Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

Amerikanen bouwen bunkers uit vrees voor 21 december

Recommended Posts

Duizenden Amerikanen hebben contact opgenomen met ruimtevaartorganisatie NASA met vragen over het einde van de wereld. Zij wensten hun familie dit jaar geen 'Gelukkig Nieuwjaar', maar bestelden bunkers die bestand moeten zijn tegen asteroïde-inslagen en overwogen om hun huisdieren te doden, zodat die niet moeten afzien, wanneer de apocalyps een feit wordt op 21 december. Lees hieronder verder.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3114361/2012/01/10/Amerikanen-bouwen-bunkers-uit-vrees-voor-21-december.dhtml#.Twy3sN3ffgI.nujij

[ATTACH=CONFIG]45[/ATTACH]

Dit nieuws in de AD zal ongetwijfeld weer nieuwe bezoekers trekken naar hier. Zie ook al dat er 79 reacties op dat artikel zijn, leeft behoorlijk.

Zeker Mr. Gold, ik hoop dat je nog wat extra servers hebt liggen voor deze website, want ik verwacht straks een stormloop naar dit forum.

Gebaseerd op de fabels van een cultuur die te dom was om het wiel te bedenken...

gewoon omdat een of andere grappenmaker te lui is om een kalender af te maken loopt nu iedereen te panieken

Caravan begraven in je tuin en pluk kunstgras verbergt de ingang van die bunker in je tuin... Of we gaan niet solidair verder maar sluiten ons aan bij WEER een maatschappij die ons steunt, beschermd en begeleid en uiteindelijk weer terug bij af zijn... In het begin een utopia tot het eind, de instorting van de multies die te hoog in hun bol hebben gezeten met hun onterechte bonussen en de wereld achter hun luie reet laat instorten als een natgeworden zandkasteel...

Dat waren de Egyptenaren ook... En wat dacht je van de Romeinen met hun vloerverwarming en viaducten... Of de monnikken in hun kloosters met heuse kranen waar water uitkwam (op zich best ingenieus hoor, je hebt zo'n klooster op een berg staan vlakbij een natuurlijke waterbron waar het water naar beneden "slaat" en zo laat lijken, als wanneer je de kraan open draaide, dat er gewoon stromend water uitkwam)

Maar de maya's zijn toch uitgeroeid? Kenden vele oorlogen met andere stammen... Mischien wilden ze net bezig gaan de kalender uit te breiden tot Don Juan binnenviel en iedereen afmaakte... Who knows...

[ATTACH=CONFIG]853[/ATTACH]

Er zijn twee soorten mayanisten. Gewoon serieuze wetenschappers en pseudowetenschappers die van 2012 een verdienmodel hebben gemaakt door boeken te verkopen en lezingen te geven.

Ik lees hier dat de Amerikanen bunkers bouwen tegen een asteroide-inslag. Ik vermoed dat dat zal zijn tegen de na-effecten van een asteroide-inslag die even uit de buurt is, want ik wil de bunker die een rechtstreekse inslag overleeft wel eens zien :p

Voor de rest vind ik dat wel een goed idee, zij het dat er wel wat praktische bezwaren zijn, elektriciteit is een must (luchttoevoer, licht?) en dat op zich is al een miniem probleem, zonder wordt het een doodskist.

Dat waren de Egyptenaren ook... En wat dacht je van de Romeinen met hun vloerverwarming en viaducten... Of de monnikken in hun kloosters met heuse kranen waar water uitkwam (op zich best ingenieus hoor, je hebt zo'n klooster op een berg staan vlakbij een natuurlijke waterbron waar het water naar beneden "slaat" en zo laat lijken, als wanneer je de kraan open draaide, dat er gewoon stromend water uitkwam)

Maar de maya's zijn toch uitgeroeid? Kenden vele oorlogen met andere stammen... Mischien wilden ze net bezig gaan de kalender uit te breiden tot Don Juan binnenviel en iedereen afmaakte... Who knows...

De Mayacultuur is eeuwen voordat de Spanjaarden arriveerden ingestort.

http://en.wikipedia.org/wiki/Classic_Maya_collapse

Overigens zijn de Maya's niet uitgeroeid, ze zijn grotendeels vermengd met andere groepen zoals de Spanjaarden en hun afstammelingen zijn nu de hedendaagse Mexicanen.

Zolang mensen preppen vergeef ik de reden waarom vaak....

Maar als ik sommige beredeneringen hoor betwijfel ik of eeneender prepper actie die ze doen Darwin lang voor de gek kan houden...

Grt

Kans

Oke TyrionLannister, maar welke fractie van al die Maya's hebben die maya-kalender gemaakt? De spanjaarden hebben alleen Yucatán en Guatemala uitgeroeid. (even verder lezen op die wiki pagina, uitermate interessant) De maya kalender is eentje die wij nu volledig kunnen begrijpen en lezen. Doch zijn er meerdere kalenders die op die maya-versie lijken, ik weet niet tot hoever die gaan, mischien wel voorbij 2012... :) Maar in Yucatán en Guatemala zijn dus die maya-kalenders gevonden. Maar dat volk geloofden ook in een god en dat ze mensen moesten doden/opofferen voor goede oogsten en een goed leven ofzo. Waarom zouden we op basis van een kalender die hen maakten moeten geloven dat er iets staat te gebeuren rond dat tijdstip? Waarom gaan we dan ook niet gelijk mensen opofferen voor een zogenaamde god zodat we van deze crisis afkomen of voor minder belasting? Dat zijn problemen van de dag in onze maatschappij nu.

Ik geloof niet in de maya kalender om die te vermengen met ons. Even kijken... Dat is zo'n rond geval, mischien was er gewoon geen plaats meer... Mischien dat die laatste datum de dag zou zijn geweest dat ze een nieuwe kalender moesten maken.

Maar bedankt voor dat extra stukje informatie. Doch als iemand zegt "mexican" dan denk ik aan zo'n gitaar spelend mannetje met een sombrero en een grote snor die ligt te slapen in de schaduw... :)

Het klinkt allemaal heel ongeloofwaardig maar niemand kan zeggen dat er niks gaat gebeuren(ook niet dat er wel wat gaat gebeuren)

Dus er is een kans dat er wel degelijk iets rampzalig kan gebeuren en dat hoeft heus niet klokslag 21 december 2012 te zijn.

Ook al denk ik niet dat we ons zorgen moeten maken twijfel ik toch omdat ik pappa ben van 3 jonge kinderen.

Ben ik als vader niet verantwoordelijk voor hun veiligheid? en moet ik daarom de kans dat er wat kan gebeuren niet toch maar serieus nemen?

ik denk het wel.

Ach als ik genoeg geld zou hebben had ik ook een bunker laten bouwen ergens.

Ik denk dat wij dat allemaal zouden doen dus ik neem het ze niet kwalijk.

Wat wel kwalijk is dat er geen bunkers door de overheid gebouwd wordt om ook het gewone volk een kans te geven.

Ach als ik genoeg geld zou hebben had ik ook een bunker laten bouwen ergens.

Ik denk dat wij dat allemaal zouden doen dus ik neem het ze niet kwalijk.

Wat wel kwalijk is dat er geen bunkers door de overheid gebouwd wordt om ook het gewone volk een kans te geven.

ik geef je volkomen gelijk, de regering steekt zijn kop in het zand en denkt alleen aan zichzelf en het volk moet onder die keuzes lijden. Ik denk dat als wij preppers het geld zouden hebben om een bunker te laten bouwen en de grond ervoor hebben dat de regering/gemeente ons met allerlei regeltjes zou gaan proberen tegen te houden. er zijn tenslotte geen bouwvoorschriften in de huidige maatschappij voor het bouwen van een echte ondergrondse bunker.

Ik zou in 1ste instantie een bovengrondse 'bunker' laten bouwen, toch net iets praktischer denk ik, een kleine ondergrondse bunker er bij kan, maar als hoofdwoning gewoon een soort mini-fort...

Ik vermoed dat iedereen hier wel vertrouwd is met de zogezegde 'zombiewoning'? http://www.geekologie.com/2011/04/finally-a-decent-zombieproof-house.php

lol, in mijn zoektocht naar foto's van dat huis kwam ik ook dit nog tegen: http://zombiesafehouse.wordpress.com/

Wow wat een coole huis zeg.

Had nog niet eerder van een zombiewoning gehoord , ja ben een groentje met nog maar 1 krat(je) voedsel/drinken als voorraad.

Alleen probleempje als stroom uitvalt...kan je die zware betonnen blokken met de hand dicht gaan doen :confused:

Wow wat een coole huis zeg.

Had nog niet eerder van een zombiewoning gehoord , ja ben een groentje met nog maar 1 krat(je) voedsel/drinken als voorraad.

Alleen probleempje als stroom uitvalt...kan je die zware betonnen blokken met de hand dicht gaan doen :confused:

1 woord: aggregaat ;)

Wacht even tot na 21-12.

Bunkers in de uitverkoop. ;)

Ps. De Maya's hadden niets aan een wiel in dat bergachtig gebied.

Dus hebben ze er maar een kalender van gemaakt. ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...