Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Hiep hiep hoera - Preppers.nl is 1 jaar!

Recommended Posts

Preppervrienden en -vriendinnen,

Vandaag precies 1 jaar geleden - op 23 januari 2012 - ging Preppers.nl live. Na enkele weken van voorbereiden (daarom zijn sommige pagina's ouder) lanceerden we - @Mr. Gold, @Ecoprepper en ik - Preppers.nl en kort daarop volgde het forum. De eerste forumpost volgde iets later, al is het een beetje vaag wat nou de eerste thread was. Afgaande op de titel was http://preppers.nl/forum/threads/1-De-echte-crash-moet-nog-komen de eerste (28 jan) maar bijvoorbeeld http://preppers.nl/forum/threads/3-Doomsdaypreppers-op-youtube was er toch 3 dagen eerder ....

Wat een bijzonder jaar is dit geweest. We zeiden destijds tegen elkaar dat het leuk was om deze site te runnen met pakkumbeet 2 uurtjes werk in de week. Hahaha. Laten we maar niet gaan optellen hoeveel uren we er daadwerkelijk in hebben gestoken :) (Als we dat uitzetten tegen de inkomsten vanuit de site, dan zitten we op een uurloon van 3 cent)

Maar zonder jullie was de site natuurlijk nooit geweest wat hij nu geworden is!

Als ik de 'impact' van de site op een rijtje zet, krijg je het volgende overzicht:

* 112.606 unieke bezoekers

* gemiddelde bezoekduur ruim 14 minuten

* gemiddeld 11,6 pagina's per bezoek

* 1395 members op het forum, waarvan 605 actief in de laatste x maanden (ik weet het criterium niet exact)

* 10.091 spambotjes tegengehouden

* 3.902 threads op het forum, bestaande uit

* 92.067 berichten

En dan nog alle aspecten die niet in cijfers uit te drukken zijn. De nieuwe vriendschappen, bijeenkomsten, de felle discussies, tranen in m'n ogen van het lachen vanwege het schrijftalent op de site, afgewisseld met ontroerende verhalen van anderen en inzichten die je in je eentje nooit opgedaan zou hebben. Want dat is voor mij een van de belangrijkste veranderingen dankzij de site: Dat ik niet meer in mijn eentje prep! We doen het samen!

Eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik ook soms een prepdip heb, ook de afgelopen weken een beetje. Misschien een teleurstelling. Dat de veranderingen in de wereld niet snel genoeg gaan, waardoor ik wat moedeloos word. De benoeming van Dijsselbloem als Euro voorzitter was zo'n moment. Dat betekent voor mij dat de politiek op dit moment nog dieper de kop in het zand steekt, waardoor de SHTF ongetwijfeld later komt, maar tevens heftiger wordt. Ook de groei van de community op de site is iets waar we best onze handen vol aan hebben en we krijgen daar veel gevraagd en ongevraagd advies over, van onze mods en van lieve, fijne 'heavy users' :)

De mods wil ik hierbij ook nadrukkelijk bedanken voor het fantastische werk dat ze voor de community doen! Vaak is het een ondankbare taak, om andermans troep (dubbelposts, posts in verkeerde categorieen, trollen verwijderen etc) op te ruimen en te moeten kleuterjuffen wanneer members elkaar soms in de haren vliegen. En dan te bedenken dat het nu nog behoorlijk pais en vree in de maatschappij is, moet je nagaan hoe mensen op elkaar reageren als daadwerkelijk eens de SHTF uitbreekt? Lieve mods: BEDANKT! Dan hebben we ook nog de Preppers wiki, waar ook diverse members prachtig werk hebben geleverd om de hier vergaarde kennis te bundelen. We zijn er nog lang niet (en alle hulp is nog welkom) maar ik wil ook mijn diepe waardering uiten voor het monnikenwerk so far :)

Rest mij nog om tegen alle members te zeggen:

DANK VOOR AL JE BIJDRAGEN AAN HET FORUM!

Want de community, dat ben jij.

Fijne prepdag verder!

Dr.P

small-pie.jpg

• Leuk 4

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Powerbox

Van harte gefeliciteerd en hopelijk bestaat dit forum er nog over 10 jaar en anders hebben we SHTF gehad ;)

Deze post delen

ik heef een glas taitinger brut imperial rose ( alleen het beste is goed genoeg op z'on dag) voor deze heugelijk datum, proficiat mrgold en drpreppers.

hoera, hoera,hoera.

Deze post delen

Ho stop Mrsjones, wacht nog even, dan komen we met zn allen langs om mee te heffen!! zeg nu zelf, hoe vaak krijgen we die kans?? ;)

Deze post delen

Gefeliciteerd!!!

3 cent per uur is wel een karig uurloon, ga eens in de leer bij George Soros, die vangt 10 mln per dag... :cool:

Nee zonder gekheid, van harte! @ ga zo door!!!

grts Wisks

Deze post delen

Gast Riesie

Proficiat met dit labyrint aan stellingen, discussies en antwoorden voor Preppent Nederland.

Een bibliotheek aan vergaarde en parate-kennis en informatie, waar menigeen blij mee kan en mag zijn.

Mijn complimenten.

Deze post delen

Van harte gefeliciteerd! Op naar het volgende jubileum!

Alleen... Gemiddeld 14 min. per bezoek.. Dus wanneer ik op een dag 3/4 keer ga inloggen zou ik dan al op een uur zitten? Oeps, toch maar beeldschermtijd voor mezelf instellen....

Nou ja, ik kijk bijna geen tv meer dus wat dat betreft... ;)

Deze post delen

Gast der_obergefreiter

mooi resultaat , blijkt toch dat in ieder geval een (nóg veel te) klein deel van Nederland wakker is . samen in ons uppie staan we blijkbaar toch erg sterk . bedankt lui .

Deze post delen

Van harte gefeliciteerd, en bedankt,

bedankt dat ik niet meer alleen

ben bedankt voor alle info,

bedankt voor jullie inzet,

bedankt voor alle gezelligheid

etc etc

en nu op naar het volgende jaar, op dat er nog vele bijkomen?...... of juist niet, ik weet niet wat jullie wens is en die van de meesten,

Omdat het shit is wens je die niemand toe, dus dan hopen we dat het niet snel komt

Maar als het niet komt kunnen we ook niet opnieuw beginnen, dus dan maar weer wel.

Ach ja alles kun je van meerdere kanten bekijken, maar deze site maar van 1 kant geweldig

Bedankt!!!!!!!

Deze post delen

Gast Bushmaster

Mijn oprechte felicitaties naar dit forum, voor de wijze waarop men elkaar helpt met de prepper vraagstellingen.

Deze post delen

Van harte gefeliciteerd! Op naar jaar twee. Ik hoop dat het weer net zo'n interessant, leuk en warme plek blijkt te zijn als het tot nu toe is geweest.

Salut voor onze kapiteins: @Dr.Prepper, @Mr. Gold en @Ecoprepper

Ik stap aan boord voor het nieuwe jaar!

Deze post delen

Gast Heksenboot

Heel, heel, heel erg gefeliciteerd!

Oprichters en medewerkers, wat een mooie site hebben jullie gemaakt.

He? 1 jaar pas? Ik dacht veel ouder, zo professioneel.

Nuttig, leerzaam, leuk, spannend, hartverwarmend, gezellig, verhelderend en ga zo maar door.

Erg blij dat ik jullie ontdekt heb!

:D

Deze post delen

Van Harte !!!

De site preppers.nl heeft de eerste basis gelegd voor zelfredzaam Nederland.

Op naar de volgende 5 jaar.

Deze post delen

Allen van harte gefeliciteerd en dat er nog vele jaren mogen volgen.

Tevens een ieder bedankt voor alle kennis en wijsheid die men hier in pacht heeft en met een ander wil delen,... En bovenal de welkome thuishaven die jullie met zijn allen hebben weten te creëren.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...