Ga naar inhoud
GENEGEERD

Digitale Backup in BOB


Noach

Aanbevolen berichten

Deze week heb ik een digitale backup gemaakt van belangrijke documenten, zoals diploma's, identiteitsbewijzen, enz.

Als pdf's en jpg's ingescand.

(was meteen mooie aanleiding om mijn mappen weer eens te ordenen/op te ruimen).

 

Ook heb ik van al mijn 4000 foto's thumbnails gemaakt en in 1 mapje opgeslagen.

 

Alles vervolgens op een usb-stickje en een mini-sd kaartje gezet.

 

Waterdicht bewaard in een leeg TicTac-doosje en in mijn BOB gestopt.

 

Handig ook als mijn huis in de fik staat, zodat ik kan zeggen; "gelukkig hebben we de foto's nog..."

 

 

Handig of niet? (Niet in geval van 'n EMP.)

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gemini, inderdaad is een online mapje in mijn dropbox een goed idee. Kleine moeite.

 

Boothuisje, in geval van EMP is misschien je stick beschermd, maar alle apparaten waarop je m zou kunnen openen niet. :)

Ik weet niet of je met een metaalfolie (bijv. alu) genoeg laag hebt om een goede Faradaykooi krijgt. Heb ik geen verstand van.

Wie wel.

Ik ben daar wel erg benieuwd naar, ook ivm mijn andere apparatuur, zoals porto's.

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we die digitale backup nou eens niet meer nodig hebben omdat het iemand ook maar iets meer zou zeggen, met uitzondering van je foto's maar hoe je die dan nog kunt bekijken?, zou dat eigenlijk niet een geweldige situatie zijn?

 

Helaas zal daar komen een weg naar de hel zijn, maar als we daar dan zijn...

Totdat het spelletje weer helemaal over nieuw begint....

Is er dan helemaal geen hoop?

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...