Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oproep om voorbereid te zijn 2013

prepperpappa
 Share

Recommended Posts

Kijk.De FEMA vraagt de Amerikaanse burger of ze zich al goed voorbereid hebben voor 2013 en zo niet dan kunnen ze dat beter wel doen.

Daar is het heel normaal om voorbereid te zijn, hier in Nederland of Europa is dat nog niet zo ingeburgerd.

Je bent al snel 'die gekke prepper' als je je voorbereid.

Type op twitter maar eens 'preppers nl' in en lees hoe lachwekkend er over wordt gedaan.

Hopelijk gaat dat veranderen door onder andere deze forum.

http://ht.ly/gIfoT

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bushmaster

Och ja, Nederland doet ook zijn best om de burger voorbereid te laten zijn.

Enigzins naief om te denken dat de gewone "jan met de pet" hier ook voor open staat.

Tot het te laat is, en diezelfe jan-met-de-pet uiteraard bij de overheid komt aankloppen voor hulp.

Ben benieuwd wie er dan thuis is.

http://www.crisis.nl/

http://www.nederlandveilig.nl/

Link naar reactie

in polen tsjechie en duitsland is het een stuk normaler om een goed gevulde voorraadkast te hebben.. misschien niet op prepper niveau maar wel een stuk meer dan wat we hier in nederland gewend zijn.

Link naar reactie

Bij temperaturen van soms -30 zodat je ingesneeuwd nergens naar toe kan, dat Polen?

Zou ik toch ook me voorraad wel op peil houden lijkt me?

En de gemiddelde Pool heeft geen 20 winkels op loopafstand, grote steden daar gelaten.

Link naar reactie

Bij temperaturen van soms -30 zodat je ingesneeuwd nergens naar toe kan, dat Polen?

Zou ik toch ook me voorraad wel op peil houden lijkt me?

En de gemiddelde Pool heeft geen 20 winkels op loopafstand, grote steden daar gelaten.

Goed punt, in NL zijn de mensen wellicht te veel gewend aan de AH op loopafstand en een McDonalds op maximaal 10 minuten afstand. Beide zijn zelfs op zondag open, tot 's avonds. Het wordt als vanzelfsprekendheid gezien. Het infuus van de welvaart waar men aan ligt?

Link naar reactie

Goed punt, in NL zijn de mensen wellicht te veel gewend aan de AH op loopafstand en een McDonalds op maximaal 10 minuten afstand. Beide zijn zelfs op zondag open, tot 's avonds. Het wordt als vanzelfsprekendheid gezien. Het infuus van de welvaart waar men aan ligt?

Ja en zodra er 1 sneeuwvlokje neervalt beginnen de strooiwagens al te rijden dus niet naar de supermarkt kunnen omdat je 'ingesneeuwd' bent is er ook al niet in NL (gelukkig eigenlijk)

Er moet toch wel heel wat gebeuren als je in NL geen eten/drinken kan halen.

Link naar reactie

Tja, ik ben bang........

Bang dat het nooit genoeg is met name op het gebied van eten en drinken , ik ben opzoek naar wat ik acceptabel vind en waarbij ik rust heb.

Geld is nog minder een probleem dan ruimte maar het zal nooit genoeg zijn hoeveel ik ook opsla en ik ben weer terug bij mijn kern zoveel mogelijk skill's en tools die die skill's mogelijk maken........

Gegroet

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...