Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonder huis in Nederland overleven.


RauweBonk

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@RauweBonk

 

Mag ik je een tip geven toen ik deed wat jij nu van plan bent, toen ik buiten leefde kom je vrij goedkoop cayennepeper op het eind van de dag op de markt kopen ,liefst in poeder vorm strooi dit in een ruime cirkel om je heen, of ga naar de dieren winkel daar verkopen z e net als voor katten een spul waar honden een pest hekel aan hebben.

Dit kan je ook in een cirkel om je heen strooien,garandeert je een ongestoorde slaap.

Groeten hans 1

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je verhaal nu al een tijd te volgenen vraag me af wat je nou precies wil, ik begrijp dat het je verschrikkelijk aantrekt om helemaal vrij in de natuur te leven.

Ik ken dat heb het zelf ook gedaan en heb periodes dat ik het nog steeds verschrikkelijk mis,af en toe kan ik wel met mijn kop tegen de muur slaan,al die verantwoordingen discussies met vrouw en kinderen probleem zo probleem zus, ik snap wat je bedoeld denk ik ,Dan nog alle morele verplichtingen waar je als medebewoner aan moet voldoen,terwijl het eigenlijk heel simpel is ,ik zelf ben begonnen met mijn eten gewoonte te veranderen ,dat leek in het begin heel moeilijk maar het werkt perfect ,ik eet geen koolhydraten meer en heb deze vervangen door eiwitten .

Dat is een stap in de richting die veel makkelijker is om te leven en ik voel me er prima bij.

Stel je eens voor geen brood meer nodig aardappelen of wat voor pasta of rijst,gewoon s'morgens en middags twee drogen krekkers en avonds groente en vlees veel makkelijker aan te komen en je voelt je er prima op doe het nu een jaar, en je verliest heel makkelijk vetmassa.

Gewoon een nieuwe start in het leven en in een situatie zeer voordelig en makkelijk.

Het is dat ik getrouwd ben en kinderen heb anders zou ik zegen ik ga met je mee samen het avontuur aan, maar nogmaals ga het gewoon uit proberen, en als je wat wil weten stuur me gewoon een berichtje.

Groeten hans 1

 

 

@RauweBonk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je verhaal nu al een tijd te volgenen vraag me af wat je nou precies wil, ik begrijp dat het je verschrikkelijk aantrekt om helemaal vrij in de natuur te leven.

Ik ken dat heb het zelf ook gedaan en heb periodes dat ik het nog steeds verschrikkelijk mis,af en toe kan ik wel met mijn kop tegen de muur slaan,al die verantwoordingen discussies met vrouw en kinderen probleem zo probleem zus, ik snap wat je bedoeld denk ik ,Dan nog alle morele verplichtingen waar je als medebewoner aan moet voldoen,terwijl het eigenlijk heel simpel is ,ik zelf ben begonnen met mijn eten gewoonte te veranderen ,dat leek in het begin heel moeilijk maar het werkt perfect ,ik eet geen koolhydraten meer en heb deze vervangen door eiwitten .

Dat is een stap in de richting die veel makkelijker is om te leven en ik voel me er prima bij.

Stel je eens voor geen brood meer nodig aardappelen of wat voor pasta of rijst,gewoon s'morgens en middags twee drogen krekkers en avonds groente en vlees veel makkelijker aan te komen en je voelt je er prima op doe het nu een jaar, en je verliest heel makkelijk vetmassa.

Gewoon een nieuwe start in het leven en in een situatie zeer voordelig en makkelijk.

Het is dat ik getrouwd ben en kinderen heb anders zou ik zegen ik ga met je mee samen het avontuur aan, maar nogmaals ga het gewoon uit proberen, en als je wat wil weten stuur me gewoon een berichtje.

Groeten hans 1

 

 

@RauweBonk

 

Ik snap dat je jezelf dat afvraagt....maar ik weet ook niet precies waarom ik daar de behoefte aan heb.

Ik moet dan denken aan de uitspraak in de film "The Matrix" "like a splinter in your mind", je weet dat er iets niet goed zit, maar je kan je vinger er niet op leggen.

De laatste 15 jaar kijk ik al geen tv meer. Maar het kwaad is eigenlijk al een beetje geschiedt, ook ik zit met mijn denken teveel gevangen in "wat moet/hoort", en dat zint me helemaal niet.

Dus daarom wil ik die eerste stap maken om wat primitiever te leven, dat is in eerste instantie natuurlijk wel tijdelijk.

Maar wie weet wat daar uit voortkomt.

En ik zou zo samen met je op pad gaan! Heb ik in ieder geval een goeie leermeester :)

Ook ik heb veel op eiwitten geleefd in het verleden, maar je verzand weer snel in oude eetgewoontes omdat het domweg veel makkelijker is en iedereen zo eet.

 

Maar goed, het balletje is nu eindelijk aan het rollen gebracht in mijn leven en mezelf kennende is er dan geen houden meer aan! :)

Yup...that's me....B0nk, niet te stoppen als ik eenmaal een doel heb!

 

Grtz.

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we allemaal diep in ons hard vrij willen zijn, niet meer de hele dag op de bank hangen en tv kijken ,doe ik ook niet meer allemaal troep op commerciële tv , het leven in de natuur liefst in een beetje warm land trekt me ook enorm aan gewoon voor je zelf zorgen en geen gezeur aan je hooft als er weer een aanslag van de belasting op de mat valt wand er is dan geen belasting meer alleen maar vrijheid natuur bos en voldoende te eten om je heen wat wil je nog meer een woning is in een paar dagen gebouwd.

En een plan om te jagen en te verzamelen is geen moeilijke opgave.

Vrg hans1 @RauweBonk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...
Op 8-2-2013 om 02:53, hans1 zei:

Ik denk dat we allemaal diep in ons hard vrij willen zijn, niet meer de hele dag op de bank hangen en tv kijken ,doe ik ook niet meer allemaal troep op commerciële tv , het leven in de natuur liefst in een beetje warm land trekt me ook enorm aan gewoon voor je zelf zorgen en geen gezeur aan je hooft als er weer een aanslag van de belasting op de mat valt wand er is dan geen belasting meer alleen maar vrijheid natuur bos en voldoende te eten om je heen wat wil je nog meer een woning is in een paar dagen gebouwd.

En een plan om te jagen en te verzamelen is geen moeilijke opgave.

Vrg hans1 @RauweBonk

Dit spreekt mij geweldig aan @hans1.

Ik, nu wij, zijn ook een paar keren helemaal vrij van het systeem geweest zijn er heel netjes door heen gekomen.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, JJ&A zei:

Dit spreekt mij geweldig aan @hans1.

Ik, nu wij, zijn ook een paar keren helemaal vrij van het systeem geweest zijn er heel netjes door heen gekomen.

 

@JJ&A

 

ik alleen zou me meer dan uitstekend kunnen redden zonder een huis.

Alleen vrouw en kinderen niet.

 

het enige is de zorg verzekering gaat een dingetje worden,

voor zover ik weet kunnen zwervers ook een uitkering aanvragen waarmee de zorgverzekeringen betaald kunnen worden,.

 

ik zou de rugzak pakken en mij zien ze niet snel weer terug.

ik noem het geen zwervers leven maar een wereldreis.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na vooruit een piep klein huisje dan.

 

Een dag op pad met stadsnomade Dennis, die al zes jaar in een tent langs het Eemskanaal in Groningen woont

 9 maart 2019, 21:59 • Groningen.

 

Als je de snelkoppeling beneden aan klikt, kan je een stukje van Dennis zijn leven zien, en horen.

 

,,Ik overleef niet, ik leef", laat Dennis duidelijk weten. Hij woont inmiddels zes jaar in de tent langs het Eemskanaal in Stad. Uit principe, niet uit noodzaak. ,,Alle primaire levensbehoeftes zouden gratis moeten zijn."

De winter is zachter dan ooit. Maar toch is het koud, guur, nat en sneeuw als we op 22 januari Dennis een dag volgen. Hij houdt zichzelf en zijn hond Maja warm in de tent met kleding een een klein gas pitje. ,,Daarop leg ik stenen, als ze heet genoeg zijn verspreid ik ze in de tent zodat het warm blijft."

Praten met bomen en vogels

Dennis gaat vandaag de stad in om wat boodschappen te halen op de markt. Die koopt hij van zijn uitkering. ,,Ik wilde dat niet, maar de gemeente vond dat ik een uitkering moest hebben, ook om Maja te onderhouden." Als de hond in de fietskar is geladen, is hij klaar om aan de tocht te beginnen. (tekst gaat verder onder de foto)

Maar niet voordat hij even over de verte van het Eemskanaal tuurt, zich mediterend uitrekt, een vogel spot in de lucht en die liefkozend toe fluit. ,,Ik ben één met alles om mij heen. Ik praat met bomen en vogels." Maar niet meer met zijn familie. ''Die keurt mijn levenswijze af", vertelt Dennis.

Kip en bloemkool

''Maar mijn vrienden staan er volledig voor open en die komen regelmatig langs." Daardoor voelt de stadsnomade zich nooit alleen aan de oevers van het kanaal. ,,Ik zou niet weten hoe ik eenzaam moet zijn."
Ook vandaag heeft Dennis gezelschap, van een maat en uiteraard van Maja.
Om de innerlijke mens en hond te verwennen slaat Dennis op de markt twee kilo kippenbouten en een bloemkool in. Bij de shop haalt hij een zakje wiet en dan moet hij als de bliksem weer terug naar zijn tent. ,,Het begint te sneeuwen. Ik moet het sneeuw van de tent afhalen, zodat die niet instort."

https://www.dvhn.nl/groningen/Een-dag-op-pad-met-stadsnomade-Dennis-die-al-zes-jaar-in-tent-langs-het-Eemskanaal-in-Groningen-woont-24250309.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hermanusb zei:

@JJ&A

 

ik alleen zou me meer dan uitstekend kunnen redden zonder een huis.

Alleen vrouw en kinderen niet.

 

het enige is de zorg verzekering gaat een dingetje worden,

voor zover ik weet kunnen zwervers ook een uitkering aanvragen waarmee de zorgverzekeringen betaald kunnen worden,.

 

ik zou de rugzak pakken en mij zien ze niet snel weer terug.

ik noem het geen zwervers leven maar een wereldreis.

Misschien mag ik je uitnodigen @Hermanusb, je verhaal te vertellen hoe je dat dan zou doen. 

 

Laat je fantasieën maar los.

Wij dromen wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, JJ&A zei:

Misschien mag ik je uitnodigen @Hermanusb, je verhaal te vertellen hoe je dat dan zou doen. 

 

Laat je fantasieën maar los.

Wij dromen wel mee.

Het is nu 5 uur later en nog geen reactie.

Hij is dus of bezig aan een heel mooie droom of:" ik zou de rugzak pakken en mij zien ze niet snel weer terug"

Hij heeft z'n rugzak gepakt en is ervandoor.

 

Maar serieus: overleven in Nederland zonder huis lijkt enerzijds heel avontuurlijk ,anderzijds lijkt me

dat je tegen veel  -vooral bureaucratie - oploopt.

En je moet heel minimalistisch kunnen leven. Ow,ik weet niet of ik dat als prepper zou kunnen!

Toch droom ik met je mee JJ&A !!

Ben benieuwd of we nog iets van Hermanusb horen!

groet,mevr.Grijpstra

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, JJ&A zei:

Zeker weten van wel.


ja hoor.

 

en de rugzak zou het wel degelijk worden maar niet in Nederland.

Ik heb alles wat ik nodig heb om in de natuur te overleven allang in mijn bezit.

 

Maar ik zou gaan trekken, zou de zon opzoeken en als het warmer gaat worden weer wat noordelijker trekken.

Dus mbv truckers zou ik proberen te liften, maar zonder specifiek doel.

 

Mijn zus en zwager weten dat ik ga vertrekken zodra ik alleen kom te staan.

ik zou om te beginnen alles verkopen wat ik niet meer nodig heb, zeg alles te gelde maken.

een paar maanden alles sparen wat ik nog kan sparen en gewoon rond Maart vertrekken naar de zon. (Uitgaande van nu.) 

 

Wel zou ik zorgen voor voldoende medicatie die ik nodig heb, met name astma medicatie.

 

ik kan koken, minder netjes ik weet hoe ik moet stropen.

wel zou ik nog wat extra kleding aanschaffen, voornamelijk Fjallraven kleding ivm de goede kwaliteit.


Zoals al vaker door mij geschreven, ik ben graag alleen en kan me uitstekend redden in mijn uppie. 
Toch zou ik richting Spanje trekken en als de kans zich voor doet een stuk grond/Finca kopen. 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Hermanusb zei:

Maar ik zou gaan trekken, zou de zon opzoeken

Hoi Hermanusb,

Leuk dat je hebt gereageerd!

Je beschrijving doet vermoeden dat je er al goed over hebt nagedacht.

Zou je dan zo permanent willen leven of alleen bv in de zomermaanden?

 

Lijkt me best een bijzondere ervaring: het idee dat je dan dus helemaal geen plek of stek

hebt van/voor jezelf ,zelfs geen auto ,caravan of boot waarin je je terug kunt trekken als je

eens een dag of wat niet "op pad " wilt gaan. Of wacht, je neemt misschien een tent mee

om te overnachten ?

 

En wellicht zou dat voor jou juist de charme zijn om zo rondtrekkend te leven : geen bindingen

met bezittingen en dergelijke , gewoon puur bestaan .

Bedoel je misschien dat ook met : ik heb alles wat ik nodig heb om in de natuur te overleven

allang in mijn bezit ?

Niet zozeer materiele zaken maar meer de juiste "mindset"...

 

Als je het ooit zou doen zou het vast geen ondoordachte bevlieging van je zijn.

Toch hoop ik (welgemeend )dat je nog heel lang met vrouw en kinderen samen mag zijn!

groet,mevr.Grijpstra

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi Hermanusb,

Leuk dat je hebt gereageerd!

Je beschrijving doet vermoeden dat je er al goed over hebt nagedacht.

Zou je dan zo permanent willen leven of alleen bv in de zomermaanden?

 

Lijkt me best een bijzondere ervaring: het idee dat je dan dus helemaal geen plek of stek

hebt van/voor jezelf ,zelfs geen auto ,caravan of boot waarin je je terug kunt trekken als je

eens een dag of wat niet "op pad " wilt gaan. Of wacht, je neemt misschien een tent mee

om te overnachten ?

 

En wellicht zou dat voor jou juist de charme zijn om zo rondtrekkend te leven : geen bindingen

met bezittingen en dergelijke , gewoon puur bestaan .

Bedoel je misschien dat ook met : ik heb alles wat ik nodig heb om in de natuur te overleven

allang in mijn bezit ?

Niet zozeer materiele zaken maar meer de juiste "mindset"...

 

Als je het ooit zou doen zou het vast geen ondoordachte bevlieging van je zijn.

Toch hoop ik (welgemeend )dat je nog heel lang met vrouw en kinderen samen mag zijn!

groet,mevr.Grijpstra

 


dat laatste hoop ik uiteraard ook..

 

in materiële zin heb ik alles wat ik nodig heb.

hooguit wat extra kleding van een goed merk.

ook tussen de oren zit ik goed.

ik heb altijd gezegd zolang mijn moeder nog leeft doe ik dit niet.

 

maar die is in Januari overleden dus dat is voor mij geen beperking meer,

wel mijn gezin uiteraard.

 

maar als moeders de vrouw volgende week zegt ik vertrek...

dan doe ik dat over een aantal maanden ook.

 

en ja, zou ik een leuke finca tegen het lijf lopen koop ik het rustig maar voor die tijd zou ik graag eerst het nodige vd wereld gaan zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mevr.Grijpstra

 

mijn vrouw vindt dit dus helemaal niks, ook niet als ik een nachtje het bos in ga.

Maar dit is wel wat ik ga doen mocht ik alleen raken en ik ben nog op een leeftijd dat het nog kan.

 

anders gaat het een finca worden in Spanje.

Ik verwacht niet dat moeders de vrouw maarzo vertrekt hier dus dan gaat het over een paar jaar een appartement in zuid spanje worden want dat wil ze wel...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Hermanusb zei:

dus dan gaat het over een paar jaar een appartement in zuid spanje worden want dat wil ze wel...

Dan wordt het niet zonder-huis-in-Nederland-overleven , maar overleven -zonder-huis-in Nederland!

Maar ach,als je dat samen kan doen kan toch ook heel mooi zijn? Niks mis mee !

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar we wel rekening mee moeten houden is het probleem van Muggen:

https://www.tipsenweetjes.nl/gezondheid/onderzoekers-denken-weten-dodelijke-muggen-onderweg-naar-nederland/

 

Het klimaat is hier van oudsher altijd te koud geweest voor gevaarlijke muggen, maar door de opwarming van de aarde rukken tropische soorten op naar het noorden, dus ook naar Nederland. Dit zorgt, in combinatie met miljoenen reizende mensen, voor een snelle verspreiding van ziektes. En dit levert volgens Mosquito meer gevaar op dan oorlog: “Tuurlijk, een oorlog kan 10 miljoen mensen doden, maar een pandemie is waarschijnlijker. En vergeet niet: je hebt er maar één mug voor nodig. Een oorlog is niks vergeleken bij het gevaar van muggen.”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zelfs dodelijke muggen.

Zoek zelf even de pagina's op het internet op, ik klik ze niet aan om gluurders op onze computer te verminderen.

https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel/gezondheid/dodelijke-muggen/

https://www.ad.nl/binnenland/drie-gevaarlijke-muggensoorten-duiken-op-in-nederland~a15ae271/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

 

 

Dit lijk me veiliger:

Een andere exotische mug die in Nederland voorkomt is de Aziatische bosmug (Aedes japonicus). De kans dat deze mug in Nederland ziekten zoals knokkelkoorts, chikungunya of zikakoorts kan overbrengen is verwaarloosbaar klein.21 aug. 2019

 

Muggen | RIVM

https://www.rivm.nl/muggen#:~:text=Een andere exotische mug die,kan overbrengen is verwaarloosbaar klein.

Een andere exotische mug die in Nederland voorkomt is de Aziatische bosmug (Aedes japonicus). De kans dat deze mug in Nederland ziekten zoals knokkelkoorts, chikungunya of zikakoorts kan overbrengen is verwaarloosbaar klein.

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/muggen-knutten-en-teken/aziatische-bosmug

 

 

Volgens wetenschappers is een pandemie een reëel gevaar

In de nieuwe documentaire Mosquito van Discovery Channel gaat het, je raadt het al, over muggen. En volgens de onderzoekers die in deze documentaire aan het woord komen, worden de gevaren van muggen chronisch onderschat en wie zich veilig waant in Nederland heeft het volgens hen goed mis. 

Ben jij iemand die altijd wordt lekgeprikt? Dat zou je volgens Discovery problemen op kunnen gaan leveren. Binnen afzienbare tijd zou je namelijk gestoken kunnen worden door de Aziatische tijgermug en die zorgt niet alleen voor jeuk. “Het is een professionele massamoordenaar die onder meer het westnijlvirus en de knokkelkoorts kan verspreiden”, zo schrijft de Morgen op basis van interviews. Het klimaat is hier van oudsher altijd te koud geweest voor gevaarlijke muggen, maar door de opwarming van de aarde rukken tropische soorten op naar het noorden, dus ook naar Nederland. Dit zorgt, in combinatie met miljoenen reizende mensen, voor een snelle verspreiding van ziektes. En dit levert volgens Mosquito meer gevaar op dan oorlog: “Tuurlijk, een oorlog kan 10 miljoen mensen doden, maar een pandemie is waarschijnlijker. En vergeet niet: je hebt er maar één mug voor nodig. Een oorlog is niks vergeleken bij het gevaar van muggen.”

Eén mug
“Stel je voor: in Amsterdam loopt iemand die op vakantie is geweest in Congo en besmet is geraakt met zo’n virus. Deze persoon hoeft hier maar door één mug te worden gebeten die zo’n virus kan overdragen en opnieuw mensen kan besmetten. Dan kan het heel snel gaan”,  aldus medisch entomoloog Bart Knols van Radboud Universiteit in Nijmegen. Bart onderzoekt al 25 jaar muggen die levensbedreigende ziektes verspreiden. “Wij doen veel te lacherig over muggen.”

 

Tropen
De gevolgen hiervan zijn volgens Bart niet te overzien: “We associëren schadelijke en dodelijke virussen verspreid door muggen met verre vakanties, maar dat klopt al lang niet meer. In Spanje en Italië trekken mensen zelfs al weg van campings omdat die tijgermug overdag bijt, wat natuurlijk erg irriteert. De lokale overheden houden dat wat stil, want ze willen geen toeristen verliezen. We moeten echter beseffen dat wanneer we met onze caravan vertrekken naar Zuid-Europa, we eigenlijk naar de tropen reizen.”

https://www.tipsenweetjes.nl/gezondheid/onderzoekers-denken-weten-dodelijke-muggen-onderweg-naar-nederland/

 

 

JJ&A

Maar dat geld denk ik niet voor Spanje, waar meer muggen voorkomt dan in Nederland.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...