Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Japanse minister vraagt burgers vroeger te sterven

Gast Powerbox

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je hebt nu heel de tijd gewerkt en geld aan de overheid 'gedoneerd' (zodat ze daar heel wat blunders konden mee begaan en zichzelf ondertussen wat verrijken), maar nu je op pensioen bent kost je ons alleen maar geld, dus maak er maar een einde aan, haha, zelfs de meest zwarte SF films kunnen het zo gek niet bedenken of het gebeurt in realiteit...

Dit soort dingen is een van de hoofdreden voor mij om zowel prepper, als zoveel als mogelijk onafhankelijk te zijn...We zitten met een onhoudbaar systeem,de meeste zullen bar weinig terug zien van al die door de staat geripte onvrijwillige bijdragen...het word in de toekomst ieder voor zich en god voor ons allen........

Hoe onprettig ook, dit zijn wel vraagstukken die vaker ter tafel zullen komen.

Wat mag iemand aan zorg kosten?

Hoelang heeft iemand recht op pensioen?

Enz enz.

De tijd dat alles kan en betaald wordt is echt voorbij, dus dan komen ook de moeilijkere vraagstukken boven drijven.

Niet makkelijk, veel emotie, maar ook net zo noodzakelijk...

Grt

Kans

Als de ouderen het zelf willen waaron niet?

ik ben voor euthanesie bij ernstige ziekte,Als men dat ZELF WILT!

Dus niet noodgedwongen maar wat als er zo een oudje is die zegt ik ben eenzaam en vindt het wel genoeg en die is 85 ofzo,dan mag die in mijn ogen zeker gaan.

Maar een oduer die gewoon gezond is en graag nog met de rollator achter de vrouwtjes aanzit,ach laat gaan,die heeft een pensioen verdient na al die jaren belatsing betalen en werken voor je land.

Zoalang er nog "managers"zijn die € 10 mln bonus incasseren bovenop hun "salaris" van een slordige €1 mln weiger ik over zulke idiote zaken zelfs maar te discussieren. WALGELIJK gewoon. Ik gruw van deze graaiers!

Uit FNV bondgenoten:

Verzilvering bonus ASML-topman Meurice "buitenproportioneel"

17-01-2013

Dimphy Smeets (webredactie)

Vakbondsbestuurder Ron van Baden noemt het "buitenproportioneel" dat topman Eric Meurice van chipmachinefabrikant ASML 10 miljoen aan aandelen en opties verzilverde in 2012. Dit terwijl 2.000 tijdelijke werknemers onlangs is gevraagd minder uren te werken.

uit Volkskrant.nl:

17/01/13 05:51 Topman Eric Meurice van ASML heeft in 2012 bijna 10 miljoen euro verdiend door het verzilveren van opties en prestatieaandelen. Samen met zijn jaarbonus en basissalaris komt het jaarinkomen van de Franse topman uit boven de 11 miljoen euro.

en dan de ambtenarij...!!!

Uit volkskrant.nl

Topverdieners: 'Waarom zou ik vrijwillig loon inleveren?'

Directeur Nurten Albayrak kreeg het te verduren, toen duidelijk werd hoe hoog haar salaris was bij het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers. Ze wist niet wat haar overkwam. 'Er zijn in Nederland 2.039 topambtenaren die meer verdienen dan de balkenendenorm', zei ze. 'Van hen ben ik er één.' Het zijn er meer: 2.651, en het zijn niet allemaal ambtenaren. .

Leest en huivert....

http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/topsalaris

Zoalang er nog "managers"zijn die € 10 mln bonus incasseren bovenop hun "salaris" van een slordige €1 mln weiger ik over zulke idiote zaken zelfs maar te discussieren. WALGELIJK gewoon. Ik gruw van deze graaiers!

Sluit me hier volledig bij aan

......"opvulling tot 50 tekens"...

Als je een liedje kunt zingen gaat het ook goed

vb Rihanna

Info

Rihanna - Zangeres, Tekstschrijver - Geboren: 1988 Barbados

Jaar: € 43.089.431,00

Maand: € 3.590.786,00

Week: € 861.789,00

Dag: € 172.358,00

May 2012: $53 million according to Forbes

Dec. 2011: $90 million according to Pollstar

Zij verdient meer per MAAND dan de meesten in een leven... met liedjes Gr#$@#$#@$

en het kan echt waar, nog erger... Beetje creatief bankieren ofzo...

George Soros - Hedge Fund Manager - Geboren: 1930 Hongarije - Kinderen: 5 - Gescheiden

Jaar: € 2.682.926.829,00

Maand: € 223.577.236,00

Week: € 53.658.537,00

Dag: € 10.731.707,00

Salaris van 2009 is gepubliceerd volgens de NYT, vermogenssaldo van 2010 volgens Forbes,

Vermogen: 22 miljard dollar

10 miljoen per DAG

en nou nooooooit meer praten over op economische gronden ouderen laten afvloeien (verplicht)

GRRRRR een heel boze Wisks

Ik zou weleens de originele tekst van minster Aso willen lezen, in plaats van de vertaling van hln.be.

Zoiets?

http://www.guardian.co.uk/world/2013/jan/22/elderly-hurry-up-die-japanese

Ze zijn er toch nu al goed bezig, want door die radioactieve meuk is de levensverwachting toch al een stuk lager daar... goedzo..!! Nu nog even snel sterven dan

Gast der_obergefreiter
geregeld... tis een lekker tiep die ASO... pfft wat een denkbeelden heeft deze man...

ach, op zich zijn zijn ideeën niet anders dan van bv. de noord indiaanse indianen , Tibetanen en er zullen vast nog wel wat aanhangers van dit gebruik geweest zijn. wí'j zijn het een beetje ontgroeid in onze welvaarts en verzorgings maatschappij .

maar als één van die dwazen in Den Haag hiermee zou komen, zou ik van puur gif en rebelsheid 150 worden .

Japan zit een beetje met hetzelfde probleem wat wij de komende 10 jaar gaan zien: dat door de naoorloogse babyboom binnenkort een zeer aanzienlijk deel van de bevolking bejaard is, wat gevoed en verzorgt moet worden door een krimpende groep werkenden. Enige 'voordeel' wat ze daar nog hebben is dat pensioenleeftijd afhankelijk is van wat je je werkende leven gedaan hebt. Als je bouwvakker of een andere blue-collar beroep had, mag je met je 55e al met pensioen. En dat loopt dan op naar gelang je positie. Als je een manager bent hoef je nooit met pensioen, dan verwachten ze dat je op een bepaalde leeftijd (zo rond je 70e) gewoon een bureautje doorschuift en dan wordt je adviseur of kom je bij P&O te zitten ofzo. Een middlemanager wordt, na een leven van werken, bekroont met een baantje als post rond brengen of portier. Vaak willen ze ook niets anders, veel vrije tijd is maar eng, en na een weekje thuis zitten staart je vrouw (die je vroegah alleen maar zag als je 's avonds laat thuis kwam en 's ochtends heel vroeg als je weer naar je werk ging) je toch het huis weer uit. En als vissen of sleutelen aan een oude Datsun Fairlady je hobby niet is, gaan veel bejaarden toch maar weer op zoek naar een baantje.

Waar Aso vooral bang voor is, is dat die bejaarden heel erg oud worden. Japanse bejaarden hebben nu eenmaal de neiging om heel erg oud te worden, want vooral de oude generatie is grootgebracht op een dieet van verse groentes, zeer weinig vlees, veel vis, kleine porties, groene thee, een glas wijn of bier bij het avondeten en stug door roken. Maar dergelijke ouderdom komt met heel veel gebreken, en dan kun je al wel vanaf de jaren '70 zijn begonnen met het ontwikkelen van robots ter anticipatie hierop, maar de tijd begint te dringen.

• 3 weeks later...

hoe verwerpelijk de oplossing van de 'aso' ook is, het geeft wel aan hoe ver dit probleem reikt. ik denk niet dat dit de laatste rigoureuze 'oplossing' zal zijn waar mensen mee komen. stel je eens voor als iemand met grote macht (nieuwe paus) met deze boodschap zou komen... een heleboel mensen zouden blindelings de bevelen opvolgen. echt een he-le-boel. en wat komt er daarna? ik denk dat dit iets is om in de gaten te houden... nu is het een 'aso' maar hij kan iets hebben aangewakkerd bij andere (lees-meer machtige) staatslieden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...