Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vraagje goud zilver opslaan, bestellen, internet speculaties, keus voor welke..

samurai
 Share

Recommended Posts

Dag forumleden,

Omdat ik geinteresseerd ben zowel voor:

Preppen: Barter,ruilen, betaalmiddel bij SHTF of gewoon calamiteit als betaalautomaten het niet doen etc..

Waardebehoud valuta: pensioen, snoepcentje, geld achter de hand (inruil), concreet vaste waarde middel ivm economische recessie etc..

Nu heb ik heel erg goed nagedacht over wat te kopen, zilver of goud opslag etc..

Na wat onderzoek op internet over goud en zilver in het algemeen kom ik de volgende zaken tegen:

-Als edelmetaal en stof:

--Goud schijnt door de eeuwen heen toch een beter waardemiddel te zijn dan zilver, omdat goud een mooier metaal is.

--Goud schijnt toch een stof te zijn die altijd aanwezig is geweest als waardemetaal door de geschiedenis heen, waar je nu veel over zilver leest..

--Goud wordt vaker aangeschaft door allochtone volkeren, black americans, donkere mensen, surinamers..goud staat hen beter.

Mijn vriendin koopt ook alleen gouden sieraden omdat zilver haar niet staat, ze is altijd bruin en in de zomer is ze binnen 1 dag bruin

..het is een stof voor wittere mensen, bleke blanken dus..Er zijn meer donkere mensen op de aardbol, dus als barter zou het beter zijn..

-Complot theorieen, aliens, stof voor de industrie:

--Aliens schijnen op aarde geweest te zijn om hier goud te delven, goud is een schaarse stof in het heelal. Zilver hoor je niet veel over.

De Aliens schenen dit op hun lichaam te smeren opgelost in een ander goedje, wat hen lang leven scheen te geven.

--De Inca's en andere intelligente volkeren schijnen altijd de voorkeur voor goud te hebben..voor een volk uit de oudheid met wetenschap/astronomie??

--Goud schijnt in poedervorm kwalen te genezen door de opname van vrije radicalen en zo je lichaam te genezen..

--Goud wordt in de computer industrie gebruikt als perfecte geleider en in elektronische schakelingen toegepast..

Dus wat maakt het buiten de economische situatie en gebruik beter om zilver te kopen, ik zie iedereen zeggen koop zilver..

Ik krijg het gevoel dat dit ook een soort hype is, om mensen maar zilver te laten kopen terwijl goud beter is.

Opslag:

Je koopt edelmetaal, hoe ga je het veilig bewaren??

--Een bankkluis heb je niks aan als SHTF..

--Thuis in de kast bij inbraak is het zo weg..

--Verberging voor kinderen, partners en familie en vrienden, je hebt toch liever niet dat ze het vinden per ongeluk als ze eens

helpen met een voorjaarsschoonmaak..ook al zou je ze kunnen vertrouwen..na lang nadenken hou ik het liever voor me..

Dit ivm mogelijke noodsituaties bij hen de vraag maar je hebt toch goud liggen, kan je me niks lenen?? Als je nee zou zeggen

krijg je misschien conflicten..vergelijkbaar met het winnen van de loterij waarbij iedereen een deel verwacht..

Nu komen er allerlei ideeen in mijn hoofd op van inmetselen tot geheim vloerplank met daarin weer een dubbele bodem tot???

Nouja de vraag is duidelijk...hoe garandeer je beschikbaarheid van je edelmetaal tot wanneer je het nodig hebt, en dan rekenen

op een ligplaats van 10, 20 , 30 jaar??

Heb gekeken bij de silver mountain site, en goede site, maar ik las reviews over mensen die bestelden, waarbij het bij

de buren werd afgegeven, en dat terwijl ze voor 10000 euro aan zilver of goud besteld hadden.

Gezien het feit dat ik buren heb die strikt niet te vertrouwen zijn, en er 1 bij is die me achtervolgd heeft

om te zien wat ik uitvrat, is de angst dat ze dat pakje afgeven bij hen groot..

Al met al dus wil ik graag kopen, maar hoe kijk je naar dit gezien bovenstaande argumenten???

Hoop dat ik wat zinnige antwoorden krijg..

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik zou gouden munten of zilver zelf ga kopen en meenemen, liefs in cash.

er zijn veel manier om spullen te verstoppen, een balk in je plafond uit hollen , spul erin ,dicht plamuur met houtprut. een extra slang nast de echte van je cv, prefect voor munten. achter je stopcontact kan je ook kleine spullen opbergen.ook de ophang stang van je douche is handig.

het idee is dat je de spullen pas pakt als de nood hoog is.

Link naar reactie

ik zou gouden munten of zilver zelf ga kopen en meenemen, liefs in cash.

er zijn veel manier om spullen te verstoppen, een balk in je plafond uit hollen , spul erin ,dicht plamuur met houtprut. een extra slang nast de echte van je cv, prefect voor munten. achter je stopcontact kan je ook kleine spullen opbergen.ook de ophang stang van je douche is handig.

het idee is dat je de spullen pas pakt als de nood hoog is.

Dank je voor je antwoord, dus misschien een bestelling doen, en deze dan persoonlijk ophalen bij een adres..ik dacht dat silver mountain dat ook kon?? zit ik met

vervoer, een vriend vragen mee te rijden geeft toch openbaring van de winkel..zal eens kijken of er afhaal adressen zijn..goede tip ook al is het een duidelijke..thanks!

Dank je voor de opbergtips, het zou dan wel iets moeten zijn dat je in een noodsituatie er snel af kan halen, bout en moer constructie, waarbij je altijd snel gereedschap

apart hebt liggen voor dit klusje, bij brand zou je dit snel in veiligheid moeten kunnen brengen..inmetselen zou toch minder zijn..misschien te lang duren tenzij je

het "muurtje" zo in kan slaan, maardit geeft weer risico als iemand per ongeluk er tegen aan leunt of stoot..

Bedankt wel, die douchestang is een goede..die trek je er met wat meer kracht als je fit bent dan gewoon vasthouden voor steun zo af..

Link naar reactie

begraven waar ze er niet makkelijk met een detector bij komen

Hier heb ik ook aan gedacht, heb er eens een video over gezien doomsday preppers was er een stel dat munten begroef rond hun erf..

Krijg je een aantal problemen:

De grond is niet van mij, dus bij graafwerkzaamheden onverwacht kan je je investering kwijtraken..heb al een hele stad in 5 jaar compleet

veranderd gezien met nieuwe bebouwing en afbraak..toch een linke..tenzij je eigen grond hebt..

Ik zit in een huurhuis, bovenin, dus dan zou ik bv in een natuurgebied een plek moeten vinden, deze opslaan met GPS en coordinaten,

probleem is dat als je onverwachts dood gaat je wilt dat je erfgenamen kunnen erven..natuurlijk zou je een manier moeten vinden dit

vast te leggen bij een notaris of zo..zouden ze geloven dat je een berg goud hebt begraven?? via notaris wel... en nu??

En dan natuurlijk de metaal detectors..en ook werkzaamheden in zelfs de natuurgebieden..hmm..

Link naar reactie

@samurai

Om de munten te verstoppen kun je het volgende doen.

Koop een munitiekluisje en vertel aan je huisgnoten dat je op een schietclub gaat of zit en dat je hierin je spullen moet bewaren (is ook echt zo).

Vervolgens koop je een luchtdruk pistooltje en laat dat zien als zijnde dat dit inde verankerde kluis moet. (Is ook wel verstandig)

Je kunt de kluis enigzins verstoppen voor vistie en logeees door er iet om heen te doen een kastje of zo.

De sleutel of code mag niemand anders hebben volgens de regels van de wapenvergunningen. Dus je mag zelfs niet de sleutel of code aan je familie geven..

Je hoeft dus niet echt op een schietclub, maar je bent je aan het voorbereiden door alvast deze kluis aan te schaffen en je hebt een mooie en veilige opslag voor je munten waar niemand bij mag komen volgens de wetgeving.

En mochten er wel inbrekers komen dan kunnen ze met de verankerde kluis niets beginnen.

Link naar reactie

Ik zou de Silver Bullet and Silver Shield (SBSS) serie kijken alvorens een keuze te maken: http://preppers.nl/2012/03/17-redenen-om-fysiek-zilver-te-kopen/

Goud schijnt door de eeuwen heen toch een beter waardemiddel te zijn dan zilver, omdat goud een mooier metaal is.

Wat betekent 'waardemiddel'? Goud is herkenbaarder door de kleur, maar schoonheid is strikt subjectief. Herkenbaarheid door de kleur is heden ten dage ook niet echt van veel toegevoegde waarde.

Goud schijnt toch een stof te zijn die altijd aanwezig is geweest als waardemetaal door de geschiedenis heen, waar je nu veel over zilver leest..

Zilver heeft een bredere historie als geld dan goud.

als barter zou het beter zijn..

Edelmetaal zou ik vooral kopen om de waarde van je spaargeld te behouden. Voor directe ruilhandel zijn er veel betere alternatieven.

Goud schijnt in poedervorm kwalen te genezen door de opname van vrije radicalen en zo je lichaam te genezen..

Zilver ook. Zie colloïdaal zilver.

Goud wordt in de computer industrie gebruikt als perfecte geleider en in elektronische schakelingen toegepast..

Edelmetalen zijn geen supergeleiders. Zilver is een betere geleider dan goud, en wordt veel meer toegepast in de industrie (ook de computerindustrie). Goud is ook een heel goede geleider, maar wordt soms gebruikt in plaats van zilver vanwege de corrosiebestendigheid; die is nog beter dan zilver, dat aangetast wordt door zwavel.

Ik krijg het gevoel dat dit ook een soort hype is, om mensen maar zilver te laten kopen terwijl goud beter is.

Na het kijken van de SBSS serie lijkt zilver mij het betere alternatief, maar het zijn twee verschillende metalen. Ik denk dat een spreiding het beste is.

Opslag:

Je koopt edelmetaal, hoe ga je het veilig bewaren??

http://preppers.nl/forum/threads/3000-Bewaren-(verstoppen)-zilver-en-goud

Heb gekeken bij de silver mountain site, en goede site, maar ik las reviews over mensen die bestelden, waarbij het bij

de buren werd afgegeven, en dat terwijl ze voor 10000 euro aan zilver of goud besteld hadden.

Gezien het feit dat ik buren heb die strikt niet te vertrouwen zijn, en er 1 bij is die me achtervolgd heeft

om te zien wat ik uitvrat, is de angst dat ze dat pakje afgeven bij hen groot..

The Silver Mountain plakt een rode sticker met 'niet bij de buren afleveren' op het pakketje, maar daar houden de postbodes zich niet altijd aan. The Silver Mountain kan daar verder vrij weinig aan doen. Als je je buren niet kunt vertrouwen is het beter zelf de edelmetalen op te halen.

Link naar reactie

@tom

ik vind dat je een kluis altijd buiten gewoon goed moet verstopt, een kluis zeg ,ik heb wat, en dat kan gevaarlijk zijn.bij inbrak kan het goed gaan, als je thuis ben en ze ga op jouw beuken tot je het open maakt, dan maak je het open voor ze.je kun ook een kluis bouwen onder een van je trap trede.

Link naar reactie

Ik geloof dat je op schiphol gewoon goud en zilver kan kopen, even van te voren bellen om te checken of het er ligt en je kan het gewoon ophalen.

Als je het als betaal middel wil hebben voor shtf zou ik voor zilver gaan en op het volgende letten. Je wil je brood niet gaan betalen met een klomp goud van een kilo. Het beste is kleine hoeveelheden die op de een of andere manier zijn gemerkt.

Voor appeltje ten tijde van dorst, maakt het niet uit,

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast gebruikersnaam

Je kunt voor een relatief klein bedrag een koerier je geld op een door jouw aangegeven tijd en plaats laten afleveren. Kost d8 ik zo'n € 100-150 (afhankelijk van winkel). Dus dan gaat het direct van bron nar gebruiker.

Verstoppen: denk aan dubbele wanden, de binnenkant van deuren, onderzijde van zo'n oud ijzeren buro, achter de plint in de keuken, achter de verwarmingsradiateur, in de kap van de lamp, enz. Op i-net staan tig mogelijke opbergplaatsen, soms op de meest vreemde plaatsen. Kijk eens rond in je kamer en zie hoeveel mogelijke ruimte de dingen om je heen wellicht hebben omdat de orm esthetisch moet zijn en groter is dan de ruimte om de componenten te omhullen. Desnoods haal je alle onderdelen uit een apparaat en creëert zo een secret hidingplace in bv een oude wekker.

Wel niet vrgeten waar je het hebt verstopt zodat je "oude zooi" ni per abuis in de vuilnisbak verdwijnt ;)

Ik ken iend die bewaart voedselblikken onder de keukenkastjes, plint eraf en je hebt een zee van vrije ruimte die ook nog eens redelijk koel blijft.

Ben je bang voor brand, verpak je voorraad in steenwol en het zal een redelijke vuurzee overleven.

Link naar reactie

Volgens mij zijn er op het forum al wat onderwerpen waarin deze kennis staat.

Over je vervoervraag. Dan ga je toch met de bus er naar toe? Hoe minder opvallend hoe beter lijkt me. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is het motto om niet op te vallen.

Zilver wordt veel meer industrieel toegepast.

En verstoppen. Moet jij eens kijken op hoeveel plekken in je (huur)huis jij nooit komt. En inbrekers gaan volgens mij (als ze niet weten dat jij edelmetaal in huis hebt) niet zoeken. Ze pakken wat er te pakken valt en makkelijk te verhandelen is, dus elektronica. En als je bars koopt, zijn die dan niet met een nr ingeslagen? Dat is veel minder verhandelbaar. Verstop het in ieder geval waar jij het in een SHTF heel snel kunt uithalen.

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam
@tom

ik vind dat je een kluis altijd buiten gewoon goed moet verstopt, een kluis zeg ,ik heb wat, en dat kan gevaarlijk zijn.bij inbrak kan het goed gaan, als je thuis ben en ze ga op jouw beuken tot je het open maakt, dan maak je het open voor ze.je kun ook een kluis bouwen onder een van je trap trede.

En spreiden van risico. Dus meerdere verbergplekken maken. Dat doen we ook met onze gears ;)

Desnoods een bergplaats met een kleiner bedrag onder handbereik maken, zodat je snel "buit" kunt meegeven als men je overvalt. Zilveren guldens lijken me dan een optie, het voelt zwaar aan en kost minder dan hetzelfde gewicht in goud of zilver.

Link naar reactie

Oude gare computer open maken en daar wat verstoppen.

Zelfs inbrekers nemen die oude troep niet mee.

En wat betreft een verankerde kluis, pas daar mee op.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ze die binnen twee minuten los hebben.

Een kwartiertje later hebben ze dat kreng teruggevonden (dankzij ooggetuigen die een plons hoorden) in een stad verderop.

Kluis was al rijdende in een busje open gemaakt...

Dit betrof een zeer goede kluis van het merk Lips.

Greener

Link naar reactie

kevelam.nl topadres, gewoon daar thuis afhalen en als je het weer wil verkopen kun je et ook weer zo kwijt daar. en verstopplekken? blijft lastig, zeker als je wat langer op vakantie gaat zou ik ff vragen of de buren alert willen zijn...

Ik heb gekeken op die site, mooie site, en ideaal voor zelf af te halen. Dat wordt optie 1 voor het halen van het goud..

Link naar reactie

Oude gare computer open maken en daar wat verstoppen.

Zelfs inbrekers nemen die oude troep niet mee.

Een kwartiertje later hebben ze dat kreng teruggevonden (dankzij ooggetuigen die een plons hoorden) in een stad verderop.

Kluis was al rijdende in een busje open gemaakt...

Dit betrof een zeer goede kluis van het merk Lips.

Greener

Klopt, ik ga dit zeker niet doen, een kluis is zeggen tegen inbrekers of mensen er zit wat in waarom heb je hem anders.

Het kan wel mooi zijn voor gewone dingen als je portemonnee met pasjes, maar zonder pincodes zie ik ze die toch niet

gebruiken..maar okay kan wel nuttig zijn voor sommigen..het wordt een geheime plek in huis..

Link naar reactie

Volgens mij zijn er op het forum al wat onderwerpen waarin deze kennis staat.

Over je vervoervraag. Dan ga je toch met de bus er naar toe? Hoe minder opvallend hoe beter lijkt me. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is het motto om niet op te vallen.

Zilver wordt veel meer industrieel toegepast.

En verstoppen. Moet jij eens kijken op hoeveel plekken in je (huur)huis jij nooit komt. En inbrekers gaan volgens mij (als ze niet weten dat jij edelmetaal in huis hebt) niet zoeken. Ze pakken wat er te pakken valt en makkelijk te verhandelen is, dus elektronica. En als je bars koopt, zijn die dan niet met een nr ingeslagen? Dat is veel minder verhandelbaar. Verstop het in ieder geval waar jij het in een SHTF heel snel kunt uithalen.

Ik had al een plek in huis onder ogen na alle reakties gelezen te hebben, ga natuurlijk niet zeggen waar precies ;-)

Maar er zit een alkove waar ik de barretjes kan leggen, en daarvoor een zelfde kleur afdekplaat met daaroverheen een nepbodem waarop boodschappen gaan..

Maar ik weet al hoe ik het doe, het worden platte barretjes goud, van 10 gram..en zal ook zilver bekijken, goud is snel teveel aan waarde per barretje..

Bedankt voor alle reakties, je weet al wel zo ongeveer hoe of wat maar het is altijd leuk om beetje bevestiging en advies te krijgen..!!

Link naar reactie

The Silver Mountain plakt een rode sticker met 'niet bij de buren afleveren' op het pakketje, maar daar houden de postbodes zich niet altijd aan. The Silver Mountain kan daar verder vrij weinig aan doen. Als je je buren niet kunt vertrouwen is het beter zelf de edelmetalen op te halen.

Tja dat krijg je met die liberalisering, postbode zijn is een slechtbetaald flutbaantje geworden dat betaald word met stukloon op nul uren flex basis. Het is in het belang van de postbode om pakketjes zo snel mogelijk te lozen anders verdienen ze niet genoeg. Want als ze het pakketje terugbrengen naar het sorteercentrum moeten ze het de volgende dag weer meenemen en krijgen ze er niet voor betaald. Ze moeten dan dubbel werk doen. Dus geven ze het af bij de buren of leggen het zelfs voor de deur neer wanneer er niemand opendoet. Het enige wat ze riskeren is dat iemand gaat klagen en dat ze hun hondenbaan kwijtraken en in de bijstand belanden, met nauwelijks verlies in inkomen.

Vroeger kreeg de postbode een behoorlijk salaris, was het een eerbaar ambt en had de postbode hart voor zijn beroep. Hij haalde het niet in z'n hoofd om zich niet aan de voorschriften te houden. Maar dat was in die vervoeide jaren '60 en '70 toen het marktkapitalisme nog geen rol van betekenis speelde. Nu moet de baas z'n 7e Ferrari en tweede jacht kunnen kopen om te kunnen toeven met de rest van de jet set op de country club, dus wordt er flink beknibbeld op de beloning van de gewone werknemer.

Link naar reactie

Zat 'ie niet goed vast.

Was te licht.

En sloten waren te simpel.

Deze combinatie maakt dat de kluis weg kon zonder dat de buren wat merkten.

Link naar reactie

Volgens mij bestaat hier al een draadje over, zo niet meerdere...

Zelf heb ik en adviseer ik de volgende spreiding:

1. Fysiek zilver thuis in de vorm van Canadian Silver Maple Leafs en Nederlandse zilveren guldens. Dit kan als ruilmiddel dienen en is tevens een spaarrekening die je zelf thuis bij de hand hebt. Denk er wel om dat de meeste inboedelverzekeringen geen ongemunt edelmetaal dekken en als ze dat wel doen, is mijn ervaring dat ze dat enkel doen tegen de laatste officieel getaxeerde waarde, dus dan blijf je bezig. Mijn paar munten zijn in ieder geval gedekt tegen vervangingswaarde, dus ongeacht hoe hoog de zilverprijs stijgt. Echter zit er een limiet aan je gedekte verzamelingswaarde. Standaard tot 5000 EUR in je uppie en 10000 EUR als je samenwoont. Uiteraard kan je het upgraden tegen een hogere premie.

2. Fysiek zilver, goud en/of platina bij GoldRepublic.nl. Puur voor pensioen of spaardoeleinden en ter diversificatie. Geen gezeik met het spul al dan niet onbewaakt thuis hebben en veel goedkoper in aanschaf. Geeft zelfs de mogelijkheid platina en zilver BTW-vrij te kopen als je kiest voor Zwitserland als opslagplaats - dat scheelt dus al direct 21% op de aanschaf. De toegewezen genummerde baar of baren worden dagelijks gecontroleerd door een onafhankelijke partij als G4S en als je wil kan je het bewijs met handtekening per ingescande pdf dagelijks in je mailbox krijgen. Tevens is het erg budget-friendly, want er is geen minimum: je kan ook 1 gram zilver kopen als je wil (momenteel 75 cent).

3. Goudmijnenaandelenfonds via SNSFundcoach.nl. Voor pensioen of spaardoeleinden en ter diversificatie. Kan al vanaf 20 EUR en inleggen wanneer je wil. Kan ook met een maandelijks inlegprogramma, ook vanaf 20 EUR. Dus ook erg budget-friendly.

Link naar reactie

Tja dat krijg je met die liberalisering, postbode zijn is een slechtbetaald flutbaantje geworden dat betaald word met stukloon op nul uren flex basis.

Ik weet niet of ik het eens ben met je analyse, maar ik kan wel uit eigen ervaring bevestigen dat de kwaliteit van postbezorging de laatste jaren opeens extreem achteruit is gegaan. En dat-ie nu schokkend slecht is. Klachten hebben inderdaad weinig effect gehad.

Veder vond ik het schandalig om indertijd op RTL Z te zien dat bakken met 50+ postbodes die hun hele leven voor de post hadden gewerkt zomaar op straat geflikkerd werden omdat de post moest bezuinigen, maar ik slechts een paar weken later wel advertenties in de krant zag dat ze parttime uitzend postbodes zochten!? En als 50+'er vind je sowieso al niet zo makkelijk een nieuwe baan laat staan als ex-postbode.

Maar @Rothbard heeft hier vast een oplossing voor ;)

Overigens omzeil je dus de postbode, het ophalen en fysiek rondsjouwen, de benzine kosten, het risico, de fysieke premie en eventueel de BTW door het via GoldRepublic te doen en/of in een goudmijnenaandelenfonds te stoppen.

Link naar reactie

Veder vond ik het schandalig om indertijd op RTL Z te zien dat bakken met 50+ postbodes die hun hele leven voor de post hadden gewerkt zomaar op straat geflikkerd werden omdat de post moest bezuinigen, maar ik slechts een paar weken later wel advertenties in de krant zag dat ze parttime uitzend postbodes zochten!? En als 50+'er vind je sowieso al niet zo makkelijk een nieuwe baan laat staan als ex-postbode.

Er zijn zelfs postbodes die post niet bezorgen maar gewoon ergens dumpen. En tja dan worden ze uiteindelijk wel ontslagen. De laatste jaren zijn er 800 postbodes om die reden ontslagen.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/10_oktober/27/binnenland/Laatste_jaren_800_postbodes_ontslagen_wegens_plichtsverzuim.xml

Maar gelukkig heeft PostNL daar een oplossing voor. Ze hebben een woordvoerder die het volgende weet te melden: "Wij nemen iedere klacht 100 procent serieus". Ja ja maar je bent wel mooi je post kwijt. Ook zouden de nieuwe flexwerkende postbodes een andere 'populatie' vormen dan de oude vaste postbodes. No shit sherlock!

Misschien kunnen sommigen van die ontslagen postbodes zich omscholen tot communicatiemedewerker. Er zal in de komende jaren veel vraag naar dat soort mensen zijn omdat er steeds meer goedgepraat zal moeten worden en om verslechtering van diensten als "serviceverbeteringen" aan te prijzen. :rolleyes:

Link naar reactie

Ongelofelijk hè, overheid is zelfs in staat liberalisering slecht uit te laten pakken. Zie: http://www.mejudice.nl/artikelen/detail/heel-nederland-moet-bloeden-voor-deelbelang-tntpostbezorgers

De overheid liberaliseert slecht(s) omdat de politici rijkelijk beloond worden door hun cronies in het bedrijfsleven die er belang bij hebben dat hun bedrijf bevoordeeld wordt t.o.v. andere bedrijven die anders meer succesvol zouden zijn dan hen.

Overigens worden de bezorgers bij concurrenten van PostNL (zoals Sandd en Selektvracht) nog slechter beloond dan hun PostNL collega's.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...