Ga naar inhoud
GENEGEERD

30k voor 32 kamers op 22500 vierkante meter, kompleet met viswater


vdwalle

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die -35 valt op zich goed te doen, door de lage luchtvochtigheid hier heb je er veeeeeel minder last van dan in Nederland. -5 in Nederland voelt aan als -20 hier; ook waait het hier bijna niet wat heel veel scheelt. Waait het wel dan is 't ook gelijk moeilijk koud :p

 

Maar de temperatuur in de lange winter is wel iets waar je tegen moet kunnen, anders ga je er enorm spijt van krijgen. Ik vind het persoonlijk heerlijk, op de stookkosten na, liever een Zweedse winter dan een Nederlandse, maar als je (bang bent dat) je er niet op kunt aanpassen dan houdt 't snel op en moet je er echt niet aan beginnen! :)

 

Hier in Värmland staat een hoop moois te koop en is een hoop vruchtbare grond en veel riviertje en meren in alle soorten en maten, ik vind het persoonlijk een fantastische omgeving, maar hoger 't land in zou ik niet willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In in een SHTF scenario kun je dus over de brug van Denemarken naat Zweden of met de veerboot.

 

De brug over de Sont is ongeveer 16 km en kost voor auto 40 euro en voor bus oplopend tot 200 euro

 

Wanneer u gebruik wilt maken van één of meer brugverbindingen zijn er een aantal mogelijkheden. De meest voor de hand liggende route is waarschijnlijk een korte oversteek met de veerboot van Puttgarden naar Rødby en vervolgens via de Öresundsbrug van Kopenhagen naar Malmö.

 

Of dus eerst de De Grote Beltbrug (Deens: Storebæltsbroen) nemen in Denemarken tussen de eilanden Funen (Nyborg) en Seeland (Korsør). De brug, als onderdeel van de E20, werd in juli 1998 voor auto's en ander gemotoriseerd vervoer opengesteld. De Grote Beltbrug vervangt de historische veerverbinding van Knudshoved naar Halskov. Door de realisatie van deze brugverbinding, en sinds de opening van de Sontbrug, kan het verkeer uit West-Europa over de weg heel Scandinavië bereiken

 

Kost ook ongeveer 40 euro voor auto.

 

 

De veerboot is een andere optie, wel goedkoper:)

 

Dus reken op heen en terug zo'n 160 euro voor de bruggen aan tol, dus 4X 40 euro.

En voor een grotere bus of truck loopt het snel op.

 

In een SHTF wil ik niet op 2 van deze bruggen rijden en de boten, tja, varen ze nog wat kan er zo al gebeuren op Zee.

 

Ik doe dus niet mee al vind ik het wel een mooie vakantie plek, dus als het klaar is kom ik wel langs :cool:

 

 

 

Mocht je die kant uit willen buggen zou ik ook in je BOB wat kronen stoppen (DKK en SEK). Ik neem aan dat op dat moment je Eurootjes wellicht niet meer werken.. En een beetje diversiteit in je spaarpot is niet eens zo'n gek idee.

 

Gr,

 

Rover

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor mij is het alleen door de temperatuur al geen optie.

 

Het lijkt me wel erg leuk om iets samen met anderen op te zetten, zoals @Heksenboot al zo vaak heeft benadrukt is het dan wel van groot belang dat je elkaar al minstens goed kent en weet dat je goed kunt samenwerken.

 

Zelf zou ik altijd voor een constructie kiezen waar je ondanks een nauwe samenwerking uiteindelijk elk verantwoordelijk (en 100% eigenaar) van je eigen stukje bent. Wil iemand weg, dan kan die zijn stukje grond met wat die daar ook op heeft gezet altijd weer verkopen, op eigen initiatief, zonder dat de anderen daardoor direct in de problemen komen. Iedereen kan dan toch vrij zijn in de eigen keuzes en elkaar helpen doe je dan als goede buur, niet omdat je daar toe verplicht bent. Op die manier hoef je niet vooraf een meters lang contract op te stellen om alles in de puntjes te regelen en groeit er vanzelf een natuurlijk beleid (hoop ik).

 

Met zo een groot huis/pand is dat moeilijker te realiseren, waardoor je dan al snel op een constructie komt waar iedereen direct al een aanzienlijk bedrag (algemene schatting: 10x de aankoopprijs) in de stichting moet storten voor calamiteiten, onderhoud en vaste lasten en dit dient dan elk jaar weer aangevuld te worden. En dat zal gegarandeerd voor hevige ruzies zorgen, want je zal het nooit met z'n alle eens zijn hoe dat geld het beste wordt besteed. Doe mij dan toch maar mijn eigen boerderijtje en als m'n buurman gelijkgezind is is dat heel erg mooi meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er top uit!

 

ik heb in een soortgelijk pand gewoond, nouja een groot hotel restaurant in het bos, met zalen erbij.. stookkosten om het binnen 8 graden te hebben waren 2200 pm minimaal.

 

dus dat bos is wel nodig als je de ruimtes warm wilt houden dmv kachels. wat ook interessant is om te kijken of het gebouw in die staat moet blijven. anders kan je met een selecte groep de aankoop doen, en de helft van de ruimtes afsluiten en gebruiken als opslag ed, en de rest van het gebouw goed isoleren en verwarmen dmv kachels. dit is een gaaf project!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...