Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kachels en koken op afvalolie


Gast der_obergefreiter

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

als je de links even opent, en goed leest schijnt het nogal mee te vallen met giftige dampen . zelfs in het hier alom geprezen SAS handboek staat een drip, kachel. zelfde principe . lezen loont zich, vóór je commentaar geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Verbrande koolzaadolie kan ik je zo laten ruiken, dat is niet verkeerd.

Verbrande motorolie is wat anders...

Newbie

*

Posts: 23

 

koolistdude

View Profile

 

 

Re: Project: Kerosene heater/oil drip

« Reply #1 on: January 10, 2012, 12:30:55 pm »

 

i have a couple of those old heaters, on mine, the line that comes out of the carb had a tee with a plug, i just took the plug out and hooked in a hose that came from my meter pump, when i started it i put a cup of diesel inside in the pot and lit with newspaper and started feeding oil,after it got going and warmed up it had no smoke just heat wave out of chimney,

the one i have has a cabinet around burn chamber, and has a fan that blows warm air out as well as provides combustion air

having a metering pump that you can adjust and maintain steady flow of oil is the key! using a needle valve to adjust oil flow does not work well as the oil viscosity changes with the temp of the room

does your heater have some sort of diffuser plate above the burning pot ? mine has one that makes flame swirl to burn better

 

kijk, er wordt gesproken over een hitte die de schoorsteen verlaat , gëën oliewalm . zal dus wel mee vallen met stank en zwarte rook .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

jaaaaaaaaaa, die dingen ken ik nog. kon je de schoorsteen als een raket van lanceren , als je de druppelaar verkeerd afstelde . maar werkte geweldig die dingen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb goed gelezen maar er word nergens gesproken over geur/stank van verbrande motorolie binnenshuis.

Een gaskachel ruik je een petrolium kachel ruik je en een houtkachel ruik je en dan bedoel ik binnen en niet de rookgassen uit de schoorsteen.

 

Was benieuwd of iemand over deze geur/stank iets kon vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
naar aanleiding van een diskussie op motorforum over het verwarmen van garage/sleutelhok kreeg ik deze link . goedkoop stoken op afgewerkte olie. en die is er genoeg met al die stilstaande auto's . http://wasteoilheaterforum.com/index.php?action=forum

 

Ja leuke dingen. Ik zat al wat youtubejes te kijken, je kan er ook een forge of kiln mee maken. Messen/metaal-oven of aluminium smelten dus.

 

Over dampen maak ik me niet zo druk: ik rij in een oude Laro. En moet je eens kijken wat een binnenvaartschip uitspuugt.

Gaat er wel eens iemand met een vliegtuig? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

ik vul een oude oliefilter met olie en zet deze rechtop in de brandende houtkachel. Dit geeft heel veel warmte tot alle olie is verbrand. Geen rook, wel een heeeele warme kachel ;) En zo kom ik langzaam van mijn olievoorraad af (tot de eerstvolgende smeerbeurt weer haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Bij mijn weten is het in Europa verboden om als particulier aftap olie te verbranden . Vroeger had iedere garage houder een verwarming op aftappen olie . Die zijn bijna allemaal vervangen door stookolie of gas althans in mijn streek .

Grt Geert

 

Geert, neem van mij aan dat niemand komt kijken waarmee jij je garage verwarmt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

kheb dat eens aan mijn garagehouder gevraagd. de olie word tegenwoordig gerecydeld en men krijgt geld voor een liter afgewerkte olie. ook mag deze olie niet opgestookt worden en men moet met een hele olieboekhouding 90% van de verkochte olie weer terug leveren..... idee was leuk, maar dit gaat em ook niet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...