Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hechtset en benodigdheden bestellen


Aanbevolen berichten

Beste mede-preppers,

 

Er was al eens een draadje over gestart, http://preppers.nl/forum/threads/1071-Medische-Artikelen-bestellen zodat we met enige korting medische spullen konden bestellen. In dat draadje ook een soort aanbeveling om spullen te bestellen, uiteindelijk was het mogelijk met wat korting bij http://www.daxtrio.nl zoiets te bestellen. Dat kan nog steeds, maar dan zonder korting. Wanneer je kort hieronder je interesse aangeeft, en in hetgeen je graag wenst, ga ik weer eens kijken wat de mogelijkheden zijn dit met korting te kunnen regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb geen tangen en pincetten nodig, die heb ik al. Die blauwe handschoenen ook al. Scalpels ook.

 

Naald en draad, steriel verpakt. 1 Doojes van 24 stuks graag. Daarnaast had je het in de karma over iets voor verdoving? Lidocaine zalf heb ik al, aambeienzalf.

 

Ik moet echt nog eens goed nadenken over EHBO. 'k Heb veel te weinig kennis en meer als een pleister en wat betadine, niet in huis. :(

Tijd voor een goede EHBO kit en ik moet tijd reserveren om eea op te zoeken en te leren.

 

Gelukkig stond er in het boekje van Dick Berts al een leuke begin link: http://hesperian.org/books-and-resources/

Je moet eerst een simpele sign up in vullen en dan kun je de hoofdstukken, jammer genoeg, individueel downloaden. Gratis en voor niets, dat weer wel! :D

 

Ook http://www.ehbo.nl/tips/ komt uit dat boekje. :p

 

(Sorry van 't jatwerk, @Dick Berts)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen tangen en pincetten nodig, die heb ik al. Die blauwe handschoenen ook al. Scalpels ook.

 

Naald en draad, steriel verpakt. 1 Doojes van 24 stuks graag. Daarnaast had je het in de karma over iets voor verdoving? Lidocaine zalf heb ik al, aambeienzalf.

 

Ik moet echt nog eens goed nadenken over EHBO. 'k Heb veel te weinig kennis en meer als een pleister en wat betadine, niet in huis. :(

Tijd voor een goede EHBO kit en ik moet tijd reserveren om eea op te zoeken en te leren.

 

Gelukkig stond er in het boekje van Dick Berts al een leuke begin link: http://hesperian.org/books-and-resources/

Je moet eerst een simpele sign up in vullen en dan kun je de hoofdstukken, jammer genoeg, individueel downloaden. Gratis en voor niets, dat weer wel! :D

 

Ook http://www.ehbo.nl/tips/ komt uit dat boekje. :p

 

(Sorry van 't jatwerk, @Dick Berts)

 

mmmm....tsja....die lidocaine spuit is alleen voor leidseprep, en lidocaine zalf 3 uur in laten trekken langs de wondrand is ook niet bevordelijk...dan maar snel hechten lijkt mij! Denk ook even na dat voor hechten je echt een echte hechttang moet hebben anders wordt het echt een knoeiboel...enne, dit is niet direct een soort bestelformulier, maar vooruit...een doosje draadjes kun je zelf ook kopen bij http://www.daxtrio.nl dan heb je het woensdag in huis. Maat 3x0 of 2x0 is prima voor dikke snee. Ik kan natuurlijk pas korting gaan bedenken als het gaat om dertig-veertig bestellingen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb zo'n arterie klem, voor 't vissen, haken verwijderen en ook diverse spitse kleine tangetjes.

 

'k Weet de ballen van hechten, behalve dat het verdomde pijn doet als je het zelf probeert met nylon en een gewone naald. ;)

'k Heb die workshop nodig en als jij zegt dat zo'n echte hechttang onmisbaar is, dan moet die ook bij de bestelling.

 

Prijs opgaaf, zou welkom zijn, maar ik stel voor om dit draadje een weekje te laten lopen en dan effe turven wie wat wil, anders blijf je aan de gang. :D

Haast heb ik er niet mee, tenzij je de 27ste komt en een workshop geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik stel voor dat iedereen een familielid meeneemt die een lelijke pukkel of moedervlek heeft dan snij ik hem weg en mag de prepper het gat dichtmaken....

 

Ks mag van mij als hij de 27ste komt een snee in mijn been maken en voor iedereen om te zien het gat hechten (met behulp van de rum van mrs.jones) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jager: Ahhh, da's veel te modern joh, luxe SHTF. 'k heb nog wel wat plantaardige vezel en een roestige naald. :p

KS hebben we niet nodig, in de praktijk zal je ook niet altijd een ervaren naaier bij je hebben.

 

Zoeken we meteen een mierenhoop om een lapje te desinfecteren en kijken of 't werkt, heb ik altijd al uit willen proberen!

Ik ben blij, met bikkels als jij. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Adrie: Hechtlijm, gewone secondenlijm, ja, met cyanoacrylaat werkt daarvoor prima, of @Keyser Suze neemt me helemaal in de maling. ;)

 

Die vraag had ik namelijk precies ook, aangezien 'k wel wist dat secondenlijm oorspronkelijk ontwikkeld was voor de medische industrie. Het hard uit, door water.

 

Je schijnt het dus prima te kunnen gebruiken, niet in de wond, maar om de randen aan elkaar te plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Ik heb geen tangen en pincetten nodig, die heb ik al. Die blauwe handschoenen ook al. Scalpels ook.

 

Naald en draad, steriel verpakt. 1 Doojes van 24 stuks graag. Daarnaast had je het in de karma over iets voor verdoving? Lidocaine zalf heb ik al, aambeienzalf.

 

Ik moet echt nog eens goed nadenken over EHBO. 'k Heb veel te weinig kennis en meer als een pleister en wat betadine, niet in huis. :(

Tijd voor een goede EHBO kit en ik moet tijd reserveren om eea op te zoeken en te leren.

 

Gelukkig stond er in het boekje van Dick Berts al een leuke begin link: http://hesperian.org/books-and-resources/

Je moet eerst een simpele sign up in vullen en dan kun je de hoofdstukken, jammer genoeg, individueel downloaden. Gratis en voor niets, dat weer wel! :D

 

Ook http://www.ehbo.nl/tips/ komt uit dat boekje. :p

 

(Sorry van 't jatwerk, @Dick Berts)

 

Ray ik heb zelf de link naar "Where there is no KS", sorry "Where there is no doctor" en "Where there is no dentist" ook meerdere malen op deze site gezet. Ik ben alleen maar blij dat jij dit nog een keer doet. Hoe meer mensen dat boek gratis uitprinten hoe beter! Bovendien heb je een citaatrecht. Je mag niet mijn hele boek op deze site publiceren, maar wel wat citaten daaruit. Ook als ik daar niet blij mee zou zijn, wat wel het geval is dus :) hg Dick

 

Voor de liefhebbers: http://nl.wikipedia.org/wiki/Citaatrecht Waar exact de grens ligt is moeilijk aan te geven. Maar ik ben wel de laatste die het zijn prepper vriendjes en vriendinnetjes moeilijk zal gaan maken op dit gebied. Pffff, daar moet je toch niet aan denken zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts: 'k Kom binnenkort nog wel op je boek terug, ben er mee bezig om voor mijzelf de beste strategie te verzinnen en prioriteiten te stellen. 't Staat al vol met potloodkrabbels. ;)

 

Fijn dat je het jatwerk nuttig vond, want uiteindelijk is al mijn kennis jatwerk. Boekenkast vol, meermalen gelezen en Google!

 

'k combineer graag en een ieder heeft zo zijn eigen mix van kennis op dit forum.

En dat is, precies, waarom ik hier zoveel tijd besteed.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Seconde lijm werkt heel goed. Beter dan hechten denk ik.

Probleem is en blijft dat het bij elkaar houden van de wond best op te lossen is.

Littekens en litteken weefsel is het probleem waar je de rest van leven mee kan zitten.

 

Als je een 100% mooie oplossing wilt, gebruik dan Kinesio Tape (KinesioTex).

Wond bij elkaar houden, tape er over en klaar.

De tape fungeert als een tweede huid en als je het goed aanbrengt krijg je geen litteken weefsel.

 

Super spul voor nog veel meer doeleinden. Wordt zelfs gebruikt bij topsporters bij NK, EK,WK en OLymp. Spelen. De tape is één, maar samen met kennis over toepassen heb je iets bijzonders.

Ik heb een keer geluk gehad in mijn leven en heb genoeg van dit dure spul om heel NL te voorzien als de SHTF.

Importeur geweest voor Benelux en Canada. In 2008 bedrijf verkocht......

 

En nee.. ik ben niet binnen... Was het maar zo. Ik heb vervolgens veel weggeven en moet er nu weer hard voor werken (veur weinig).

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seconde lijm werkt heel goed. Beter dan hechten denk ik.

Probleem is en blijft dat het bij elkaar houden van de wond best op te lossen is.

Littekens en litteken weefsel is het probleem waar je de rest van leven mee kan zitten.

 

Als je een 100% mooie oplossing wilt, gebruik dan Kinesio Tape (KinesioTex).

Wond bij elkaar houden, tape er over en klaar.

De tape fungeert als een tweede huid en als je het goed aanbrengt krijg je geen litteken weefsel.

 

Super spul voor nog veel meer doeleinden. Wordt zelfs gebruikt bij topsporters bij NK, EK,WK en OLymp. Spelen. De tape is één, maar samen met kennis over toepassen heb je iets bijzonders.

Ik heb een keer geluk gehad in mijn leven en heb genoeg van dit dure spul om heel NL te voorzien als de SHTF.

Importeur geweest voor Benelux en Canada. In 2008 bedrijf verkocht......

 

En nee.. ik ben niet binnen... Was het maar zo. Ik heb vervolgens veel weggeven en moet er nu weer hard voor werken (veur weinig).

 

Driehart

 

Lijmen kan tot een wond diepte van circa halve centimeter, met tape en lijm tot misschien één centimeter. Hechten kan altijd, ook de wond van vier centimeter diep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...