Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Als u in gesprek bent (telefoon, mobiele telefoon, sociale media, voip en audio / elke vorm van radiocommunicatie GMRS, FRS, MURS, HAM, enz.) wordt ergens opgenomen en loopt een audio-analyse voor het opsporen van bepaalde belangrijke woorden en zinnen. Het zal worden gearchiveerd FOREVER , zodat ze het gesprek altijd weer kunnen analyseren wanneer een nieuw sleutelwoord of zinnen worden toegevoegd.

Zie hier een Amerikaanse lijst

LEES MEER OP DE LINK

OPSEC: De tracking device in je zak (uw telefoon)!

En dan nog en uitgebreide reportage over het het Echelon spionage-netwerk (film 1.30 uur)

Of het waar is? misschien wel, misschien niet. Maar wel enigzins op de hoogte van de mogelijkheden om te worden afgeluisterd.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Dat er van alles wordt opgeslagen is duidelijk. Het linkje wat je geeft gaat op voor de Amerikaanse burger. Wij hebben hier geen MURS/FRS/GMRS dus die zullen ook niet afgeluisterd worden/

Heb je ook materiaal wat duidt op de Nederlandse situatie? Als ik bijvoorbeeld denk aan onze LPD portofoontje,s dan heeft de overheid nog een flinke job te doen. Die dingen hebben zo weining vermogen. Ze zouden zo veel antennes moeten neerzetten. En is er ook een Nederlandse lijst met "verdachte" worden. De meeste woorden in de lijst gebruik ik nooit en anderen hebben in het Nederlands een veel onschuldiger betekenis.

Deze post delen

twitter maar wat geks, of zet iets op facebook, wat ze niet pas, staan er zo van die

busjes met getinte ramen voor je deur, die jou en je computer, even meenemen.

Vrijheid van meningsuiting, WTS, alleen als hen past.

Deze post delen

Gast Riesie

Wordt hier ook al sinds de jaren 50 gedaan. Staat e.e.a. over in Artikel 139 Wetboek van Strafrecht.

Mandje postduiven is stukken langzamer, maar wel veiliger.

Deze post delen

tja ze zullen vanalles doen, camera herkenning, pinpas, telefoon, tomtom gegevens koppelen, enz enz. maar toch verbaas ik mij vaak hoe lang het duurt voor ze daders te pakken krijgen, als ze ze al te pakken krijgen.

Deze post delen

Als Google mail naar aanleiding van trefwoorden in een email jou reclames kan aanprijzen, kun je er vergif op innemen dat de technologie inderdaad capabel is om ons verder in de gaten te houden. Wat mij echter bevreemd, is dat dit soort Stasi-praktijken toch wel een enorme vracht aan personeel vergt binnen de BVD, en kennelijk is de geheimhouding van die werknemers uiterst effectief.

Deze post delen

Amerikanen zijn op elk gebied niet meer te vertrouwen. Die dictatuur (!) lapt alles aan zijn/haar laars.

Dus geen dollars, geen cloudopslag daar, geen reis daar, heel misschien ngo beperkte handel.

Verder: veroordeling van hun steun (en meer) aan eender wie.

Nix persoonlijks, wel het effect van de staat en het militair-industrieel complex aldaar. (en de banken, etc)

Zelf ben ik dollar-short, en dus edelmetaal long. Ik filter de advertenties, blokkeer de cookies.

Ik betaal soms NIET per creditcard.

Deze post delen

De Chinezen kunnen er ook wat van.

'China hackt Britten via besmette USB-sticks'

31-01-2010,12:18 doorRedactie

China gebruikt besmette USB-sticks om bij Britse bedrijven in te breken, zo beweert inlichtingendienst MI5. Het gaat onder andere om relatiegeschenken, zoals fototoestellen en USB-sticks, waarop Trojaanse paarden staan. De Times on Sunday bemachtigde een rapport van MI5 waaruit blijkt dat de Chinese overheid "undercover" agenten inzet om bedrijfsgeheimen te stelen. Volgens de inlichtingendienst vormt China vanwege deze methoden en het op grote schaal hacken van bedrijven, de grootste spionagedreiging voor Groot-Brittannië.

Naast het infecteren van relatiegeschenken gebruiken de Chinezen ook "seksvallen" en illegale activiteiten om personen af te persen. Allemaal met het doel om gevoelige bedrijfsgeheimen in handen te krijgen. Daarbij zijn niet alleen bedrijven het doelwit, maar ook advocatenkantoren en PR-bureaus. "Elk Brits bedrijf dat informatie bezit dat voor de Chinezen interessant is, loopt risico", aldus het rapport.

Bron: https://www.security.nl/artikel/32265/1/%27China_hackt_Britten_via_besmette_USB-sticks%27.html

Speltip 1: Als u op (zaken)reis gaat naar China, laat dan uw GSM, iPad en laptop lekker thuis. Neem ook geen "relatiegeschenken" aan, of, als u de Chinees in kwestie op dat moment niet wenst te "beledigen" kieper de geschenken in de vuilbak voordat u weer in het vliegtuig stapt.

Toch komisch dat de Britten hier al in 2010 voor waarschuwden en de AIVD pas afgelopen jaar.

Niet dat dit veel met "preppen" te maken heeft, maar okay. ;)

Deze post delen

Gast Riesie

Wat? Loopt de AIVD achter met het verstrekken van informatie...nee toch.

Volgens mij is de AIVD grotendeels bezig met telefoons afluisteren, microfoons in huizen plaatsen, mensen achtervolgen en mensen observeren.

En zorgen dat er vooral niet te veel (paniek) informatie naar buiten komt.

https://www.aivd.nl/organisatie/aivd/doet-aivd/

De MIVD daarentegen doet vele malen meer, maar daar hoor je als burger niets van.

De Militaire Inlichtingen en Veiligheidsdienst (MIVD) levert inlichtingen- en veiligheidsinformatie aan de 4 krijgsmachtdelen van Defensie en werkt ook samen met de AIVD. Deze informatie is van groot belang in de voorbereidingen van de algemene verdedigingstaken van Defensie.

De MIVD is een onderdeel van de Bestuursstaf van het ministerie van Defensie.

Deze post delen

De politie luistert ook veel af. Ook al werkte ik daar in de IT, 'k moest als tweede de tapverzoeken goedkeuren (gewoon altijd honereren dus, was de opdracht, meer ter registratie). 't Waren er toch al snel een stuk of tien tapverzoeken per dag.

Deze post delen

De politie luistert ook veel af. Ook al werkte ik daar in de IT, 'k moest als tweede de tapverzoeken goedkeuren (gewoon altijd honereren dus, was de opdracht, meer ter registratie). 't Waren er toch al snel een stuk of tien tapverzoeken per dag.

Heb ooit eens ergens opgevangen dat Nederland in de top 5 vijf staat van landen die de meeste "taps" onder burgers plaatsen.

Deze post delen

Tja, natuurlijk wordt er afgeluisterd, onder het mom van Veiligheid zijn heel veel privacyzaken door het putje gespoeld... (kwam mooi uit) en veel camera's en ander spullen snel ingevoerd..

Al die camera's ... wie zitten er eigenlijk achter en waar? Zelfs op de meest saaie kruispunten zie ik tegenwoordig van die cams rechthoekig en twee boven elkaar.. vreemd wie wil er nou naar een lege weg kijken...

Deze post delen

Gast Riesie

Ray, of the record....zat ik erbij :confused:

Deze post delen

Tja stukje privacy die we opgeven en of alles zo fair gebruikt wordt. Feit blijft dat er genoeg malloten in de wereld zijn waar wij tegen beschermd worden, door deze praktijken. Denk dat er meer gebeurd op dit vlak dan wij weten.

Deze post delen

Ray, of the record....zat ik erbij :confused:

Gelderland Midden, was vast niet jouw regio toen. :) 2005, een van m'n laatste detacheringen.

Deze post delen

Toch wel heftig om die artikelen op die links te lezen, zeker inzake het Nederlandse. Ik heb ook gelezen ergens dat alle email opgeslagen wordt, maar diegene die geen enge woorden erin hebben staan, zullen ze toch wel wegfl.... Ik kan gewoon niet begrijpen hoe ze dat allemaal op kunnen slaan?

En iemand zei het moet heel veel personeel kosten, ik denk dat dat wel meevalt, want met spraakherkenning haal je woorden uit telefoongesprekken en met woordherkenning uit geschreven teksten. Het kan grotendeels geautomatiseerd.

En bizar, het lukt me niet om dit postje in 1e instantie te plaatsen. Wilt u de pagina verlaten kreeg ik als popup, hahahaha, we are being watched.

Deze post delen

Toch wel heftig om die artikelen op die links te lezen, zeker inzake het Nederlandse. Ik heb ook gelezen ergens dat alle email opgeslagen wordt, maar diegene die geen enge woorden erin hebben staan, zullen ze toch wel wegfl.... Ik kan gewoon niet begrijpen hoe ze dat allemaal op kunnen slaan?

En iemand zei het moet heel veel personeel kosten, ik denk dat dat wel meevalt, want met spraakherkenning haal je woorden uit telefoongesprekken en met woordherkenning uit geschreven teksten. Het kan grotendeels geautomatiseerd.

Het opslaan van de informatie is het probleem niet. Er iets bruikbaars tussen al die vele terabytes aan data vinden, dat is een vak apart. 'k Ben een tijdje technisch beheerder geweest van de Airmiles database. De applicatie beheerders en ontwikkelaars hadden de grootste moeite om relevante informatie eruit te trekken. Destijds werd mij gezegd dat ze eigenlijk maar 1% van de info echt konden gebruiken voor marketing doeleinden.

Het opslaan van veel info is dus vrij eenvoudig, met de moderne techniek, maar als je niet weet waar je specifiek naar moet zoeken, dan wordt het al snel een speld in een hooiberg.

Deze post delen

Maakt mij niet zoveel uit of ik word afgeluisterd of dat alles wat ik in type ergens word opgeslagen en nagelezen. Ik heb toch niks te verbergen BEHALVE AL DIE STAPELS BLUEPRINTS VAN KERNREACTOREN IN RUSLAND.

Zo. Onopvallend.

Deze post delen

Als je echt paranoide zou willen denken: het is technisch mogelijk om de mic. en of camera van je laptop of smart-telefoon te activeren zonder je medeweten

en zodoende te gebruikken als afluister-apparatuur ...het enige wat nodig is : een trojaan in de vorm van een plaatje of bestand naar doelwit sturen ..et voila ..

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...