Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vissen en vallen


Gemini

Aanbevolen berichten

Ook tijdens een SHTF situatie zou ik bij voorkeur vers eten ipv blikvoer of kant en klaar ,met veels te veel zout en kunstmatige toevoegingen.

 

OK in de eerste instantie prima : tijdens een overgangsperiode van 2 of 3 maanden, kunnen we van blik pasta en rijst leven,op gegeven moment is dat ook gewoon op..

 

Graag zou ik dus op gegeven moment, eten wat de natuur ons geeft,maar om nu een hele dag langs de waterkant te zitten met een hengeltje ,schiet ook niet echt op.

 

Dus ik dacht yoyo-traps,fuikjes vogelvallen en dieren-klemmen, alles op ebay te verkrijgen en kennis opdoen met welk aas je welk dier kunt vangen.

 

Daarom ook deze post ,wie heeft daar verstand van en heeft tips in de aanbieding?

 

Alleen probleem is ,alles nogal lastig te testen want dan moet je onnodig dieren gaan vangen ,wat in Nederland a .verboden is en b. er al genoeg onnodig wordt afgeslacht..

 

Hieraan dan toegevoegd een boek/boeken (ofwel kennis) over eetbare planten uit de natuur.

 

Ik vroeg me oa af of je van graszaad ook meel kunt maken tbv koolhydraten (soort mini-spelt) hehehe?

 

Ik ben geen tuinier/heb weinig ruimte voor een moestuin, dus kweken wordt lastig met name omdat hier continue jets oversuizen met al hun uitstoot.

 

Voor mij is vlees niet persee noodzakelijk ,graag vul ik dat aan met, of vervang ik dat door, andere voedingsstoffen uit Moeder Natuur.

 

Tips en of trucks over 'natuurvoeding' in welke vorm dan ook ,zijn van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hieraan dan toegevoegd een boek/boeken (ofwel kennis) over eetbare planten uit de natuur.

Ik vroeg me oa af of je van graszaad ook meel kunt maken tbv koolhydraten (soort mini-spelt) hehehe?

 

Als je hier nog weinig ervaring mee hebt en simpel aan de slag wilt: http://www.bol.com/nl/p/verzamel-vier-seizoenen/1001004005083645/

Graszaad kun je prima meel van maken, de ene soort uiteraard beter dan de ander. Zo is 't hele jager/verzamelaar ontwikkeling richting landbouw begonnen. Onze tarwe is gewoon doorgefokt gras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

paling peuren , wollen draad met daar aan wormen geregen tot een bal oprollen, stuk lood oid als verzwaring en op de bodem van water laten kloppen . kan ook met kous of panty . liefst een oude paraplu omgekeerd op het water en met een zwiepert de paling er in dumpen .

ik vond er zelfs nog een linkje over : http://www.abc-sportvissen.be/Paginas%20vissen%20op/Paling/Paling-peuren.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook tijdens een SHTF situatie zou ik bij voorkeur vers eten ipv blikvoer of kant en klaar ,met veels te veel zout en kunstmatige toevoegingen.

 

OK in de eerste instantie prima : tijdens een overgangsperiode van 2 of 3 maanden, kunnen we van blik pasta en rijst leven,op gegeven moment is dat ook gewoon op..

 

Graag zou ik dus op gegeven moment, eten wat de natuur ons geeft,maar om nu een hele dag langs de waterkant te zitten met een hengeltje ,schiet ook niet echt op.

 

Dus ik dacht yoyo-traps,fuikjes vogelvallen en dieren-klemmen, alles op ebay te verkrijgen en kennis opdoen met welk aas je welk dier kunt vangen.

 

Daarom ook deze post ,wie heeft daar verstand van en heeft tips in de aanbieding?

 

Alleen probleem is ,alles nogal lastig te testen want dan moet je onnodig dieren gaan vangen ,wat in Nederland a .verboden is en b. er al genoeg onnodig wordt afgeslacht..

 

Hieraan dan toegevoegd een boek/boeken (ofwel kennis) over eetbare planten uit de natuur.

 

Ik vroeg me oa af of je van graszaad ook meel kunt maken tbv koolhydraten (soort mini-spelt) hehehe?

 

Ik ben geen tuinier/heb weinig ruimte voor een moestuin, dus kweken wordt lastig met name omdat hier continue jets oversuizen met al hun uitstoot.

 

Voor mij is vlees niet persee noodzakelijk ,graag vul ik dat aan met, of vervang ik dat door, andere voedingsstoffen uit Moeder Natuur.

 

Tips en of trucks over 'natuurvoeding' in welke vorm dan ook ,zijn van harte welkom.

 

Het is inderdaad lastig met klemmen en vallen die je nu niet kan uitproberen omdat het verboden is.... je kan ze kopen en pas bij een SHTF situatie proberen, dat is lastig.. Ik weet niet of je naar de meeting in Nunspeet komt? Mijn zoon weet een heleboel van dieren/wild vangen zonder ingewikkelde/verboden hulpmiddelen, hij zou het je misschien kunnen uitleggen...

 

Ik weet dat bijvoorbeeld een fazant als hij bukt opgezette halsveren krijgt, als je iets (bakje, blikje oid) in de grond graaft met een naar beneden gekruld randje eraan en lekker voer erin dan bukt hij om het te pakken en blijft hij met zijn halsveren achter het randje hangen.. Dit is pijnloos maar hij zit wel vast.. je kan hem dan snel afmaken...

 

Verder weet ik niets van dieren vangen, onze hond doet dat meestal voor ons ;) maar van planten en paddenstoelen eten uit de natuur weet ik wel alles, helaas is het nu even niet echt het seizoen om dingen te leren.. Tijdens de sheltercamping in mei kom ik daar misschien een workshop over geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen probleem is ,alles nogal lastig te testen want dan moet je onnodig dieren gaan vangen ,wat in Nederland a .verboden is en b. er al genoeg onnodig wordt afgeslacht..

 

ik heb een tip voor je.

een levende kip kopen bij een boer is niet verboden in nederland

doe dit eerst en verwerk je kip dan van a naar z.

praat daarna pas over vallen en fuiken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een plaats waar veel houtduiven komen kan je ze misschien dronken maken . Graan in alcohol geweekt . Werkt echt een graantje en ze zijn stom dronken .

O . Er is maar een graan soort dat alcohol op neemt al de rest stoot het af .

Boekweit en nog best ongepelde . Maar dat eten houtduiven nu niet graag . Dus maïs open snijden boekweit er in en uit strooien . Duif op de menu . En het voordeel is dat je jonge van oude kunt onderscheiden . De oude laat je gewoon weer vrij .

Grt Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de linx.

 

Wil zeker weers een keer 'op kamp' is alweer langg geleden.

 

Kippie slachten of vissie schoonmaken is geen probleem ,ben geen kipfilet-type hehe.. een koe,varken,schaap of geit uitslachten moet dan slager( s-handboek) bij komen..

 

Werkt die duiven-bar ook bij Turkse Tortels?Daar vliegen er ook zat van hier,duif schijnt idd goed te doen te zijn,geen ouwe taaie net als eend.

De meeuw laat ik als er dan echt niets anders te vangen meer is.(schijnt dat vogels die vis eten niet echt te blaffen zijn )

 

en dank voor weer nieuwe ideeen :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

d_O waar kan ik aan het peuren ,gewoon ergens vanaf de waterkant in zoet water?Ik heb al ff gegoogled staat niet zo gauw waar..

 

Wil zeker weers een keer 'op kamp' is alweer langg geleden.

 

Kippie slachten of vissie schoonmaken is geen probleem ,ben geen kipfilet-type hehe.. een koe,varken,schaap of geit uitslachten moet dan het slagers-handboek bij komen ,,

 

Werkt die duiven-bar ook bij turkse tortels?Daar vliegen er ook zat van hier,duif schijnt idd goed te doen te zijn,geen ouwe taaie net als eend.

De meeuw laat ik als er dan echt niets anders te vangen meer is.(schijnt dat vogels die vis eten niet echt te blaffen zijn )

 

Vogels die vis eten zijn inderdaad niet te vreten.... geen moeite voor doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Vogels die vis eten zijn inderdaad niet te vreten.... geen moeite voor doen..

wel weer als aas te gebruiken voor andere beesten . vos ook gewoon laten lopen,schijnt ook niet lekker te zijn . das weet ik niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel weer als aas te gebruiken voor andere beesten . vos ook gewoon laten lopen,schijnt ook niet lekker te zijn . das weet ik niet .

 

ja inderdaad dat lijkt wel een goed idee van je, als aas! ... vos is redelijk te eten als ik Hanneke Videler mag geloven, zij maakte in elk geval nog iets redelijk eetbaars van zijn staart.. de rest weet ik niet meer.. Leuk wijf, schreef leuk boek over al het eetbaars, ze is ook niet te beroerd om dingen te proberen.. Over de das weet ik ook niets, behalve dat er 1 in onze kelder woonde van de zomer ..

 

hier het boek van Hanneke:

 

http://www.bol.com/nl/p/eetbare-natuur/1001004010217164/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

vossenvlees smaak weeïg zoet , smaak is alleen te verdoezelen met enorme hoeveelheid kruiden , en dan schijnt het nog niet geweldig te zijn .(commentaar van jagende kennis)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vossenvlees smaak weeïg zoet , smaak is alleen te verdoezelen met enorme hoeveelheid kruiden , en dan schijnt het nog niet geweldig te zijn .(commentaar van jagende kennis)

 

Ik zal het eens proberen, veel vossen bij ons... en tja ..als er niets ander is is het misschien een optie?..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vallen maken, strikken zetten, vogelstrikken, vogelkooien of veervallen plaatsen is NIET verboden.....mits je het doet als training EN weer verwijderd na training/oefening.

 

Met vol genot ooit een toezichthouder van Brabants Landschap op de koffie gehad bij een make-shift shelter. Welke vol verwondering zat te kijken hoe een je met een stuk touw en een hele hoop takken een vogelvangkooi (arapuca) kunt maken.

De beste man gaf ook aan dat hij het nog nooit had gezien, en het wel grappig vond dat dergelijke oude manieren nog geleerd werden (mijn kids waren erbij)

 

Zal niemand moeilijk doen als je e.e.a. uitprobeerd, mits je het maar opruimd. En ja, iets echt vangen is uiteraard spannend, maar dan moet je toch echt uitwijken naar het buitenland. Nederland is hier niet.....zo makkelijk in als je gepakt wordt hiermee.

Wat voor vallen en strikken er allemaal zijn: Google is je vriend, en met wat touw, een goed scherp mes en wat touw kom je een heel eind

 

http://www.google.nl/search?q=snaring+traps&hl=nl&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=Opb_UPX3C7LI0AW5g4DwDA&ved=0CDkQsAQ&biw=1229&bih=656

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert: Helemaal gelijk. 'k Heb een opgezette vos en een vossenvel laten prepareren. In eerste instantie was het moeilijk om een preperateur te vinden die het aandurfde. Eentje in Den Haag, wilde alleen maar vossen opzetten afkomsting uit het nederlandse duingebied, dus niet mijn, gevonden road kill in 't oosten.

 

'k Ken de naam van die parasiet niet meer, maar hij is erg gevaarlijk voor mensen. Het advies luidt dan ook om, als je een aangereden vos vindt, je deze met handschoenen aanpakt, in 't nekvel en in een vuilnisbak zak stopt. De parasieten komen uit de darmen, blijf dus weg van de achterkant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...