Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kookstel action (Portable Butane gas stove) herzien, defect model


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb twee weken terug een kooksetje van de Action gekocht. Ik vond het er wel goed uit zien. Aangezien ik niet zo'n groot budget heb leek dit mij een leuke/handige aankoop.

Ik heb ervaring met coleman stelletjes, van mijn ouders en familie. Toch wilde ik ook iets voor mijzelf vandaag dat ik deze heb gekocht. Het kookstel werkt op gas busjes. Ik ben er verzekerd dat ik het gasbusje goed had aangesloten.

Toch ging het mis.

 

Wat alleen een beetje jammer was dat er iets mis is met de aanvoer van het gas. En dat het hele kookstel in de brand vloog zodra ik het ontstak.

Gelukkig word ik totaal niet paniekerig in dat soort situaties. Dus met de gieter het ding geblust. Echter kwamen er wel vlammen af van zo'n 150cm af,

dus ik raad iedereen aan die artikel zeker niet te kopen!

 

 

Foto: GasmatePortableStove.jpg.fb80ed7655d63b9367172cd0fd293adc.jpg

 

Ik weet niet of het er is, maar mocht dat niet zo zijn. Is het niet handig om een sticky te maken met spullen die je vooral niet moet kopen?

 

Groetjes,

 

Appelflapje :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

 

Ik heb twee weken terug een kooksetje van de Action gekocht. Ik vond het er wel goed uit zien. Aangezien ik niet zo'n groot budget heb leek dit mij een leuke/handige aankoop.

Ik heb ervaring met coleman stelletjes, van mijn ouders en familie. Toch wilde ik ook iets voor mijzelf vandaag dat ik deze heb gekocht. Het kookstel werkt op gas busjes. Ik ben er verzekerd dat ik het gasbusje goed had aangesloten.

Toch ging het mis.

 

Wat alleen een beetje jammer was dat er iets mis is met de aanvoer van het gas. En dat het hele kookstel in de brand vloog zodra ik het ontstak.

Gelukkig word ik totaal niet paniekerig in dat soort situaties. Dus met de gieter het ding geblust. Echter kwamen er wel vlammen af van zo'n 150cm af,

dus ik raad iedereen aan die artikel zeker niet te kopen!

 

 

Foto: GasmatePortableStove.jpg.fb80ed7655d63b9367172cd0fd293adc.jpg

 

Ik weet niet of het er is, maar mocht dat niet zo zijn. Is het niet handig om een sticky te maken met spullen die je vooral niet moet kopen?

 

Groetjes,

 

Appelflapje :o

 

@appelpflapje, heb dezelfde maar dan met Jamie Olivier d'r op. Het in steken vd gasbus moet wel goed gebeuren anders lekt ie en de eerste keer is rubber wat stroef ;) je met de gasfles een aantal keer in en uit de houder halen en eventueel een klein beetje smeermiddel op de gasbuis van de gasfles doen.( als het eenmaal goed werkt gaat het blindelings goed)

Ik heb het zo gedaan, let wel als hij blijft lekken is het een kwestie terug naar de action en een schriftelijke klacht indienen.

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook precies wat ik gedaan heb. Gecheckt of het stelletje lekte, via gehoor en via ruik. Niets. Want daarvoor was dat namelijk wel het geval. Dan hoorde ik hem even sissen.

 

Even een paar minuten de tijd geven om al het gas weg te laten waaien. Ik neem liever de tijd voor dat soort dingen. Alles zat naar mijn weten goed, geen gesis of gas wat ik rook. Toen ontstoken, tja en toen ging die in de brand.

 

Ik heb hem terug gebracht naar action. Klacht heb ik niet over nagedacht. Dit zou ik nog kunnen doen inderdaad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb twee weken terug een kooksetje van de Action gekocht. Ik vond het er wel goed uit zien. Aangezien ik niet zo'n groot budget heb leek dit mij een leuke/handige aankoop.

Ik heb ervaring met coleman stelletjes, van mijn ouders en familie. Toch wilde ik ook iets voor mijzelf vandaag dat ik deze heb gekocht. Het kookstel werkt op gas busjes. Ik ben er verzekerd dat ik het gasbusje goed had aangesloten.

Toch ging het mis.

 

Wat alleen een beetje jammer was dat er iets mis is met de aanvoer van het gas. En dat het hele kookstel in de brand vloog zodra ik het ontstak.

Gelukkig word ik totaal niet paniekerig in dat soort situaties. Dus met de gieter het ding geblust. Echter kwamen er wel vlammen af van zo'n 150cm af,

dus ik raad iedereen aan die artikel zeker niet te kopen

 

Ik weet niet of het er is, maar mocht dat niet zo zijn. Is het niet handig om een sticky te maken met spullen die je vooral niet moet kopen?

Groetjes Appelflapje :o

 

Dank voor de waarschuwing, maar kan het ook zijn dat je een zgn 'maandagmorgen' exemplaar hebt. Ik heb m nl ook en die van mij doet het wel gewoon... Ook al heb ik hem nog maar een paar keer gebruikt.

 

Gewoon teruggaan naar de winkel...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoop is niet altijd duurkoop maar als het om dit soort apparaten gaat - vuur, electriciteit - ga ik toch liever voor kwaliteit en dus wat duurder, budgetprepper of niet. En anders maar even doorsparen. Ik wil niet afhankelijk zijn van gammele zooi en dat heb je toch wel vaak bij spul van Action.

 

De lampen en batterijen die ik ooit bij Action heb gehaald waren waardeloos, het enige dat goed is zijn hun waxinelichtjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik 'm ook al jaren. Vaak ook heel lang achter elkaar op de,hoogste stand. Het enige dat soms gebeurt is de bovenkant van het spuitbusje koud wordt cq bevriest. En of je 'm nu van Campingaz/Action/Lidl/Gamma koopt, ze komen allemaal uit dezelfde fabriek in China..... Die van jou likkt me inderdaad defect te hebben. Omruilen voor een goed werkende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van mij ook al aantal keer gebruikt tot nu toe niks mis mee gegaan, Maar ben wel een beetje bang geworden. Ik zal mijn zoon van 9 hem zeker niet meer laten instaleren hihi dat vond hij zo leuk.

Wel vond ik ook dat hij buiten in vrieskou supersnel leeg ging en weinig gas uitkwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het toestel en het systeem heb ik geen klacht, het enigste is dat de samenstelling van het gas ervoor zorgt dat het bij lage temperaturen moeilijk tot niet uit verdampt.dat wist ik van tevoren is volgens mij 100% butaan.Puur uit veiligheid haal ik de gasbus los.

 

gegroet

 

ps zit in een mooi koffertje en heeft een piezzo ontsteking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de reacties lees is het dus troep, zowel het apparaat als de gasflesjes, maar blijven jullie ze toch gebruiken. Hmmmm, hoe kan dat nou? :)

 

Ik vind over het algemeen dat de reacties aangeven dat het wel meevalt met het troep zijn. Met een klein beetje voorbereiding, en het goed volgen van de handleiding, heb je voor erg weinig geld een back-up kooksysteem op gas. Ik heb hem ook, een aantal keer gebruikt en vind het juist veel waar voor het geld. Uiteraard zijn er veel betere gasstelletjes te krijgen, maar voor dit geld, voor zowel toestel als gasbusjes denk ik dat je over het algemeen weinig te klagen hebt. En zoals al eerder aangegeven, maandagochtend modellen zijn er altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de reacties lees is het dus troep, zowel het apparaat als de gasflesjes, maar blijven jullie ze toch gebruiken. Hmmmm, hoe kan dat nou? :)

 

idd

voor dat geld is het gewoon meer als goed

misschien ook eens de gebruiks handleiding lezen

en butaangas geeft altijd problemen bij koude temparaturen dus uit de wind en in beschutte omgeving gebruikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ach, ik denk dat het gewoon een produktiefout was. wij hebben paar jaar geleden als gevolg van pech met het zijspan , een halve dag vast gezeten op een redelijk desolate plek in Duitsland . midden in de winter, het sneeuwde en het vroor . dus met zeiltjes een soort shelter gemaakt rondom zo'n picknick tafel . zo'n gaskokertje op tafel, , flesje erin en klaar. het ding werkte prima , hebben er soep en koffie opgemaakt . de erg vriendelijke meneer van de ADAC vroeg ons zelfs of we het leuk vonden , waarop wij drieën volmondig ja zeiden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb twee weken terug een kooksetje van de Action gekocht. Ik vond het er wel goed uit zien. Aangezien ik niet zo'n groot budget heb leek dit mij een leuke/handige aankoop.

Ik heb ervaring met coleman stelletjes, van mijn ouders en familie. Toch wilde ik ook iets voor mijzelf vandaag dat ik deze heb gekocht. Het kookstel werkt op gas busjes. Ik ben er verzekerd dat ik het gasbusje goed had aangesloten.

Toch ging het mis.

 

Wat alleen een beetje jammer was dat er iets mis is met de aanvoer van het gas. En dat het hele kookstel in de brand vloog zodra ik het ontstak.

Gelukkig word ik totaal niet paniekerig in dat soort situaties. Dus met de gieter het ding geblust. Echter kwamen er wel vlammen af van zo'n 150cm af,

dus ik raad iedereen aan die artikel zeker niet te kopen!

 

 

Foto: GasmatePortableStove.jpg.fb80ed7655d63b9367172cd0fd293adc.jpg

 

Ik weet niet of het er is, maar mocht dat niet zo zijn. Is het niet handig om een sticky te maken met spullen die je vooral niet moet kopen?

 

Groetjes,

 

Appelflapje :o

 

ik heb het al vaker gezegd GOEDKOOP=DUURKOOP.

nu heb je nog (geluk) gehad dat je het kan ruilen.

wat moet je nu doen als je het niet heb getest en het gebeurd in een wtshtf situatie daar sta je dan met je budget gaskooktoestel en dan?

je kan beter even doorsparen en wat goed spul kopen.

ik was enige tijd geleden alleen al voor 2 gasflessen 2 x 10 liter+gasdrukregelaar en slang en een 2 pits kooktoestel 165 euro kwijt

weet ik wel dat ik betrouwbare kwaliteit hebt tijdens een wtshtf situatie..

nu besparen op dure dingen kan je in een wtshtf situatie duur komen te staan.

denk daar aan.

 

mvg de eekhoorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het al vaker gezegd GOEDKOOP=DUURKOOP....

nu besparen op dure dingen kan je in een wtshtf situatie duur komen te staan....

 

Het tegenovergestelde is ook waar, Duurkoop is geenzins altijd goedkoop. Er zijn van vele producten goedkopere en kwalitatief vergelijkbare versies te koop. En vergeet niet dat iedereen hier voor een andere reden kan preppen.Ik heb zo'n toestel om een aantal dagen zonder gaslevering te kunnen overbruggen. Indien je ervan uit gaat dat je een kooktoestel gaat aanschaffen waar je jaren onafgebroken je voedsel op gaat bereiden geef ik je direct gelijk. Dan kocht ik ook een "kwaliteits toestel" Maar voor het doel wat ik ( en wellicht meerderen ) ermee voor ogen heb, voldoet het prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...