Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Powerbox

Brussel wil af van Prinsjesdag

Recommended Posts

Gast Powerbox

Prinsjesdag moet in zijn huidige vorm verdwijnen om te voldoen aan Europese afspraken over controle op de begrotingen van de eurolanden.

De Raad van State, het hoogste adviescollege van Nederland, schrijft dat in een advies aan de Eerste Kamer.

Iemand nog voor de EU steek dan je handen omhoog pfffff

Lang leve Nederland tijd om te emigreren of om te vechten tegen Brussel

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast Jager

Nederlanders kunnen nog best een moedig volk zijn als ze willen. Het probleem is dat ze afwachtend zijn...

Eerst moet echt de allerlaatste bekende druppel de emmer doen overstromen en zelfs dan wachten we op nog een druppel.

Wanneer ziet het gros niet dat het zo niet langer gaat?

We worden uitgemolken door Europa, kapotgemaakt door de euro en straks vernietigd door landen die het gaan overnemen...

Deze post delen

Dan word het prinsjesdag gelijktijdig met koningennedag.. misschien besparen we dan een dag politiek/tradiontioneel geneuzel en formaliteiten uit.. En moet de politiiek even verder kijken dan alleen volgend jaar.. misschien komen we dan af, van de korte termijn politiek

Nederland is te veel vervlochten met europa, om er uit te stappen, meer haalbaar is kunnen beter onze invloed daar flink vergroten.

Natuurlijk hebben we onze eigen tradities en eigen soevereiniteit, en we kunnen wel weer terug verlangen, naar de Benelux-tijd, Guldentijd. Maar was het echt veel beter ?

Ja, de huizencrisis, de bankencrisis, de internetbubble, hadden allemaal niet veel met de vorming van europa te maken.. maar meer met de graaicultuur van banken en bedrijven. Deze crisissen hadden meer invloed op onze welvaart dan de vorming economische en politieke unie.

De grootste fout van Europa, is dat we veel te snel, zuideuropa, en oosteuropa bij de Euro hebben gehaald, en dat we nu daar een nadelen van hebben, om dat iedereen moet bijspringen. Maar goed dat draaien we echt niet meer terug. Dat is domweg niet haalbaar. makkelijke oplossingen zijn er nu eenmaal niet..

We hebben geen structuur veranderingen nodig, maar cultuurveranderingen.

Deze post delen

Gast Powerbox

Rescue@

Nederland is te veel vervlochten met europa, om er uit te stappen, meer haalbaar is kunnen beter onze invloed daar flink vergroten.

U bent er meer voor om op de titanic te blijven staan terwijl hij de ijsberg al 5 keer heeft geraakt.

Laten we het eens democratice bekijken,

Willen de burgers het EU gedrocht NEE hebben we er voor mogen stemmen NEE heeft het ons wat opgeleverd NEE hebben wij tegen de EU grondwet gestemt JA

Volksvertegenwoordiger betekent dat je de wil en wens van een volk moet vertegenwoordigen.

En niet de wens van een happy few

Het enigste wat in mijn ogen de EU gebracht heeft is dat er twee groepen zijn ontstaan,de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.

En door een referendum kan je die twee groepen bij elkaar brengen word het meer EU dan leg ik mij er bij neer.

Maar zolang ik in een ongekozen dictatuur moet leven zal ik vechten tot ik er dood bij neer val.

Deze post delen

Rescue@

U bent er meer voor om op de titanic te blijven staan terwijl hij de ijsberg al 5 keer heeft geraakt.

Laten we het eens democratice bekijken,

Willen de burgers het EU gedrocht NEE hebben we er voor mogen stemmen NEE heeft het ons wat opgeleverd NEE hebben wij tegen de EU grondwet gestemt JA

Volksvertegenwoordiger betekent dat je de wil en wens van een volk moet vertegenwoordigen.

En niet de wens van een happy few

Het enigste wat in mijn ogen de EU gebracht heeft is dat er twee groepen zijn ontstaan,de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.

En door een referendum kan je die twee groepen bij elkaar brengen word het meer EU dan leg ik mij er bij neer.

Maar zolang ik in een ongekozen dictatuur moet leven zal ik vechten tot ik er dood bij neer val.

Waar ik persoonlijk voor ben, doet er niet toe.. Als iets niet haalbaar is, dan is dat niet haalbaar, of ik er persoonlijk wel iets wil of niet iets wil..

Europa is deze vorm is een gedrocht, mee eens.. De oplossing is nu niet mijn inziens niet uni-lateraar er uitstappen en de gulden invoeren.. Dat is populistisch geneuzel. snelle effectieve oplossingen bestaan nu eenmaal niet !! Ik droom graag van een betere wereld. maar dat bereik je niet met nieuwe structuren, maar met cultuursverandering. Cultuurveranderingen doe je helaas niet in 1 jaar., maar daar gaan minimaal 8 jaar over een..

Cultuur veranderingen betekend einde aan graaicultuur, einde van consumtiecultuur, einde aan de gemakkelijke ondoordachte oplossingen, start van een wetenschappelijk verantwoorde milieu beleid, democratisering van europa via rechtstreekse verkiezingen, en niet via een landenstelsel, Een duidelijke veiligheidsbeleid en gemeenschappelijk buitenlandsbeleid.

Een korte termijn oplossing zou kunnen zijn, een opdeling van een gezond europa, en infuus europa, echter dan laat je een belangrijke solidariteitsgedachte los, en creeer je onrust in de zuidelijke landen. Er zijn geen makkelijke oplossingen... Er worden wel zaken gezaaid, die pas over 12 jaar, pas effectief zijn.. Niemand veranderd de (politieke) wereld in een jaar, zelfs niet in 4 jaar..

En haast, maakt dat we het kind met het badwater weggooien, en dat maakt de crisis in nederland alleen maar erger.

• Leuk 2

Deze post delen

Prinsen, koningin, prinsjesdag, Huis Soestdijk, Paleis op de Dam....die snuiters kosten ons PER JAAR 110 MILJOEN EURO !!!!!!!! Bron HIER

Het kapitaal wordt geschat ergens rond de TWEE MILJARD DOLLAR, volgens een inmiddels overleden prins is dat 'slechts' 235 MILJOEN EURO !!! Bron HIER

Kortom, meer dan genoeg redenen om deze inteelt dynastie van de Oranjes die al de scepter zwaaien over dit land, haar burgers, de bedrijven waar ze kapitalen in hebben, de clubjes waar ze in zitten, af te schaffen. De bijzonder ouderwetse vorm van overerving van macht en gigantische kapitalen, terwijl ze zijn VRIJGESTELD van inkomstenbelasting ! Zelfs in deze crisistijd, hebben de Oranjes genoeg centjes.

Daarom, beste mensen, pleit ik voor het volgende (en graag een plusje als je je hierin kunt vinden):

1. Afschaffing van de dynastie der Oranjes

2. Per direct confisceren van het gehele kapitaal, inclusief de aandelen in bedrijven

3. Per direct confisceren van tweede en derde huizen in binnen- en buitenland (weet u nog, dat leuke optrekje van Prins Willem-A en tutje Maxima?)

4. Inzage in alle documenten die betrekking hebben op de financiële handel en wandel van de Oranjes

5. Verplichting tot betalen van gewone belastingen net zoals iedereen, ze zijn immers niet goddelijk van aard, dus waarom worden ze zo behandeld?

6. Afschaffen van de torenhoge bijdrage die ze ontvangen, bovenop inkomsten verkregen uit eerlijke arbeid

Het Koningshuis der Nederlanden ontvangt evenveel geld als alle andere Europese koningshuizen tezamen (minus Engeland!) en dat is op zijn zachtst gezegd bizar. Prins Friso die in een privékliniek plant ligt te spelen is natuurlijk een persoonlijk en familiair drama, maar de meerwaarde hiervan ten opzichte van een reguliere verpleegplek is mijns inziens nihil. En kennelijk wordt er dan toch met twee maten gemeten, want wat kennelijk niet goed genoeg is voor een prins, is wel goed genoeg voor het Nederlandse volk. Pardon? Jazeker, in de ogen van het koningshuis is de zorg voor totaal willoze hersendode mensen in een gemiddeld verzorgingshuis / verpleegplek kennelijk dermate slecht, dat iemand met blauw bloed er niet kan verblijven, stel je voor!

Aangezien het koningshuis uitgaande van de jaarlijkse kosten alleen al (die 110 miljoen) per inwoner 6,88 euro kost, betekent dit in een leven van de gemiddelde Nederlander 80 jaar x 6,88 = 550 euro in je gehele leven. Tel daar nog de gederfde inkomsten bij op van de aandelen Koninklijke Olie en ABN AMRO (die we zo nodig MET ONS GELD weer op de been moesten helpen, niet met het geld van de Oranjes, neen, ONS GELD werd daarvoor aangewend, ik maak me sterk dat de Oranjes ook maar één cent hieraan hebben bijgedragen! Maar dat weten we pas als de financiële handel en wandel van de Oranjes openbaar wordt gemaakt....) en andere aandelen fondsen, obligaties, gratis huisvesting in staatseigendommen en persoonlijke bezittingen in binnnen- en buitenland (goh, wat zou die Gouden koets opleveren? Of dat bootje, de Vergulde Draeck?) en je komt op een aanzienlijk groter bedrag uit. 550 euro als begin, laten we het voor het gemak optrekken naar 800 euro wat het koningshuis dan kost aan een Nederlander in zijn gehele leven dan kost dat één generatie van slechts 10 miljoen Nederlanders dus....ooh kut, ik kan niet zo goed rekenen....oh ja....8.000.000.000 dat is dus ACHT MILJARD.

Dus....ons koningshuis maakt gedurende een heel leven van een persoon die van geboorte tot graf tachtig jaar erover doet, de verkwanseling van acht miljard euro mee...aan een handvol personen waarvan eentje een blinde is, eentje een idiote bomenknuffelaar, eentje in coma ligt en waarschijnlijk nimmer meer als mens kan functioneren, een kroonprins met een inteelt aandoening (zoek maar op) en een kabouter met een kroon op die sneller wisselt van hoedjes dan jij van waterfilter kan wisselen.

Ik sprak laatst reeds over revolutie HIER maar misschien kunnen we beginnen met ons koningshuis te beschouwen als gewone burgers, met normale rechten en plichten en niet als een soort Farao's vereren.

willemalexandermaximatrouwen.jpg.083d5bdafe1885c057905c4c3b40c4f7.jpg

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Riesie
Nederlanders kunnen nog best een moedig volk zijn als ze willen. Het probleem is dat ze afwachtend zijn...

Eerst moet echt de allerlaatste bekende druppel de emmer doen overstromen en zelfs dan wachten we op nog een druppel.

Wanneer ziet het gros niet dat het zo niet langer gaat?

We worden uitgemolken door Europa, kapotgemaakt door de euro en straks vernietigd door landen die het gaan overnemen...

Om vervolgens allemaal in te loggen bij Preppers.nl en te zien dat ze...te laat zijn.

Deze post delen

KS je hebt volkomen gelijk,ik begrijp je frustratie.Hier bij ons in belgie,juist het zelfde.Die profiteurs krijgen jaarlijks dotaties.

Een van die prinsen krijgt jaarlijks driehonderdduizend euros belasting vrij.Hij komt regelmatig negatief in het nieuws.

Ik na negenendertig jaar gewerkt te hebben,vorig jaar september firma over kop.

Dus nu stempelen,drie weken geleden extra belasting,1200 euro.

Ge zou heel diene nest,naar de maan wensen.

grtn verkenner

Deze post delen

Gast Riesie

misschien kunnen we beginnen met ons koningshuis te beschouwen als gewone burgers, met normale rechten en plichten en niet als een soort Farao's vereren.

Lijkt me anders een prima baan om Nederland voor dat salaris......blerk, sorry, moest even bloed spugen. Zag die koppen weer van die twee handpoppen.

Om te kotsen, en het mooie is, de cijfers van alles wat je hierboven hebt staan zijn ook gewoon openbaar.

Zie ik een spandoek in de straat? Nee. Hoor ik tumult in de steeg? Nee.

Dus we vinden het toch allemaal prima, want iets eraan veranderen kunnen we namelijk niet.

Die Willem Frederik Prins van Oranje-Nassau had dat in 1813 al helemaal uitgedokterd hoor.

Deze post delen

Prinsen, koningin, prinsjesdag, Huis Soestdijk, Paleis op de Dam....die snuiters kosten ons PER JAAR 110 MILJOEN EURO !!!!!!!! Bron HIER

Het kapitaal wordt geschat ergens rond de TWEE MILJARD DOLLAR, volgens een inmiddels overleden prins is dat 'slechts' 235 MILJOEN EURO !!! Bron HIER

Kortom, meer dan genoeg redenen om deze inteelt dynastie van de Oranjes die al de scepter zwaaien over dit land, haar burgers, de bedrijven waar ze kapitalen in hebben, de clubjes waar ze in zitten, af te schaffen. De bijzonder ouderwetse vorm van overerving van macht en gigantische kapitalen, terwijl ze zijn VRIJGESTELD van inkomstenbelasting ! Zelfs in deze crisistijd, hebben de Oranjes genoeg centjes.

Daarom, beste mensen, pleit ik voor het volgende (en graag een plusje als je je hierin kunt vinden):

1. Afschaffing van de dynastie der Oranjes

2. Per direct confisceren van het gehele kapitaal, inclusief de aandelen in bedrijven

3. Per direct confisceren van tweede en derde huizen in binnen- en buitenland (weet u nog, dat leuke optrekje van Prins Willem-A en tutje Maxima?)

4. Inzage in alle documenten die betrekking hebben op de financiële handel en wandel van de Oranjes

5. Verplichting tot betalen van gewone belastingen net zoals iedereen, ze zijn immers niet goddelijk van aard, dus waarom worden ze zo behandeld?

6. Afschaffen van de torenhoge bijdrage die ze ontvangen, bovenop inkomsten verkregen uit eerlijke arbeid

Het Koningshuis der Nederlanden ontvangt evenveel geld als alle andere Europese koningshuizen tezamen (minus Engeland!) en dat is op zijn zachtst gezegd bizar. Prins Friso die in een privékliniek plant ligt te spelen is natuurlijk een persoonlijk en familiair drama, maar de meerwaarde hiervan ten opzichte van een reguliere verpleegplek is mijns inziens nihil. En kennelijk wordt er dan toch met twee maten gemeten, want wat kennelijk niet goed genoeg is voor een prins, is wel goed genoeg voor het Nederlandse volk. Pardon? Jazeker, in de ogen van het koningshuis is de zorg voor totaal willoze hersendode mensen in een gemiddeld verzorgingshuis / verpleegplek kennelijk dermate slecht, dat iemand met blauw bloed er niet kan verblijven, stel je voor!

Aangezien het koningshuis uitgaande van de jaarlijkse kosten alleen al (die 110 miljoen) per inwoner 6,88 euro kost, betekent dit in een leven van de gemiddelde Nederlander 80 jaar x 6,88 = 550 euro in je gehele leven. Tel daar nog de gederfde inkomsten bij op van de aandelen Koninklijke Olie en ABN AMRO (die we zo nodig MET ONS GELD weer op de been moesten helpen, niet met het geld van de Oranjes, neen, ONS GELD werd daarvoor aangewend, ik maak me sterk dat de Oranjes ook maar één cent hieraan hebben bijgedragen! Maar dat weten we pas als de financiële handel en wandel van de Oranjes openbaar wordt gemaakt....) en andere aandelen fondsen, obligaties, gratis huisvesting in staatseigendommen en persoonlijke bezittingen in binnnen- en buitenland (goh, wat zou die Gouden koets opleveren? Of dat bootje, de Vergulde Draeck?) en je komt op een aanzienlijk groter bedrag uit. 550 euro als begin, laten we het voor het gemak optrekken naar 800 euro wat het koningshuis dan kost aan een Nederlander in zijn gehele leven dan kost dat één generatie van slechts 10 miljoen Nederlanders dus....ooh kut, ik kan niet zo goed rekenen....oh ja....8.000.000.000 dat is dus ACHT MILJARD.

Dus....ons koningshuis maakt gedurende een heel leven van een persoon die van geboorte tot graf tachtig jaar erover doet, de verkwanseling van acht miljard euro mee...aan een handvol personen waarvan eentje een blinde is, eentje een idiote bomenknuffelaar, eentje in coma ligt en waarschijnlijk nimmer meer als mens kan functioneren, een kroonprins met een inteelt aandoening (zoek maar op) en een kabouter met een kroon op die sneller wisselt van hoedjes dan jij van waterfilter kan wisselen.

Ik sprak laatst reeds over revolutie HIER maar misschien kunnen we beginnen met ons koningshuis te beschouwen als gewone burgers, met normale rechten en plichten en niet als een soort Farao's vereren.

En wat levert dat op..(1 malig, 2% van de begrotingstekort ?) Los of je voor of tegen een koningshuis, een volk heeft iets nodig als een gemeenschappelijk symbool, rituelen, samenbindende zaken, een zo iets als een "vader des vaderlands". Bijvoorkeur een onaantastbaar symbool. Als je kijkt naar omliggende landen, doen we het niet zo verkeerd, als wat we besteden aan een symbool voor onze nationale eenheid. Wil je een president als symbool, met alle politieke consequenties van dien.. Dat werkt ook niet..

Wil je makkelijke oplossingen. dan besparen we per decreet, 50% van op de inkomens van alle artsen. en gezondheidsinstellingen, ze moeten 50% van hun tijd vrijwilliger werken. dat levert meer op.. zo'n 30Miljard per jaar. Laten we dat dan gewoon 10 jaar doen.. dan is onze staatschuld en begrotings tekort al opgelost..

Makkelijke oplossingen zijn er niet Keyser dan weet jij ook.

Deze post delen

En wat levert dat op..(1 malig, 2% van de begrotingstekort ?) Los of je voor of tegen een koningshuis, een volk heeft iets nodig als een gemeenschappelijk symbool, rituelen, samenbindende zaken, een zo iets als een "vader des vaderlands". Bijvoorkeur een onaantastbaar symbool. Als je kijkt naar omliggende landen, doen we het niet zo verkeerd, als wat we besteden aan een symbool voor onze nationale eenheid. Wil je een president als symbool, met alle politieke consequenties van dien.. Dat werkt ook niet..

Wil je makkelijke oplossingen. dan besparen we per decreet, 50% van op de inkomens van alle artsen. en gezondheidsinstellingen, ze moeten 50% van hun tijd vrijwilliger werken. dat levert meer op.. zo'n 30Miljard per jaar. Laten we dat dan gewoon 10 jaar doen.. dan is onze staatschuld en begrotings tekort al opgelost..

Makkelijke oplossingen zijn er niet Keyser dan weet jij ook.

Het levert acht miljard jaar op in tachtig jaar. En ik heb dat koningshuis niet nodig als symbool. Het is een symbool uit vervlogen tijden, een archaïsch instituut waar ik niet mee geassocieerd wil worden. Pas als we ons verlossen van de drang om dwang te hebben (we moeten geleid worden want we zijn zielig en kunnen niet zelf denken, alsjeblieft lieve Koningin, leidt ons!) kunnen we evolueren naar een samenleving waarin iedereen gelijk is.

Kennelijk hecht je veel waarde aan een nationaal symbool, of je denkt dat de gemiddelde oliebol dat nodig heeft. Dat hebben ze in China en heet Mao.

De voorgestelde bezuiniging op artsen en verpleging die je als idee oppert, is leuk, maar gaat voorbij aan de soms tientallen jaren studie en inzet voor de mensheid. Ik ga daar niet opnieuw over in discussie, maar dat is ronduit een belachelijk plan. Uitgaven beperken, ambtenaren apparaat inkrimpen, regels vereenvoudigen, macht van overheid en Brussel inperken, de banken weer terugbrengen naar normale proporties, dat heeft wel zin. Of sta jij klakkeloos toe dat na AbnAmro en consorten straks de boeven van SNS weer gesubsidieerd worden van jouw en mijn geld? Enkele miljarden naar de zuid Europese landen worden gesluisd? Denk na voordat je iets roept mijn slimme vriend.

Deze post delen

Het levert acht miljard jaar op in tachtig jaar. En ik heb dat koningshuis niet nodig als symbool. Het is een symbool uit vervlogen tijden, een archaïsch instituut waar ik niet mee geassocieerd wil worden. Pas als we ons verlossen van de drang om dwang te hebben (we moeten geleid worden want we zijn zielig en kunnen niet zelf denken, alsjeblieft lieve Koningin, leidt ons!) kunnen we evolueren naar een samenleving waarin iedereen gelijk is.

Kennelijk hecht je veel waarde aan een nationaal symbool, of je denkt dat de gemiddelde oliebol dat nodig heeft. Dat hebben ze in China en heet Mao.

De voorgestelde bezuiniging op artsen en verpleging die je als idee oppert, is leuk, maar gaat voorbij aan de soms tientallen jaren studie en inzet voor de mensheid. Ik ga daar niet opnieuw over in discussie, maar dat is ronduit een belachelijk plan. Uitgaven beperken, ambtenaren apparaat inkrimpen, regels vereenvoudigen, macht van overheid en Brussel inperken, de banken weer terugbrengen naar normale proporties, dat heeft wel zin. Of sta jij klakkeloos toe dat na AbnAmro en consorten straks de boeven van SNS weer gesubsidieerd worden van jouw en mijn geld? Enkele miljarden naar de zuid Europese landen worden gesluisd? Denk na voordat je iets roept mijn slimme vriend.

Gniffel ik sta niks klakkeloos toe, en ik denk wel dat elk volk\gemeenschap iets van nationaal symbool nodig heeft, Je moet dit denk ik zien, als zogenaamde PR kosten.. Los dat jij en ik dat niet nodig hebben, en denk ik dat "men" het wel nodig heeft.. En we kunnen vast er nog wel iets op besparen. maar dat is op de begroting peanuts.

Natuurlijk is dat voorstel een belachelijk plan, daarom zij ik dat eenvoudige oplossingen er niet zijn.. En volgens mij is het bovenstaande ook niet zo simpel als jij dat schetst.

En de SNS mag van mij omvallen en de directies aan de schandpaal.. Want het onderste is daar nog lang niet boven..

Maar goed, Prinsjesdag en brussel, gaat voor mij meer over begrotingproblemathiek dan over het koningshuis.

De gezondheidszorg is wel de grootste kostenpost van onze overheid met 74 Miljard , waarvan 44 miljard voor medische zorg voor iedereen.

Dat is ongeveer 2750,00 per burger in nederland. De meeste burgers betalen ongeveer 1500,00 ziektekosten per jaar.. . Daar is echt een cultuur-verandering nodig om een besparing mogelijk te maken.

Deze post delen

Gniffel ik sta niks klakkeloos toe, en ik denk wel dat elk volk\gemeenschap iets van nationaal symbool nodig heeft, Je moet dit denk ik zien, als zogenaamde PR kosten.. Los dat jij en ik dat niet nodig hebben, en denk ik dat "men" het wel nodig heeft.. En we kunnen vast er nog wel iets op besparen. maar dat is op de begroting peanuts.

Natuurlijk is dat voorstel een belachelijk plan, daarom zij ik dat eenvoudige oplossingen er niet zijn.. En volgens mij is het bovenstaande ook niet zo simpel als jij dat schetst.

En de SNS mag van mij omvallen en de directies aan de schandpaal.. Want het onderste is daar nog lang niet boven..

Maar goed, Prinsjesdag en brussel, gaat voor mij meer over begrotingproblemathiek dan over het koningshuis.

De gezondheidszorg is wel de grootste kostenpost van onze overheid met 74 Miljard , waarvan 44 miljard voor medische zorg voor iedereen.

Dat is ongeveer 2750,00 per burger in nederland. De meeste burgers betalen ongeveer 1500,00 ziektekosten per jaar.. . Daar is echt een cultuur-verandering nodig om een besparing mogelijk te maken.

Sorry, maar ik grijp even in.

De gezondheidszorg in NL (en overal ter wereld) is significant duurder geworden door een aantal verschillende factoren:

1. In de afgelopen 20 jaar zijn er letterlijk honderden nieuwe onderzoeks- en behandelmethoden bijgekomen (ook wel speciale technieken genoemd) die aan de ene kant ten bate komen aan de volksgezondheid, maar uiteraard ook extra kosten met zich meebrengen. Denk aan technieken zoals immunologisch onderzoek, DNA research, MRI, CT, instellen van BVO's, etc., etc.;

2. Dit heeft als gevolg dat de gemiddelde levensverwachting per hoofd van de bevolking enorm omhoog is gegaan. Met als direct gevolg daarvan weer de kosten voor behandelingen van ziekten op latere leeftijd. Het een versterkt het ander;

3. Nederland krijgt steeds meer inwoners. Ja, ook de "gelukzoekers" uit naburige landen die al bij de eerste hulp zitten als ze een scheet dwars zit. Dit groeiende aantal inwoners zorgt uiteraard ook weer voor hogere kosten;

4. Management in ziekenhuizen. Brrrr... Daar krijg ik kippenvel van, zal daar niet al te veel woorden aan vuil maken, maar gelukkig begint daar e.e.a. in te veranderen;

5. De "idiote salarissen" van medisch personeel zoals @rescue (onterecht) schreef. Vergeet even niet dat voordat een arts een beetje salaris begint te verdienen hij/zij eerst een universitaire studie van 6 jaar achter de kiezen heeft en daarna (afhankelijk van het specialisme) er minstens nog een specialisatie volgt van minstens even zoveel jaren. Gemiddeld lopen ze dus een jaar of 10 tot 15 achter op een ander die direct na de middelbare opleiding is begonnen met werken. Daarnaast zijn het (wederom afhankelijk van het specialisme) vaak helse uren die men draait, is het emotioneel een slopende baan en trekt het een enorme wissel op de fysiek. Ik vind het zeer kort door de bocht om te stellen dat men minstens "50% vrijwilligerswerk" moet doen. Het beroep van arts zie ik meer als een roeping dan als een baan, zoals ik dat ook zie bij een militair bij de SF, een brandweerman of een Heilsoldaat (en dan druk ik me verdomme nog zacht uit!).

En dan hebben we nog de Pharma jongens. Dat is slechts gedeeltelijk waar. Ik heb daar in een eerder topic ook al eens e.e.a. over geschreven.

Maar goed, ik maakte me weer eens druk, daar ben ik nu van af ;)

Oh, en het Koningshuis? Tsja... Trouwens, Brussel kan mij al helemaal mijn %$$#@& kussen!

JB

Deze post delen

@rescue als je echt lekker wil bezuinigen in de gezondheidszorg, dan moeten we de helft van alle managers ontslaan die niet aan het bed staan; de salarissen van directie wat inkrimpen, de specialisten die onnodig dure medicijnen voorschrijven aanpakken en vooral zinloos leven rekken verbieden (zoals prins Friso) en dan bijvoorbeeld chemo boven de tachtig jaar verbieden. Ook zeldzame ziekten en onderzoek daarnaar afschaffen. Dikke mensen die niet hun eet gewoonten veranderen dubbel laten betalen voor hun zorg kosten.

Maar dan zitten we weer te snijden in een noodzakelijk iets, namelijk de zorg. Het koningshuis is niet essentieel, duur, levert leuke pr en foto's (tieten van Kate) en de koningin gaat brunchen in Brunei om haar aandelen Shell onder de aandacht te brengen daar. Je gaat voorbij, helaas, aan het nut van bepaalde zaken. Ik weet wel dat we het eens zijn over veel dingen, maar een inteelt club pygmeeën van bleu bloed van zakgeld en gratis woning voor zien....en die Maxima vertrouw ik voor geen cent....komt uit zuid amerika met blond haar....ik zeg je, dat is een nazaat van gevluchte nazi's, daar wilde Bea ook zo graag mee trouwen vlak na de tweede wereld oorlog...en nu ga ik biertje open maken en mijn zakken rijst herschikken.

Deze post delen

Gast Jager

Alhoewel het koningshuis van mij wel afgelopen mag zijn, vindt ik dat Brussel zich daar niet mee mag bemoeien.

Onze zaak, ons koningshuis...

Deze post delen

Alhoewel het koningshuis van mij wel afgelopen mag zijn, vindt ik dat Brussel zich daar niet mee mag bemoeien.

Onze zaak, ons koningshuis...

Zo is het, iets in het kader van "Niemand rost mijn broertje in elkaar, behalve ik!" ;) *Uitspraak van JB totdat het "broertje" enorme proporties aannam en zich bekwaamde in kickboksen*

Deze post delen

Gast der_obergefreiter

ach, als ik het even op mijn wijze bekijk ben ik dus goedkoper uit als onderdaan van Beatrix dan van brussel? mwah, , waar lullen we dan nog over? Bea rules .

Deze post delen

Dank @Johnny BravoNL voor je heldere commentaar, helemaal mee eens. Dus... @rescue mondje dicht over de dokters aub....of ben je manager ict bij het Ruwaard van Putten of zo;)?

Gelukkig ben ik geen in de manager ICT, en zeker niet in het Ruwaard van Putten.. En de graai cultuur daar is voor mij de eerste bezuinigingsmaatregel.

• Leuk 1

Deze post delen

Pro koningshuis!

Zo'n groot reclame, relaties & pr item weg doen? Tuurlijk niet!!

Dat levert de BV Nederland bakken met geld op!

Jammer dat er zoveel kortzichtigigen zijn...

Deze post delen

Brussel wil zo veel, weinig nuttigs, als het maar weer bakken geld kost, nou dan laat het Koningshuis ook maar zijn gang gaan

ipv de ministers te spekken, stuur die maar eens een dag de bouw op, breken ze net boven de enkels af, nog voor de eerste pauze

Het is gewoon witte boorden maffia....

Wanner liegt een minister,,,,,,,,,,,,,,,,als die zijn lippen beweegt

Deze post delen

Gast Jager
Iedere keer als ik de titel van deze draad lees heb ik zoiets als "Ik ook"....... :)

Maar niet met bevel van uit Brussel.......!!

!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...