Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

Iran klaar voor oorlog?

Recommended Posts

President Lauds Army's Preparedness to Guarantee Iran, Region's Security

TEHRAN (FNA)- The Islamic Republic Army enjoys a maximum level of power and preparedness to establish security for Iran and the region despite all the restrictions and sanctions imposed on the Iranian military by the West. Lees hieronder verder(engels).

http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=9101142261

nou, EEN DING WEET IK ZEKER, mark my words, IRAN wordt spoedig aangevallen, de media is al aan het hypen, schepen usa al op hun plek, vliegtuigen uit afghanistan kunnen bijspringen, Iran in een klassieke Pruissische tang gevangen.

Kunnen we daar een POLL van maken? Iran wordt aangevallen door usa dit jaar:

ja 2012

nee 2013 of niet

ik stem ja (dus 2012) 1 stem wie volgt

Kunnen we daar een POLL van maken? Iran wordt aangevallen door usa dit jaar:

ja 2012

nee 2013 of niet

ik stem ja (dus 2012) 1 stem wie volgt

Sorry hoor, maar een poll maken of een land wordt aangevallen -voor wat voor reden dan ook- en dat terwijl er naar alle waarschijnlijkheid honderden onschuldige slachtoffers gaan vallen? Vind ik ietwat onsmakelijk... (verwijderd door mod)

dat ik er een poll van maak wil niet zeggen dat ik het goedkeur slimmerik; oorlog is een onvoorstelbaar drama met alleen maar onschuldige slachtoffers omwille van politiek, en ik schaam me dan ook dat nederland de vijfde wapenexporteur is ter wereld. Vandaag weer bommen uit F16 uit Nederland in Afghanistan gegooid / raketten geschoten. Dat wil ik ook niet, gebeurt helaas wel. En matiger teksten worden meer gewaardeerd heer Bravo.

Bovendien is een oorlog tegen Iran één van de mogelijke oorzaken van een nieuwe wereldoorlog. Iets waarvoor wij ons met z'n allen op voorbereiden, toch? We weten immers niet wat er gaat gebeuren, we voelen alleen DAT er iets gaat gebeuren.

En ja, ik denk ook dat die f**** Americans dit jaar Iran nog gaan aanvallen.

Tenzij voor die tijd de aarde door aardbevingen verscheurd wordt...

@Keyser Suze

I hit a nerve there, didn't I? ;)

nou ik vond hem anders ook tikje grof, je kunt iemands zenuw zeker raken maar of je er trots op moet zijn is een 2e.

we zijn geen vijanden van mekaar toch?? en al zeker niet om zoiets onnozels als een meningsverschil.:o

nou ik vond hem anders ook tikje grof, je kunt iemands zenuw zeker raken maar of je er trots op moet zijn is een 2e.

we zijn geen vijanden van mekaar toch?? en al zeker niet om zoiets onnozels als een meningsverschil.:o

Sorry hoor, maar wat is er nu grof aan mijn opmerking? Er wordt gevraagd om een poll over oorlog al dan niet? Oorlog, for crying out loud! (facepalm, bitchslap, etc.) Mijn reactie daarop is toch niet grof?

We zijn zeker geen vijanden -au contraire mon frere!- maar kritisch mogen we toch wel zijn ten opzichte van elkaar...

Hihi, ik ben echt vrienden aan het maken hiero.... :p

Sorry hoor, maar wat is er nu grof aan mijn opmerking? Er wordt gevraagd om een poll over oorlog al dan niet? Oorlog, for crying out loud! (facepalm, bitchslap, etc.) Mijn reactie daarop is toch niet grof?

We zijn zeker geen vijanden maar kritisch mogen we toch wel zijn ten opzichte van elkaar...

Hihi, ik ben echt vrienden aan het maken hiero.... :p

je zei: En jij bent arts? Ga je doodschamen man...

vind ik nogal grof ja, hij maakte alleen maar een poll, wil nog niet zeggen dat hij dat zelf ook vind, en al vind hij het wel fijn als er oorlog komt dan nog is het zijn mening en daar hoeft hij zich niet voor dood te schamen.

en daar hoef je al helemaal zijn professie niet in te betrekken, als ik timmerman ben en ik schiet uit met mijn beitel begin je dan ook een tirade over: BEN JIJ NOU TIMMERMAN?? GA JE DOODSCHAMEN MAN!!!!.................:confused:

beetje overtrokken vond ik het dat is alles, als je het anders formuleerde had keyser ook geen boze reactie teruggegeven.

maargoed ik ben geen moderator dus mijn mening doet er niet toe verders maar wilde het je toch op normale manier zeggen, omdat het beetje lullig overkwam.:o

enne vrienden maken hoeft niet als je dat niet wilt , maar prep-kennis zijn is al leuk;)

Fijn, zo weten we weer hoe we met elkaar om moeten gaan. Gewoon allemaal een beetje aardig doen. Ik kan zelf ook wel bot zijn in uitspraken, en heb ook wel geleerd dat zo'n forum vraagt om onduidelijkheden.

anyway, ik ben dus bezorgd dat Iran in de moeilijkheden gaat komen met die Cowboys.....is al voorspeld door een ex-generaal van de usa, vlak na 9/11, dus....geen houden aan denk ik.

oorlog met iran is iets waar je inderdaad uit van kan gaan mischien niet dit jaar of volgend jaar maar het zit er aan te komen. ze zijn hun strijdkrachten aan het uitbreiden ze hebben technologie om vieze bommen te maken en ze hebben al jaren een hekel aan het westen. MAAR amerikaan gaat de oorlog niet beginnen. israel gaat daar denk ik voor zorgen.

Ik denk dat het waarschijnlijk pas zal plaats vinden na de presidentsverkiezingen in november. Ik denk dat deze oorlog ism Israel in 2013 gaat plaatsvinden. Dit zal ongetwijfeld enorme consequenties hebben voor de olieprijs en de economie van vele landen keihard raken. Hoop zo dat we het mis hebben.

het gaat zeker weten consequenties hebben voor de olieprijs, ik weet niet als het waar is maar ik heb gelezen dat andere arabische landen zich aansluiten bij iran als er wel een oorlog komt met het westen.

het gaat zeker weten consequenties hebben voor de olieprijs, ik weet niet als het waar is maar ik heb gelezen dat andere arabische landen zich aansluiten bij iran als er wel een oorlog komt met het westen.

Zover mij bekend heeft de Arabische Liga zich reeds enige tijd uitgesproken tegen het Iraanse bewind.

Overigens zal het in mijn ogen niet zover komen dat het een wezenlijk verschil maakt maar oorlog zou op het moment geen slecht alternatief zijn om de economie wat te doen toenemen. Al is het niet waar je op hoopt maar oorlog = werkgelegenheid = een groeiende economie.

Zover mij bekend heeft de Arabische Liga zich reeds enige tijd uitgesproken tegen het Iraanse bewind.

Overigens zal het in mijn ogen niet zover komen dat het een wezenlijk verschil maakt maar oorlog zou op het moment geen slecht alternatief zijn om de economie wat te doen toenemen. Al is het niet waar je op hoopt maar oorlog = werkgelegenheid = een groeiende economie.

voor landen die wapensystemen bouwen ja zover ik weet heeft nederland dat niet.

De oorlogen en de opstanden in het midden-Oosten zijn mij te toevallig. Die Wesly Clark heeft inderdaad aangegeven dat dit hoort bij hun plan. Als je mij vraagt, dan speelt er het volgende af. Het westen wist voor 2000 dat ze ooit zou worden ingehaald door het Oosten (china en Rusland). Om de komende 100 jaar nog steeds de baas te kunnen zijn, moet men hun belangens in het Midden-Oosten veilig stellen en moet je chaos in het Oosten veroorzaken. Iedereen weet dat China en Rusland de grootste concurrenten zijn van het Westen. Als je nou de bondgenoten (Afghanistan, Irak, Pakistan, Libië, Noord-korea, Iran, Srië en Sudan) van hen uitschakeld en je snijdt alle olie toevoer af, dan zijn China en Rusland nog alleen op hun zelf aangewezen. Waardoor ze onderling ruzie krijgen. Daarnaast bouw je een enorme schuld op in China (in dollars), waardoor China afhankelijk van je wordt. Met een enorme crisis en hyperinflatie zijn de schulden ook zo weer als sneeuw voor de zon verdwenen en stort China's economie in elkaar door te hoge schulden. Voor het jaar 2000 werd er een project team opgezet, genaamd PNAC (project for the New American Century), http://www.youtube.com/watch?v=1uT7kcAu4i8. Om de belangens in het Midden-Oosten veilig te stellen moesten de westerse landen volgens de Pnac prefentief landen aanvallen. Pnac weet ook dat de bevolking dit niet zou goedkeuren, om deze reden moest er een tweede pearl harbor komen, aldus PNAC. Dit was een rapport een jaar voor de aanslagen van 911. Dit rapport staat op het internet.

Rusland en China weten dit ook. Daarom wil Rusland geen raketschild in Europa en zie je ook steeds Russische bommenwerpers ons vliegruim binnen vlieggen om onze verdedigign te testen, die vervolgens door onze f 16's weer begeleid worden. Hoe denken jullie hierover? Heb ik gelijk of zie ik ze vliegen.

rusland en china zullen minder hard getroffen worden omdat ze hun eigen olie bronnen hebben (die heeft het westen ook wel maar in mindere mate)

:confused:

Zover mij bekend is het toch voornamelijk dankzij Chinese leningen en opkopingen van staatobligaties dat de VS nog steeds overeind staan.

ja zo iets heb ik ook begrepen.. moet je na gaan wat voor chaos ze kunnen maken as ze die leningen terug eisen.

@Rien, @3XP3R1M3NT :

De broken window fallacy is

heel simpel geïllustreerd. Schaarse middelen worden verspild aan wapentuig en wederopbouw in plaats van zaken die de absolute levensstandaard verhogen. In WOII was er in Amerika ook wijdverspreidde rantsoenering. Sommige economen denken dat WOII de grote depressie oplostte, omdat zaken zoals het BNP omhoog gingen, en er vrijwel geen werkloosheid meer was. Maar niet alle productie en banen zijn gelijk. De gemiddelde levensstandaard daalde sterk. Pas rond 1947, toen de oorlog-economie terug overging naar een vrede-economie, begon de levensstandaard echt bij te trekken.

@Rien, @3XP3R1M3NT :

De broken window fallacy is hier heel simpel geïllustreerd. Schaarse middelen worden verspild aan wapentuig en wederopbouw in plaats van zaken die de absolute levensstandaard verhogen. In WOII was er in Amerika ook wijdverspreidde rantsoenering. Sommige economen denken dat WOII de grote depressie oplostte, omdat zaken zoals het BNP omhoog gingen, en er vrijwel geen werkloosheid meer was. Maar niet alle productie en banen zijn gelijk. De gemiddelde levensstandaard daalde sterk. Pas rond 1947, toen de oorlog-economie terug overging naar een vrede-economie, begon de levensstandaard echt bij te trekken.

Als een direct gevolg van de oorlog gezien het land weer opgebouwd moest worden.

@3XP3R1M3NT:

De oorlog werd niet in de VS gevoerd. Van 'wederopbouw' was daar zo goed als geen sprake. Dat terzijde, stel je twee situaties voor:

1. Er is een huis. In de oorlog wordt het huis kapot gemaakt. Een nieuw huis wordt gebouwd om het oude te vervangen. Er is nu 1 huis.

2. Er is een huis. Een nieuw huis wordt gebouwd. Er zijn nu 2 huizen.

In beide situaties zijn er evenveel huizen gebouwd, en dus evenveel grondstoffen opgemaakt.

In welke situatie is de economie beter af?

Kijk

anders eens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...