Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke BOB?


WTSHTFIWS

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een Saracen model rugzak is voor de Jongere preppers een veel te grote rugzak. Menig volwassene leverd het ding nog problemen op.

Maar onderschat tevens de inhoud van een Sting ( Ray ) model niet. Wanneer vol met niet al te doordachte items dan zal je gewicht ruim 15 Kg worden :)

En dat is voor een 12 Pl leeftijd een heel gewicht . Alleen al omdat je dan nog niet volgroeit bent.

Beide rugzakken zijn heel comfortabel.

 

Mocht je toch voor zo'n Sting ( Ray ) ,saracen ?? gaan dan probeer er een in het Groen of zwart te krijgen en het liefst van Lowe Alpine zelf ( Was eerste serie ,daarna Arwy ,en nu zelfs Vietnamees !!! )

De Arwy's verkleuren redelijk vlug wanneer te veel blootgesteld aan Fel zonlicht.

Koop een Stoffenhoes of Regenhoes om dit tegen te gaan :o Dan blijft ie mooi. Zie foto's.

Deze rugzak is nog nieuw. Als ik geen hoes gebruik word deze Sting Van fabrikant Arwy helemaal fel .Bijna een witte waas eroverheen:(

 

Sting.jpg.64b58161ed0b91a8ae5659e988bb37e3.jpgSting-rugzak-2-.jpg.791372a6357bfc36cadc2e6dbbb730a3.jpgSting-rugzak-3-.jpg.5084fcf5d7c6f01f157276fb0b15c995.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik begrijp u verhaal niet helemaal...sting ray? Is dat een low aloine sting ray? En dan saracen, en vietnamees?

 

Hallo

 

De fabrikant Lowe Alpine maakte de Eerste serie Rugzakken voor Defensie.Wegens bezuinigingen of ?? zijn ze overgestapt naar Arwy. Deze Firma maakte de Volgende serie. De Zelfde modellen ,en Camo,alleen hebben ze een andere soort Nylon gebruikt of Verf ?? Waardoor deze sneller verkleuren.

Jaaaren later zijn ze een Contract aangegaan met een Vietnamese Firma. Veel Strike modellen zijn daar gemaakt ! Dus er zijn 4 Modellen... Strike( Grabbag ), Sting ,Stingray en Saracen .

Wel hebben de Arwy modellen een dikkere waterafstotende Polyamide Coating. Veel dikker dan die van de Originele Lowe's.

Ik zie dit als voordeel.Je hebt dus de Sting uitvoering en de Stingray .

DE Stingray is bijna identiek aan de Sting .

De Stingray heeft een rits extra aan de onderzijde, met als doel dat je niet eerst je hele rugzak leeg hoeft te ruimen om bij je slaapzak te kunnen.

 

http://www.boekje-pienter.nl/images/lowealpine-rugzak-sting-model50.pdf

DE Saracen heeft dit namelijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is wel erg handig, bedankt, ik ben al een beetje aan het kijken naar een zwarte sting, maar zijn wel erg duur, ik denk dat ik maar eens marktplaats af ga zoek of wat met mijn verjaardag regelen, ik kreeg gister ook al de tip om niet te kijken naar een grotere rugzak, maar naar de spullen die ik mee wil nemen en of dat niet wat minder kan, maar ik heb nu ecbt een best kleine rugzak, dus ik ga en verder kijken en naar de inhoud van degene die ik nu heb kijken. Trouwens, ik zag op internet een foto van een olive kleurige sting ray, maar buiten die ene foto om kan ik hem nergens vinden ( op geen enkele webschop) hoe kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is wel erg handig, bedankt, ik ben al een beetje aan het kijken naar een zwarte sting, maar zijn wel erg duur, ik denk dat ik maar eens marktplaats af ga zoek of wat met mijn verjaardag regelen, ik kreeg gister ook al de tip om niet te kijken naar een grotere rugzak, maar naar de spullen die ik mee wil nemen en of dat niet wat minder kan, maar ik heb nu ecbt een best kleine rugzak, dus ik ga en verder kijken en naar de inhoud van degene die ik nu heb kijken. Trouwens, ik zag op internet een foto van een olive kleurige sting ray, maar buiten die ene foto om kan ik hem nergens vinden ( op geen enkele webschop) hoe kan dit?

 

Was het geen Berghaus Vulcan ??

De Daypacks van de Saracen en Sting enz passen ook op de Engelse Berghaus.

Berghaus Vulcan Cyclops I of II ,Munroe, Atlas enz zijn dus van een Engelse Fabrikant en niets Duits / Oostenrijks /Zwitsers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat foto's van mijn huidige BOB en de slaapzak

Zo zou het eruitzien als ik hem eronder zou maken:

 

Ja de verhouding is nu een beetje zoek.

Je kunt de slaapzak beter in een Compressiehoes doen.

Als die slaapzak nat word dan is ie ook echt nat. En het duurt een hele tijd voordat ie droog is.

Al eens in een doorweekte slaapzak gelegen ?

Ook kun je een Dry bag gebruiken. Is minder zwaar .Wel je slaapzak erin proppen ! Niet oprollen.

Dit oprollen gaat ten koste van je Isolatie .Een 55 liter rugzak is ook een mooi formaat in combi met een slaapzak bevestigt aan de buitenzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 een 55 liter rugzak is behoorlijk flink als je niet al te groot bent.

 

Ja weet ik:o

Maar zoals ik begrepen had wou ie misschien voor een Sting ,Berghaus ? gaan. Dan valt een 55 Ltr wel mee .Bijv een Strike ( Grabbag ) is 45 Ltr zonder packs.

 

Ik ben dus maar een beetje in de midden gaan zitten.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het beste is zowiezo om te gaan passen. Neem wat spullen mee en probeer.

Er is niets zo erg als een rugzak die niet past of niet lekker zit.. En een 120 Ltr of 85 Ltr die Halfvol zit daar heb je ook niets aan.

Ik loop meestal met een 35 Ltr Gevechtstas van de Luchtmacht. Wanneer ik verder met de honden loop.

Mijn 120 Ltr gebruik ik bijna niet meer. Vandaar een nieuwe Sting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 ik ben 1,93 en een Sting past prima bij mij maar @dutch survival is een kop kleiner ;)

 

Ik beveel hem ook niet aan .Mijn bericht van gisteren 21,14 uur laat dat ook wel zien :o Ik zou voor een normale trekking tas gaan ,met een inhoud van maximaal 45 Ltr. ER staan er genoeg op marktplaats.

Laats een hele mooie Donkerblauwe Lowe Alpine. Paar keer gebruikt en maar pl/min 40 Euro. Met regenhoes en matje erbij.:confused:

 

Net even marktplaats gekeken .Een van een tientje en een van 25 Euro.Lowe Alpine Endurer 35 Ltr voor 25, 00 en Rugzak Lowe Alpine Spire 40 een Tientje.

Gewoon gegoogeld op Lowe Alpine Rugzak.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze rugtas heb ik een paar jaar geleden gekocht.http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=1494

zweedse-rugtas-2-.jpg.2871a8efdb5ff240b4327aaaea63c313.jpgzweedse-rugtas-1-.jpg.818a78a47cb96bfa56f6c97ffa3634ec.jpg

Zit lekker door extra frame. Riemen zijn alle lang genoeg om er een slaapzak en een matje tussen te doen.

Inhoud is mooi en het is Zweedse kwaliteit voor weinig.

Je kunt er desnoods ook zo'n molle heupband aanmaken :o http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=3801

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...