Ga naar inhoud
GENEGEERD

18 Every Day Carry (EDC)


joepen

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
ik ga nog naar school, maar ik wil wel een edc hebben . dus weten jullie dan een goeie edc

 

Hoi, ik neem aan dat je bedoelt: hoe krijg ik een mes mee in school?

 

Ten eerste: heb je al een EDC-samenstelling bedacht?

Ten tweede: heb je een mes?

Ten derde: wat is dat voor mes?

Ten vierde: mag dat van je ouders?

 

Let maar niet op al die vraagtekens, dat is gewoon een hobby van me :)

(Maar als je antwoord, kan ik je verder helpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja even iets algemeens: een everyday carry draag je overal, elke dag. Hij gaat naar school dus een (zak)mes is niet heel slim..

 

Vandaar mijn vragenlijstje, BH (leuke afkorting :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben zelf ook nog onder de 18 en ga gewoon naar school

wat ik altijd bij me heb is leatherman surge, leatherman bitkit, Spyderco Tenacious, iphone, portemonnee, sleutels, peanut aansteker, zaklamp, pen, buff

en op school natuurlijk mijn boeken en laptop met benodigde spullen

het is maar net hoe je er mee omgaat op school...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die Knifeless Fuse denk ik eerlijk gezegd dat de school ook vragen gaat stellen waarom je er een mee hebt, ondanks dat er geen mes aan zit. Uit mijn eigen ervaring waren er een aantal vandalisten die er allemaal mee liepen, zo'n multitool. Ze waren daarom ten strengste verboden.

 

om je fiets mee te maken, of je scooter, messen mag je vaak niet bij je hebben op school, wat willen ze aan een 10 in 1 schroevendraaier doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boothuisje,

Als je enkel het uiterste puntje bot/plat maakt is het in ieder geval formeel geen steekwapen meer....

Wel nog een zeer handige tool die voor de meeste doeleinden bruikbaar blijft

 

Driehart

 

Ik wil niet wijzen hoor, maar dan is het geen steekwapen meer? Hoe kom je daarbij? En een schroevendraaier dan? Het gaat meer om de huisregels van de school. Maar mensen probeer geen regels te "maken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

om je fiets mee te maken, of je scooter, messen mag je vaak niet bij je hebben op school, wat willen ze aan een 10 in 1 schroevendraaier doen?

 

Dan moet je je denk ik even verplaatsen in de rol van directeur. Als een student ineens met een tang, schroevendraaier etc. op school komt begin je toch te twijfelen aan z'n motieven. Ik in ieder geval wel. Aan je scooter sleutelen kan je thuis doen en als je fiets stuk is dan loop je naar de conciërge toe. Want hoe groot is de kans dat dat gebeurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boothuisje,

Als je enkel het uiterste puntje bot/plat maakt is het in ieder geval formeel geen steekwapen meer....

Wel nog een zeer handige tool die voor de meeste doeleinden bruikbaar blijft

 

Driehart

't Gaat er niet om of het formeel geen steekwapen is. Het gaat erom dat je dat soort dingen niet naar school mee zou moeten nemen. Ik ga ook niet met een mes naar mijn Hogeschool en zeg dat het geen probleem zou moeten zijn omdat het een bot mes is. Verboden is verboden. In de wetten worden ook geen uitzonderingen gemaakt op botte messen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je je denk ik even verplaatsen in de rol van directeur. Als een student ineens met een tang, schroevendraaier etc. op school komt begin je toch te twijfelen aan z'n motieven. Ik in ieder geval wel. Aan je scooter sleutelen kan je thuis doen en als je fiets stuk is dan loop je naar de conciërge toe. Want hoe groot is de kans dat dat gebeurt?

 

dus jouw concierge komt ook halverwege school => huis? relaxed, die van mij deed dat niet

ik heb het niet over tuning he, gewoon onderweg reparatie, jij hebt nooit stukken gehad onderweg? ik wel, en ik heb behoorlijke afstanden op de scooter gemaakt, ritten van 300 km op een dag of meer

school was ook een 30 km heen en weer, dan kun je wel eens pech hebben het heet pech met een reden

 

als jij twijfelt aan studenten met een multitool twijfel ik eerder aan jouw dan aan die student

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk jan001 en je mag wijzen naar mij hoor.

 

Ik weet dat er een periode was dat duikmessen overduidelijk puntloos waren om die reden.

Duikers maakte zich zorgen over het vervoer van hun duikmes naar de duikstek.

Voor de duidelijkheid het mes is scherp, maar heeft geen punt meer.

 

Hoe het met de wet allemaal precies geregeld is weet is niet hoor.

 

Voor de duidelijkheid. Mijn mening: messen horen niet op school. ik kan me prima vinden in het eerder genoemde mesloze multitooltje.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Gaat er niet om of het formeel geen steekwapen is. Het gaat erom dat je dat soort dingen niet naar school mee zou moeten nemen. Ik ga ook niet met een mes naar mijn Hogeschool en zeg dat het geen probleem zou moeten zijn omdat het een bot mes is. Verboden is verboden. In de wetten worden ook geen uitzonderingen gemaakt op botte messen.

 

dan mag jij mij uitleggen wat een mes zonder mes is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan mag jij mij uitleggen wat een mes zonder mes is?

 

Je snapt de essentie van mijn verhaal niet. Daar gaat het totaal niet over. Een bot mes is nog steeds een mes, en dus verboden. Een multitool met een bot mes, is nog steeds een multitool met een mes, en dus verboden. Op school dus.

Volgens mij staat in alle huisregels van elke school dat je dit soort dingen niet mee mag nemen. Op mijn oude school in ieder geval niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dus jouw concierge komt ook halverwege school => huis? relaxed, die van mij deed dat niet

ik heb het niet over tuning he, gewoon onderweg reparatie, jij hebt nooit stukken gehad onderweg? ik wel, en ik heb behoorlijke afstanden op de scooter gemaakt, ritten van 300 km op een dag of meer

school was ook een 30 km heen en weer, dan kun je wel eens pech hebben het heet pech met een reden

 

als jij twijfelt aan studenten met een multitool twijfel ik eerder aan jouw dan aan die student

 

Nee, als je op school staat met pech dan loop je even naar de conciërge toe. Zo bedoelde ik het. met ritten van 300 kilometer op een dag snap ik dat je een setje mee hebt ja. Maar zo'n multitool kan je dan toch best in je scooter laten? Dat je hem niet mee de school in neemt?

 

Tsja. Misschien ben ik dan wel achterdochtig. Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en zou op "mijn school" geen leerlingen rond willen laten lopen met iets wat tegen de huisregels is en potentiële steekwapens ( jaja, ik weet het, alles kan een potentieel steekwapen zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt de essentie van mijn verhaal niet. Daar gaat het totaal niet over. Een bot mes is nog steeds een mes, en dus verboden. Een multitool met een bot mes, is nog steeds een multitool met een mes, en dus verboden. Op school dus.

Volgens mij staat in alle huisregels van elke school dat je dit soort dingen niet mee mag nemen. Op mijn oude school in ieder geval niet.

 

ik geef een link van een mesloze multitool daar kunnen ze niks van zeggen want het is geen mes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef een link van een mesloze multitool daar kunnen ze niks van zeggen want het is geen mes ;)

 

Tsja. Als iemand het ziet zou hij denk ik toch verantwoording moeten afleggen. Ik denk trouwens alleen ook maar mee hoor. Het zijn geen verwijten :p

Maar op mijn oude school was alles ten strengste verboden. Er waren nou gewoon eenmaal mensen die dat soort dingen mee naar school namen ( ik niet!) om de verkeerde reden. Vandaar ook altijd die kluisjescontroles etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je die van mij. En volkomen 18-. Zwitsers zakmes is hier in de regio, mits niet in je hand op straat.

Gewoon toegestaan om bij je te dragen.

De Mora is de 18+ toevoeging mocht je er op uit gaan.

P1010614.jpg.bb4c7ddbe7d6930c25de89c88314a5dc.jpg

Bovenaan links: dyna cord, careplus, handboortje, katadyn druppels, lippenbalm, naaisetje, met staalgaren, vissetje met 12 complete onderlijntjes, mini zaklampje 1 led.

Rij daaronder: slijpsteen 2 zijig, Zwitsers zakmes, bovenop een stukje leer (slijpen/aanzetten) Katadyn micropur, en op de 3 blauwe klikko zakken (hier tussen 2 strips met mijn medicijnen) nog een strip katadyn grijpvoorraad los, hiernaast 2 strips pleister, houdertje met watervaste lucifers, stukje 600 watervast schuurpapier, potlood en rolletje koperdraad. En sluitspeld.

Onderaan: 2 muesli repen, twee marsen, en in het plastic zakje char-cloth (voor tondel) magnesium blok met stijker, kniptangetje en fire-steel.

Alles in een 4 vaks munitie tasje. Waar ook de mora met knoop aan vast zit.

P1010615.jpg.6164d787b0efffab84d90201b80cc61a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...