Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zomaar een detail, waarom eea uit de hand zal lopen

Kans
 Share

Recommended Posts

Dit is zomaar een detail waarom ik het echt fout zie gaan als het fout zal gaan.

Stel je voor het zal minder worden, zo veel slechter dat mensen op straat komen, niet meer genoeg eten kunnen kopen...

( en of dat zo onrealistisch is? Ga maar eens langs bij de diverse voedselbanken bv)

Dan is er een redelijk makkelijke oplossing, bega een kleine of grotere misdrijf en je hebt huisvesting en gegarandeerd eten

( en dan heb ik het nket eens over warm water een tv enz)

Maar ja dit zal dus uit de hand gaan lopen en niet alleen komen de gevangenissen vol door het toenemende misdaad maar ook door deze beredenatie. En als we geen misdadigers vast ztten zal dan de criminaliteit toe of afnemen?

Zal de vorm van criminaliteit ernstiger worden of juist niet?

Het is slechts een van de vele voorbeelden die aangeven dat onze maatschappij met al zijn rechten en plichten een heel instabiel evenwicht is en als dat evenwicht verbroken zal worden er domweg geen houden meer aan zal zijn.

Graag hoor ik dat mensen dit anders zien, maar dan ook graag onderbouwen hoe dit soort zaken concreet en realistisch wel opgevangen kan worden.

Dat het allemaal wel zal meevallen, dat mag je denken en van mij ook best roepen, maar wat doe je dan op een preppers forum?

Grt

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zie je alleen maar negatieve ontwikkelingen of ook positieve ontwikkelingen.

Ik zie ook mensen, die samen groepen maken, en op een andere manier in de samenleving staan.

Ik zie ook mensen, die wijsheden om beter met moedertje natuur om te gaan

Ik zie ook mensen, die wel voor elkaar opkomen en elkaar helpen om een betere levensstijl aan te gaan.

Ik zie ook kleine bedrijven en bedrijfstakken waar het wel goed gaat en waar mensen nog steeds een goede boterham in verdienen

Ik zie ook mensen die hard werken om hun baan te behouden, en werkgevers die op een goede manier met hun personeel om gaan.

Ik zie ook mensen die zich voorbereiden op allerlei andere calamiteiten, dan een economische ondergang van europa, Die mogen hier toch ook hun wijsheid vandaan halen)

En dat zijn niet allemaal individuele gevallen, maar dat zijn ook aanzienlijke aantallen mensen.

Natuurlijk hebben een boel mensen het (soms erg) slecht.. Maar niet iedereen, en niet iedereen ziet het zo somber in. Het ging een paar jaar geleden erg slecht met me, (bin there, done that, got the t-shirt). En na voor ons nog wat extreme keuzes, en veel loslaten,bouw ik gelukkig weer wat op..

Ik ben blij dat ik die keuzes een paar jaar geleden heb mogen maken. en niet krampachtige aan me oude leefstijl heb volgehouden.

Het is niet altijd slecht weer.. Soms schijnt de zon ook.

Het lijkt hier soms wel een club van depressieve mensen, in plaats van mensen, die hun kracht hervinden, en hun weerbaarheid vergroten door te preppen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Het uit de hand lopen is al een tijdje gaande, met een pracht neergaande spiraal op alle fronten.

En voor wie denkt dat het nu al erg is. Het is op een weerkaart nu een stevige westelijke wind 6, met af en toe zon.

Wat ik bedoel te zeggen.

Be Prep-ared for storm, its coming, and its coming hard.

Link naar reactie

Mooi ik zou zeggen begin een draadje over de positieve dingen die je ziet ik zie er ook veel!

Maar als je leest:

" Graag hoor ik dat mensen dit anders zien, maar dan ook graag onderbouwen hoe dit soort zaken concreet en realistisch wel opgevangen kan worden.

Dat het allemaal wel zal meevallen, dat mag je denken en van mij ook best roepen, maar wat doe je dan op een preppers forum?"

??

Kans

Link naar reactie

Link naar reactie

Dit is zomaar een detail waarom ik het echt fout zie gaan als het fout zal gaan.

Stel je voor het zal minder worden, zo veel slechter dat mensen op straat komen, niet meer genoeg eten kunnen kopen...

( en of dat zo onrealistisch is? Ga maar eens langs bij de diverse voedselbanken bv)

Dan is er een redelijk makkelijke oplossing, bega een kleine of grotere misdrijf en je hebt huisvesting en gegarandeerd eten

Maar ja dit zal dus uit de hand gaan lopen en niet alleen komen de gevangenissen vol door het toenemende misdaad maar ook door deze beredenatie. En als we geen misdadigers vast ztten zal dan de criminaliteit toe of afnemen?

Het is slechts een van de vele voorbeelden die aangeven dat onze maatschappij met al zijn rechten en plichten een heel instabiel evenwicht is en als dat evenwicht verbroken zal worden er domweg geen houden meer aan zal zijn.

Graag hoor ik dat mensen dit anders zien, maar dan ook graag onderbouwen hoe dit soort zaken concreet en realistisch wel opgevangen kan worden.

Dat het allemaal wel zal meevallen, dat mag je denken en van mij ook best roepen, maar wat doe je dan op een preppers forum?

Grt

Kans

Ik ben daar, met reden, heel realistisch in...wat betreft de door jou aangehaalde punten , gaat het volledig uit de hand lopen.....er wonen inmiddels honderduizenden mensen in Nederland die niets goeds met ons voorhebben, die zich nu nog enigszins gedeisd houden omdat ze van alles en nog wat(huis, inkomen etc) gratis krijgen......when the soup hits the fan, these people will "come out of the woodwork" en ze zullen amok maken zonder enig risico op straf....ik heb in mijn stad 2 keer de vlam in de pan zien slaan (een keer na een grote sportoverwinning op een buurland en een keer door een uit de hand gelopen demonstratie.....) vele mensen veranderen dan in beesten, kijk bijvoorbeeld ook naar de 87 jarige man die voor de lol met een stoeptegel bewerkt werd tijdens het uit de hand gelopen feestje in Haren......het beest in de mens zal bij velen loskomen...wordt niet prettig....bij voorbaat excuses dat ik mij niet aan de politiek correcte censuur houd die hier geldt.....

Link naar reactie

Dan denk ik, er zijn misschien wel andere factoren, waarom ik prep, Ik wist niet dat preppers alleen welkom zijn op een preppersforum, als je geloofd in een economische crisis. Er zijn mensen die geloven in doomsday, overstromingen, klimaatverandering. etc. en af en toe denk ik wel eens dat we met elkaar Self-fulfilling_prophecy [/url[ aan het maken zijn.

De signalen van een economische crisis met publieke onrust, zijn er zeker.. ,En ja, het word nog wel even slechter, en dat zal zeker nog een jaar duren..

Maar de Kant gaat het schip ook wel keren. en dat zal zeker (economische) slachtoffers met zich meebrengen.. Maar de vraag is dat erg ?. Ik denk dat het hoort bij een economische cyclus.

JP_28_11_grafiek_groot.gif

Na een recessie komt er een depressie, maar daarna komt er ook weer verbetering.

De kunst is om goed voorgesorteerd door de recessie en depressie heen te komen.

En daar kan je redelijk op preppen, zeker als je bereid bent, om een aantal zaken los te laten.

market_cycle.jpg

SectorCycle.jpg

In een aantal branches gaat het langzaam weer flink stuk beter.

Natuurlijk word het slechter... en misschien word het wel een echte depressie.. Maar daar komen we wel weer boven op., De kunst nu is om goed voor te sorteren. En dat is niet makkelijk, maar het is niet geheel zwart. En daarna zijn er nog genoeg anderen zaken om voor te preppen.

.

Saillant en niet de onderschatten detail wat toch wel belangrijk is, dat bij de laatste downturn de wereldbevolking rond de 2 miljard zat....nu 7 miljard+.....en dat gaat een heeeeel groot verschil maken.....

Link naar reactie

Wel, dit is niets anders dan normaal.

Zoals KS onder zijn mails heeft staan:

"The State is the great fiction through which everyone endeavours to live at the expense of everyone else." - Frédéric Bastiat

Link naar reactie

Gast Bushmaster
Saillant en niet de onderschatten detail wat toch wel belangrijk is, dat bij de laatste downturn de wereldbevolking rond de 2 miljard zat....nu 7 miljard+.....en dat gaat een heeeeel groot verschil maken.....

In 1945 waren er 2, 6 miljard mensen, nu zijn dit er ongeveer 6 miljard en tegen 2015-20 zal de wereldbevolking minstens 10 miljard bedragen.

Zie eens al die mensen in paniek raken, dat is de hel op aarde.

In 1945 kon je nog weg naar een zo goed als leeg land, vluchten voor je veiligheid, of onderduiken.

Na 2015 wordt het goed zoeken naar een leeg plekje.

Link naar reactie

Gast Dick Berts
In 1945 waren er 2, 6 miljard mensen, nu zijn dit er ongeveer 6 miljard en tegen 2015-20 zal de wereldbevolking minstens 10 miljard bedragen.

Zie eens al die mensen in paniek raken, dat is de hel op aarde.

In 1945 kon je nog weg naar een zo goed als leeg land, vluchten voor je veiligheid, of onderduiken.

Na 2015 wordt het goed zoeken naar een leeg plekje.

Ze allemaal afslachten gaat niet lukken. Daarom denk ik dat het goed is als we -wat we in ons verleden ook hebben meegemaakt- werken aan onze sociale vaardigheden.

Link naar reactie

( en dan heb ik het nket eens over warm water een tv enz

Dit wordt dus al jaren gedaan door menigeen. En het leuke van onze rechtstaat is dat er niets aan te veranderen is. Zijn ook meestal mensen die niets hebben, en waar de staat ook niets aan kan pakken/afpakken.

Dus ja, zelf gecreëerd probleem.

Vroeger ging men dan op water en brood. Nu is dat vanwege de mensenrechten niet meer humaan, dus mag de belastingbetaler hem voorzien van kost en inwoning.

Een nadeel aan de zwerver zijn plan, die dit hanteert.

In een shtf situatie waarin alles uitvalt en op zijn gat gaat, zit je wel veilig, maar een celdeur krijg je helaas niet open met je rvs toiletpot.

En na een dag of drie dorst en honger krijg je het knap lastig.

Link naar reactie

Grt

Kans

Ik ben het wel eens met sommige reakties dat dit forum erg negatief is. Na een tijdje hier aanwezig te zijn geweest

en alle complotten en mogelijke scenarios gelezen te hebben, wordt je niet vrolijker..dus ben er niet zo meer mee

bezig. Maar positieve kanten aan preppen, en ik zie preppen trouwens niet als preppen tegen rampen maar als een

veranderde levensstijl, net als dat iemand besluit een monnik te worden..(ligt trouwens dichter bij elkaar dan je denkt,

als je denkt aan de abdijen van vroeger.)

Voordelen/positief van de levenswijze van een prepper (ik noem het natuurmens geen prepper) zijn:

-Je leeft goedkoper, door te hergebruiken, en spullen leren te gebruiken die een ander voor rommel aanziet.

-Je eet lekkerder dan uit de supermarkt, alles smaakt lekkerder.

-Je leeft gezonder en eet gezonder, komt je gezondheid ten goede, dus je ziektekosten omlaag.

-Je kan verbouwen wat je wilt, en dus eten wat je wilt en het kost geen drol.

-Je kan zaken eten waarvan je niet wist dat ze bestonden, waar kan je gele boterbonen kopen???

-Alles is oervers, verser kan het niet, zo geoogst.

-Je hoeft niet te sparen voor die nieuwe TV, je doet niet mee aan de ratrace, dus geen stress.

-Als duidelijk antwoord op de vraag, ik maak me niet druk, door te preppen krijg ik rust dat ik voorbereid bent.

En dus het antwoord op de vraag "zal eea uit de hand lopen?" Ik geef er geen moer om echt niet.

Daarom prep ik..kom maar op met die crisis of ramp..die kans is er altijd..

-Je krijgt meer respect voor de natuur.

-Je leert op een verstandige manier omgaan met resources en er zuinig mee te doen, goed voor het broeikas effect.

-Door niet te vreten uit de supermarkt heb je ook geen plastic verpakking en dus genereer je minder afval goed voor milieu.

-Je consumeert niet als een gek, maakt geen schulden en helpt dus niet mee aan de neergaande spiraal die schuld en banken zijn.

-Ik help anderen in mijn omgeving, voorzie nu 2 naasten en een vriend van alle groenten, dus tja alles in deze lijst maal 3.

-Omdat ik anderen help hebbem zij meer te besteden en dus kunnen ze zaken kopen die de economie weer helpen.

Nouja ga maar door, ik help dus mezelf, de natuur, het milieu, de economie, andere mensen...

Tja waarom wordt niet iedereen natuurmens of prepper???

Het negatieve beeld dat preppers hebben zou juist het mooiste nieuwe modeverschijnsel moeten worden als

het beste voornemen dat iemand kan hebben voor 2013..

• Leuk 1
Link naar reactie

en ik zie preppen trouwens niet als preppen tegen rampen maar als een

veranderde levensstijl, net als dat iemand besluit een monnik te worden..(ligt trouwens dichter bij elkaar dan je denkt,

als je denkt aan de abdijen van vroeger.)

Voordelen/positief van de levenswijze van een prepper (ik noem het natuurmens geen prepper) zijn:

Nouja ga maar door, ik help dus mezelf, de natuur, het milieu, de economie, andere mensen...

Tja waarom wordt niet iedereen natuurmens of prepper???

Het negatieve beeld dat preppers hebben zou juist het mooiste nieuwe modeverschijnsel moeten worden als

het beste voornemen dat iemand kan hebben voor 2013..

Dat is wel een leuke reactie, bedankt.

Het beantwoord de problematiek dan wel niet, in die zin hoe het op te lossen, maar wel hoe die te voorkomen is.

Ik kan me daar wel in vinden maar dan moeten we wel realistisch zijn en beseffen dat dit moeilijk is we hebben hier de ruimte niet om zoiets als een Amisch gemeenschap op te zetten.

Maar dat zou , het is een hele ingrijpende, wel kunnen!

Grt

Kans

Link naar reactie

Dan denk ik, er zijn misschien wel andere factoren, waarom ik prep, Ik wist niet dat preppers alleen welkom zijn op een preppersforum, als je geloofd in een economische crisis. Er zijn mensen die geloven in doomsday, overstromingen, klimaatverandering. etc. en af en toe denk ik wel eens dat we met elkaar Self-fulfilling_prophecy [/url[ aan het maken zijn.

De signalen van een economische crisis met publieke onrust, zijn er zeker.. ,En ja, het word nog wel even slechter, en dat zal zeker nog een jaar duren..

Maar de Kant gaat het schip ook wel keren. en dat zal zeker (economische) slachtoffers met zich meebrengen.. Maar de vraag is dat erg ?. Ik denk dat het hoort bij een economische cyclus.

Na een recessie komt er een depressie, maar daarna komt er ook weer verbetering.

De kunst is om goed voorgesorteerd door de recessie en depressie heen te komen.

En daar kan je redelijk op preppen, zeker als je bereid bent, om een aantal zaken los te laten.

In een aantal branches gaat het langzaam weer flink stuk beter.

Natuurlijk word het slechter... en misschien word het wel een echte depressie.. Maar daar komen we wel weer boven op., De kunst nu is om goed voor te sorteren. En dat is niet makkelijk, maar het is niet geheel zwart. En daarna zijn er nog genoeg anderen zaken om voor te preppen.

.

Hi @rescue,

Valt me wel op dat de improvement periode in die cyclus gepaard ging met grote evenementen als WW1, WW2 en het einde van de koude oorlog. Hopelijk is dat geen vereiste in het process

Zou dit toch in het achterhoofd houden "hedge accordingly".

Rover

Link naar reactie

Ze allemaal afslachten gaat niet lukken. Daarom denk ik dat het goed is als we -wat we in ons verleden ook hebben meegemaakt- werken aan onze sociale vaardigheden.

Ik denk dat sociale vaardigheden inderdaad heel nutig zijn.

Als echter de persoon of personen waar je mee te maken hebt niet, meer, sociaal zijn houdt het helaas snel op en wordt het eenrichtingsverkeer.

Al eens geprobeerd om tegen bv een meute voetbalvandalen sociaal te zijn?

Wat denk je als er echte honger, angst, hopeloosheid enz bij komt dat er dan met die sociale vaardigheden gebeurt?

In eerste instantie probeer je het op een normale, sociale, manier op te lossen, daarna heb je de keuze om weg te gaan, of je zult op je strepen moeten gaan staan. En iets verteld me dat ook Dick als het zover komt echt wel op zijn strepen gaat staan, ook al geeft hij daar nu nog niet graag aan toe?

Grt

Kans

Link naar reactie

Maak je geen zorgen, als er een depressie komt, ben ik al aardig voorgesorteerd..

Ik wou ook even tegengeluid laten horen, tis niet allemaal kut, slecht.. Er gebeuren ook mooie dingen in de wereld..

Soms word je al (bijna) depressief als dit forum leest.. En ik had nu niet het idee, dat we op de laatste meeting, allemaal depressieve mensen hebben.

Link naar reactie

Hi @rescue,

Valt me wel op dat de improvement periode in die cyclus gepaard ging met grote evenementen als WW1, WW2 en het einde van de koude oorlog. Hopelijk is dat geen vereiste in het process

Zou dit toch in het achterhoofd houden "hedge accordingly".

Rover

Gelukkig ik wou dit zelf nog niet aanhalen...

En vergeet die andere factor niet....

Het is geen horizontale lijn die lekker oscilleert, nee het is een veel complexere lijn een lijn die zeker niet horizontaal is maar de basis lijn gaat zelf omhoog en omlaag maar vooral omhoog en momenteel heel stijl omhoog of in iedergeval de laatste 50 jaar..

En aangezien al de correcties tot nu toe enorm stijl zijn geweest gaat het basis princiepe " wat omhoog gaat komt weer naar beneden" nog steeds op, maar dan met de factor " hoe hoger de top hoe verder je zult vallen" .

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Dat is wel een leuke reactie, bedankt.

Het beantwoord de problematiek dan wel niet, in die zin hoe het op te lossen, maar wel hoe die te voorkomen is.

Ik kan me daar wel in vinden maar dan moeten we wel realistisch zijn en beseffen dat dit moeilijk is we hebben hier de ruimte niet om zoiets als een Amisch gemeenschap op te zetten.

Maar dat zou , het is een hele ingrijpende, wel kunnen!

Grt

Kans

Als je even doordenkt en genoeg videos van bv David Icke gezien hebt, om maar een bekend prepper kennend verschijnsel

te noemen, de kracht zit in de mensen. Als genoeg mensen anders gaan denken en doen, dan zullen er oplossingen

vanzelf komen, net als de natuur, waar een wil is is een weg. Het vreemde aan het leven is dat mogelijkheden zich automatisch

voordoen daar waar ze nodig zijn. Is die situatie er niet zoals nu dat alles mis loopt, dan zullen de mogelijkheden zich ook niet

voordoen omdat mensen deze niet zien en er dus niet naar handelen. Het is een soort vraag en aanbod van het menselijk

kunnen/willen en handelen. En als genoeg mensen zich inzetten dan geloof ik wel dat er verbetering komt.

Een van de zaken die ik gelukkig hier nog erg veel zie, ondanks de negatieve toon op dit forum is dat de meesten naastenlievend

zijn, en de echte wil er is om anderen te helpen. Dat is al een start, je moet ergens beginnen. Dat er nergens begonnen wordt,

is dus het mankement waarom alles mis blijft lopen. Het zelfde als wat er gebeurt als je vrolijk en opgewekt een kamer binnen

gaat iedereen ook vrolijk wordt. Je hebt wel degelijk invloed op de wereld om je heen, alleen je moet klein beginnen.

Zie maar eens wat ik bedoel dit videootje gisteren gezien. Het gaat over het menselijk bewustzijn en dat het bewustzijn

invloed heeft op de materie, zoals de uitspraak "The Mind is the matrix of all matter."

Met name dus wat men denkt wordt gemaakt.

Link naar reactie

Gast Bushmaster

Helemaal mee eens, niet veel voor gekomen dat ik het zonder "goed" gesprek niet kon oplossen.

Link naar reactie

• 4 weeks later...

Zomaar enkele details, waarom e.e.a. uit de hand zal lopen.

Sociale onrust, demonstraties en rellen, economische instabiliteit in bijna alle landen.

Voedsel tekorten en hoge prijzen, overbevolking, terroristische dreigingen en aanvallen.

Nucleaire bedreigingen, milieurampen, regeringen op het randje van instorting, oorlogsdreigingen en revoluties.

Dat het een keer gaat in storten, dat weten we allemaal.

De vraag is echter wanneer, en wat dan?

Ries.

Link naar reactie

• 1 year later...
Zomaar enkele details, waarom e.e.a. uit de hand zal lopen.

Sociale onrust, demonstraties en rellen, economische instabiliteit in bijna alle landen.

Voedsel tekorten en hoge prijzen, overbevolking, terroristische dreigingen en aanvallen.

Nucleaire bedreigingen, milieurampen, regeringen op het randje van instorting, oorlogsdreigingen en revoluties.

Dat het een keer gaat in storten, dat weten we allemaal.

De vraag is echter wanneer, en wat dan?

Ries.

Ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar... Hoop doet leven zegt men. Daar haal ik dan uit dat als mensen geen hoop meer hebben ze ook niet meer gemotiveerd zijn om te proberen te overleven. Voor mensen zoals ik (alleenstaand met weinig familie en geen kinderen) kan dit een reeel gevaar zijn. Ik zal dan ook proberen om mezelf, als het zover mocht komen, dan ook een of meer doelen te stellen om naar toe te werken. En proberen om een zeker comfort level te houden (ik bedoel niet in een luie stoel met een goed boek en een glas whiskey), Alles dat helpt om positief te blijven, moed te blijven houden en te blijven hopen/geloven dat je kunt overleven. Bedenk bijvoorbeeld maar eens hoeveel beter je je voelt als je in een koud bos een warm vuurtje hebt weten te maken ergens uit de regen.

Mensen die ervan overtuigd raken dat ze het niet gaan halen en dood zullen gaan vinden meestal wel een manier om dat te laten gebeuren.

Natuurlijk moet je je op het ergste voorbereiden, maar zonder hoop en motivatie is kom je niet ver denk ik. Ik in ieder geval niet.

Nou ben ik van nature vrij eigenwijs dus misschien helpt dat ook :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...