Ga naar inhoud
GENEGEERD

Altoids Tin


Sneard

Aanbevolen berichten

Wie heeft er nog meer een Altoids tin?

 

Oftewel: een mini survival kit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_survival_kit

 

Altoids verkopen ze niet hier in Nederland volgens mij, maar ik heb een pakketje verzameld in een metalen pennendoosje. Deze kan ik gemakkelijk in mijn binnenzak doen en gaat altijd mee.

 

Inhoud:

 

- Klein zakmesje

Misschien het belangrijkste onderdeel van mijn kit (hoewel ik altijd meerdere messen op zak heb)

 

- Blaadje aluminiumfolie, opgevouwen

Hiermee kun je licht reflecteren, en zelfs water koken (zie bijvoorbeeld

)

 

- Stuk opgevouwen keukenrol

Vuur maken, wonden afdekken/deppen

 

- Een stuk ducttape gewikkeld rond een stuk karton

Hiermee kun je alles aan elkaar vast plakken

 

- Nylon draden

Om kleding te maken, maar ook voor alle andere doeleinden van binden

 

- Waxinelichtje

Om voor langere tijd een vuurtje te laten branden.

 

- 10 lucifers in een waterdicht zakje

Vuur maken

 

- 50 euro in hetzelfde waterdichte zakje (briefpapier

Je weet nooit wanneer je het nodig hebt

 

- 2x Dextro tablets

Energy on the run

 

- Pincet

Overal goed voor te gebruiken

 

- Aansteker

Met vuursteentje, dus ook te gebruiken als het gas op is. De gemakkelijkste manier om vuur te maken

 

- 2 grote stukken pleisters

Wondje genezen en schoon houden

 

- 2 naalden

Om mee te naaien, splinters verwijderen en andere doeleinden

 

- Stuk van een luciferdoos om de lucifers mee aan te steken

Anders heb je niets aan de lucifers

 

- 2 veiligheidspelden

Overal voor te gebruiken

 

- 2x kauwgom

Snelle suiker en handig om dingen vast te plakken

 

- 2x paracetamol

 

- 2x Ibuprofen

 

- 2x Imodium

Je wilt niet doodgaan aan uitdroging door diarree

 

- 2 steriele compressen

Voor de grotere wonden

 

 

De verpakking kan ook nog gebruikt worden:

 

- Aluminium etui

Reflecteren van licht, water opvangen (en koken)

 

- Dikke elastiek

Om de kit dicht te houden, maar ook op andere manieren te gebruiken

 

Mis ik iets? Wat hebben jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi Sneard, die van jou is behoorlijk compleet. Mijn survival kit bestaat uit: een spiegeltje, lampje, visdraad en haakjes, stormvaste lucifers, firesteel, fluit, draadzaagje, kleine multitool (bear grylls), waterzuiveringstabletten, draad en naald, pleisters, paracetamol, theezakje, 2 veiligheidspelden, ducktape, plastic afsluitbaar zakje (1 ltr) met geld, tampon (ehbo, vuur maken of water zuiveren), waxinelichtje, aluminiumfolie, gelvrije condoom, seconde lijm, watje, ijzerdraad (vallen), beetje nylon touw, electrische tape, kompasknoopje, potlood, rietje, scheermesje, alcohol depper, 2 zoutzakjes. Dat allemaal in een aluminium doosje, kun je bijvoorbeeld water in koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nog erbij kan een kleine survival kaartje met hoe je een shelter kunt bouwen of signalen of iets om je bezig tehouden....enz.

 

Wat natuurlijk ook kan is je verrijken met KENNIS!!!!

Je kan bv. met je horloge ook kijken waar het noorden is. http://ciosgoes.roczeeland.nl/buitensportsite/artikelen/hike/orienterenmethorloge/orienterenmethorloge.htm

Of het stokje (is iets beter) systeem http://www.leukvoorkids.nl/het-noorden-vinden

 

En met wat kruidenleer weet je welke je kan gebruiken waarmee je handen kunt desinfecteren.

Je kunt ook in een kopje heet water een klein takje van een spar of een denneboom heb je een thee. http://www.woodcraftsurvival.nl/index.htm

 

Natuurlijk maakt het alles wel een stuk makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoud van mijn survivaltin...Seinspiegeltje 2x stanlymesje(alleen d mesjes)flexibele zaag.stukje parakoord.noodfluitje.condoom.visgerei.ijzerdraad voor strikken.kompas.naaigerei.waterproof lucifers.scheermesje2x.ehbo setje.10xwaterzuiverings tablet.Watten.alcoholdoekjes.klein zakmesje.veiligheidsspelden.rolletje tape.en n Bic aansteker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Coghlan's Survival kit-in-a-can

 

http://www.urbansurvival.nl/index.php?action=article&aid=650&group_id=61&lang=NL

 

Dit zit erin:

Bevat 38 essentiële artikelen.

O.a.;

compass

Fire starter

9,8"Multi-Use touw

3" draad

4 waterproof lucifers

101" visdraad

soep zakje

thee zakje

suiker zakje

match book

2 gaasjes

scheermes

3 twist ties

12" duct tape

signaal spiegel

Zip-Lock bag

2 bandages

2 spijkers

2 veiligheidsspelden

2 vishaakjes

signaal fluit

kouwgum

naald

Energie Candy

papier

potlood

Survival/First Aid pamphlet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...
Gast ancestral-viking
Wie heeft er nog meer een Altoids tin?

 

Oftewel: een mini survival kit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_survival_kit

 

Altoids verkopen ze niet hier in Nederland volgens mij, maar ik heb een pakketje verzameld in een metalen pennendoosje. Deze kan ik gemakkelijk in mijn binnenzak doen en gaat altijd mee.

 

Inhoud:

 

- Klein zakmesje

Misschien het belangrijkste onderdeel van mijn kit (hoewel ik altijd meerdere messen op zak heb)

 

- Blaadje aluminiumfolie, opgevouwen

Hiermee kun je licht reflecteren, en zelfs water koken (zie bijvoorbeeld

)

 

- Stuk opgevouwen keukenrol

Vuur maken, wonden afdekken/deppen

 

- Een stuk ducttape gewikkeld rond een stuk karton

Hiermee kun je alles aan elkaar vast plakken

 

- Nylon draden

Om kleding te maken, maar ook voor alle andere doeleinden van binden

 

- Waxinelichtje

Om voor langere tijd een vuurtje te laten branden.

 

- 10 lucifers in een waterdicht zakje

Vuur maken

 

- 50 euro in hetzelfde waterdichte zakje (briefpapier

Je weet nooit wanneer je het nodig hebt

 

- 2x Dextro tablets

Energy on the run

 

- Pincet

Overal goed voor te gebruiken

 

- Aansteker

Met vuursteentje, dus ook te gebruiken als het gas op is. De gemakkelijkste manier om vuur te maken

 

- 2 grote stukken pleisters

Wondje genezen en schoon houden

 

- 2 naalden

Om mee te naaien, splinters verwijderen en andere doeleinden

 

- Stuk van een luciferdoos om de lucifers mee aan te steken

Anders heb je niets aan de lucifers

 

- 2 veiligheidspelden

Overal voor te gebruiken

 

- 2x kauwgom

Snelle suiker en handig om dingen vast te plakken

 

- 2x paracetamol

 

- 2x Ibuprofen

 

- 2x Imodium

Je wilt niet doodgaan aan uitdroging door diarree

 

- 2 steriele compressen

Voor de grotere wonden

 

 

De verpakking kan ook nog gebruikt worden:

 

- Aluminium etui

Reflecteren van licht, water opvangen (en koken)

 

- Dikke elastiek

Om de kit dicht te houden, maar ook op andere manieren te gebruiken

 

Mis ik iets? Wat hebben jullie?

 

kijk eens op youtube onder fire by flint and steel en charcloth.....is een makkelijke voor je altoids tin :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit kun je ook kopen: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/bushcraft-survival/survivalkits/combat-survival-kit.html

Of deze: http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/bushcraft-survival/survivalkits/military-survival-kit.html

 

Ik was overigens in de VS vorig jaar mei en heb gelijk een paar altoids tins meegenomen maar nog niet gebruikt (lekkere pepermunt overigens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de urban survival en op de man heb ik een loksak zakje met ehbo, een halve reddingsdeken, zaklampje, mesje, fluitje, waterfilter tabletten en paracord.

 

Zo'n zakje past gemakkelijk in de binnenzak van me colbert of broekzak, het is net iets groter dan een telefoon namelijk. (Normaal bedoelt om mobiele telefoons waterdicht te vervoeren.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de urban survival en op de man heb ik een loksak zakje met ehbo, een halve reddingsdeken, zaklampje, mesje, fluitje, waterfilter tabletten en paracord.

 

Zo'n zakje past gemakkelijk in de binnenzak van me colbert of broekzak, het is net iets groter dan een telefoon namelijk. (Normaal bedoelt om mobiele telefoons waterdicht te vervoeren.)

 

Zo'n zak is ook bij xenos te koop voor een paar euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst op een militaria een paar mooie doosjes gekocht.

Eentje was een survival kitje met een zeer complete inhoud,ging van kompas tot ehbo, visgerei enz,de andere was een vuurdoosje met van alles erin en een ander doosje was puur ehbo,best wel compleet en ongelofelijk hoeveel er in zo n klein doosje past.

En de prijs voor die 3 doosjes was nog geen 17 euro geloof ik.

Ik zal later wel even de fotos plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

En huis vol met voorraden en survival-spullen kan een veilig gevoel geven, maar hoe vaak ben je niet van huis? En als je wordt overvallen door een ernstige rampsituatie, kun je mogelijk een tijdje niet naar huis.

 

Dan heb je dus niets aan uitgebreide voorraden en een perfecte bob. Daarom is het heel nuttig om buitenshuis zo vaak mogelijk een mini-survival-kit bij je te hebben. Die kit kun je net zo klein maken als je wilt, door goed te kijken wat in jouw situatie het meest belangrijk is. Bijvoorbeeld een paar waterdichte lucifers, een bankbiljet, een lijstje met telefoonnummers, enz.

 

Een Altoids survival kit is een uitgebreidere versie van een mini-survival kit. En je kunt een nog uitgebreidere survival-kit bewaren in een la op je werk, of in een auto of caravan, of bij een vriend waar je vaak bent. Die kit kan bijvoorbeeld de afmetingen hebben van een pak suiker. Zo'n survival-kit kun je bijvoorbeeld bewaren in een klein aluminium pannetje, of in een plastic fles met wijde opening en waterdichte afsluiting.

 

Het dragen van een mesje is in sommige regio's verboden. Aluminium-folie is niet geschikt voor gebruik als signaalspiegel over grotere afstanden.

 

Filmpjes over mini-survival-kits:

 

 

Artikelen over mini-survival-kits

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_survival_kit

 

http://www.instructables.com/id/Better-Altoids-Survival-Kit/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En huis vol met voorraden en survival-spullen kan een veilig gevoel geven, maar hoe vaak ben je niet van huis? En als je wordt overvallen door een ernstige rampsituatie, kun je mogelijk een tijdje niet naar huis.

 

Dan heb je dus niets aan uitgebreide voorraden en een perfecte bob. Daarom is het heel nuttig om buitenshuis zo vaak mogelijk een mini-survival-kit bij je te hebben. Die kit kun je net zo klein maken als je wilt, door goed te kijken wat in jouw situatie het meest belangrijk is. Bijvoorbeeld een paar waterdichte lucifers, een bankbiljet, een lijstje met telefoonnummers, enz.

 

Een Altoids survival kit is een uitgebreidere versie van een mini-survival kit. En je kunt een nog uitgebreidere survival-kit bewaren in een la op je werk, of in een auto of caravan, of bij een vriend waar je vaak bent. Die kit kan bijvoorbeeld de afmetingen hebben van een pak suiker. Zo'n survival-kit kun je bijvoorbeeld bewaren in een klein aluminium pannetje, of in een plastic fles met wijde opening en waterdichte afsluiting.

 

Het dragen van een mesje is in sommige regio's verboden. Aluminium-folie is niet geschikt voor gebruik als signaalspiegel over grotere afstanden.

 

Filmpjes over mini-survival-kits:

 

 

Artikelen over mini-survival-kits

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_survival_kit

 

http://www.instructables.com/id/Better-Altoids-Survival-Kit/

 

Regio's?

In nederland mag je gewoon een mes dragen (niet zichtbaar natuurlijk).

Is dit vertaald van een engelse site?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...