Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Het is een geweldige soap, alleen jammer dat als net echt fout gaat, wij de klos zijn

Recommended Posts

Ik vermaak me prima.

Vond ik GTST en al die andere soaps, al onzin en ongeloofwaardig, wat je nu gewoon leest over wat we met zijn allen aan het doen zijn dan vraag je je af welke compleet onder de dope zittende scriptschrijver deze onzin bedacht heeft.

Geloven we nu echt dat we allemaal rijk en gelukkig kunnen zijn door gewoon briefjes bij te drukken, en als dat zo werkte, waarom we dat al niet 100 jaar geleden, of hoe oud is die drukpers ?, al deden en nu niet allemaal op een mooi eiland zaten?

Waarom snapt een gewoon huishouden, tja ook niet allemaal (zouden die op een rare manier allemaal bankdirecteur of financieel minister geworden zijn? Hmmm) dat je niet lang meer kunt uitgeven dan dat er binnen komt?

Waarom weten wij wel dat als je iets in bewaring krijgt dat het niet je eigendom wordt en dat je er van uit mag gaan dat ze het weer graag terug willen ( goud verhaal) ?

Enz. Enz....

Het enige probleem is dat wat die idioten bij elkaar denken te kunnen verzinnen wel inpact gaat hebben op mijn en mijn kinderen hun leven!

En dan wordt die soap toch wel HEEL TRIEST !

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

MOPE management of perception economics.

Het gaat goed zolang een kritieke massa blijft geloven, en zich laat misbruiken.

Deze post delen

MOPE management of perception economics.

Het gaat goed zolang een kritieke massa blijft geloven, en zich laat misbruiken.

Dus moet ik dan de MSM volgen of juist de alternatieve media?

Deze post delen

Gast Riesie

Bankbiljetten vertegenwoordigen slechts de tegenwaarde in goud.

De uitgever van de biljetten, in Nederland de Nederlandse bank heeft die goudvoorraad gedeeltelijk in eigen beheer en voor een heel groot gedeelte in andere landen.

De praktische reden hiervoor is dat grote betalingen van de ene natie naar de andere, dan slechts een administratieve handeling is.

Er zijn echter meer biljetten in omloop dan er goudvoorraad in het bezit is van de Nederlandse bank.

Door de drukpersen te laten draaien, zonder voldoende tegenoverstaand goud, resulteert dit uiteindelijk in devaluatie van de munteenheid die is uitgegeven.

Stel dat we praten over de Euro, dan komt er met dat bijdrukken een moment dat voor een miljoen euro, slechts een brood betaald kan worden.

Onbeperkt biljetten drukken is dus geen oplossing voor het oplossen van een geldprobleem.

Grootste probleem is echter, dat Amerika hier zich weinig van aantrekt momenteel.

Het wachten is dus op een hyper inflatie, en dan begint het feestje pas....geduld dus.

Deze post delen

Gast gebruikersnaam
IWaarom snapt een gewoon huishouden, tja ook niet allemaal (zouden die op een rare manier allemaal bankdirecteur of financieel minister geworden zijn? Hmmm) dat je niet lang meer kunt uitgeven dan dat er binnen komt?

Angela Merckel heeft nu juist dit gezegd op een groot congres: je moet niet meer uitgeven dan je binnenkrijgt, ook de overheid niet. Zal het dan toch nog (net) allemaal goed komen?

Deze post delen

Veel "alt" media is controlled opposition. Wat integer is moet je case to case voor jezelf uitmaken.

Deze post delen

Veel "alt" media is controlled opposition. Wat integer is moet je case to case voor jezelf uitmaken.

Bedoel je in tegenstelling tot MSM waarbij ALLES controlled is :confused:

Grt

Kans

Deze post delen

Beste Riesie,

Ons huidig geld systeem is gebaseerd op schuld en heeft niets meer met goud te maken.

Het idee dat achter elke Euro een hoeveelheid goud is, is al decennia losgelaten.

Je kan met Euro betalen omdat mensen er nog ik geloven.

Zodra dit geloof is verdwenen, hebben Eurobiljetten een lagere waarde als een velletje WC papier.

Blanky,

Deze post delen

@Riesie

Lees even m'n review over het boek: De Geldbubbel.

Als je er echt in geïnteresseerd bent, het is de moeite waard om aan te schaffen.

Weet je gelijk alle rare zaken over ons gammele mondiale monetaire systeem.

Deze post delen

Gast Riesie
Beste Riesie,

Ons huidig geld systeem is gebaseerd op schuld en heeft niets meer met goud te maken.

Het idee dat achter elke Euro een hoeveelheid goud is, is al decennia losgelaten.

Je kan met Euro betalen omdat mensen er nog ik geloven.

Zodra dit geloof is verdwenen, hebben Eurobiljetten een lagere waarde als een velletje WC papier.

Blanky,

Ben ik me heel bewust van, vandaar dat ik mezelf al jaren geleden vrij heb gemaakt van schuld.

Staat nog een verkapte lening/hypotheek die niet is aan te spreken, waarop mijn hypotheek op 110 per maand komt.

En denk je dat mensen ooit doorkrijgen dat geld niet meer is dan papier met fictieve waarde....zijn de meesten toch helemaal niet klaar voor.

Valt echt wel in elkaar, daar kun je op rekenen, vraag blijft staan: Wanneer.

Deze post delen

Bankbiljetten vertegenwoordigen slechts de tegenwaarde in goud.

Deze link is niet meer aanwezig. Vroeger kon je inderdaad naar de bank gaan met je geld en daarvoor goud in ruil krijgen. Tegenwoordig niet meer.

Tegenwoordig moet je daarvoor naar de goud-dealer :)

Die accepteerd gelukkig wel papier....

Geld is tegenwoordig verhandelbaar vertrouwen (krediet).

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...