Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie van jullie heeft er fysiek goud en of zilver?

zilver
 Share

Wie heeft er fysiek goud en of zilver?  

51 leden hebben gestemd

1. 1. Wie heeft er fysiek goud en of zilver?

• Fysiek Goud
      2
    • Fysiek Zilver
      4
    • Fysiek Goud en Zilver
      27
    • niets
      18

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben net zo nieuwsgierig. Net zo als ik nieuwsgierig ben naar wat voor bol mensen hebben of wat voor bob etc. Ik durfde deze vraag nooit te stellen. De echte vraag erachter is natuurlijk voor hoeveel heb je dan. Kijk, daar ga ik niet op in, maar je mag best weten dat ik voor een paar maandsalarissen edelmetaal heb. Ik ga dan natuurlijk ook weer niet aan jouw neus hangen hoeveel mijn maandsalaris is.

Link naar reactie

Tja, ik snap dat wel dat we nieuwsgierig zijn..

Maar echt nut heeft het dus niet?

En ik vind de vraag begrijpelijk zeker die "hoeveel" vraag, en dat zou nog wel informatief kunnen zijn...

Maar iedereen snapt toch wel dat je daar, en helemaal op een preppers forum?, niet veel antwoorden op zult krijgen...?

Grt

Kans

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Toen ik jong was, zat er in het tijdschrift Mad een enqueteformulier om terug te sturen naar de redactie. Je moest daarop invullen of je waardevolle goederen in huis had, wanneer je met vakantie ging en er was ook een vakje waarop je je huissleutel moest leggen, om die nauwkeurig te omtrekken met ballpoint :D

Link naar reactie

deze poll heeft weinig toegevoegde waarde voor het forum.

zie er het nut niet eens van in om te weten wie er nou wel of geen fysiek edelmetaal heeft

Dan vul je hem toch niet in? ik zie niet in waarom je me hiervoor moet notifyen in een van de vele politie verklikker subsystemen die dit forum rijk is.

Ik ben oveirgens van mening dat precious metals kritiek zijn voor preppers, tenzij je je kapitaal volledig in bonen kwijt kan.

Link naar reactie

@zilver ik snap wel je nieuwsgierigheid van wie er edelmetalen heeft. Zoals ik al schreef ben ik daar zelf ook benieuwd naar. Maar ik heb de vraag nooit gesteld omdat ik wel vermoedde dat mensen dat niet willen zeggen. Het ligt nu eenmaal wat precairder dan een waterfiltertje. Ik kan me nog meer voorstellen dat mensen die elkaar gaan kennen op meetings en zo dat als je elkaars locatie gaat kennen dat je dan helemaal uitkijkt met wat je zegt. Of juist niet, als je hele dikke vrienden wordt dat vertel je het misschien juist.

Ik snap je gedachtengang dat het leuk zou zijn om te weten hoeveel percentage van de preppers edelmetaal in huis heeft gewoon als vergelijk met de niet-prepper, maar ik vermoed dat je dat op dit forum juist niet te weten zult komen.

Link naar reactie

@zilver ik snap wel je nieuwsgierigheid van wie er edelmetalen heeft. Zoals ik al schreef ben ik daar zelf ook benieuwd naar. Maar ik heb de vraag nooit gesteld omdat ik wel vermoedde dat mensen dat niet willen zeggen. Het ligt nu eenmaal wat precairder dan een waterfiltertje. Ik kan me nog meer voorstellen dat mensen die elkaar gaan kennen op meetings en zo dat als je elkaars locatie gaat kennen dat je dan helemaal uitkijkt met wat je zegt. Of juist niet, als je hele dikke vrienden wordt dat vertel je het misschien juist.

Ik snap je gedachtengang dat het leuk zou zijn om te weten hoeveel percentage van de preppers edelmetaal in huis heeft gewoon als vergelijk met de niet-prepper, maar ik vermoed dat je dat op dit forum juist niet te weten zult komen.

Het gaat me om het percentage in de poll, niet om wie wat heeft. Niemand hoeft dat verder kenbaar te maken. Ik zal dit even in de vraag erbij zetten.

Link naar reactie

Ik snap werkelijk niet waarom mensen zich hier druk over maken. Je hoeft deze poll niet in te vullen of te lezen als je dat niet wilt.

Zelf koop ik maandelijks wat goud en zilver (ca. 15% van mijn vermogen(tje)). Waarom? Kort antwoord: omdat je dan echt geld hebt. De euro is namelijk helemaal geen geld. Iedere econoom weet dit: papieren geld is in feite niet meer waard dan het papier waarop het gedrukt staat.

Vroeger had je geld wel waarde omdat het gedekt werd door goud of zilver. Dat wordt de gouden of zilveren standaard genoemd. Het hield in dat u elk moment van de dag naar de bank kon gaan met je papieren geld en daar de waarde in goud en zilver terug kon krijgen.

Daarnaast heeft goud en zilver een intrinsieke waarde en kan overal ter wereld te gelde worden gemaakt. Alleen goud en zilver worden overal ter wereld geaccepteerd omdat het aan die fundamentele kenmerk voldoet: schaarste. Bovendien is het inflatiebestendig en kan dus niet leiden aan geldontwaarding.

Link naar reactie

Ach druk maken....?

Al vind ik deZe onzinnig, het mag best..

Maar waar trek je een grens?

Komt er straks een poll " hoe groot is die van jou?". Ook altijd interesant ( blijkbaar) maar wat is het nut en waarom zou dat op een preppers forum moeten?

Ok wel extreem mischien, maar het gaat me om de inhoud van deze poll wat voor nut heeft het?

Af en toe een grap perfect ( tja dat vind ik...) maar teveel onzinnige toppics?

Grt

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...