Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water voor de kippen


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Ik heb geen kippen, maar er is wel een kippenforum waar deze vraag ook gesteld wordt. Een beetje suiker in het water kan bevriezing voorkomen

 

http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=29764

 

Heet water aan je water toevoegen lijkt niet heel zinvol:

 

Het Mpemba-effect is het verschijnsel dat warmer water onder bepaalde omstandigheden eerder bevriest dan kouder water.

 

En je zou het niet verwachten :-D maar op http://www.drinkbakverwarmer.nl/ kun je, je raadt het al, drinkbakverwarmers kopen. Kan voor de hele koude dagen een optie zijn. Overigens staat daar een extra waarschuwing geen warm water te gebruiken. Dit dampt altijd nog een beetje na en de damp kan op de kammen en lellen van de kippen komen en dan bevriezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd hetzelfde probleem @Mrsjones. Ik doe er geen suiker bij. Heb geen zin in paaseieren. Zout helpt ook maar dat is helemaal fout. Wat ik doe is, ik heb een plastic emmer dus sowieso niets van ijzer. En die doe ik tot de rand vol en dik helemaal in het stro en hooi rondom zetten. Dat trappen ze weer naar beneden, maar twee keer per dag doe ik het opnieuw. Het houdt het redelijk vorstvrij. Bij mij blijven ze trouwens zelf binnen. er is er eentje die wel een sneeuwwandelingetje wil maken, maar daar vindt ze toch niet veel aan en gaat ze weer naar binnen We hadden wel een gestreste bergeend vanmorgen. Brr koud dus ga ik naar het zuiden vliegen. Beetje laat, maar ja. Zat ze op het dak. Met een lange stok haar naar beneden gejaagd en maar gelijk toch vleugeltip geknipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

je kunt ook in de drinkbak een omgekeerde aardewerk bloempot, zo'n rode met gat onderin zetten, waxine lichtje onder pot en water vriest niet meer dicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een visvijver gebruiken ze luchtstenen... weet niet of dat ook in de waterbak past. Werkt met luchtbelletjes volgens mij, hoop niet dat de kippen daar dan bang voor zijn.. http://www.tuinvijver-shop.nl/index.php?action=page&group_id=10000019&lang=NL

 

Of leg er gewoon s'nachts een stukje drijvend kunststof (niet kapot te prikken door de kippen) bovenop/in en die kun je er dan 's morgens weer uithalen, dan heb je in elk geval een gaatje voor het water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte, Mijn kippen kennende zouden ze helemaal gefascineerd zijn door bubbeltjes die zomaar ergens uit komen. Daar zouden ze een flinke boom over opzetten en vervolgens er in pikken.

 

Veel verversen is mijn motto. Altijd goed voor kippen trouwens. Ze hebben veel schoon water nodig om eieren te kunnen leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte, Mijn kippen kennende zouden ze helemaal gefascineerd zijn door bubbeltjes die zomaar ergens uit komen. Daar zouden ze een flinke boom over opzetten en vervolgens er in pikken.

 

Veel verversen is mijn motto. Altijd goed voor kippen trouwens. Ze hebben veel schoon water nodig om eieren te kunnen leggen.

Het eerste wat ik doe als ik wakker ben is water verversen en met strenge vorst doe ik dat 4 keer per dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte, Mijn kippen kennende zouden ze helemaal gefascineerd zijn door bubbeltjes die zomaar ergens uit komen. Daar zouden ze een flinke boom over opzetten en vervolgens er in pikken.

 

Veel verversen is mijn motto. Altijd goed voor kippen trouwens. Ze hebben veel schoon water nodig om eieren te kunnen leggen.

 

trouwens blik ,wat doet een veganist met kippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke,vaak verversen en isoleren.dank jullie wel voor de tip.Ik doe mischien ook een 60 watt peertjes er boven op.

Tip: om in de winter meer eieren te krijgen

Je kippenhok door middel van een lampje de zomer te imiteeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: om in de winter meer eieren te krijgen

Je kippenhok door middel van een lampje de zomer te imiteeren.

 

ja,dat doen ik al, voor de warmte en het licht heb ik 2 60 watts lampen. mijn kippen hok is een binnendeel en een buiten deel en een reen.Ik kan zelf niet goed bij de binnen deel waar de lampen zijn,het water bak is in de buiten deel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,dat doen ik al, voor de warmte en het licht heb ik 2 60 watts lampen. mijn kippen hok is een binnendeel en een buiten deel en een reen.Ik kan zelf niet goed bij de binnen deel waar de lampen zijn,het water bak is in de buiten deel.

 

Ik doe dus geen licht aan in de winter. Vind ik persoonlijk dat het mijn dieren uit zijn ritme haalt. Mijn kippen worden heel erg oud, ik heb nu een kip van bijna 9! Dat kan alleen omdat ze een poos rust krijgt qua eieren leggen. Die rustperiode hebben ze van nature nodig. Daar is de winterperiode goed voor omdat ze door het korte daglicht de chemische reactie in hun lichaam niet kunnen maken om eieren te leggen. Als je dus het licht aan doet voor je kippen dan blijven ze langer doorleggen wat hun lichaam dus eigenlijk niet wil en hun bioritme ook niet. Dus wij hebben gewoon minder eieren in de winter. Er zijn altijd wel een paar kippen die toch doorleggen, hoor. Ook al doe ik het licht niet aan. Maar wel veel minder dan als ik het licht zou aandoen.

 

Edit @Mrsjones en @wodan heel goed inderdaad zijn wij veganisten, maar van onze eigen kipjes weet ik dat ze het goed hebben en ik weet wat ik ze voer, alleen granen, geen kippenvoer waar naar ik vermoed hormonen in zit, en ze hebben alle vrijheid van de wereld en worden mega-oud en mogen hier dan gewoon met pensioen. Als ze niet leggen, koop ik geen eieren in de winkel. Dan hebben we gewoon pech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...