Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hondenbelasting blijkbaar met succes aan te vechten

Gast der_obergefreiter
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter
Misschien naief van mij maar wat heeft dit met preppen te maken? (knipoog) @der_obergefreiter

vertel mij waarom het niets met deze site te maken heeft ? het gaat niet over een falend overheidsbeleid? het gaat niet over het nodeloos betalen voor dingen die ons opgelegd worden ? het gaat niet over bureaucratische willekeur? het gaat niet over één mens , uit de hele massa die braaf betaald , die opstaat en zegt : nou is het genoeg?

dan floshtf , ik noem U schaap .;)

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter
Zeg. Dat is mooi!

Ik heb de link even doorgezet naar een ambtenaar in mijn gemeente.

Gelijk het verzoek ingediend om de Hondenbelasting te schrappen.

Kijken wat er gebeurt....

Driehart

waarschijnlijk geen flikker

Link naar reactie

Ik snap best dat het lijkt alsof dit niets met preppen te maken heeft, maar geld besparen om weer uit te geven aan preps is altijd goed imo.

Overigens gaat dit zelfs nog een stuk verder, hondenbelastingen net zoals alle andere belastingen is een vorm van onderdrukking.

Zo kun je bij ieder nieuwsfeit wel iets bedenken dat met preppen te maken heeft. En ondertussen dwalen we steeds meer van de essentie af.

Link naar reactie

@Nonkel_Ries,

Preppen is onderdeel van mijn leven.

Naast preppen wil ik ook onafhankelijker(zelfvoorzienend) worden en me losmaken van de tentakels van de overheid.

In veel topics zie ik dat we het van de overheid niet moeten hebben en dat zij ons juist op alle mogelijke manieren uitknijpen.

Een reden te meer om tegengas te geven waar het kan.

Omdat ik een hond heb is dit voor mij binnen mijn doelstellingen wel degelijk van nut.

Thx obergefreiter

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter

nope, dit heeft iets met de moed om op te staan tegen de bestuurlijke willekeur te maken. en dat is ver verwijderd van blikkies sparen in de kelder of (veel te) dure messen kopen om aan de muur te hangen . maar wel met normale regels willen, die niet discrimineren, geen onzin willen uit Den Haag . er in ieder geval iets meer tegen doen dan hier op een forum liggen te nuylen .

de Dame heeft met deze actie mijn respect in ieder geval verdiend , al heb ik geen hond .

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter
@Nonkel_Ries,

Preppen is onderdeel van mijn leven.

Naast preppen wil ik ook onafhankelijker(zelfvoorzienend) worden en me losmaken van de tentakels van de overheid.

In veel topics zie ik dat we het van de overheid niet moeten hebben en dat zij ons juist op alle mogelijke manieren uitknijpen.

Een reden te meer om tegengas te geven waar het kan.

Omdat ik een hod heb is dit voor mij binnen mijn doelstellingen wel degelijk van nut.

Thx obergefreiter

yw

ok, cool, dank u @Dr.Prepper (ook in mijn hoedanigheid als klokkenluider, LUMMEL ) 10 teken zijn te overzien

Link naar reactie

nope, dit heeft iets met de moed om op te staan tegen de bestuurlijke willekeur te maken. en dat is ver verwijderd van blikkies sparen in de kelder of (veel te) dure messen kopen om aan de muur te hangen . maar wel met normale regels willen, die niet discrimineren, geen onzin willen uit Den Haag . er in ieder geval iets meer tegen doen dan hier op een forum liggen te nuylen .

de Dame heeft met deze actie mijn respect in ieder geval verdiend , al heb ik geen hond .

En wat is de invloed van deze uitspraak op je prepgedrag? Hou nou toch op.

Ik ben tegen sneeuw omdat kinderen tijdens de winter beperkt worden in hun vrijheid van meningsuiting omdat ze dan niet met hun krijtjes op de stoepen kunnen kladden. Tijdens de winter preb ik daarom een paar blikken extra.Zoiets?

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter

de invloed op mijn gedrag is dat ik me blijkbaar met succes kan verzetten tegen dit soort nonsense . dat ik niet hoef te betalen voor een hond, waarvan ik zelf de stront opraap . en dat ik dus niet langer verantwoordelijk blijk te zijn om het gemeentelijke potje sluitend te krijgen .

Link naar reactie

Gast der_obergefreiter

waarschijnlijk vindt de lokale overheid vast wel weer een wijze om de burger te naaien. en wat ik daar als prepper aan heb? als het om fysiek blikjesspaarder gaat? ach, beter aan bonduelle dan aan gemeente .

of, om met Sjaak Kooiman te spreken : 'Tuurlijk, Nel , as jij nog 2 van die blafratten wil, dan halen we die , hoef er nu tog nie meer voor te dokkuh

Link naar reactie

Dan nog ontgaat me de zin van een dergelijk bericht op een prepperforum.

Dat jij dit bericht als niet waardevol ziet wil niet zeggen dat het geen betekenis heeft voor wellicht andere preppers. Hoezeer ik je mening ook respecteer in threads als deze en ik je kritische noten zeer kan waarderen ben ik het eens met der_obergefreiter.

Veel mensen hebben een hond en zoals der_obergefreiter al aangaf kan dit gegeven geld vrijmaken voor andere prepzaken. Niettemin is dit bericht wellicht tevens een positief bericht onder al het negatief nieuws op de site. Voor veel preppers is een hond een deel van het gezin voor anderen een deel van hun prepplan (bewaking erf/alarm/speurhond etc). Mocht je dit een zinloos bericht vinden of thread dan ben je vrij om dit bericht over te slaan en niet te lezen toch?

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Sommige preppers zouden al een hond moeten nemen, omdat het brein van de domste hond al een waardevolle aanvulling kan zijn op hun eigen (gesloten) denk raam. Een uiterst waardevol verhaal over belastingheffing op een van de meest waardevolle preps -een waakhond en een kameraad die je nooit in de steek laat- hoort uiteraard volkomen thuis op deze site!

Link naar reactie

Sommige preppers zouden al een hond moeten nemen, omdat het brein van de domste hond al een waardevolle aanvulling kan zijn op hun eigen (gesloten) denk raam. Een uiterst waardevol verhaal over belastingheffing op een van de meest waardevolle preps -een waakhond en een kameraad die je nooit in de steek laat- hoort uiteraard volkomen thuis op deze site!

Ik neem aan dat wanneer er een mogelijkheid komt dat men geen wegenbelasting of onroerendgoed belasting hoeft te betalen men dat ook graag hoort. Dat sommigen wellicht geen hond hebben op dit moment en dit daarom niet interessant vinden neemt niet weg dat het voor anderen wel waardevol kan zijn :).

Link naar reactie

vertel mij waarom het niets met deze site te maken heeft ? het gaat niet over een falend overheidsbeleid? het gaat niet over het nodeloos betalen voor dingen die ons opgelegd worden ? het gaat niet over bureaucratische willekeur? het gaat niet over één mens , uit de hele massa die braaf betaald , die opstaat en zegt : nou is het genoeg?

dan floshtf , ik noem U schaap .;)

Ow das wel relaxt. Als schaap scheelt het me weer een extra trui in me bob. Weet iemand nog een passende rugzak voor me :o

Na het lezen van de berichten heb ik mijn antwoord. Das o.a. het mooie van dit forum. Elkaar nieuwe inzichten geven. Trouwens erg raar iemand een titel geven als schaap terwijl ik simpel een vraag stel......?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...