Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scanner frequenties


Roel communicatie

Aanbevolen berichten

Na de invoering van C2000 is het een stuk rustiger geworden op de scanner. Toch valt er nog een hoop te beluisteren, maar wat zijn nou belangrijke/ interessante frequenties om te beluisteren. Denk aan verhuur, bedrijfs, (semi)-overheidsinstellingen.

Een goede bron is http://www.scannerforum.nl maar misschien hebben jullie goede aanvullingen.

27mc, lpd, pmr en amateur frequenties zijn denk ik al vanzelfsprekend.

 

Ben benieuwd naar de input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een scanner is zeker bruikbaar, echter je hebt al reeds de betere bron genoemd.

 

Je hebt door alleen al te luisteren, waarschijnlijk al veel informatie, Echter daar hoort wel wat speurwerk bij.. Welke partijen zenden in de buurt van je thuis, werk, en/of bol. Wat als er veranderingen zijn, in hun communicatie. Welke informatie geven ze vrij.. Dus je kan relatief eenvoudig aan informatie komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een scanner, Uniden Bearcat XLT780 TrunkTracker, heel mooi spul! Luister vooral naar de CB, LPD, PMR en Jachtradio banden; alsook wat luchtvaart. Tijdens de Zweedse Rally luister ik mee met de verschillende teams; standaard lopen ook de regionale HAM 2m/70cm repeaters mee in de lijst, erg interessant soms :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator Dat zijn handige dingetjes als je de goede hebt. Gebruik ik ook. Je pakt best aardig wat, vooral als je zelf ook een goede antenne maakt voor de frequenties die je beluistert, i.p.v. de standaard DTV antenne.

 

Ik heb een AllBrecht All-Band discone antenne buiten hangen. En deze hangt dan aan mijn usb stick... echt ongelofelijk wat je allemaal oppikt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ikzelf heb een uniden ubc 9000 xlt

 

Ik heb er ooit wat frequenties ingezet maar hoor vaak alleen maar piloten, Ik vind het ook wel intressant om meer te kunnen horen

Misschien zijn er wat belangrijke frequenties te benoemen?

 

locale DARES frequenties? is het een zijbander of alleen AM/FM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

P2000 zal in de nabije toekomst ook gecodeerd verzonden gaan worden waardoor transparante informatievoorziening nog moeilijker gaat worden:

http://webwereld.nl/netwerken/59595-opstelten-dwarsboomt-scannen-112-meldingen

 

Ik heb weinig trek in de gesprekken van de buurvrouw op de 864 MHz, en heb liever de politie/brandweer berichten. Alhoewel dat inmiddels al knap lastig is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik heb hier een p2000 pieper liggen met de belangrijkste cap-codes ingeprogrameerd Politie,brandweer,ambu ,ovj,hovj,pers voorlichter ,etc etc

ben redelijk op de hoogte ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...