Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zandzakken


jobs

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Ja op een paar cm na . Maar het is zand zakken sculptuur . Voor de koppel verklein je de doorsnede van de cirkel met max , 15 cm per laag Davis telkens 1 a 2 zakken minder . Zo heb je nog 25 lagen dus nog eens 500zakken nodig . Denk ik

Grt Geert

 

Okee dan! Dank u wel ;)

 

Het is inderdaad een soort sculptuur. Architectuur noemen ze dat. Mooi he? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Pas op losse klinkers kunnen vervolgens heel makkelijk tegen je gebruikt worden..

 

Grt

Kans

 

Dat werkt 2 kanten op.

Bovendien heb je dan gelijk een mooie barricade. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel slim, met name als je grondwaterstand al aardig hoog ligt. Dan een beetje regen erbij en je kruipruimte ruimte staat onder water. Zeker hier aan de west/middenkant van NL..... Letop, dit kan dus niet overal.....

 

We dachten om hier wat ruimtelijk (beetje kunnen zitten) te maken en wat prepdozen kan bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Gratis zand halen bij ons. Wel zelf uit onze kruip ruimte scheppen. :D

 

En zo heb je gelijk een kelder.............................................................................................................. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
En zo heb je gelijk een kelder.............................................................................................................. :)

http://www.limburger.nl/article/20121127/REGIONIEUWS05/121129199

ja ja ik weet het mijn bericht is te kort en ik zou minstens 50 lettertekens moeten gebruiken , maar het simpele plaatsen van deze link leek mij voldoend, vandaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 1500 zandzakken te vullen heb je om en bij de 6 m3 zand nodig . Als je daarvoor de straat open breekt is dat een serieus gat in de straat . Stel dat je een paar dagen later weg moet kunnen komen met je auto maar er ligt een groot gat voor uw garage poort . Dan heb je weerom een probleem .

Je kan beter het zand uit uw tuin halen en in de gegraafde put uw schuilplaats bouwen .

Grt Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Om 1500 zandzakken te vullen heb je om en bij de 6 m3 zand nodig . Als je daarvoor de straat open breekt is dat een serieus gat in de straat . Stel dat je een paar dagen later weg moet kunnen komen met je auto maar er ligt een groot gat voor uw garage poort . Dan heb je weerom een probleem .

Je kan beter het zand uit uw tuin halen en in de gegraafde put uw schuilplaats bouwen .

Grt Geert

 

Hehe, je kan dat gat ook aan de andere kant van je auto graven he Geert. Dan kan niemand jouw straat in, maar jij er wel uit. ;)

 

Een put in je tuin (als je die hebt) is wel mooi. Bouw daar overheen een zandzak koepel, dat scheelt gelijk de helft aan zandzakken.

 

Dat heet Earthbag Root Cellar:

 

http://www.google.nl/search?q=earthbag+root+cellar&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=xMT9UP-CGKq20QWO6IHYDA&biw=1273&bih=656&sei=ycT9ULneD42U0QXOg4CIDQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ben ik niet, jij wel? Denk jij dan dat het niet kan? Zal het eens navragen?

 

lul dan niet zo stom, sorry voor het taalgebruik, je bent toch niet lekker in je hoofd als je lukraak onder je huis gaat graven zonder enkele kennis, waarom denk je dat je huis een fundering heeft? of draagmuren?

een huis is niet een verzameling willekeurige stenen, dat is helemaal doorgerekend, getest en gekeurd

oe baf dat was de gaspijp bam heel je huis weg

heel vreemd mn huis begint te verzakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

mijn vrouw weet dat wij een grondwaterpeil van ong 2cm hebben, het is maar goed dat mn buurman dat ook weet en geen rare dingen gaat doen waardoor ook mijn huis kan verzakken

wat zul je link zijn als je huis verzakt omdat de buren besloten hebben voor de lol een mooi gat onder het huis te maken en dat niet goed ging, wat gaan die een claim krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
mijn vrouw weet dat wij een grondwaterpeil van ong 2cm hebben, het is maar goed dat mn buurman dat ook weet en geen rare dingen gaat doen waardoor ook mijn huis kan verzakken

wat zul je link zijn als je huis verzakt omdat de buren besloten hebben voor de lol een mooi gat onder het huis te maken en dat niet goed ging, wat gaan die een claim krijgen

 

Soms kan het en soms kan het niet.

Als de buurman schade veroorzaakt, mag hij dat betalen.

Als iemand een kruipruimte wil uitgraven, gaat hij/zij eerst informeren bij experts.

 

Geen paniek, 12gauge, er is nog niemand aan het graven (voor zo ver ik weet :))

Alles goed? Je reageert een beetje geprikkeld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit een onder een villa aan de Belgische kust een kelder gebouwd onder een bestaande kelder .

Was een gigantisch werk maar alles is mogelijk . Als je er maar met je Hooft bij bent .

Zelf in Kortrijk een stad in België werd eerst het marktplein aan gelegd en dan pas de ondergrondse parking er onder .

Grt Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

lul dan niet zo stom, sorry voor het taalgebruik, je bent toch niet lekker in je hoofd als je lukraak onder je huis gaat graven zonder enkele kennis, waarom denk je dat je huis een fundering heeft? of draagmuren?

een huis is niet een verzameling willekeurige stenen, dat is helemaal doorgerekend, getest en gekeurd

oe baf dat was de gaspijp bam heel je huis weg

heel vreemd mn huis begint te verzakken

 

Ja, dat taalgebruik hoeft niet idd en ik ben ook wel lekker in mijn hoofd! Ik ben wel een Prepper maar geen aap. Ook preppers kunnen toch niet alles weten? Daarom ben ik hier op dit forum, om kennis te vergaren...Ik was ook niet van plan om de gehele kruipruimte vloer zomaar te gaan uitgraven hoor!

 

Klonk op zich als een goed idee, vandaar mijn reactie. Maar ik doe NIETS maar dan ook NIETS in mijn leven zomaar zonder mij erin verdiept te hebben, dus voor het uitgraven was ik hier dus ook wel achter gekomen..

 

Vandaar ook mijn normale vraag aan jou met het verzoek om een normaal antwoord........

 

Net zoals je zelf ook wel eens doet:

 

na wat rijst etc in emmers te hebben gedaan kwam ik eigenlijk op het volgende;

emmers zijn rond en dat is een onpractische klote vorm die veel ruimte kost, dus zat ik te bedenken, dat moet vierkant eigenlijk worden

en food grade en als het kan multifunctioneel ;)

en toen kwam ik eigenlijk op dit;

81201205.jpg.52349b7dcbcf8408fcf4017a9fb95295.jpg

het enigste nadeel wat ik kan verzinnen is dat ze lichtdoorlatend zijn (in een donkere kast?)

en ze kosten rond de 7 euro voor de 10liter variant

als je een stuk of 5 van die dingen met rijst en macaroni vult heb je toch een leuk stapeltje voor een lange tijd lijkt mij?

iemand op of aanmerkingen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Gelukkig niet! Die van mij kan wel op een normale manier een normaal antwoord geven op een wellicht domme vraag...

 

Oh, sorry. Hij klonk zou vertrouwelijk tegen je.

Zo'n toon zou ik nooit aanslaan tegen een dame, hooguit tegen mijn vrouw en dan buk ik even :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...