Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Blik(voer) op oneindig

Google en gmail etc, Big Brother

Recommended Posts

Ben ik weer paranoïa?

http://www.google.com/intl/nl/policies/terms/

Uw Inhoud in onze Services

Sommige van onze Services staan u toe inhoud toe te voegen. U behoudt alle intellectuele-eigendomsrechten die u met betrekking tot die inhoud heeft. Kort gezegd: wat van u is, blijft van u.

Wanneer u inhoud uploadt naar, of anderszins toevoegt aan, onze Services verleent u Google (en degenen met wie we samenwerken) een wereldwijde licentie om dergelijke inhoud te gebruiken, te hosten, op te slaan, te reproduceren, aan te passen, afgeleide werken daarvan te maken (zoals afgeleide werken als gevolg van vertalingen, aanpassingen of andere wijzigingen die we aanbrengen om ervoor te zorgen dat uw inhoud beter werkt met onze Services), te communiceren, te publiceren, openbaar uit te voeren, openbaar weer te geven en te distribueren. De rechten die u verleent in deze licentie, zijn bedoeld voor het beperkte doel om onze Services uit te voeren, te promoten en te verbeteren en om nieuwe Services te ontwikkelen. Deze licentie behoudt haar geldigheid, ook als u uw gebruik van onze Services staakt (bijvoorbeeld voor een bedrijfsvermelding die u heeft toegevoegd aan Google Maps). Bepaalde Services kunnen u mogelijkheden bieden om toegang te verkrijgen tot inhoud die aan de betreffende Service is toegevoegd en deze te verwijderen. Bovendien bevatten sommige van onze Services voorwaarden of instellingen die de reikwijdte van ons gebruik van inhoud die is toegevoegd aan die Services verder beperken. Controleer of u over alle benodigde rechten beschikt om ons deze licentie te verlenen voor alle inhoud die u toevoegt aan onze Services.

YT is toch ook van google? Weet iemand wat dit voor gevolgen kan hebben?

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Is gewoon heel simpel. Alles wat je op een dienst van Google zet is van Google. Dus ook Youtube. En het heeft geen gevolgen want niemand maakt zich er druk om. Dit staat al zo lang als ik me kan herinneren in de voorwaarden van Google en je hoort er nauwelijks iemand over.

Deze post delen

Ben ik weer paranoïa?

http://www.google.com/intl/nl/policies/terms/

Uw Inhoud in onze Services

Sommige van onze Services staan u toe inhoud toe te voegen. U behoudt alle intellectuele-eigendomsrechten die u met betrekking tot die inhoud heeft. Kort gezegd: wat van u is, blijft van u.

Wanneer u inhoud uploadt naar, of anderszins toevoegt aan, onze Services verleent u Google (en degenen met wie we samenwerken) een wereldwijde licentie om dergelijke inhoud te gebruiken, te hosten, op te slaan, te reproduceren, aan te passen, afgeleide werken daarvan te maken (zoals afgeleide werken als gevolg van vertalingen, aanpassingen of andere wijzigingen die we aanbrengen om ervoor te zorgen dat uw inhoud beter werkt met onze Services), te communiceren, te publiceren, openbaar uit te voeren, openbaar weer te geven en te distribueren. De rechten die u verleent in deze licentie, zijn bedoeld voor het beperkte doel om onze Services uit te voeren, te promoten en te verbeteren en om nieuwe Services te ontwikkelen. Deze licentie behoudt haar geldigheid, ook als u uw gebruik van onze Services staakt (bijvoorbeeld voor een bedrijfsvermelding die u heeft toegevoegd aan Google Maps). Bepaalde Services kunnen u mogelijkheden bieden om toegang te verkrijgen tot inhoud die aan de betreffende Service is toegevoegd en deze te verwijderen. Bovendien bevatten sommige van onze Services voorwaarden of instellingen die de reikwijdte van ons gebruik van inhoud die is toegevoegd aan die Services verder beperken. Controleer of u over alle benodigde rechten beschikt om ons deze licentie te verlenen voor alle inhoud die u toevoegt aan onze Services.

YT is toch ook van google? Weet iemand wat dit voor gevolgen kan hebben?

Tja, ik heb eens een paar keer wat opmerkingen hier en daar rondgeslingerd, maar vanuit hoofde van mijn functie als

embedded SW engineer en daarbij 15 jaar geleden al zaken ontwikkeld die men nu nog niet eens op de consumenten-

markt vind, zal ik maar niet gaan vertellen wat ik weet wat men kan doen met techniek, ook al door tekening van geheinhoudings-

clausules die nu nog gelden en dus ik geen openbaring kan geven, maar ga er maar vanuit dat in tegenstelling tot de complot-

theorieen over de NWO het gebruik van techniek om de burgers te bespioneren om het mild te zeggen een kern van waarheid

bevatten. Maar het is net als met het ontdekken van een nieuwe diersoort, als je de enige bent die het gezien heeft kan je nog

zo hard roepen dat iets zo is, als 99.99% van de mensen het niet ziet, zal niemand je geloven..dus ga je ook niemand overtuigen

van dat feit..volgens mij (en ik ben geen gelovige meer een kritisch kijker) zeggen ze dat ook over aliens, 9/11..wat niet weet dat niet

deert tot het te laat is..

Deze post delen

Gast gerbewoner
Omdat niemand het misschien leest, @gerbewoner. Ik had het nog nooit gelezen. Werd erop getipt. Vind het toch verontrustend. En waarom maakt niemand zich er eigenlijk druk over? het is toch van de zotte, dat ze wat jij uploadt zomaar mogen gebruiken, ja wat van u is blijft van u, ja mehoela!

Ik weet ook niet waarom mensen dit niet lezen. Nou ja, ik weet het wel. Het interesseert niemand. Ik geef regelmatig software trainingen. Als dan iemand snel een schermpje wegklikt vraag ik altijd wat daar nou stond. Tja, dat weten ze dan niet. Als ik dan vraag of ze ook zomaar op OK klikken als ze voor 9,95 euro willen pinnen en er staat 995 euro in het schermpje. Dan zegt iedereen natuurlijk nee.

Ik heb al zo vaak ingegrepen als mensen clientinformatie op een google dienst wilde zetten. Als je dan met de voorwaarden aan komt zetten zeggen ze dat het wel mee zal vallen. Denk een beetje de ik heb niks te verbergen gedachte in combinatie met gemakzucht en het is gratis. Jammer maar het is zo.

Deze post delen

Gast gerbewoner
Tja, ik heb eens een paar keer wat opmerkingen hier en daar rondgeslingerd, maar vanuit hoofde van mijn functie als

embedded SW engineer en daarbij 15 jaar geleden al zaken ontwikkeld die men nu nog niet eens op de consumenten-

markt vind, zal ik maar niet gaan vertellen wat ik weet wat men kan doen met techniek, ook al door tekening van geheinhoudings-

clausules die nu nog gelden en dus ik geen openbaring kan geven, maar ga er maar vanuit dat in tegenstelling tot de complot-

theorieen over de NWO het gebruik van techniek om de burgers te bespioneren om het mild te zeggen een kern van waarheid

bevatten. Maar het is net als met het ontdekken van een nieuwe diersoort, als je de enige bent die het gezien heeft kan je nog

zo hard roepen dat iets zo is, als 99.99% van de mensen het niet ziet, zal niemand je geloven..dus ga je ook niemand overtuigen

van dat feit..volgens mij (en ik ben geen gelovige meer een kritisch kijker) zeggen ze dat ook over aliens, 9/11..wat niet weet dat niet

deert tot het te laat is..

Ik heb geen geheimhoudingsplicht maar weet donders goed dat gratis niet bestaat. Om die reden neem ik dan ook met enige regelmaat een andere mobiele telefoon met een ander nummer. Ben je in ieder geval weer even buiten beeld.

Deze post delen

Ik heb geen geheimhoudingsplicht maar weet donders goed dat gratis niet bestaat. Om die reden neem ik dan ook met enige regelmaat een andere mobiele telefoon met een ander nummer. Ben je in ieder geval weer even buiten beeld.

Precies, het doet me denken aan een video waarin de geheime dienst van Amerika dolblij was met facebook, want ze hadden nooit

eerder zoveel mensen gezien die gewoon alle prive info en alle gegevens die ze maar hadden zo ter beschikking stelden, voor iedereen

om te lezen, tot het adres toe. Laten zien waar mensen zich bevinden, wat ze doen door twitter..de tracking cookies die door de FBI

op computers van nietsvermoedende bezoekers van een prepper site werden gezet om ze te volgen..Scanware en spyware, virussen..

Nouja de lijst is te lang..als ik je vertel hoe vaak ik mijn omgeving moest helpen met het weer in orde brengen van hun computer nadat

er weer een besmetting was geweest.

De methode die ik gebruik en die ik wederom ga aanpassen, gewoon geen zin en tijd om hier een permanentere oplossing voor te vinden

is gewoon een keiharde disk backup terug te zetten eens in de week, dus ja elke sector overschreven met een maagdelijk systeem geinstalleerd

zonder internet aansluiting..Ook dit is niet perse veilig zelfs niet met virus scanners en anti-spyware programma's, ik zie zelfs deze als

ik ze niet zelf heb geschreven als onbetrouwbaar. Er zijn wel manieren maar die vergen wat moeite..ga ik verder niet op in..

Punt bedoeld is dat mensen denken dat ze veilig zijn, ik kan je 1 dingen zeggen:

ZODRA JE DE INTERNET STEKKER ERIN STEEKT, OPEN JE PANDORA'S DOOS..

Laat mensen nou niet geloven dat dit zo is..

Heb je niks te verbergen zoals de meesten hier..geen punt..maar die tracking van onschuldige mensen die gewoon info zoeken en per abuis

op zo een site terecht komen en gevolgd worden door de FBI..tja dat zegt wat..

Deze post delen

Gast gerbewoner
@gerbewoner, nee gratis bestaat niet, dat snap ik. Ze verdienen uiteraard aan de reclame, maar dit?

Het grote geld zit in profielen. Wie ben je en wat doe je online. Waar liggen je interesses. Om die reden wordt bijvoorbeeld je Google mail ook gescand op inhoud zodat je bijpassende reclames voorgeschoteld kan krijgen.

Dit is trouwens niet nieuw. Vroeger werd bij de afvalverwerking aan de lopende band naar enveloppen gezocht met adressen erop.

Om al dit soort dingen mogelijk te maken is het makkelijker om een "Alles is van ons" beleid toe te passen. Want daardoor worden niet alleen jouw gegevens bij Google bekend als je een Gmail account hebt maar als ik jou een mail stuur met mijn gegevens erin zijn ook mijn gegevens van Google. Ze staan immers in jouw mailbox. Zijn niet dom die gasten.

Facebook is ook zo'n geval hoor. En Linkedin zal ook wel dergelijke algemene voorwaarden hebben.

Deze post delen

Gast gerbewoner

De methode die ik gebruik en die ik wederom ga aanpassen, gewoon geen zin en tijd om hier een permanentere oplossing voor te vinden

is gewoon een keiharde disk backup terug te zetten eens in de week, dus ja elke sector overschreven met een maagdelijk systeem geinstalleerd

zonder internet aansluiting..Ook dit is niet perse veilig zelfs niet met virus scanners en anti-spyware programma's, ik zie zelfs deze als

ik ze niet zelf heb geschreven als onbetrouwbaar. Er zijn wel manieren maar die vergen wat moeite..ga ik verder niet op in..

Punt bedoeld is dat mensen denken dat ze veilig zijn, ik kan je 1 dingen zeggen:

ZODRA JE DE INTERNET STEKKER ERIN STEEKT, OPEN JE PANDORA'S DOOS..

Laat mensen nou niet geloven dat dit zo is..

Heb je niks te verbergen zoals de meesten hier..geen punt..maar die tracking van onschuldige mensen die gewoon info zoeken en per abuis

op zo een site terecht komen en gevolgd worden door de FBI..tja dat zegt wat..

Inderdaad. De enige veilige manier is twee PC's te gebruiken. Een voor internet en niks anders. De ander gebruik je voor de privacy gevoelige info. Deze PC mag niet aan internet hangen. Geen netwerk what so ever.

Als je toch wat wilt mailen zet je de data met een USB stickje van de ene naar de andere laptop. Liefst natuurlijk onder DOS. Uiteraard mail je niet vanaf huis. Dat mag gezegd worden. De Mac en Texaco bieden aardige mogelijkheden tegenwoordig. Gratis WIFI en aangezien er op onze laptops toch niks te halen valt is dat echt gratis :D

Deze post delen

@samurai, buitengewoon verontrustend allemaal. En door 911 ben ik wakker geworden, maar hier sliep ik nog. Is dat alleen bij google, of is dat bij al zulk soort website. Hebben we nog alternatieven ipv YT en google.

Zie mijn post hierboven, zoals ik zeg ethernet stekker erin en alles is mogelijk..We maakten vroeger wel eens de grap op het werk:

Als een van ons nou eens een echt virus of tracking programma schrijft wat echt doet wat de rest van die flut virusjes niet doet,

maar ja dat doen we niet, want de intelligente mensen doen dat niet en gelijk je zou teveel te verliezen hebben..

maar stel je dat eens voor..dat iemand de resources, tijd en geld heeft en erin steekt en je een beetje doordenkt..

Nouja mijn post zei het al, alles is mogelijk, het enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk tegengas.

Een andere optie is overgaan op een Linux anonymous OS met wat tweaking..maar dat is voor experts..

Alle sites die met sociale media te maken hebben zijn niet te vertrouwen, punt uit..waar verdienen dat soort bedrijven hun geld mee??

Deze post delen

Gast gerbewoner

Ter info

https://www.security.nl/artikel/38879/1/Nieuwe_Duitse_politie-spyware_besmet_64-bit_Windows.html

En dit is wat we weten. Vergeet niet dat onze geliefde Europese Commissie verregaande inzage in de broncode van Windows heeft gekregen zogenaamd uit concurentie-overwegingen. En iets in me zegt dat dit nou net de overheids ICT projecten zijn die wel kunnen slagen.

BTW mochten de mannen van de AIVD meelezen. Hoi :cool:

Deze post delen

Gast gerbewoner
Even tussendoor een nieuwsbericht dat hier denk ik wel op aansluit:

WhatsApp schendt op grote schaal privacy

Privacy? Geheimhouding? Zouden ze nog nooit van deze woorden gehoord hebben? Je hele telboek kopiëren en opslaan op servers in USA? Lekker verhaal.

Dat is het he. Je hebt zelf weinig invloed als iemand anders wel aan die onzin meedoet. Gelukkig heb ik mijn ouders al zo ver dat zelfs zij mijn telefoonnummer niet aan andere familieleden geven. Zodra het aantal mensen dat mijn nummer heeft de tien passeert gaat de telefoon op reis naar verre oorden en begin ik weer heerlijk opniew. Een waarom ook niet. De laatste telefoon kocht ik 2,5 maand geleden voor 14,95 met 15 euro beltegoed erop.

Deze post delen

Dat is het he. Je hebt zelf weinig invloed als iemand anders wel aan die onzin meedoet. Gelukkig heb ik mijn ouders al zo ver dat zelfs zij mijn telefoonnummer niet aan andere familieleden geven. Zodra het aantal mensen dat mijn nummer heeft de tien passeert gaat de telefoon op reis naar verre oorden en begin ik weer heerlijk opniew. Een waarom ook niet. De laatste telefoon kocht ik 2,5 maand geleden voor 14,95 met 15 euro beltegoed erop.

Precies, als ik tegen iemand zeg geef mijn nummer niet, dan maken ze een gmail account aan, sturen me een mail, slaan mijn

nummer in hun adresboek op, en gaan duizenden sociale sites af en installeren android appjes op hun mobieltje waar mijn nummer

in hun lijst staat, dat nummer wordt gekaapt en ze hebben je nummer. Dan krijg je opeens terwijl je niks op je mobiel hebt staan wat enig

verband houdt met deze app, reclame of gekke meldingen. Zo heb ik zelfs een mailtje gehad van een vriend van mij die geen inhoud bevat.

Ik weet dat zijn mailtjes nooit leeg zijn, maar klikte toch omdat ik een uitgebreide veiligheid heb en 2e muur op mijn pc.

En zowaar, mijn scanner gaf aan een onveilige site blabla bla, geen toegang geblokkeerd door mijn virus scanner.

Krijgt hij later een mail uit Amerika dat iemand had geprobeerd in te breken en dat hij zijn wachtwoord moest veranderen.

En dan krijg ik uitnodigingen van mensen die ik niet ken, maar die in zijn adresboek stonden..leuk he..

Ik moet dan hem bellen en duidelijk maken dat er iets mis is, want tja weinig tijd he dus dat besmetten gaat lekker door..

En zo heb ik nog wel 1000 verhalen..

Saillant detail dat iedereen vergeet is dat wat jij doet direkt gevaar oplevert voor anderen..dus de zwakste schakel is gevaarlijk.

Gezien mijn opleiding en werk is iedereen dus een zwakke link voor mij..maar hey heb niks te verbergen, maar je wordt er wel

onpasselijk van..

Deze post delen

Dat is niet verkeerd. Ik zal mijn bloedmooie telnr. niet zomaar opgeven. Zakelijk gezien een te goed nr. Daarnaast hou ik wel een schuin oog op wat voor info er zoal over mij verzameld kan worden. Via welk kanaal dan ook.

Daardoor kan ik bij mezelf beetje een plaatje vormen over hoe ik 'over kom', in de zin van soort consument, interesses, koop gedrag, etc. Het werkt nl. twee kanten op. Zo kun je ook een plaatje van jezelf neerzetten.

...

En zo heb ik nog wel 1000 verhalen...

...Saillant detail dat iedereen vergeet is dat wat jij doet direkt gevaar oplevert voor anderen...

...maar hey heb niks te verbergen, maar je wordt er wel

onpasselijk van..

Bekend verhaal. Het is jammer dat mensen de tijd niet nemen om even verder te kijken, en te denken.

Zelf heb ik ook niets te verbergen. Echt niet. Ik zweer het je! :rolleyes:

Ach ja, mijn onbesproken gedrag zal in die gigantische datapool in ieder geval niet opvallen.

Deze post delen

Google bevestigt scannen van e-mails

Gebruikers van Gmail, de e-maildienst van Google, zijn gewaarschuwd: 'Onze geautomatiseerde systemen analyseren al uw inhoud (inclusief e-mails).' Dat staat in een paragraaf die het internetbedrijf deze week aan zijn privacyvoorwaarden heeft toegevoegd. Eerder werd al aangenomen dat Google inkomende en uitgaande berichten scant. De internetreus heeft zijn gebruikers daar nu ook expliciet van op de hoogte gesteld. Bedoeling is onder meer om gepersonaliseerde reclame te kunnen aanbieden.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3637151/2014/04/17/Google-bevestigt-scannen-van-e-mails.dhtml

Voor iedereen die twijfelde hieraan, nu dus duidelijkheid........

• Leuk 1

Deze post delen

nu ben ik ook 1 van die domme mensen die hotmail gebruikt omdat het gratis is haha

maar ik heb 1 bullshit mail voor forum aanmeldingen enzo compleet fictieve info

en 1 email adres op mijn eigen naam verder wel compleet fictieve info want dan kan niemand mijn naam daarop misbruiken (email contact claimen enzo)

het enigste wat daar op binnen komt zijn mijn ritlijsten en dat soort dingen van mijn werk

verder doe ik niet aan email want ik lees toch niks

Deze post delen

Spionage, geen briefgeheim, wat als elke email nou een brief was? (Werkgelegenheid)

Er zitten zoveel voordelen aan koeriersdiensten merk ik nu...

Deze post delen

Privacy-lek bij IGZ

'Medewerkers van de Inspectie voor de Gezondheidszorg hebben jarenlang toegang gehad tot vertrouwelijke informatie. Iedereen die op het interne netwerk (intranet) kon, kon privacy-gevoelige informatie bekijken.'

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...