Ga naar inhoud
GENEGEERD

Neem noodpakket mee de weg op


NightOwl

Aanbevolen berichten

Of het toereikend is deze tip/voorlichting vraag ik me af (nou eigenlijk ook niet, is gewoon niet toereikend), maar beter iets dan niets.

 

 

Bereid u voor op de vrieskou, adviseert het Rode Kruis.

 

Gaat u ondanks het winterweer de weg op? Neem dat een noodpakket mee. Dat advies komt van het Rode Kruis, dat vreest voor een humanitair drama op 's lands snelwegen.

 

 

Volgens het Rode Kruis kunnen weggebruikers zich het beste goed voorbereiden. "Wie met pech komt te staan, treft buiten een gevoelstemperatuur van min 15 graden", stelt de organisatie tegenover De Telegraaf. Een boterham en pakje drinken doet in zulke vrieskou natuurlijk wonderen. Een ander onmisbaar item in een noodpakket is volgens het Rode Kruis een dekentje.

 

Wie niet écht de weg op moet, wordt geadviseerd lekker thuis te blijven.

 

Bron: PowNed

 

 

 

Rode Kruis: neem noodpakket mee

 

"Wie met pech komt te staan, treft buiten een gevoelstemperatuur van min 15 graden."

 

Wie niet de weg op hoeft, kan beter thuisblijven. Voor noord- en midden-Nederland geldt sinds gisteravond code oranje voor extreem weer. In het zuiden gaat het volgens het KNMI om code geel voor gladheid.

 

De sneeuw, in combinatie met een harde oostenwind en lage temperaturen, leidt tot ongekende chaos in ons land. Snelwegen veranderden gisteren in ijsvlaktes ondanks de inzet van honderden strooiwagens.

 

Bron: De Telegraaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

tsja,zelfs mijn vader had al dergelijke voorzieningen in zijn auto liggen , herinner ik me uit mijn kindertijd, mochten wij op de achterbank onder de plaid liggen als we laat terug reden . of met zijn pioniersschepje kuilen graven als we in het bos waren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Als je echt hulp nodig hebt:

Steek je auto in de hens, wel eerst dat eruithalen wat bruikbaar is.

Wacht nog ongeveer een uur tot dag ( afhankelijk hoe afgelegen je zit, weer, ongeving enz)

Ga dan op pad....

 

Grt

Kans

 

Daarom maakt een beetje prepper net zoals ik, zijn auto ook nooit schoon. Mocht je hem als noodsignaal in de hens moeten steken, dan krijg je een grotere rookkolom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom maakt een beetje prepper net zoals ik, zijn auto ook nooit schoon. Mocht je hem als noodsignaal in de hens moeten steken, dan krijg je een grotere rookkolom.

 

Haha, geweldig, goed excuus voor aan de vrouw waarom je de auto nooit schoonmaakt!

 

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Als je echt hulp nodig hebt:

Steek je auto in de hens, wel eerst dat eruithalen wat bruikbaar is.

Wacht nog ongeveer een uur tot dag ( afhankelijk hoe afgelegen je zit, weer, ongeving enz)

Ga dan op pad....

 

Grt

Kans

dan steek ik liever de kar aan die mij vanachter geramd heeft omdat de rand (euh, mag ik vast niet zeggen hier), ............... , die het ding hoorde te besturen met andere zaken bezig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het valt me al met al wel tegen van het Rode Kruis met wat voor een tips ze komen bij het schaatsen en een beetje sneeuw op de weg. Ik denk dat we ze eens een lesje kunnen leren. ;) hahahahhaha Mischien steken ze er wat van op? Eens wat vaker dit forum bezoeken lijkt me ook niet verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...