Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bull kijk op zilver goud

Kans
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De grafiek mbt de theorie is gemaakt nav de jaren 80.

Momenteel zien we eigenlijk veel overeenkomsten met die jaren.

In de jaren 80 knalde hij omhoog doordat "iedereen" het over pm's had.

Momenteel zie ik dit ook steeds meer voorbij komen.

Als de hype nu aanslaat zal hij binnen seconden de wereld over gaan en zal de stijging de stoutste dromen doen verbleken.

Greener

Link naar reactie

De grafiek mbt de theorie is gemaakt nav de jaren 80.

Momenteel zien we eigenlijk veel overeenkomsten met die jaren.

In de jaren 80 knalde hij omhoog doordat "iedereen" het over pm's had.

Momenteel zie ik dit ook steeds meer voorbij komen.

Als de hype nu aanslaat zal hij binnen seconden de wereld over gaan en zal de stijging de stoutste dromen doen verbleken.

Greener

Ik hoor niemand in mijn omgeving het hebben over kopen, nog altijd blijft het bij verkopen. Tevens zitten we pas in de institutionele fase gezien pensioenfondsen, centrale bankiers en hedge funds nu pas een kleine positie beginnen te nemen. De mania fase kan pas van start gaan als er een flink stijging in zit en het op het half 8 nieuws komt dat goud snel stijgt. Hierna volgt uiteraard een correctie nadat een aantal hebzuchtigen zijn ingestapt. Dan komt er na correctie een stilte voor de storm. Op het hoogtepunt van de storm moet je alles verkopen wat je bezit aan PMs.

Link naar reactie

Ik hoor niemand in mijn omgeving het hebben over kopen, nog altijd blijft het bij verkopen. Tevens zitten we pas in de institutionele fase gezien pensioenfondsen, centrale bankiers en hedge funds nu pas een kleine positie beginnen te nemen. De mania fase kan pas van start gaan als er een flink stijging in zit en het op het half 8 nieuws komt dat goud snel stijgt. Hierna volgt uiteraard een correctie nadat een aantal hebzuchtigen zijn ingestapt. Dan komt er na correctie een stilte voor de storm. Op het hoogtepunt van de storm moet je alles verkopen wat je bezit aan PMs.

Omdat jij niemand kent die in pm stapt is het dus per definitie niet waar?

In mijn optiek is dat een bekrompen gedachtengang.

Ik heb persoonlijk andere ervaringen opgedaan de laatste weken dus vandaar dat mijn visie hierdoor weer anders is ingekleurd.

Ook ben ik de mening toebedeeld dat de hype ook kan beginnen vanuit het volk en niet perse startende vanuit de bedrijfswereld.

Het zal waarschijnlijk een combinatie van factoren zijn die de trend zal gaan zetten.

Greener

Link naar reactie

je weet simpelweg niet hoe het gaat lopen...dit soort projecties wordt altijd geschreven om het eigenbelang te ondersteunen.....de kans is aanwezig dat het idd parabolisch gaat...ik vind het allemaal een beetje te voor de hand liggend en daarom gaat het waarschijnlijk niet gebeuren....dit soort bewegingen heeft bijna altijd een eigen momentum en gebeurt bijna altijd onverwachts en niet nadat miljoenen mensen het al 10 jaar verkondigen....gaat simpelweg niet gebeuren.....

Link naar reactie

Leuk verhaal Hollander....Op het hoogtepunt van de storm moet je alles verkopen wat je bezit aan PMs.....waar ligt het hoogtepunt enne....waar ga je het tegen verkopen....waardeloos papier, flessen Highland Park of een hap vooedsel....

Link naar reactie

Pensioenfondsen zijn te zeer gereguleerd om een 'grote' positie te kunnen nemen.

Ja,,,, en dat kan dus ook net zo goed de vloedgolf worden die de emmer niet doet overlopen maar omvergooid !

In de hype zal die regulering wellicht de pensioenfondsen verplichten een deel te belegen in PM...........

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Volgens bovenstaand artikel kan de goudprijs in elkaar klappen, als de rente -die nu kunstmatig laag gehouden wordt- gaat stijgen. Maar als de rente gaat stijgen, dan klappen vrijwel alle landen ter wereld in elkaar, omdat ze de rente op hun torenhoge schulden niet meer kunnen betalen. Dan ben je erg blij als je goud hebt.

Link naar reactie

Leuk verhaal Hollander....Op het hoogtepunt van de storm moet je alles verkopen wat je bezit aan PMs.....waar ligt het hoogtepunt enne....waar ga je het tegen verkopen....waardeloos papier, flessen Highland Park of een hap vooedsel....

Een aantal tekenen aan de wand geven het hoogtepunt weer. Veel geleend geld om het onderliggende product te kopen, veel hebzuchtige kopers (It is said that he knew it was time to get out of the market when he received stock tips from a shoe-shine boy. Joseph P. Kennedy, Sr.), bloed in de straten en gigantische stijgingen in korte tijd.

Wat je dan moet kopen?

Ik zou kiezen voor productieve activa. Dit ligt er aan wat zeer ongewild is, denk aan vastgoed, landbouwgrond, fabrieken, mijnen etc. etc.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...