Ga naar inhoud
GENEGEERD

China lanceert een met goud gedekte wereld munt

Gast Powerbox
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://beforeitsnews.com/alternative/2012/08/china-launching-gold-backed-global-currency-2451114.html

Related Stories

• Could Jesus Christ Be One Of The First Alien Hybrids?

• Lots Of False Atlantises And Only One REAL Atlantis

• The Curious Case Of John Carter: Secrets And Synchronicities

• US Military Officers Discussing Plans To Fight American Citizens; Civil War Of 2016

• NASA Employee Warning (Video)

• A Devil In Disguise – Zionism And Its Threat To Christianity, Judaism And The World

• Police Accountability Report Episode 56 – LRN.fm

• Argentina Narrowly Misses the Podium in Men’s Basketball

• Mexican Authorities Confiscate 79,000 Gallons of Drug Precursors

• Dutchsinse Explains Louisiana Sinkholes

Link naar reactie

De enige fout die ik zo snel kan zien is je stelling dat je dollars als WC papier kunt gebruiken...

Het is maar wat je wilt zien...

China is busy recasting all of their gold reserves into smaller one kilo bars in order to issue a new 'gold backed' global currency. This is no doubt the reason for the recent trade agreements with Russia, Japan, Chile, Brazil, India, and Iran.

xxxverhaal.

Link naar reactie

Vaak zit er in al die verhalen wel iets of wat dat klopt of dat bruikbare info bevat.

Zwart wit bekeken is stellen dat in elk verhaal een kern van waarheid zit natuurlijk onzin,

als ik stel dat melk van nature zwart is, kan je zeggen wat je wil, maar daar zit geen kern van waarheid in.

Dus idd, met zo een dooddoener afkomen is niet direct de manier om iets aan te tonen,

wel dat het feit is dat als een mogendheid met goud bezig is, daar een grond voor is, welke deze ook zij.

Ik persoonlijk stoor me ook wat aan het direct afschieten van sommige newbeis, net als dat ik me stoor aan

de tigste vraag van de newbies die direct een antwoord zouden vinden mochten ze de zoekfunctie gebruiken...

Het is allemaal wat dubbel en een gezonde afstandelijke kijk op zaken is altijd gezond. Dus jongens,

stop met direct op je paard (en op je klavier) te springen... en laat soms zaken (posts) gewoon voor wat ze zijn.

Ik denk daarbij altijd aan:

[ATTACH=CONFIG]2855[/ATTACH]

• Leuk 1
Link naar reactie

Modbreak,

Dames en heren, spv on topic reageren.

Niet on topic berichten zullen worden verwijderd.

We hebben een koffiekamer en PM's om respektievelijk wat te kletsen dan wel collega preppers 1 op1 te informeren. Dan kunnen we dit soort draadjes inhoudelijk en overzichtelijk houden voor alle toekomstige lezers.

Link naar reactie

Het hoort de tweede natuur van een prepper te zijn berichtgeving - zeker als het van een slecht bekend staande bron komt - kritisch te bekijken. Dit om onnodige angstgevoelens of zelds paniek te voorkomen en adequaat te kunnen reageren. Van het onnodig verspreiden van aantoonbare xxxverhalen, zoals in dit geval, wordt niemand wijzer. Integendeel.

Zo ongeveer netuyas?

Link naar reactie

Ok, wat weten we tot nu toe?

1: China is al langer in goud aan het investeren. Ook op dit forum was te lezen dat China goud op koopt.

2: China is goud aan het om (laten) smelten naar kilo-baren.

Aan de hand hiervan een par overwegingen:

Dat china goud koopt, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ze komen om in de dollars, en dan wil je wel eens wat anders, en vooral wat zekerders. :D

Dat ze naar kilo's omsmelten kan ik me ook voorstellen. China is een modern land, en al die 'oude' en verwarrende maten en gewichten, dat is niets voor een land dat hamert op eenheid en eenduidigheid. Ook een goed argument voor het omsmelten is het controleren van het wolfraamgehalte in die 'oude'baren.

Chinezen hebben ook iets met goud: Al sinds de oudheid geldt het in China als een betaalmiddel (evenals brons, koper, en zilver), en nog steeds maken ze prachtige munten die gretig aftrek vinden, ook in het westen. Denk aan de panda's. Chinese symboliek op munten is tegenwoordig zo populair dat ook Canada en Australië munten slaan met de tekens van de Chinese dierenriem. Die zullen ongetwijfeld ook hun weg naar Azië vinden.

Stel dat de Chinezen daadwerkelijk een gouden standaard willen invoeren? Dan krijgt een groot deel van de leden van dit forum eindelijk zijn zin, want dan is het einde fiat-geld! Dus waarom die bezorgdheid?

En dan nu het toetje:

Link naar reactie

Het is een publiek geheim dat China om komt in de $$ en dat ze druk bezig zijn daar zo onopvallend mogelijk van af te komen dmv. investeringen in van alles en nog wat om maar van die dollar's af te komen.

Verder is China op geen enkele manier gebaad bij de val van de dollar door hun toedoen;waarom zouden ze de kip met gouden eieren slachten?

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ze best een goud gedekte munt willen introduceren maar echt heel groot zal die nooit kunnen worden gezien het feit dat er gewoonweg niet voldoende fysiek goud bestaat om een goud gedekte wereld munt te worden.

Link naar reactie

Het hoort de tweede natuur van een prepper te zijn berichtgeving - zeker als het van een slecht bekend staande bron komt - kritisch te bekijken. Dit om onnodige angstgevoelens of zelds paniek te voorkomen en adequaat te kunnen reageren. Van het onnodig verspreiden van aantoonbare xxxverhalen, zoals in dit geval, wordt niemand wijzer. Integendeel.

Mee eens! Ik heb al eens eerder een lijst gepost met zaken waarop je moet letten bij het beoordelen van informatie/nieuws, het artikel in de OP laat alle bullsh**bellen rinkelen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...