Ga naar inhoud
GENEGEERD

ONUCE wie heeft nou sokken nodig:)!!


Fallout

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

 

In mijn zoektocht door internet kwam ik ONUCE tegen, en dat vind ik zelf iets wat ik met jullie wou delen:)

 

onuce2.jpg.f5b108599fc0b448b249a7721876ace5.jpg

 

Het is dus een sok die je van een stukje katoen doek maakt, 40×40 cm of 40x80 komen meest voor. Wordt nog steeds in Russische leger gebruikt.

 

Vreemd genoeg heb ik er niks op de Nederlandse internet van gevonden...

 

Onuce is geweldig om nieuwe kisten pijnloos uit te lopen, heel goed tegen kou, makkelijk te wassen , ...... trouwens jullie kunnen het net zo goed googelen:) en kijk ook op youtube er zijn ook veel video's er van.

 

Ik ga ze ook wel zo snel mogelijk uitproberen.

 

Groeten iedereen

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter
Hallo allemaal,

 

 

In mijn zoektocht door internet kwam ik ONUCE tegen, en dat vind ik zelf iets wat ik met jullie wou delen:)

 

onuce2.jpg.f5b108599fc0b448b249a7721876ace5.jpg

 

Het is dus een sok die je van een stukje katoen doek maakt, 40×40 cm of 40x80 komen meest voor.

 

Vreemd genoeg heb ik er niks op de Nederlandse internet van gevonden...

 

Onuce is geweldig om nieuwe kisten pijnloos uit te lopen, heel goed tegen kou, makkelijk te wassen , ...... trouwens jullie kunnen het net zo goed googelen:) en kijk ook op youtube er zijn ook veel video's er van.

 

Ik ga ze ook wel zo snel mogelijk uitproberen.

 

Groeten iedereen

joh, nog even wachten , binnenkort voor niks in de dump te krijgen : het russische leger is eindelijk na 300 jaar oid, overgegaan tot het verstrekken van echte sokken ipv voetwindsels .

http://buitenland.nieuws.nl/735296/russisch_leger_zegt_voetwindsels_vaarwel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Beenwindsels of puttees werden in de KL tot 1940 gebruikt. Net als de oude Fokkers uit WW1.

Toch geen gek idee om te weten hoe het werkt. Als alle sokken op zijn, en de winkels leeg, wie lukt het dan nog om sokken te maken?

Tot die tijd, geef mij maar een paar goede wollen sokken.

euuuuuh, bij mijn weten zaten beenwindsels of putees buiten om de schoenen en broek om te voorkomen dat er vuil en zand in schoenen kwam . (zie eigen link naar wikipedia)

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Russian and later Soviet armed forces issued footwraps since Peter the Great imported the custom from the Dutch Army in the 1690s.[citation needed] Footwraps remained standard issue in many Warsaw Pact armies. The Russian, Belarusian, Ukrainian and Georgian armies eventually abandoned them in favor of socks in the 2000s. In each case, nostalgia about the traditional footwear ran high among soldiers. The Ukrainian army held a special farewell ceremony for its footwraps, with soldiers reciting poems and fables about them.

 

Wel leuk om te weten trouwens:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Russian and later Soviet armed forces issued footwraps since Peter the Great imported the custom from the Dutch Army in the 1690s.[citation needed] Footwraps remained standard issue in many Warsaw Pact armies. The Russian, Belarusian, Ukrainian and Georgian armies eventually abandoned them in favor of socks in the 2000s. In each case, nostalgia about the traditional footwear ran high among soldiers. The Ukrainian army held a special farewell ceremony for its footwraps, with soldiers reciting poems and fables about them.

 

Wel leuk om te weten trouwens:)

 

Peter de Grote heeft veel van ons 'Ollanders geleerd. Naar verluidt is zelfs de Russische vlag (wit blauw rood) op ons rood wit blauw gebaseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...