Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fenix E11 XP-E LED AA gezamelijk inkopen


Simurgh

Aanbevolen berichten

Lieve forum vriendjes,

 

Ik wilde de lijst met verzend adressen in 1 keer aanleveren om fouten te voorkomen, helaas heb ik nog van twee leden niets vernomen. Ik ga de lijst nu toch sturen om een zo spoedig mogelijke levering te bevorderen. Overigens heb ik inmiddels begrepen dat de winkel waar ik ze heb besteld niet dit aantal op voorraad had en dat ze direct van hun leverancier gaan komen. Dit is echter in hongkong, ik hoop niet dat jullie in de stress schieten, ik zou ook zeggen niet nodig. Uit mijn ervaring duurt het alleen wat langer, maar is het geen probleem qua levering an sich.

 

Goed dit is de laatste update voor nu.

 

Groetjes Simurgh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast gerbewoner
Lieve forum vriendjes,

 

Ik wilde de lijst met verzend adressen in 1 keer aanleveren om fouten te voorkomen, helaas heb ik nog van twee leden niets vernomen. Ik ga de lijst nu toch sturen om een zo spoedig mogelijke levering te bevorderen. Overigens heb ik inmiddels begrepen dat de winkel waar ik ze heb besteld niet dit aantal op voorraad had en dat ze direct van hun leverancier gaan komen. Dit is echter in hongkong, ik hoop niet dat jullie in de stress schieten, ik zou ook zeggen niet nodig. Uit mijn ervaring duurt het alleen wat langer, maar is het geen probleem qua levering an sich.

 

Goed dit is de laatste update voor nu.

 

Groetjes Simurgh

 

@Simurgh

 

Een aandachtspunt in deze.

 

Ik heb ook goede ervaringen met verzenden uit Hongkong. Maar..... de lampjes komen nu niet meer uit de EU. Dus als je twee of meer lampjes hebt besteld zit je boven het maximaal belastingvrij in te voeren bedrag. Er bestaat dan een, welliswaar kleine, kans dat tante post zich er mee gaat bemoeien. In dat geval worden de lampjes al snel 25% duurder en dan kunnen ze er ook nog een tientje of 15 euro administratiekosten bovenop gooien. Ik zeg het de kans is klein, maar ik zorg er bij bestellingen uit Hongkong zoveel mogelijk voor dat ik onder de grens blijf.

 

Edit: ik zie net dat de grens tegenwoordig op 22 euro ligt. Als ze vinden dat het een commerciele zending is dan betaal je de prijs van de lampjes +21% +13 euro inklaringskosten. Wil je dat niet betalen dan neemt de post je pakje weer mee en dan wordt het vernietigd.

 

Misschien toch met de aanbieder regelen dat de verzending via Engeland loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ik zou kunnen vragen of hij ze uit de originele verpakking wil halen en de waarde op 22 dollar wil zetten, dat zou moeten kunnen.

 

Zou kunnen. Ik bestel heel veel pakjes uit Hongkong en heb het pas een keer gehad. Lastige is dat tante post voor het gemak de dollar gelijk stelt aan de euro. Pakje van 100dollar werd toen 134 euro en dat is zomaar flink veel duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen. Ik bestel heel veel pakjes uit Hongkong en heb het pas een keer gehad. Lastige is dat tante post voor het gemak de dollar gelijk stelt aan de euro. Pakje van 100dollar werd toen 134 euro en dat is zomaar flink veel duurder.

 

Ik bestel al meer dan tien jaar uit het buitenland. Praktijk leert mij dat het voornamelijk gaat om grotere pakketjes die onder de aandacht komen. En het is mij ook 1 keer voorgekomen. In elk geval bedankt dat je het onder de aandacht brengt, ik zal er nog een mailtje aan wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ik bestel al meer dan tien jaar uit het buitenland. Praktijk leert mij dat het voornamelijk gaat om grotere pakketjes die onder de aandacht komen. En het is mij ook 1 keer voorgekomen. In elk geval bedankt dat je het onder de aandacht brengt, ik zal er nog een mailtje aan wagen.

 

Als je bij mij in huis Dealextreme roept stort het huis in. Dus de kans is inderdaad heel klein maar omdat een aantal mensen aangaf dat ze dit een zorgenpuntje vinden. Stel, in het kader van solidariteit, dat iemand toch een reking krijgt van 20 euro voor twee lampjes en hij daarmee duurder uit zou komen wil ik best een beetje bijdragen in de kosten. Als het een keer misgaat op de 40 zou dat per besteller 50 cent kosten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @gerbewoner,

 

Dealextreme is ook hier inderdaad een begrip en zorgt dat de postbezorger aan het werk blijft. Haha.

 

Ik vind het initiatief erg goed, maar ik kan niet spreken voor de anderen, ik stel voor dat we een positieve instelling nemen en er van uit gaan dat het gewoon goed gaat. Mocht het wel gebeuren, plaats het op het draadje en dan halen we dit initiatief van stal.

 

Ik heb net gemaild, met het verzoek de lampjes zonder blisterverpakking te verzenden en het waarde bedrag op 20 dollar te houden. Tevens heb ik gevraagd om een track en trace voor de pakketjes.

 

Dat was weer het laatste nieuws.

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh

 

Een aandachtspunt in deze.

 

Ik heb ook goede ervaringen met verzenden uit Hongkong. Maar..... de lampjes komen nu niet meer uit de EU. Dus als je twee of meer lampjes hebt besteld zit je boven het maximaal belastingvrij in te voeren bedrag. Er bestaat dan een, welliswaar kleine, kans dat tante post zich er mee gaat bemoeien. In dat geval worden de lampjes al snel 25% duurder en dan kunnen ze er ook nog een tientje of 15 euro administratiekosten bovenop gooien. Ik zeg het de kans is klein, maar ik zorg er bij bestellingen uit Hongkong zoveel mogelijk voor dat ik onder de grens blijf.

 

Edit: ik zie net dat de grens tegenwoordig op 22 euro ligt. Als ze vinden dat het een commerciele zending is dan betaal je de prijs van de lampjes +21% +13 euro inklaringskosten. Wil je dat niet betalen dan neemt de post je pakje weer mee en dan wordt het vernietigd.

 

Misschien toch met de aanbieder regelen dat de verzending via Engeland loopt.

 

als ik me niet vergis gaat alles rechtstreeks naar de afnemer dus dat scheelt alweer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ze uit Hong Kong komen :(, levertijd is nu een stuk langer.

Als particulier kan je 1 Fenix zelf goedkoper met kopersbescherming uit Hong Kong importeren.

 

Als gaat rechtstreeks naar jullie toe, de levertijd is waarschijnlijk wel wat langer inderdaad. Ik ben wel heel benieuwd waar jij hem nog goedkoper kunt kopen. Hoor ik graag, zaklampen heb je nooit genoeg van dus voor de toekomst wellicht. Overigens jammer dat je dat niet iets eerder hebt gezegd, had ons allemaal geld gescheeld.:o:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als gaat rechtstreeks naar jullie toe, de levertijd is waarschijnlijk wel wat langer inderdaad. Ik ben wel heel benieuwd waar jij hem nog goedkoper kunt kopen. Hoor ik graag, zaklampen heb je nooit genoeg van dus voor de toekomst wellicht. Overigens jammer dat je dat niet iets eerder hebt gezegd, had ons allemaal geld gescheeld.:o:(

 

Als ik eerder op de hoogte was dat jij de Fenix uit Hong Kong importeerde, had ik inderdaad een betere prijs kunnen regelen. Ik dacht dat jij ze uit Engeland zou halen, hadden we ze binnen een week i.p.v 3 weken in huis.

 

Hoe lang geeft de winkel waar jij ze nu hebt gekocht garantie? 2 jaar?

Edit: Wordt het met Registered Airmail verstuurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het initiatief van die zaklampen erg tof: iemand die ik niet persoonlijk ken - @Simurgh - doet zijn best om voor mij en een groep anderen voordelig een goed zaklampje in te kopen. Respect! Dat het bij nader inzien misschien iets gecompliceerder zou kunnen worden doet niets af aan dat initiatief. Laten we nou eerst eens afwachten hoe het uitpakt en niet meteen gaan lopen mieren over mogelijke apen en beren op de weg van Hongkong naar hier. Gaat het minder goed dan we hadden bedacht dan is dat leerzaam voor toekomstige projecten op het gebied van gezamenlijke inkoop.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het initiatief van die zaklampen erg tof: iemand die ik niet persoonlijk ken - @Simurgh - doet zijn best om voor mij en een groep anderen voordelig een goed zaklampje in te kopen. Respect! Dat het bij nader inzien misschien iets gecompliceerder zou kunnen worden doet niets af aan dat initiatief. Laten we nou eerst eens afwachten hoe het uitpakt en niet meteen gaan lopen mieren over mogelijke apen en beren op de weg van Hongkong naar hier. Gaat het minder goed dan we hadden bedacht dan is dat leerzaam voor toekomstige projecten op het gebied van gezamenlijke inkoop.

 

Inderdaad!

 

Kudos voor jouw Simurgh!! Blijft een top actie/idee van jou! Die langere levertijd maakt mij niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @jan1,

 

Ik kan het geld terug storten en de lamp bij mij laten bezorgen als je dit wilt en hij nog niet onderweg is, dan kun jij hem op jouw goedkope adres(welke je niet lijkt te willen delen) regelen.

 

Als je het draadje had gelezen, dan had je kunnen weten dat ik gevraagd heb om een track en trace (voor de anderen, heb mijn mail nog niet gelezen).

 

Ook over de garantie heb ik al geschreven, ik vind het heel jammer dat je voor een koopje een fenix kunt scoren op een manier waar ik volledig helder en transparant over heb communiceert.

 

Lees het draadje er nog eens op na, IK importeer zelf niets, jammerlijk natrappen vind ik dit zonder constructief mee te denken. Dit had je overigens ook via de pm kunnen doen, had je dit publiekelijke drama bespaard gebleven.

 

Afgezien van de levertijd is er niets veranderd aan de inhoud van de actie, sterker nog er is op de verzendkosten minimaal nog 2 euro bespaart. Ik vind dat je zorgt voor een hoop onrust waar dit ongegrond is.

 

Simurgh

 

Ik heb van @jan1 een hele nette mail gekregen waarin hij zich nuanceert. En laat ik eerlijk zijn ik was ook gewoon ff op mijn tenen getrapt. Ik baal ook dat het niet van om de hoek komt, maar van om de wereld.

 

Laten we nogmaals van het positieve uitgaan, dat alleen de levertijd wat meer is.

 

Ik had het er vandaag nog over, ik heb misschien wel duizend internationale zendingen van buiten Europa, en maar 1 keer iets gehad(drie gasmaskers en 8 filters, was wel te verwachten zeg maar). Dat is de insteek en andere beren pakken we aan als ze er zijn:rolleyes: lekker voor de beef jerky/billtong

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...