Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Ondertussen in Griekenland..

Recommended Posts

We horen en zien er maar weinig van op het nieuws.

Waarschijnlijk zijn we niet capabel om dit soort dingen goed te kunnen interpreteren...

In griekenland wordt rustig gestaakt, zelfs al is dit door de rechter als illegale staking veroordeeld..

En wordt geweld als mogelijke actie genoemd om ze weer aan het werk te krijgen......

Elke maatschappij heeft een breekpunt en blijkbaar komen ze in Griekenland aardig in de buurt...

http://ca.finance.yahoo.com/news/greek-government-emergency-meeting-transport-strikers-defy-court-094157558.html

Prep ze,

Kans

Gast Powerbox
Als nu zelfs de minister al zegt, dat hij licht ziet aan het eind van de tunnel, dan komt het toch zeker goed.....in 2014

http://bnews.kz/en/news/post/121992/

En ministers liegen nooit, dus dat komt helemaal goed daar, toch?

Proest Riesie hahaha daar ging mijn koffie ;)

Weten de ministers dan niet dat in die tunnel een trein kan rijden met het licht aan hahaha

Gast Riesie

Ik bedoel maar, hoe houd je het gepeupel rustig? Je zegt dat er verbetering zichtbaar is, je mikt op de lange termijn, en je doet wazige voorstellen en beloftes.

Tegen de tijd dat de meute er achter komt, heb je ze nog meer afhandig gemaakt dan dat ze al (Niet) hadden.

En zeg je "ik zie licht aan het eind van de tunnel, dan komt het toch zeker goed.....in 2016"

Elke maatschappij heeft een breekpunt en blijkbaar komen ze in Griekenland aardig in de buurt...

Griekenland lijkt te afgahnistanseren: i.e. de grote plaatsen blijven onder invloed van de regering, maar in de kleiner plaatsen verliest het gezag snel aan terrein.

Proest Riesie hahaha daar ging mijn koffie ;)

Weten de ministers dan niet dat in die tunnel een trein kan rijden met het licht aan hahaha

Is that light at the end of the tunnel, or an oncoming train? I don't know, but lets pick up some speed so we'll find out sooner......

Griekenland lijkt te afgahnistanseren: i.e. de grote plaatsen blijven onder invloed van de regering, maar in de kleiner plaatsen verliest het gezag snel aan terrein.

Ze vergeten voor het gemak , dat een circusland als Griekenland nooit zal kunnen functioneren met een harde valuta...ze hadden niet voor niks elke 2-3 jaar een devaluatie van de Drachme.....

Overigens ben ik van mening dat het marxistische beleid van Europa,dat er op neerkomt dat iedereen die ziek, zwak , misselijk (of een goede imitatie daarvan) is alle gewenste zorg/middelen krijgt zonder enige tegenverplichting, dat dat marxistische beleid de ondergang wordt.....

'Griekse crisis heeft dieptepunt achter de rug' http://www.nu.nl/economie/3015660/griekse-crisis-heeft-dieptepunt-achter-rug.html

Nou, das mooi, dit jaar gaat het bergop met Griekenland.....nou eerst maar zien en dan geloven.

Een goede vuistregel is: Als de minister van financiën van een land zegt dat het goed gaat, hebben ze een vet probleem.

Een goede vuistregel is: Als de minister van financiën van een land zegt dat het goed gaat, hebben ze een vet probleem.

Dank, na een lange dag hard werken en persoonlijke shit, heb ik weer even gelachen. Inderdaad lijkt een positieve boodschap van de münster van financiën een beetje omgekeerde wereld praat.

Gast Riesie

En laten we niet vergeten dat de Grieken zelf zeer bewogen en meewerkend zijn naar hun hele avontuur. En alle respect hebben voor hun lands-aanvoerders.

Straatverbod opgelegd, lekker negeren, en leve de lol. Stakingsverbod opgelegd, totaal niet, leve de pers wij staken. Arme mensen ontzien (werd nog gegild in het begin) echt niet, buiten zetten, doen ze in Spanje toch ook. Geen werkgelegenheid, ook jammer, want het land heeft zelf ook niets.

Als je mensen (net als een hond) maar vaak genoeg trapt, komen ze uit de hoek. Met ontbloot gebit, en gebalde vuisten. En ze zijn al uit de hoek aan het komen.

Het is nu alleen nog maar wachten op de klap daar.

Voor nu is er volgens mij alleen maar feest, want de Grieken gaan de schuld nu richting de buitenlanders schuiven.

Onrust overal dus.

http://boinnk.nl/blog/52843/athene-30-000-neonazis-met-swastikas-de-straat-op/

Ach. Overal zoeken ze zondebokken...

Overigens ben ik van mening dat het marxistische beleid van Europa,dat er op neerkomt dat iedereen die ziek, zwak , misselijk (of een goede imitatie daarvan) is alle gewenste zorg/middelen krijgt zonder enige tegenverplichting, dat dat marxistische beleid de ondergang wordt.....

Ras moet tegen ras,soort moet tegen soort,hier zeggen ze het zijn de luie grieken,in griekenland zeggen ze nu het zijn de buitenlanders,oja de polen moeten ook opzouten uit ons land..fout fout fout

mensen vergeten wie daadwerkelijk de veroorzakers zijn!

De gehele burgelijke mensheid moet samenstaan en niet tegen elkaar gaan strijden want dat is presies wat ze willen.

Brood en spelen houdt de schaapjes bezig zodat ze geen zin/tijd hebben om boos te worden (de "nieuws"programma's hebben het over marginale zaken, de rest is dom entertainment)

Verdeel en heers zorgt ervoor dat de schaapjes iig níet boos worden op de échte boeven maar op elkaar. (middenklasse vs sociale minima, Nederland vs Griekenland, Westen vs Islamitische landen)

Zodra je deze twee hoofdtactieken doorziet, ben je weer een stuk helderder en zie je hoe verwoven dit zieke spele van de centrale planners werkelijk is.

Gast Riesie

Zelfs in een monarchie als Nederland, waar wij (denken) het als burger voor het zeggen te hebben. Zie ik ook geen spandoeken.

Dus laat iedereen lekker zijn gang gaan, want een regering krijg je niet van zijn plek af....tenzij oorlog je idee voor radicale veranderingen is.

Griekenland, Nederland of waar dan ook.

Overal het zelfde verhaal.

Zelfs in een monarchie als Nederland, waar wij (denken) het als burger voor het zeggen te hebben. Zie ik ook geen spandoeken.

Dus inderdaad werkt de democratie niet zo goed.

Dus laat iedereen lekker zijn gang gaan, want een regering krijg je niet van zijn plek af....tenzij oorlog je idee voor radicale veranderingen is.

Of een geschikt schandaal, dat werkt ook aardig. Of noem het een lijk uit de kast ofzoiets.

Griekenland, Nederland of waar dan ook.

Overal het zelfde verhaal.

Daar in Griekenland demostreet en staakt men tenminste.

Zag de Dam er onlangs uit als Syntagma Square?

Tja.. totale economische instorting lijkt steeds dichterbij te komen... en ergens, diep van binnen, voelt het toch alsof dat uiteindelijk een goed iets is. Het huidige systeem is dusdanig verrot dat het eerst helemaal kapot moet voordat er een nieuw systeem kan komen wat (hopelijk) weer een stap volwassener is. Geld heeft z'n langste tijd gehad, het heeft ons absoluut vooruit geholpen, maar nu houdt het ons tegen en dus is 't tijd voor iets nieuws...

Dat de boel in elkaar gaat klappen ben ik redelijk zeker van; de taak die wij (naar mijn idee) hebben is om te overleven; om zoveel mogelijk kennis te bewaren en om te helpen met het wederopbouwen van een (betere) wereld. Uiteraard er vanuit gaande dat we 't overleven! :)

De enige reden dat er in Nederland nog geen pleinen vol staan met mensen, is omdat we het nog te goed hebben. Ja ook de sociale minima hebben nog steeds dagelijks eten op hun bord en een dak boven hun hoofd. Zodra dát minder wordt begint in Nederland ook de echte onrust.

Er is gelukkig nog veel geld van de middenklasse af te pakken om die gaten te vullen dus ik verwacht dat onze laffe overheid het eerst op die manier probeert.

Gast Riesie

5 jaar geleden het land van de grote feesten, nu meer dan 40.000 mensen zonder huis en een grote humanitaire crisis, hoe lang denk je dat dit nog door kan gaan eer het volk gaat halen wat ze nodig hebben. http://www.globalpolicy.org/component/content/article/172-general/52269-greece-is-facing-a-humanitarian-crisis.html

Overal is het een puinhoop, en de puinhoop komt steeds dichter bij.

Ries.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...