Ga naar inhoud
GENEGEERD

TOP EU functionaris verlaat zinkend schip met boodschap

driehart
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
aha... tja, dat lijkt me logisch dat de 3e voor de 4e komt... maar het artikel gaat toch niet over numerieke volgordes??? :confused: @wodan

Het is toch logisch dat als de laatste WO de WO2 was, dat de volgende WO3 zal zijn... en neen, daar gat het niet over, maar het klinkt zo zot.

Spreek gewoon van de volgende van de volgende WO dan... vind ik.

Link naar reactie

• 2 weeks later...
erm.... sorry maar mn duits is non-existant... wat staat er ongeveer??? :confused: komt er een 3e wereld oorlog? en waaruit leidt hij dat af?

@wodan Angela begrijpt het artikel niet en vraagt waarover het artikel gaat.

Junker trekt parallellen tussen 1913 en 2013, en zegt dat er veel overeenkomsten zijn qua situatie. allemaal erg cryptisch en er was gisteren ook al een draadje over geopend http://preppers.nl/forum/threads/4893-Oorlog-in-europa , maar Junker doet voorkomen dat de huidige crisis en dan vooral de spanningen die daardoor in de diverse landen ontstaan maar zo tot een oorlog in Europa kunnen leiden.

De vraag is natuurlijk of je dit soort vergelijkingen kunt maken omdat we in een total andere maatschappij leven, maar het is verontrustend dat een vertrekkend voorzitter van de euro groep, en premier van luxemburg, dat zegt.

Link naar reactie

Dit bericht over Juncker stond vôgges mij al een maandje geleden op het web. En hij is niet de enige die waarschuwt voor oorlog. Zo zijn er meerdere economen, investeerders en financiele piepels die dezelfde boodschap hebben. Het lijkt me ook logisch als de mensen in zuid europa (bijvoorbeeld) de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen. Dan krijg je sociale onrust en komt er een voedingsbodem voor extremere partijen e.d. Volg de komende verkiezingen in Italië maar. Daar is een populaire cabaratier (en goede gozer) die hoge ogen gaat gooien. In Griekenland zijn het volgens mij extreem rechtse partijen die populairder worden, in Spanje heeft (schijnbaar) een generaal geroepen dat de democratie niet heilig is. (staatsgreep?) In Portugal hebben (maar) 1,5 miljoen mensen gedemonstreerd tegen het euro fascisme maar het NOS journaal vond andere zaken belangrijker.

Link naar reactie

Het lijkt me ook logisch als de mensen in zuid europa (bijvoorbeeld) de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen. Dan krijg je sociale onrust en komt er een voedingsbodem voor extremere partijen e.d.

En dan nog begrijp ik de vergeljking van Juncker met 1913 niet. Toen was er geen sociale onrust en waren er geen extremen partijen.

Link naar reactie

En dan nog begrijp ik de vergeljking van Juncker met 1913 niet. Toen was er geen sociale onrust en waren er geen extremen partijen.

Juncker haalde iets aan in de trant van: dat het honderd jaar geleden was o.i.d. En ik zie de raakpunten ook niet.

Link naar reactie

Juncker bedoelde met zijn vergelijking met 1913 dat men toen ook dacht dat er geen oorlog meer uit zou breken omdat landen economisch aan elkaar gehecht waren. Hij ziet in de protesten in Griekenland waar fel tegen europa en Duitsland werd gedemonstreerd dat de oude sentimenten nog steeds bestaan. Ik denk dat mensen als Juncker echt geloven in een europese eenwording, naief of niet maar die lui leven in hun eigen wereldje.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...