Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beschermen van je voorraad tegen knagend ongedierte


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij ongedierte geld en belangrijke,simpele regel die meestal vergeten wordt;Zorg dat er niets te halen valt.

Dus alles netjes in mouseproof verpakking en alle gemorste rommel netjes opruimen.

 

dat dacht ik ook,.......tot we twee jaar geleden de kerst spulletjes van achter de schuine kant haalde.Muizen ,vrouw gillend naar beneden en ik achter haan met een doos kerstspullen met muis en al.......lol (ikke dan)

 

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je in de buurt van je voorraad KLEEFPAPIER hebt liggen

dit is ideaal tegen het knagende ongedierte

grote voordeel is ook dat je ze uit de lijmval kunt halen en daarna kunt verwerken tot voedsel.

met een slagklem/val wordt meestal het inwendige van de rat/muis/vogel aan gort gemept , dus krijg je kans dat de gal en/of zooi uit de ingewanden door het vlees trekt.

Maar als eerste zorg dat je voorraad luchtdicht is opgeborgen.

Alhoewel dit bijna onmogelijk is zorg dan voor goede vallen vooral de lijm platen zijn perfect omdat ze voor meerdere prooien geschikt zijn.

ps lijmplaat op een boom geeft vaak wel een stuk of 5 spreeuwen en af en toe een duif jammiejammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Zorg dat je in de buurt van je voorraad KLEEFPAPIER hebt liggen

dit is ideaal tegen het knagende ongedierte

grote voordeel is ook dat je ze uit de lijmval kunt halen en daarna kunt verwerken tot voedsel.

met een slagklem/val wordt meestal het inwendige van de rat/muis/vogel aan gort gemept , dus krijg je kans dat de gal en/of zooi uit de ingewanden door het vlees trekt.

Maar als eerste zorg dat je voorraad luchtdicht is opgeborgen.

Alhoewel dit bijna onmogelijk is zorg dan voor goede vallen vooral de lijm platen zijn perfect omdat ze voor meerdere prooien geschikt zijn.

ps lijmplaat op een boom geeft vaak wel een stuk of 5 spreeuwen en af en toe een duif jammiejammie

 

Als ik hier echt zou opschrijven wat ik vind, dan had ik een eeuwige ban te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen, als mensen zich van ratten en muizen ontdoen. Van mij part gooien ze er een blok beton op. Dat is ie in een klap dood en heeft het dier geen nodeloze pijn. Vastlijmen veroorzaak geheel nodeloos onnoemelijk veel leed bij een dier en levert daarmee een ernstig strafbaar feit op. Ik heb als dierenliefhebber echt mijn uiterste beste gedaan, om me zoveel mogelijk in te houden bij mijn commentaar. En ik ga proberen om het hier verder bij te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar gaat dit over????

 

Eh.. in de huidige samenleving? Dierenmishandeling? Stropen?

 

Een van de belangrijke doelstellingen van Preppers.nl is om zoveel mogelijk mensen zover te krijgen dat ze gaan preppen - in elk geval gewoon basic preps zoals mensen dat eeuwen gedaan hebben voordat ze in slaap gesust werden door pinautomaten, Albert Heijn en warm water uit de kraan.

 

Dan helpt het niet om de suggestie te wekken dat preppers een stelletje doorgedraaide wapenfreaks of sadistische dierenbeulen zijn. Om maar wat te noemen. Daarom wordt er op verschillende onderwerpen streng gemodereerd. Natuurlijk weten de meeste mensen hier dat de boel wel een heel stuk erger zou kunnen worden dan alleen een weekje stroomuitval. Maar eventuele tips over zulk soort situaties kun je ook in bedekte termen kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ter bestrijding van nodeloos geneuzel : http://nl.wikipedia.org/wiki/Wildstroperij

 

Wild stropen en het vernietigen van ongedierte is niet hetzelfde hoor.

Neem nooit Wiki als bron want daar kan een ieder schrijven wat ie wilt zelfs de groots mogelijke onzin.

 

 

http://www.st-ab.nl/wetten/0087_Flora-_en_faunawet.htm

 

http://www.ongediertewinkel.nl/ratten-bestrijden.html

Kijk ook hier even dat de lijmplanken in NL gewoon zijn toegestaan voor ongedierte bestrijding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Wild stropen en het vernietigen van ongedierte is niet hetzelfde hoor.

Neem nooit Wiki als bron want daar kan een ieder schrijven wat ie wilt zelfs de groots mogelijke onzin.

 

 

http://www.st-ab.nl/wetten/0087_Flora-_en_faunawet.htm

 

http://www.ongediertewinkel.nl/ratten-bestrijden.html

Kijk ook hier even dat de lijmplanken in NL gewoon zijn toegestaan voor ongedierte bestrijding

 

Ik ben toch weer even zo dom om mijn stilzwijgen te doorbreken. Ben zo meteen weg, dus dat scheelt. Het feit dat iets te koop aangeboden wordt, betekent nog niet dat het GEBRUIK ervan is toegelaten. De Nederlandse wetgeving verbiedt het NODELOOS toebrengen van leed aan een dier. Vastlijmen waarbij dieren hun eigen poten doorknagen is vierkant een strafbaar feit, omdat er veel humanere effectieve middelen beschikbaar zijn om muizen en ratten te bestrijden, waarbij het dier niet nodeloos lijdt. Mijn zus had vroeger een tamme rat, een schat van een beest. Heel gevoelig ook. Maar ja, wilde ratten kunnen gevaarlijke ziektes overbrengen en je voorraad verpesten. Geen enkele moeite mee, als je ze wil vernietigen. Maar doe dat wel binnen de grenzen die we daarbij met zijn allen hebben afgesproken. Berts out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch weer even zo dom om mijn stilzwijgen te doorbreken. Ben zo meteen weg, dus dat scheelt. Het feit dat iets te koop aangeboden wordt, betekent nog niet dat het GEBRUIK ervan is toegelaten. De Nederlandse wetgeving verbiedt het NODELOOS toebrengen van leed aan een dier. Vastlijmen waarbij dieren hun eigen poten doorknagen is vierkant een strafbaar feit, omdat er veel humanere effectieve middelen beschikbaar zijn om muizen en ratten te bestrijden, waarbij het dier niet nodeloos lijdt. Mijn zus had vroeger een tamme rat, een schat van een beest. Heel gevoelig ook. Maar ja, wilde ratten kunnen gevaarlijke ziektes overbrengen en je voorraad verpesten. Geen enkele moeite mee, als je ze wil vernietigen. Maar doe dat wel binnen de grenzen die we daarbij met zijn allen hebben afgesproken. Berts out.

 

Ja tegen zoveel domheid kan ik ook niet op.

lees eens de flora en fauna wet vooral het stukje betreffend ongedierte bestrijding.

En het feit dat deze middelen in NL te koop worden aangeboden wil dus zeggen dat het legaal is.

Sterker nog ga morgen eens naar de Gemeente en zeg dat je last van ratten hebt,gegarandeerd dat je lijmplankjes mee krijgt.

Divm met de gevaarzetting die bestrijdings middelen met zich meebrengen(kinderen,huisdieren ed.)

 

Wist je trouwens dat een rat die gifkorreltjes op heeft er gemiddeld een 12 tal uren er over doet om te kreperen,dit komt doordat de werkzame stof er voor zorgt dat het zenuwstelsel wordt aangetast en het bloed zo dun als water wordt,hierdoor gaat het ratje van binnen lekken en door de stuipen springt alles binnen in hem kapot,heeft ie toevallig ook nog jonkies dan krijgen deze met de melk nog net genoeg binnen om mamma achter na tegaan.

Dus hoezo onnodig lijden?

En idd een klomp beton erop is sneller en waarschijnlijk diervriendelijker maar helaas zoveel beton hebben we niet voor deze zeer grote aantallen ongediertes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepperpappa, en het is er meestal niet 1. Als je het gaat merken, zijn het er meestal al een heel stel. Succes.

 

Muisprobleem is opgelost.

Tenminste....als het er 1 was die verdwaald was want poeslief heeft er 1 gevangen en heeft nu geen interesse meer om verder te zoeken.

Dat geeft meestal aan dat er niks meer is maar ik hou het in de gaten.

@snotneus inderdaad is dat lijmpapier een goede val maar dat werkt niet in combinatie met een kat, wordt zo'n zooitje van :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Wild stropen en het vernietigen van ongedierte is niet hetzelfde hoor.

Neem nooit Wiki als bron want daar kan een ieder schrijven wat ie wilt zelfs de groots mogelijke onzin.

 

 

http://www.st-ab.nl/wetten/0087_Flora-_en_faunawet.htm

 

http://www.ongediertewinkel.nl/ratten-bestrijden.html

Kijk ook hier even dat de lijmplanken in NL gewoon zijn toegestaan voor ongedierte bestrijding

 

nee dus, .

sterker nog de voedsel en waren autoriteit had er ook nog iets over te melden http://www.vwa.nl/onderwerpen/bacterien-ziekteverwekkers/dossier/ongedierte/wat-moeten-bedrijven-doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Artikel 36 Gezondheids- en welzijnswet voor Dieren;

 

1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.

 

Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit;

 

Lijmplanken verboden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

De verkoop van lijmvallen en lijmplanken voor dit doel is legaal, echter deze manier van muizen en ratten vangen is in Nederland verboden. Wel kan in situaties waar alles op het gebied van wering en bestrijding is geprobeerd en de volksgezondheid, dan wel de voedselveiligheid in het geding blijven, een ontheffing worden aangevraagd.

 

http://www.vwa.nl/onderwerpen/bacter...bedrijven-doen

 

 

Met heel grote dank aan Der Ober Ober Obergefreiter die dit laatste punt boven water bracht :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op YouTube een filmpje gezien van een besmetting door ratten-urine met dodelijke afloop. Ratten hadden geürineerd op de bovenkant van conserven-blikken waardoor bij openen van het blik de besmetting plaatsvond. Een zéér eenvoudige oplossing werd gesuggereerd door in ieder geval de bovenste rij of laag conserveblikken ondersteboven te plaatsen in de schappen.

 

Wolf @vheeswijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik een tijdje inde ongedierte bestrijding gezeten en weet iets van lijmplanken.

In NL zijn ze toegestaan als monitoring systeem op insecten,men kan ermee dus een indicatie krijgen of en hoeveel insecten er ergens zitten.

Er is idd een vrijstelling te krijgen voor het gebruik van lijmplanken als ratten/muizen vanger te krijgen maar die wordt maar zeer sporadisch gegeven indien er een calamiteit is;illegaal gebruik levert bij een heterdaadje hoge boetes op per gevonden lijmplank.

Dit in ogenschouw genomen, moet ik bekennen dat ik toch ooit een bestrijding mee gemaakt heb met deze ondingen;de beesten lopen er nietsvermoedend op,sommigen worden apathisch,andere gaan tekeer als een gek en verwonden zich ernstig,er volgt hoe dan ook een pijnlijke dood door stress en/of verwonding,binnen 1 a 2 uur zijn ze meestal dood.Door het tekeer gaan van de gevangen rat ,komen andere nieuwsgierig kijken en kan het zijn dat er meerdere ratten op een plaat terecht komen.

Het nadeel is echter dat de slimme en /of schuwe exemplaren er niet mee weg gevangen worden,dit itt bij het gebruik van gif.

Al met al een zeer gruwelijke en slechte methode,alleen toegepast als er snel grote concentraties ratten ingedamd moeten worden,nog afgezien van het feit dat je een prutsbedrijf bent als het zo uit de hand is gelopen dat ze nodig zijn,die martelplaten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verafschuw onnodig leed.

Methoden om dieren te vangen waarbij ze veel stress en of ondragelijk leed leiden met eventueel dood als gevolg, dat kun je m.i. gewoon niet maken.

Dus lijmplanken en gif ed. daar doe ik niet aan.

 

Alles gewoon goed verpakken (afsluitbare kasten, tonnen, kratten of emmers met deksel ed. Via marktplaats is er goed en voordelig aan te komen.

Als alles luchtdicht verpakt is trekt het ook minder tot geen ongedierte aan omdat ze niets ruiken van de inhoud...

Kartonnen omdozen stapelen wel lekker natuurlijk en hebben alles efficient verpakt, maar ik pak het om in het bovengenoemde.

 

Voor de duidelijkheid. Ik ben niet tegen het doden van dieren als daar een goede reden voor is, doe het wel snel en met respect zodat het dier zo min mogelijk te lijden heeft.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik geef je gelijk @driehart. Vandaar dus dat wij elektronische ultrasone geluiden het huis insturen, dan zoeken de muizen hun heil elders.

 

Hee, dat schiet me ineens te binnen, kan dat niet via je geluidsinstallatie?

Welk apparaat heb jij ook al weer, Oneindig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk apparaat heb jij ook al weer, Oneindig?

 

Dude, dat staat in het openingspostje van dit topic

http://www.ongedierteplaats.nl/muize...tml?src=c-2179

Pestbye Geavanceerde Muis en Rat verjager – Hele Huis PB0002E

€39,95

 

En nee via je geluidsboxen kan niet die kan toch geen ultrasoon dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dude, dat staat in het openingspostje van dit topic

http://www.ongedierteplaats.nl/muize...tml?src=c-2179

Pestbye Geavanceerde Muis en Rat verjager – Hele Huis PB0002E

€39,95

 

En nee via je geluidsboxen kan niet die kan toch geen ultrasoon dacht ik?

 

Hier een voorbeeldje van speakers die standaard tot 40.000 Hz kunnen produceren:

 

http://www.bestekeus.nl/product_info-n-KEF_Luidspreker_C1_Zwart_prijs_is_per_stuk_enkel_per_paar_te_bestellen_-pId-41891-ref-kieskeurig.html

 

Een standaard geluidskaart van een computer of laptop heeft al een bereik boven de 20.000 Hz.

 

Een simpel gratis progje loopt al tot 22.000 Hz.

 

http://tone-generator-free-sound-software.soft32.com/

 

Zo zie je maar, er is meer mogelijk dan je denkt, ook al kan je het niet horen :)

Voor mij zal 20 kHz ook geen probleem zijn, denk ik. Daar ben ik te oud voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...