Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wie van jullie heeft er fysiek goud en of zilver?

Wie heeft er fysiek goud en of zilver?  

51 leden hebben gestemd

1. 1. Wie heeft er fysiek goud en of zilver?

• Fysiek Goud
      2
    • Fysiek Zilver
      4
    • Fysiek Goud en Zilver
      27
    • niets
      18

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als ik goud of zilver zou hebben zal ik dat niet posten. (dus misschien heb ik het wel;))

Toch vind ik het wel een relevante vraag. Voornamelijk hoeveel. Los van het feit dat, behalve @Cherokee waarvoor respect, vrijwel niemand hier zal aangeven hoeveel ze ál hebben is het wellicht wel interessant te weten wat iemand zou willen hebben, oftewel wat zou verstandig zijn om te hebben. Hoe meer hoe beter ligt natuulijk voor de hand, maar een percentage van inkomen of iets dergelijks geeft misschien een beter beeld van hoe men ertegenaan kijkt.

Zelf ben ik begonnen met de aankoop maandelijks van goud en zilver in 2000. Destijds 1 gram goud voor €10,00. Nu is dat al €41,00. Zilver idem dito. Maar goed, hier doe ik het niet voor al is het natuurlijk wel mooi meegenomen.

In tijden van politieke onzekerheid, hoge inflatie en devaluatie van de valuta, biedt goud een uitstekende bescherming tegen verlies van vermogen. Hiernaast behoudt fysiek goud altijd een intrinsieke waarde. Financiële producten zoals aandelen, valuta, (staats)obligaties, staatsleningen, spaarrekeningen, bankdeposito's hebben allemaal het risico dat de waarde tot 0 kan dalen. Fysiek goud en zilver zijn het enige beleggingsinstrument waarbij je niet afhankelijk bent van de prestatie van een tegenpartij die de waarde garandeert (counterpartyrisk).

Bedrijven en banken kunnen failliet gaan, overheden kunnen eenzijdig hun contractuele verplichtingen die ze zijn aangegaan wijzigen door obligaties niet langer af te lossen en/of door het creëren van inflatie en/of devaluatie van de munteenheid. Fysiek goud blijft echter fysiek goud en zal altijd een waarde representeren.

Voor een mini shtf heb ik eten en drinken in huis en anders haal ik het wel uit de natuur.

Voor een wereldwijde shtf waarin totale chaos en apocalytische terreur dreigt zie ik de waarde van goud en zilver niet.

Je zult het constant moeten bewaken. Ruilen is leuk maar mensen zullen het willen afpakken.

Voor mij (mijn mening he) is het hebben van goud en zilver dan ook van weinig toegevoegde waarde.

Ik persoonlijk prep voor primaire levensbehoeften. Dat is wat mij in leven houdt. Goud en zilver kan ik niet eten. Ik wordt er ook niet warm van en kan nooit genoeg verzamelen om er onder te.kunnen schuilen...

Maar zoals ik al zei. Das mijn mening ;)

Om wat jij zegt @Jager, heb ik het in Europese munten. Als ik binnen Europa de grens over moet dan kan ik me voorstellen dat mensen sneller geneigd zijn de hun bekende munten (van vroeger) te accepteren dan de zilveren USA munten. Ook wil ik geen bars in huis hebben. Hoe klein ook. Je hebt er m.i. geen hol aan in een shtf want wie wil er nou een bar? Het is ook veel ineens. Als ik een zak meel wil hebben, kan ik me nog wel voorstellen dat ik dat met een zilveren munt kan betalen. Maar als ik dan alleen bars heb, wat dan? Lijkt me minder ruilbaar, dus heb het al heel lang in munten gestopt. Ook minder opvallend. Je kunt er telkens eentje ruilen. Als je iets wilt ruilen tegen een bar dan lok je m.i. sneller geboefte naar je toe.

Voor een mini shtf heb ik eten en drinken in huis en anders haal ik het wel uit de natuur.

Voor een wereldwijde shtf waarin totale chaos en apocalytische terreur dreigt zie ik de waarde van goud en zilver niet.

Je zult het constant moeten bewaken. Ruilen is leuk maar mensen zullen het willen afpakken.

Voor mij (mijn mening he) is het hebben van goud en zilver dan ook van weinig toegevoegde waarde.

Ik persoonlijk prep voor primaire levensbehoeften. Dat is wat mij in leven houdt. Goud en zilver kan ik niet eten. Ik wordt er ook niet warm van en kan nooit genoeg verzamelen om er onder te.kunnen schuilen...

Maar zoals ik al zei. Das mijn mening ;)

Goud en zilver kun je gewoon eten hoor, geen probleem.

Maar iedereen prept naar een bepaald scenario toe.

De 1 slaat bruine bonen in, de ander bruine bonen en PM.

Zo simpel is het.

Greener

Om wat jij zegt @Jager, heb ik het in Europese munten. Als ik binnen Europa de grens over moet dan kan ik me voorstellen dat mensen sneller geneigd zijn de hun bekende munten (van vroeger) te accepteren dan de zilveren USA munten. Ook wil ik geen bars in huis hebben. Hoe klein ook. Je hebt er m.i. geen hol aan in een shtf want wie wil er nou een bar? Het is ook veel ineens. Als ik een zak meel wil hebben, kan ik me nog wel voorstellen dat ik dat met een zilveren munt kan betalen. Maar als ik dan alleen bars heb, wat dan? Lijkt me minder ruilbaar, dus heb het al heel lang in munten gestopt. Ook minder opvallend. Je kunt er telkens eentje ruilen. Als je iets wilt ruilen tegen een bar dan lok je m.i. sneller geboefte naar je toe.

Je krijgt drie plusjes van mensen die het met je eens zijn.

Dit moeten dan allemaal mensen zijn die preppen voor een gigantische shtf waarbij eigenlijk de complete aardbol op zijn grondvesten aan het schudden is.

Kijkende naar een flinke shtf ten tijde van de Weimar republiek, gigantische crisis met alles erop en eraan waren de mensen met pm's spekkoper.

Dat zijn de weinige mensen die tijdens en na de crisis niet te klagen hadden.

Ook de mensen met baren. Vooral de mensen met baren... ;)

Greener

Je krijgt drie plusjes van mensen die het met je eens zijn.

Dit moeten dan allemaal mensen zijn die preppen voor een gigantische shtf waarbij eigenlijk de complete aardbol op zijn grondvesten aan het schudden is.

Kijkende naar een flinke shtf ten tijde van de Weimar republiek, gigantische crisis met alles erop en eraan waren de mensen met pm's spekkoper.

Dat zijn de weinige mensen die tijdens en na de crisis niet te klagen hadden.

Ook de mensen met baren. Vooral de mensen met baren... ;)

Greener

Tuurlijk hebben de mensen met baren het goed. Maar die hebben die baren misschien om ná een crisis weer wat te kunnen doen.

Ik bedoel meer van: stel dat er inderdaad een megaramp komt waarbij geld een tijdlang al zijn waarde heeft verloren, en er mogelijk noodgeld komt, maar waarbij mensen wel bereid zijn te ruilen. Dan heb ik het idee dat ik handiger zit met munten dan met baren.

Ik weet even niet wat PM's zijn?

in dat geval weet je waar je voor een normale prijs D-marken, guldens enzo kan krijgen?

zilveren pieken, knaken, en tientjes zijn per kilo te koop, dat zal ook wel gelden voor BFr, DM, Franse franc en andere munten. Ik betwijfel of mensen nog nikkelen guldens willen hebben tegen die tijd, maar je weet nooit, Voor een zilveren gulden oid moet je toch wel een paar kilo meel kunnen kopen, denk ik.

zilveren pieken, knaken, en tientjes zijn per kilo te koop, dat zal ook wel gelden voor BFr, DM, Franse franc en andere munten. Ik betwijfel of mensen nog nikkelen guldens willen hebben tegen die tijd, maar je weet nooit, Voor een zilveren gulden oid moet je toch wel een paar kilo meel kunnen kopen, denk ik.

waar? linkjes graag

(wat een kut ding dat 50 tekens ding? sorry voor de taal maar had geen 50 tekens)

Bijvoorbeeld de site-sponsor Zilveren Berg biedt deze Nederlandse munten per kilo aan. De situatie in onze buurlanden ken ik niet, maar het lijkt mij sterk dat er bij de overgang van zilver naar nikkel in onze buurlanden geen zilver bewaard is. Op VS-sites heb ik wel US-zilver per kilo te koop gezien.

Bij dit soort "poll's" ben ik altijd zo arm als een kerkrat,ik ben alleen rijk in poll's als ik kan verwachten dat ik daar een aardig lokkertje gratis me binnen kan slepen.

Bijvoorbeeld een gratis maple leaf of zo....maar aangezien ik daar nu niets van zie ben ik dus nog steeds een armoed zaaier waar niets te halen valt haha!!!

Niks zo leuk als poll-fucken lol.

@12gauge Ik heb het alweer een tijdje in huis. Ik heb toen ik het wilde aanschaffen gezocht op google. Er zijn veel bedrijven die zilveren guldens verkopen. Zilveren francs heb ik ook ingeslagen. Het heeft niet zo veel zin nu de linken door te geven waar ik het gekocht heb, want die tarieven zijn al weer lang en breed achterhaalt. Zoek op aanschaf zilver of zilver kopen. En boven dit draadje staat de sponsor van deze site zilvermountain. Succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...