Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Welke slaapzak is dit?


Aanbevolen berichten

Beste preppertjes,

 

Nonkel vond zojuist twee slaapzakken – die hij al bijna vergeten was - op zolder. Oorspronkelijk komen ze van een Amerikaanse legerbasis in Duitsland, ze werden rond 1996 geruild tegen een flinke hoeveelheid booze.

Nonkeltje had vroeger de eigenaardige gewoonte ’s zomers in de tuin, op zijn tampat, te slapen en ze kwamen dan mooi van pas.

 

De vraag is: wat voor type slaapzak is het precies? Hoe duiden de Amerikanen ze aan? Zijn ze net zo goed als ik denk dat ze zijn?

 

292xm9x.jpg

 

nl543n.jpg

 

2bsg9i.jpg

 

9uaqmp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Aan de hand van het NSN nummer zeg ik Intermediate Cold Weather Sleeping Bag. Houd je warm tot een temp van 10 graden fahrenheit oftewel -12 graden celcius. Dus als je vanavond buiten wilt slapen is tie zo goed als je denkt dat ie is. Misschien zelfs wat te warm. Als je volgende trip naar het hoge noorden van Alaska is kan het wat tegenvallen :)

De sluiting op de borst is een paniek sluiting. Door in je slaapzak je armen te kruisen en dan te spreiden kun je de zak ineens openen en eruit springen. Sneller dan een rits aan de zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Gerbewoner!

 

Maar dat is zo'n beetje wat ik ook al gelezen heb. Hebben die dingen geen (type)nummer of naam, zoals bijna alles van het Amerikaanse leger? Ik wil ze graag op internet opzoeken.

 

Ik heb ze trouwens geruild omdat ze - bijna - perfect aansluiten op het weer dat je in Nederland kunt verwachten. Vooruitziende geest, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Gerbewoner!

 

Maar dat is zo'n beetje wat ik ook al gelezen heb. Hebben die dingen geen (type)nummer of naam, zoals bijna alles van het Amerikaanse leger? Ik wil ze graag op internet opzoeken.

 

Ik heb ze trouwens geruild omdat ze - bijna - perfect aansluiten op het weer dat je in Nederland kunt verwachten. Vooruitziende geest, denk ik.

 

Idee? Mail de foto's eens naar deze jongens http://sturm-miltec.com/ misschien weten zij raad.

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Ik zag er een op Ebay staan voor net geen 40 dollar. Ik zou me niet te veel aantrekken van verhalen op internet. Voor iedereen die om het even welk product goed vindt zijn er twee te vinden die het niks vinden. Gebruik hem en als je het niks vind is het niks toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Daar heb je helemaal gelijk in, gerbewoner. Maar ik meen me te herinneren dat deze slaapzakken toentertijd helemaal je-van-het waren. Natuurlijk is er een hoop ingehaald door bijvoorbeeld GoreTex. Was die veertig dollar de eindprijs?

Tuurlijk heeft de techniek niet stil gestaan. Weet niet, volgens mij de vraagprijs. Gewoon lekker proberen. Hij zal warm zat zijn. Eventueel slaapzakhoes erom heen als je buiten wilt slapen. Heb je een mooi slaapsysteem toch?Ik heb een slaapzakhoes die waterdicht is. Schuif ik in met mijn slaapzak. Klep over mijn hoofd dicht en er kan me niks gebeuren. OK, even afgezien van het gevoel dat je in een lijkzak ligt dan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...