Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik heb weer een prepper "gemaakt"...


Greener

Aanbevolen berichten

Van de week kreeg ik een nieuwe collega onder mijn hoede.

Niet nieuw bij ons op het werk maar wel op mijn afdeling.

Na een paar dagen raakten we aan de praat over van alles en nog wat, zo ook de crisis.

Wij hebben maar liefst 4 uur gebabbeld!

 

Leuke was dat hij al aangaf dat hij voor het onzekere was voorbereid.

Hij kon twee weken eten.

Wat dan vroeg ik?

Elke dag een sneetje brood haha.

Hier heb ik even wat dingen uitgelegd.

 

Hij belde mij gisteren op om mede te delen dat hij blikvoer en water had gekocht.

Ook gaat hij een kleine pm voorraad aanleggen.

Dit geeft een heerlijk gevoel moet ik zeggen!

 

Greener

Die nog even alles laat bezinken daar voor hij preppers.nl voorschoteld :o

 

Greener

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Van de week kreeg ik een nieuwe collega onder mijn hoede.

Niet nieuw bij ons op het werk maar wel op mijn afdeling.

Na een paar dagen raakten we aan de praat over van alles en nog wat, zo ook de crisis.

Wij hebben maar liefst 4 uur gebabbeld!

 

Leuke was dat hij al aangaf dat hij voor het onzekere was voorbereid.

Hij kon twee weken eten.

Wat dan vroeg ik?

Elke dag een sneetje brood haha.

Hier heb ik even wat dingen uitgelegd.

 

Hij belde mij gisteren op om mede te delen dat hij blikvoer en water had gekocht.

Ook gaat hij een kleine pm voorraad aanleggen.

Dit geeft een heerlijk gevoel moet ik zeggen!

 

Greener

Die nog even alles laat bezinken daar voor hij preppers.nl voorschoteld :o

 

Greener

 

Als -ie even het internet opduikt met die interesse, dan vind -ie ons wel! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in de buurt was ik altijd de "rare" die in de weekenden met zijn rugzak op pad ging.

Ook was ik de "gek"die in zijn achtertuin een moestuin was begonnen.

Daarbij was ik die "idioot" die met een handboog achter in zijn tuin stond te schieten.

 

Nu hebben diverse gezinnen een "gezellige" moestuin, want het is wel lekker om erbij te hebben.

Regelmatig gaan er mensen uit de buurt mee op tochtjes door het bos.

En ik heb inmiddels een boog of vier gemaakt voor mensen uit de buurt.

 

De "rare, gekke, idioot" heeft nu redelijk wat zelf denkendheid (is dat goed Nederlands?) getriggerd, en steeds meer mensen vinden het opslaan van een kleine terugval voorraad met voedsel eigenlijk wel handig.

 

Preppen, leuk toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd eigenlijk dat het tegen de wet is om onverzekerd in een voertuig te rijden want "wat als je een aanrijding krijgt?". Of dat je verplicht bent om een ziektekostenverzekering te hebben, want "stel dat je eens ziek wordt!" Maar dat er maar weinig weinig mensen zijn die de echt belangrijke verzekeringen, zoals een voorraadje eten en drinken, volledig vergeten?

 

Alhoewel ik wel langzaam maar zeker het idee krijg dat het steeds meer geaccepteerd wordt als je er over praat.

 

Gaan we langzaam maar zeker de goede kant op in dit land qua zelfredzaamheid?

 

Off Topic vraagje: Kent Nederland eigenlijk een organisatie zoals de Amerikaanse FEMA? Iemand?

 

Grt.,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd eigenlijk dat het tegen de wet is om onverzekerd in een voertuig te rijden want "wat als je een aanrijding krijgt?". Of dat je verplicht bent om een ziektekostenverzekering te hebben, want "stel dat je eens ziek wordt!" Maar dat er maar weinig weinig mensen zijn die de echt belangrijke verzekeringen, zoals een voorraadje eten en drinken, volledig vergeten?

 

Alhoewel ik wel langzaam maar zeker het idee krijg dat het steeds meer geaccepteerd wordt als je er over praat.

 

Gaan we langzaam maar zeker de goede kant op in dit land qua zelfredzaamheid?

 

Off Topic vraagje: Kent Nederland eigenlijk een organisatie zoals de Amerikaanse FEMA? Iemand?

 

Grt.,

 

JB

 

Misschien een gat in de markt: een verzekering voor als je voedsel op is.....moet zo maar kunnen in Nederland.

 

Maar ik snap je volledig, we verzekeren ons voor alles, behalve voor dat wat we ECHT nodig hebben.

De basis, eten & drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een gat in de markt: een verzekering voor als je voedsel op is.....moet zo maar kunnen in Nederland.

 

Het zou me eigenlijk niet eens meer verbazen als er een of andere verzekeraar inderdaad met een dergelijk idee komt... Als we ons al verplicht moeten gaan verzekeren tegen overstromingen e.d. omdat de graaiers weer eens geld ruiken, kan dit er ook nog wel bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me eigenlijk niet eens meer verbazen als er een of andere verzekeraar inderdaad met een dergelijk idee komt... Als we ons al verplicht moeten gaan verzekeren tegen overstromingen e.d. omdat de graaiers weer eens geld ruiken, kan dit er ook nog wel bij!

 

Gevonden Johnny, ik maakte me voor niets zorgen. Onze regering is ons allemaal te vlug af, we kunnen allemaal vandaag nog stoppen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0002392/geldigheidsdatum_21-01-2013

Noodwet voedselvoorziening, we zijn allemaal verzekerd voor een volle buik als het er op aan komt......of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me eigenlijk niet eens meer verbazen als er een of andere verzekeraar inderdaad met een dergelijk idee komt... Als we ons al verplicht moeten gaan verzekeren tegen overstromingen e.d. omdat de graaiers weer eens geld ruiken, kan dit er ook nog wel bij!

 

Liever niet! Bovendien al dat verzekeren, .....de beste verzekering ben je zelf en regel je zelf, heb je geen intermediare stropdas figuren voor nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent succesvoller dan wij @Greener. We hebben het her en der ook getracht te laten doordringen, maar de over all reactie is toch van die dooddoeners als, ik red me wel, dan zie ik het wel, dood moeten we toch, en meer van die uitspraken. Tja.

 

De aanhouder wint haha.

Ik had gewoon geluk met iemand die er gevoelig voor was en mogelijk al met de gedachte had rondgelopen.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond vandaag met een collega op het binnenplaatsje van mijn werkplek. Deze man keek rond en zei; in geval van nood is dit best goed te verdedigen hier. Grappig, want ik had precies dezelfde gedachte. Hij zei er echter direct achteraan, ik blijf wel op de Veluwe, daar heb je minder tuig dan in de stad als t er op aan komt...tja :confused: goed punt.

Maar zo maar, out off the blue een mede-prepper als collega.

Ben benieuwd of jij nog veel met hem gaat bespreken @Greener. Ik heb in ieder geval morgenavond een afspraak met mijn collega, maar ga zeker m'n preps ( nog) niet met hem bespreken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...