeds gecombineerd worden met HPS (hoge druk natrium lampen). Ideaal modelletje wat beiden combineerd: http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/led-verlichting/gro-d145-led-paneel-met-70-watt-hps/

Kost wel wat, als je de hele garage ermee wilt volhangen, ze zijn ruim 500 euro per stuk.

 

PS asperges hebben veel licht nodig, de asperge zelf groeit weliswaar onder de grond, maar het loof heeft behoefte aan veel direct zonlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

wacht ff , @Raycoupe , die leds geven in deze opstelling alleen de aanvullende belichting, dus je hebt die geldverslindende groeilampen nog steeds nodig . ik gebruik in mijn terraria wel een combi van daglicht en uv leds (op 12V) in het klein werkt het dus, maar of je er serieus groente onder kunt kweken vraag ik me af .

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht ff , @Raycoupe , die leds geven in deze opstelling alleen de aanvullende belichting, dus je hebt die geldverslindende groeilampen nog steeds nodig . ik gebruik in mijn terraria wel een combi van daglicht en uv leds (op 12V) in het klein werkt het dus, maar of je er serieus groente onder kunt kweken vraag ik me af .

 

70 watt HPS is een stuk beter dan 400 watt!!!!

In kassen gebruikt met ook wel alleen led, maar dan wordt het licht aangevuld door daglicht. Volledige ledoplossing bestaat nog niet, wordt hard aan gewerkt door de producenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is het geen garage maar een kas . en waar laat ik dan mijn gereedschap enzo?

Ik heb mijn boormachine, accuboormachine, zaagmachine, ander zaagding, boorhamer, schaafding in mijn trapkast liggen samen met een mooie roze gereedschapskist voor schroeven en kleine dingetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...