Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vaseline mee in je BOB?


Aanbevolen berichten

Vaseline lijkt een wondermiddel. Je kunt dit ermee doen, wie weet nog meer?

 

-Metaal insmeren tegen roest (alom bekend schaatsijzers)

-Haalt pen en verf van je huid

-Smeermiddel bij scharnierende onderdelen

-Bij verven het daar smeren waar je geen verf wilt

-Tegen slakken in bloempotten

-Voor afdekken van brandwonden

-Als firestarter met watten, zie forumonderwerpen http://preppers.nl/forum/threads/3692-Kaars-en-Tondel-van-Vaseline-in-Potters-blikje?highlight=vaseline en http://preppers.nl/forum/threads/3706-Fire-starters-van-vaseline-en-watten?highlight=vaseline

-Bij extreem droge huid (maar niet te lang gebruiken kun je huidparafinevergiftiging krijgen)

-Bij huidirritatie

-Gebarsten lippen

-Veel cosmetische trucjes voor de dames zie: http://www.ohfashion.nl/30-x-vaseline-gebruiken/

-Om dingen makkelijk te kunnen poesten (fietsvelgen)

-Smeert sommige soorten lagers

-Bij vorst in sleutelgaten van bijv je autodeur

-Als chroompoets

-Smeer onder je zolen als je in de paksneeuw moet lopen (ook onder paardenhoeven)

-Smeer op kippenkammen bij vorst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij werd het vroeger gebruikt bij baby's tegen luier uitslag.

Als je een stukje spons insmeert met vaseline kun je het gebruiken om vissen mee aan te trekken die denken dat het visseneitjes zijn.

 

http://voices.yahoo.com/vaseline-petroleum-jelly-30-uses-around-house-3583783.html

 

Tweede heb ik al eens uitgeprobeerd bij ondiep water/oevers en het werkt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Als je een stukje spons insmeert met vaseline kun je het gebruiken om vissen mee aan te trekken die denken dat het visseneitjes zijn..

 

:confused: spons wordt visse ei door vaseline :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verkoudheid, je neus en de area eromheen is compleet ve..ot van het poetsen en snutten. Smeren maar.

En een oud militair probleem: Luizen, indien er geen poeder of scheergerei was, gemillimeterd haar en hoofdhuid compleet insmeren, snachts gaan slapen op plastic zak. En ochtends uitwassen, overnacht zijn de luizen gestikt.

Na het scheren, vooral als het buiten ijzig koud is, een weinig vaseline op je huid. Klapt hij niet kapot. Prima winter-aftershave

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
datie rommel zo brandbaar is zeg... maakt merk nog uit of is allemaal 1 pot vet?:cool:

 

De Engelsen noemen het niet voor niets Petroleum Jelly.....merk maakt niet heel veel uit, maar het ene merk smeert beter, het andere ruikt sterker. De vluchtige, brandbare delen zijn wel de delen die vervliegen en dus is goed afsluiten een Must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik haal het ook bij de action en neem dan meteen watten mee.

Van de week ga ik van die propje smaken om te branden.

 

Doop ze dan ook nog in de kaarsvet, dan zijn ze gelijk luchtdicht afgesloten.

Zie de tip van @Keyser Suze, hierboven.

 

Ik doe ze zelf in een stukje binnenband, 3dubbel gevouwen, met ringetjes binnenband (ranger bands), als elastiekjes.

Binnenband fikt als een gek, ook als het nat is of regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week uitgeprobeerd, vaseline (alpine, 3 voor 5 euro, bij op is op shop), met wattenschijfjes van aldi, gewoon 1 besmeerd met vaseline, 2de er tegenaan geplakt

om de kachel aan te steken, whoooom, dat fikte als een tierelier, zeker een minuut 3 a 4, werkt dus uitstekend.

Dat de brandbare stof in de vaseline snel vervliegt, wist ik niet, dus ga ik ze ook nog maar door het kaarsvet halen, bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doop ze dan ook nog in de kaarsvet, dan zijn ze gelijk luchtdicht afgesloten.

Zie de tip van @Keyser Suze, hierboven.

 

Ik doe ze zelf in een stukje binnenband, 3dubbel gevouwen, met ringetjes binnenband (ranger bands), als elastiekjes.

Binnenband fikt als een gek, ook als het nat is of regent.

 

Binnenband....ik zal er even aan denken mee te nemen naar de sheltercamping....ik heb er stuk of twintig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaseline kun je ook insmelten in rietjes en dan in je BOB of survival tin doen. Vaseline iets verwarmen. bv. op centrale verwarming en dan 3 à 4 cm opzuigen in rietje. Rietje bijknippen en dichtsmelten.

Gebruik: Met een klein schaartje, toch al aanwezig in zwitsers zakmes of multitool eindje van rietje afknippen en rietje uitknijpen voor een beetje vaseline. Een grote pot vaseline in je BOB is niet erg handzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaseline kun je ook insmelten in rietjes en dan in je BOB of survival tin doen. Vaseline iets verwarmen. bv. op centrale verwarming en dan 3 à 4 cm opzuigen in rietje. Rietje bijknippen en dichtsmelten.

Gebruik: Met een klein schaartje, toch al aanwezig in zwitsers zakmes of multitool eindje van rietje afknippen en rietje uitknijpen voor een beetje vaseline. Een grote pot vaseline in je BOB is niet erg handzaam.

 

vaseline kan bijv ook in bukskogel blikjes.....maar die rietjes klinken ook erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

datie rommel zo brandbaar is zeg... maakt merk nog uit of is allemaal 1 pot vet?:cool:

 

in het engels heet het "petroleum jelly" en het zegt het al "petroleum jelly" en met watten word het een kaars... de watten zorgen dat het vlam houd en de "petroleum jelly" zorgt voor de brandstofVertraging (een positieve en negatieve katalysator in een) .. deze combo kan met een handje watten zekker 15 a 20 minuten branden.. geperst nog langer...

 

hoop dat je deze info wat vind...

 

laters..

D.S.101

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Engelsen noemen het niet voor niets Petroleum Jelly.....merk maakt niet heel veel uit, maar het ene merk smeert beter, het andere ruikt sterker. De vluchtige, brandbare delen zijn wel de delen die vervliegen en dus is goed afsluiten een Must.

 

is niet helemaal waar... maar het kan zeker een keer uitdrogen... maar dat neem wel een tijdje in beslag... dit door dat de olien het voornamelijke werk doen mbt ontbrandingen (het zelfde als een vuurtje maken met olie en water) en de ontvluchtende moleculen samen houd.

 

de watten zorgen dat het vlam houd (vlamdrager) en de "petroleum jelly" zorgt voor de brandstof/Vertraging (een positieve en negatieve katalysator in een)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doop ze dan ook nog in de kaarsvet, dan zijn ze gelijk luchtdicht afgesloten.

Zie de tip van @Keyser Suze, hierboven.

 

Ik doe ze zelf in een stukje binnenband, 3dubbel gevouwen, met ringetjes binnenband (ranger bands), als elastiekjes.

Binnenband fikt als een gek, ook als het nat is of regent.

 

Dank je wel voor de tip,dat ga ik doen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Vaseline kun je ook insmelten in rietjes en dan in je BOB of survival tin doen. Vaseline iets verwarmen. bv. op centrale verwarming en dan 3 à 4 cm opzuigen in rietje. Rietje bijknippen en dichtsmelten.

Gebruik: Met een klein schaartje, toch al aanwezig in zwitsers zakmes of multitool eindje van rietje afknippen en rietje uitknijpen voor een beetje vaseline. Een grote pot vaseline in je BOB is niet erg handzaam.

 

Vele kleine blikjes, maken 1 grote, vheeswijk:

 

http://preppers.nl/forum/threads/3692-Kaars-en-Tondel-van-Vaseline-in-Potters-blikje?highlight=vaseline+potters

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...