Ga naar inhoud

Simurgh

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zelfbouw, een waterdichte koker voor bewaren van belangrijke survival spulletjes.misschien wel iets voor in de auto als soort van bob.

Vandaag in elkaar gezet, gemaakt van pvc pijp rond 40 met een eindkap en een schroefkap van rond 32. de totale lengte is 27,5 cm. Daarnaast een de pijp omwikkeld met 5mm touw. Touw op 3 plaatsen vast gezet met het lijmpistool.(ben helaas vergeten te meten hoeveel touw erop zit)De opening is groot genoeg voor een bic aansteker.

 

ik ga proberen om het volgende erin te stoppen :

 

reddingsdeken,firesteel,waterzuiveringstabletten, minigerber mes,.................

 

iemand suggesties?

 

gegroet

 

[attach=config]2823[/attach

 

[ATTACH=CONFIG]2824[/ATTACH]

 

 

gegroet

 

[ATTACH=CONFIG]2825[/ATTACH]

 

en dit is de laatste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, zit er in de schroefdop ook een rubberring?

Zelf gebruik ik een aantal Pelicases in diverse maten om documenten, telefoon, camera in op te slaan. Ook heb ik een aantal wat grotere Peli's ingericht als communicatie koffer, accupakket, lader enz. Een BOP ( Bug out Peli ;) ) komt er nog aan.

 

Lengte touw berekening:

omtrek cirkel is Pi x diameter, dus 1 winding is 3,14 x 4cm = 12,56 cm. Ik tel op de foto 50 windingen, totale touwlengte dus 6,28 meter. ( afrondingen niet meegerekend ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, zit er in de schroefdop ook een rubberring?

Zelf gebruik ik een aantal Pelicases in diverse maten om documenten, telefoon, camera in op te slaan. Ook heb ik een aantal wat grotere Peli's ingericht als communicatie koffer, accupakket, lader enz. Een BOP ( Bug out Peli ;) ) komt er nog aan.

 

Lengte touw berekening:

omtrek cirkel is Pi x diameter, dus 1 winding is 3,14 x 4cm = 12,56 cm. Ik tel op de foto 50 windingen, totale touwlengte dus 6,28 meter. ( afrondingen niet meegerekend ).

 

Bedankt, voor de berekening ik weet weer waarom ik een hekel had aan wiskunde.

Inderdaad er zit een zwarte rubber ring die het geheel waterdicht moet maken.ik heb getest mijn buck nobleman past erin. http://www.dewitschijndel.nl/nobleman-zakmes?gclid=CKyE25CaibUCFQNd3godUTwAsw

 

Waneer de lijm goed uitgedampt is ga ik hem vullen en laat ik hier zien wat er allemaal tegelijk in kan.

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, zit er in de schroefdop ook een rubberring?

Zelf gebruik ik een aantal Pelicases in diverse maten om documenten, telefoon, camera in op te slaan. Ook heb ik een aantal wat grotere Peli's ingericht als communicatie koffer, accupakket, lader enz. Een BOP ( Bug out Peli ;) ) komt er nog aan.

 

Lengte touw berekening:

omtrek cirkel is Pi x diameter, dus 1 winding is 3,14 x 4cm = 12,56 cm. Ik tel op de foto 50 windingen, totale touwlengte dus 6,28 meter. ( afrondingen niet meegerekend ).

 

Whoe doe maar duur pelicase......:cool: gewoon jaloers natuurlijk.

Ik zelf gebruik waterdichten kisten zoals ze ook onder truck en trailers gebruiken ( naam volgt) voor een fractie van de prijs. Afsluitbaar met ingebouwd slot.

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whoe doe maar duur pelicase......:cool: gewoon jaloers natuurlijk.

Ik zelf gebruik waterdichten kisten zoals ze ook onder truck en trailers gebruiken ( naam volgt) voor een fractie van de prijs. Afsluitbaar met ingebouwd slot.

 

Gegroet

 

Prijs valt wel mee, kan ze inmiddels goedkoop inkopen. Maar ik ga niet besparen op een goede koffer voor een zender van enkele honderden euro's in mijn communicatie kit. Zo blijft het spul goed beschermd, en werkt het betrouwbaar als het erop aankomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs valt wel mee, kan ze inmiddels goedkoop inkopen. Maar ik ga niet besparen op een goede koffer voor een zender van enkele honderden euro's in mijn communicatie kit. Zo blijft het spul goed beschermd, en werkt het betrouwbaar als het erop aankomt.

Voor mijn zenders,elektronica en andere emp gevoelig spul komt er een stalen kist en een aantal kleine stalen kisten om de zaken indien nodig te scheiden.

Ik weet het merk nog niet maar ik heb een type: novabox 640 voor 120€ weten te bemachtigen http://www.trans-technik.cz/schrany-na-naradi-nova-box-plastove-schrany-na-naradi-02-blatniky-a-prislusenstvi-dily-na-nastavby-nakladnich-aut

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whoe doe maar duur pelicase......:cool: gewoon jaloers natuurlijk.

Ik zelf gebruik waterdichten kisten zoals ze ook onder truck en trailers gebruiken ( naam volgt) voor een fractie van de prijs. Afsluitbaar met ingebouwd slot.

 

Gegroet

 

Palletkist

Spanbandenkist

Pompwagenkist

Deense Kist

 

zijn bij iedere truckdealer of carrosseriebouwer te krijgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik die waterdichte rioolpijpen al minstens 10 jaar (oa in de kano) en ze zijn nog steeds waterdicht. Als ik er aan denk smeer ik wel 1 x per jaar wat vet op de rubbers

 

'k Heb er hier ook twee liggen, destijds gekregen van een fransman die op bezoek kwam, twintig jaar geleden. Gebruikte ze als extra uitbreiding voor de rugzak, vaak vulde ik eentje met water... hoewel het geen foodgrade plastic is. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...