Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mountain House (review) - Gezamelijke inkoopactie?


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wow, jammer dat deze topic al zo lang niet meer leeft. Ik ben een Jr Prepper én een actieve outdoorsport liefhebber. Ik zou mij ook graag aansluiten aan een gezamenlijke inkoopactie. Ik heb veel van het eten van Mountainhouse uitgeprobeerd. Muv de goulash was alles heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop van 200 blikken kunnen we een hele scherpe prijs neerzetten maar dan moeten we gezamenlijk 200 blikken inkopen. Keuze uit:

 

MH Blik spaghetti bolognaise

MH Blik pasta met lasagne saus

MH Blik Chicken Korma with Rice

MH Blik Chicken Tikka with Rice

MH Blik vegetable Tikka with Rice

MH Blik Sweet and Sour Chicken With Rice

MH Blik Chili con carne with Rice

MH Blik Sweetcorn

MH Blik Salmon and Potato in Dille Saus

MH Blik peas

MH Blik scrambled Eggs, ham and potato

 

Denk dat zo'n derde van de prijs af kan als we naar de prijzen kijken van zwerfkei

 

Willen jullie dit en zo ja en welke smaken? MH Blik Peas en Sweetcorn kunnen gok ik rond de 25e per blik doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als prepper moet je de blikken hebben inderdaad, niet die zakjes.

Heb er aardig wat ervaring mee, omdat mijn voorraad voor een groot deel bestaat uit de blikken.

 

De zakjes zijn leuk voor een kampeertripje of zo. Bevatten maar 1 maaltijd en zijn niet lang houdbaar.

Dus voor preppers weinig interessant denk ik. ( tenzij je de SHTF binnen een paar jaar verwacht

en ze enkel gebruikt voor in je get-home-bag ).

 

- Zakjes : ca. 5 tot 7 jaar houdbaar,

- Blikken : gegarandeerd minstens 25 jaar (!) houdbaar ( verwachting : 35+ jaar )

 

De blikken zijn bij zwerfkei echt lachwekkend duur.

Meer dan het VIER(!)-voudige soms, als in de V.S. (waar ik ze altijd meeneem).

Ze kosten daar ongeveer $25 - $30 (vanaf €19 dus)

( Google : "Mountain House #10 can" )

 

Bij http://www.conserva.de zijn ze ietsje goedkoper (dan zwerfkei dus), maar nog altijd veel te duur.

 

Vergelijk :

 

- Spaghetti Bolognese

conserva : €34,19

zwerfkei : €59,00

( USA : $20,53 = €15,99 )

 

- Chili con carne :

conserva : €47,59

zwerfkei : €79,00

( USA : $24,49 = €19,00 )

 

 

Als je een inkoopactie op touw wilt zetten , neem dan contact op met de distributeur van M.H. in Engeland :

 

European Freeze Dry

45 Roman Way

Longridge Road

Ribbleton

Preston

PR2 5BG

http://www.mountainhouse.eu

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke blikkensmaak heeft de meeste calorieen en andere voedingswaarden per euro?

 

Dan zou ik gaan voor de kaasmacaroni bijvoorbeeld ( klik )

 

De rest van de door u gevraagde info staat bij elk product vermeld

Kaasmacaroni : 10 porties , 527 kcal elk , voor €37,49

 

Maar ik vind het nog belachelijk duur.

Dit blik kost in de US : $24 ( €18 ) (klik)

 

Maar bij zwerfkei durven ze er zelfs zo'n €69 voor te vragen (!)

( ik neem dan even een vergelijkbaar product -pasta/lasagna- aangezien ze daar geen mac/kaas hebben )

Link naar reactie
Delen op andere sites

€25 ??

 

Bij http://www.conserva.de kosten de erwten en mais al "slechts" €22,79 ( klik en klik )

 

Maar de oorspronkelijke prijs in de V.S. voor de erwten is maar $19 ( €14,75 ) ( klik )

 

Onze prijzen van inkoop verschillen bijna niks met die van wat conserva.de ze aanbiedt. Ook bij een grote aankoop niet. Ik neem even contact op met de leverancier die je hieronder hebt gezet @Advivo Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zouden we gewoon een vriesdroog-installatie en een inblik-machine gezamenlijk moeten aanschaffen.

Dat bij één van ons thuis zetten , en dan naar hartelust daar vriesdrogen en inblikken met z'n allen :p

 

Voordeel : bijna 'eeuwig' houdbaar voedsel, voor een fractie van de Mountain House prijzen.

Nadeel : het vriesdroog-procedé is vrij ingewikkeld (wiki) en bijbehorende apparatuur stervensduur (vanaf €10.000 of zo)

 

Alhoewel ... : http://thesurvivalpodcast.com/forum/index.php?topic=32940.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop van 200 blikken kunnen we een hele scherpe prijs neerzetten maar dan moeten we gezamenlijk 200 blikken inkopen. Keuze uit:

 

MH Blik spaghetti bolognaise

MH Blik pasta met lasagne saus

MH Blik Chicken Korma with Rice

MH Blik Chicken Tikka with Rice

MH Blik vegetable Tikka with Rice

MH Blik Sweet and Sour Chicken With Rice

MH Blik Chili con carne with Rice

MH Blik Sweetcorn

MH Blik Salmon and Potato in Dille Saus

MH Blik peas

MH Blik scrambled Eggs, ham and potato

 

Denk dat zo'n derde van de prijs af kan als we naar de prijzen kijken van zwerfkei

 

Willen jullie dit en zo ja en welke smaken? MH Blik Peas en Sweetcorn kunnen gok ik rond de 25e per blik doen.

 

@Mr.Gold zou je de website nog even willen benoemen, zodat we kunnen lezen waar we uit kunnen kiezen + de prijzen? Ik heb wat allergiën dus voordat ik kan zeggen wat en hoeveel ik wil bestellen... Op de mountainhouse site zie ik namelijk meer keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr.Gold zou je de website nog even willen benoemen, zodat we kunnen lezen waar we uit kunnen kiezen + de prijzen? Ik heb wat allergiën dus voordat ik kan zeggen wat en hoeveel ik wil bestellen... Op de mountainhouse site zie ik namelijk meer keuze.

 

In het bovenstaande bericht is het alleen mogelijk om voor ons te bestellen bij de leverancier in Nederland. Binnenkort waag ik even een mailtje naar de producent als we meer mensen hebben die ook willen bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...