Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

maar n-k heeft wel hele verouderde spullen op de kernkoppen na dan

Dat is wat je ziet. Het ergste is wat je niet ziet. :(

Ik hoop ook op het beste...

Even een toevoeging: Als je in 2012 je eigen satelliet in een baan om de aarde brengt, zal je dat waarschijnlijk niet doen met een jaren 80 computertje, als het volk ook al 3G en smartphones heeft. http://en.wikipedia.org/wiki/Telecommunications_in_North_Korea

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat betekent Noord-Korea nu eigenlijk voor de VS? Wat valt daar te halen? Hebben ze olie? Goud? Volgens mij niet. Ze vormen een bedreiging nu ze beweren kernkoppen te kunnen plaatsen op lange afstandsraketten.

Oké, dus ze vormen een bedreiging. Maar ik vermoed dat de CIA wel exact weet in hoeverre ze in staat zijn hun dreigementen waar te maken. Het maakt ook niet uit of ze het wel of niet kunnen, ze zeggen dat ze het kunnen. Dat is genoeg.

Kijk Saddam Hussein heeft altijd ontkend massa vernietigingswapens te hebben. De VS en Groot-Brittannië kozen ervoor dat niet te geloven en dus kwam er een oorlog. In het geval van Noord-Korea hoeft de VS de bevolking niet te overtuigen, dat doet het regime in NK al.

Als de VS wil, gooien ze Noord-Korea in een week volledig plat. Het land is niet veel groter dan Cuba. Als ze hard vliegen moeten ze nog oppassen het land niet te missen. Op de breedrte van Pyongyang is het zo'n 250 km breed.

Dus wat wint Amerika ermee?

Misschien is Iran wel de reden. Iran beweert achter bondgenoot Noord-Korea te zullen staan.

De VS lijkt al tijden te zoeken naar een legitieme reden Iran aan te vallen. Die reden hebben ze, als een oorlog met Noord-Korea 'onvermijdelijk' wordt en Iran z'n woord houdt. Dat noemt men twee vliegen in een klap.

• Leuk 1

Schijnbaar neemt de USA noord-korea nu wel erg serieus. Enkele weken deden ze het af alsof er geen echt gevaar uitging van noord-korea. en dan lees ik nu dit:

[h=2]De Verenigde Staten hebben besloten een rakettest in Californië uit te stellen vanwege de recente spanningen met Noord-Korea.[/h]

http://www.nu.nl/buitenland/3391214/vs-stellen-rakettest-wegens-noord-korea.html

Was dit de actie waar de oorlog om had kunnen beginnen?

Was dit de reden waarom noord-korea ambassade personeel uit het land wilde hebben?

Schijnbaar neemt de USA noord-korea nu wel erg serieus. Enkele weken deden ze het af alsof er geen echt gevaar uitging van noord-korea. en dan lees ik nu dit:

[h=2]De Verenigde Staten hebben besloten een rakettest in Californië uit te stellen vanwege de recente spanningen met Noord-Korea.[/h]

http://www.nu.nl/buitenland/3391214/vs-stellen-rakettest-wegens-noord-korea.html

Was dit de actie waar de oorlog om had kunnen beginnen?

Was dit de reden waarom noord-korea ambassade personeel uit het land wilde hebben?

Welnee, de Amerikanen lullen uit hun nek. Ze proberen alleen maar goede sier te maken. Eerst vliegen ze met Stealth bommenwerpers over het land en leggen ze een radarobservatie eiland onder de kust van Noord-Korea en dan zouden ze nu bang zijn dat ze provoceren met een raketproef in Californië? Ik geloof er geen zak van.

The U.S. Navy is moving a sea-based radar platform, like the one seen in this 2006 file photo, closer to the North Korean coast to monitor that country's military moves, including possible new missile launches, a Defense Department official said Monday, April 1.

us-navy-0401.jpg.9e34a5aa9b4fd10d2cb97cd998cbb5e7.jpg

• Leuk 1

Tsja, Noord Korea, ik zie het allemaal nog niet zo snel ontaarden in iets waar wij hier extreem veel last van kunnen hebben. Spannend, dat wel. Een nachtmerrie voor de mensen in die regio, inclusief de geindoctrineerde bewoners van Noord Korea. Vreselijk voor diegenen die dierbaren zullen verliezen. Maar hier, hier zal het leven gewoon doorgaan.

Toch volg ik het in de hoop dat dit snel en met zo min mogelijk verliezen voorbij zal zijn.

Tsja, Noord Korea, ik zie het allemaal nog niet zo snel ontaarden in iets waar wij hier extreem veel last van kunnen hebben. Spannend, dat wel. Een nachtmerrie voor de mensen in die regio, inclusief de geindoctrineerde bewoners van Noord Korea. Vreselijk voor diegenen die dierbaren zullen verliezen. Maar hier, hier zal het leven gewoon doorgaan.

Toch volg ik het in de hoop dat dit snel en met zo min mogelijk verliezen voorbij zal zijn.

Ja Marco, maar de wereldpolitiek is niet meer of minder dan een spelletje Risk. Iran verbindt haar lot met Noord-Korea, China heeft zich solidair verklaart met Iran. En wat gaat Rusland doen als Amerika Noord-Korea aanvalt? Als Iran Amerikaanse schepen gaat beschieten? Als Amerika en Israël Iran gaan bombaderen?

Wordt Europa dan gedwongen partij te kiezen?

@Charlie, wat als...

Iran is nog niet klaar voor een wereldwijde nucleaire oorlog, China verkiest productie boven kosten(ik heb de cijfers niet gezien maar dacht dat haar export voornamelijk door het westen wordt geconsumeerd), Rusland heeft haar portie wel gehad tijdens de jarenlange koude oorlog, de gedachtengang en politiek is wel degelijk veranderd de laatste jaren, Ik denk dat ze er vanalles aan zullen doen om een oorlog te voorkomen, maar als het erop aankomt zal een korte actie een einde maken aan de provocaties en wellicht acties van NK, zodat ze weer in hun mandje zullen kruipen. Maar dat is slechts mijn idee.

Wat betreft Europa, is er een gedwongen keuze mogelijk? Gevoelsmatig zeg ik dat we automatisch de VS zullen steunen, al zal het in het begin waarschijnlijk om een paar verdedigingswapens gaan en een handjevol militairen. We maken het mee.

Neemt niet weg dat ik een extra potje knakworsten heb gehaald.

als er een oorlog komt zal dat zeker een impact hebben op europa, bedenk maar eens waar de meeste elektronica onderdelen worden gemaakt en hoeveel kleding en andere dingen uit die omgeving (china,japan,korea) komen. zelfs veel prepper gear komt daar vandaan, de prijzen zullen echt de lucht in gaan.

ik vind wel 1 ding apart, japan installeert patriots bij het ministerie van defensie. waarom horen we niet dat ze iets dergelijks bij kerncentrales plaatsen?

tenslotte hoeft noord korea geen kernkop op een raket te plaatsen als men op de reactoren van het land richt.

Volgens sommige mensen is N-Korea niet echt een bedreiging, en moet er worden gekeken naar andere oplossingen.

Hoe serieus is dreiging N-Korea?

http://nos.nl/artikel/495241-hoe-serieus-is-dreiging-nkorea.html

http://nieuws.vtm.be/buitenland/2013041343611-china-en-vs-zoeken-oplossing-n-korea

North Korea says it won't warn South Korea before an attack

http://edition.cnn.com/2013/04/16/world/asia/koreas-tensions/index.html?hpt=hp_t2

Volgens sommige mensen is N-Korea niet echt een bedreiging, en moet er worden gekeken naar andere oplossingen.

Hoe serieus is dreiging N-Korea?

http://nos.nl/artikel/495241-hoe-serieus-is-dreiging-nkorea.html

Volgens mij is Noord-Korea een enorme bedreiging, en vooral voor zichzelf!

Het lijkt mij dat Amerika zit te wachten op een misstap of een ongeluk, waarna ze hard kunnen toeslaan.

Er moet natuurlijk wel een verdedigbare aanleiding zijn voor Amerika om aan te kunnen vallen, zodat ze kunnen zeggen: Het betreurt ons zeer dat het zover moest komen, maar er was geen andere optie meer.

Bomb North Korea, Before It’s Too Late

Een Amerikaans professor geschiedenis, Jeremi Suri, schreef bovenstaande artikel op de Opinion Pages. Aangezien de beste man net een boek heeft uitgebracht, met de veel zeggende titel: Liberty’s Surest Guardian. Het gaat over Amerika en hun vrijheids beleid ten aanzien van andere landen sinds de Founding Fathers t/m Obama. Ik ken het boek niet, maar gezien de titel (zoiets als de Meest Zekere Bewakers van de Vrijhaid) verwacht ik er ook niet veel van.

Hoe dan ook, deze man lijkt de opdracht te hebben de publieke opinie vast warm te laten lopen voor een preventieve aanval op Noord-Korea, onder het mom van: Een raket is makkelijker te vernietigen voordat die gelanceerd wordt.

Verder zegt hij: "The purpose is to neutralize a clear and present danger. That is all." Hij verwacht wel dat het Noord-Koreaanse bewind de aanval als een provocatie zal beschouwen.... Ja, DUH !!! Maar, zo zegt hij, het ligt niet in de lijn der verwachting dat Noord-Korea dan Zuid-Korea zal aanvallen, want mr. Kim zal zeker weten dat hij een grondoorlog zal verliezen.... Nou ja, wat moet je daar nu mee!

Als er geschoten gaat worden, volgt er hoe dan ook een grondoffensief, lijkt mij.

Nee, zegt Suri, een aanval uit zelfverdediging is volkomen legitiem, er hoeft geen regime wissel plaats te vinden en er kan toch een broos bestand in stand gehouden worden tussen Noord-Korea en de geallieerden. Ziek, dat is het.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...