Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je kwam, zag en overwon


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik prep al zolang ik zelfstandig woon.

Dat is dus al 22 jaar.

Ik ben dus 40 lol

Toen noemde mijn ouders en overgroot ouders het voorbereiden.

Preppers.nl heeft hele mooie tips voor mij gebracht maar ook heel veel flouwekul.

Wat betreft de serie preppers uit amerika merk ik dat er een hoop rambo typjes op preppers bij zijn gekomen.

En dat vind ik best jammer aangezien nu diverse topics verboden zijn door die wanabee rambo's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft mij veel kennis gebracht. Praktische kennis, tips en het bracht problemen aan het licht waar ik nog geen oplossing voor had. Sommige van deze problemen zijn nu opgelost of kan ik verhelpen als ze plaatsvinden. Andere zijn onderweg (even sparen nog). Ook de bevestiging dat er meer gekken als mij zijn heeft mij rustgebracht in mijn hoofd, dank daarvoor!. Ik kan nu beter voor mijn gezin zorgen in SHTF en dat geeft mij rust.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om maar zelf te beginnen. Tenzij iemand sneller is dan ik kan tikken.

 

Wij waren al een heel eind zelfvoorziend en off grid sinds een paar decennia. (zie mijn profielverhaal)

We hebben altijd een flinke voorraad blikvoer in huis, voor je weet maar nooit.

Half november ontdekte ik preppers.nl

Sindsdien

 

-Ook flessenwater op voorraad

-Staat bov permanent klaar

-Hebben we 2 bobs klaargemaakt

-Bols uitgezocht

-Tig "opwindende" gadgets aangeschaft (op zonne-energie) radio, betere zaklampen, firestones

-waterfilters en zuiveringstabletten

-Ruilmiddelen in huis gehaald

-Machette met zaag eraan gekocht

-Alle elektronische dingen beschermd tegen EMP

-Zaden ingeslagen

-Administratie gebackupped naar cloud

-Belangrijkste administratie/foto's geprint gedubbeld

-Kelder nog verder ingericht als schuilplek

-Kunnen we (mobiel) op meerdere plekken koken

-Zijn we klaargeprept

 

Op zoek naar van alles is er veel in huis opgeruimd :)

Hebben we de Dutch Oven ontdekt

Ben ik meer op de hoogte van actuele zaken

 

Hebben we virtueel gelijkgestemde mensen ontmoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Sinds onze toelating tot dit zeer selecte gezelschap heeft alles meer richting gekregen. Het is nu niet meer het onderbuikgevoel, er zijn "lotgenoten" die met dezelfde ideeen en gedachten rondlopen. We maken handig gebruik door al de hier getoonde lijstjes te checken of de lijstschrijver of wij iets over het hoofd hebben gezien.

 

We hebben beiden nu een BOB, en we kunnen al een tijdje niemand merer op bezoek laten komen omdat de kamer vol ligt met survavalgear en voedsel. Ons huis heeft geen voorraadkast, dus ben ik bij onze BOL bezig opbergruimte te creeeren.

Opslag van voedsel was zowiezo nooit van toepassing bij ons, de supermarkt om de hoek en in de gehele gemeente zijn 7 dagen per week alle winkels open. Afgezet tegen het feit dat er geen opbergmogelijkheid bij ons is is het er ook nooit van gekomen, hier echter het inzicht gekregen dat het toch wel "eens handig kan zijn" om een tijd zonder de Appie te kunnen

Anieta is helemaal overstag en is nu onze voedsel- en medische-benodigdheden prepper, ik mag zorgen voor de rest en de skills ;)

 

Door "jullie" zijn we ook gaan nadenken over lang houdbaar voedsel. Onze keuze is nu gevallen op de mountain house vriesdroogproducten, een proefbestelloing gaat deze week de deur uit. Eten hamsteren is prima, wij kiezen echter voor eten dat we "later" ook daadwerkelijk willen eten. Nu hebben we de € ruimte om in te slaan, dus wil ik als SMTF (shit misses de fan) niet met lange tanden (of tegen die tijd zonder tanden whoehaha) onze voorraad opeten.

 

Ook hebben we nu diverse lifestraws en een katadyn pocket, enkele fire steels +bijbehorende tondels, opwindbare lampen, extra battereien, extra brandstoffen voor koken en aggregaat en wordt het principe 1=geen op veel van onze gear toegepast. Weckketel en glazen gekocht (maar nog niet kunnen starten ermee) en al gedacht over een droogmachine oid.

 

Verder heeeeel veel geleerd over zelfvoorzienende mogelijkheden mbt eten, drinken en shelter. Het doet ons beseffen dat we eigenlijk terug zouden moeten kunnen tot de tijd van onze grootouders, als we in die tijd zouden kunnen overleven is ons huidige plan geslaagd.

 

Onze vakanties waren al lang niet meer in fancy hotels, nu we "echte' gear hebben is zelfs de tent beduidend kleiner en in de toekomst waarschijnlijk zelfs (voor ons beiden haha) overbodig.

 

Ik maak hier gretig gebruik van de door anderen naar voren gebrachte denkbeelden en artikelen, waarna ik al dan niet actie ga ondernemen.

 

We hebben al lang geleden een afslag genomen van de consumeersnelweg, echter ons huidige bestaan mbt werk en zaak maakt een gang naar geheel zelfvoorzienend lastig. De denkbeelden, dromen, ideeen en al uitgevoerde wensen van de forumleden zetten ons aan om inderdaad voort te zetten op de ingeslagen weg.

 

 

Ik wil in ieder geval iedereen op dit forum (alvast) bedanken voor zijn/haar gewaardeerde posts en het constant voorhouden van de spiegel. De kompasnaald blijft zo veel beter in dezelfde richting wijzen, waardoor de reistijd bekort wordt

 

groet

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster

Locaties BOL, transport en BOB's waren al jaren geregeld, en invulling is 100% met meerdere uitvalsmogelijkheden.

Water was altijd al geborgd, echter voedsel heb ik compleet nieuwe inzichten opgedaan.

Was voorheen meer een droogvoer prepper, nu totaal andere ideeen opgedaan.

Nooit te oud om te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben via deze site tot het inzicht gekomen dat er veel meer mensen zijn zoals ik, waar ik mij thuis bij voel. Ik heb hier enorm veel kennis op gedaan, vooral op het gebied van waterzuivering ( dank u wel @vheeswijk ), het maken van de perfecte BOB, veel meer kennis, ideeën, tips en trucs over tuinieren en natuurlijk het preppen zelf, het opslaan van voedsel, drinkwater, medicijnen etc.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik preppers kende, had ik wel eens gehamsterd, maar omdat ik nergens bijval kreeg, was ik gaan geloven dat ik het voor niks deed. In de loop van de jaren verdween de voorraad weer geleidelijk aan in ons maag.

 

In november 2012 schoot ik wakker en begon weer wat blikken te kopen. Googelend naar houdbaar voedsel ontdekte ik toen preppers.nl (de automatische spellingcontrole veranderde het woord driemaal in prekers.nl). Sindsdien geprept:

 

water en filters

allerhande blikken, groente, brood, snoepjes, bami

gevriesdroogde aardappelen, groente, ei, melk

rijst, macaroni, noedels

koffie, chocolademelk

pakjes droge soep, bouillonblokjes

zout, suiker

(vochtig) toiletpapier, shampoo

pijnstillers, aspirine

kruiden en specerijen

Waxinelichtjes

Aanstekers, lucifers, batterijen

CooKit solar

Gasbrander met gasbusjes

Hooimadam

Vacuümsealer

 

Verder plannen gemaakt. Mijn dochter en ik blijven waar ik ben (indien mogelijk), mijn vriend komt naar ons toe (indien mogelijk). Voor alle zekerheid bij hem ook een voorraad geprept.

Ruimte gemaakt. Stellingkasten neergezet.

 

Nog te doen:

mylarzakken kopen

nog meer sealen

verband, honing etc.

voorraad aanvullen

verder verdiepen in zaden, mogelijkheden op balkon

radio kopen

noodstroomvoorziening

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja, ook een mooie draad. Het ging mij echter specifiek erom wat preppers.nl de mensen heeft gebracht, vandaar dat ik een ander lijntje heb gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geleerd dat ik niet alleen ben met zulke ideeën . Dat er hier mensen zijn die naar je kunnen luisteren . Waar je wat kan aan vragen over wat kunnen discuteren . Een echt gezellig babbel .

Dat er peppers zijn die dingen hebben of voorzien waar ik nog nooit aangedacht heb .

Die veel verder denken dan ik . Waar ik veel van geleerd heb en nog veel zal leren hoop ik .

Grt Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geleerd dat ik niet alleen ben met zulke ideeën . Dat er hier mensen zijn die naar je kunnen luisteren . Waar je wat kan aan vragen over wat kunnen discuteren . Een echt gezellig babbel .

Dat er peppers zijn die dingen hebben of voorzien waar ik nog nooit aangedacht heb .

Die veel verder denken dan ik . Waar ik veel van geleerd heb en nog veel zal leren hoop ik .

Grt Geert

 

Da's mooi gezegd inderdaad @Geert. Het leren van elkaar is een groot goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel geleerd over water, voedsel, medicijnen, etc. ik ben nog aan het leren. Zelf ben ik begonnen met preppen van voedsel en kleine materialen en al aan het sparen voor duurder materiaal zoals een waterfilter. Ik ben heel blij met het forum en jullie. Ik hoop nog heel veel van jullie te gaan leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb hier geleerd dat ik niet alleen ben met zulke ideeën . Dat er hier mensen zijn die naar je kunnen luisteren . Waar je wat kan aan vragen over wat kunnen discuteren . Een echt gezellig babbel .

Dat er peppers zijn die dingen hebben of voorzien waar ik nog nooit aangedacht heb .

Die veel verder denken dan ik . Waar ik veel van geleerd heb en nog veel zal leren hoop ik .

Grt Geert

 

Helemaal met je eens Geert.

 

Ik heb ook geleerd, dat hier heel veel vriendelijke, behulpzame mensen zijn, met verbazingwekkende skills.

Ik ben blij dat ik jullie heb leren kennen, daar ben ik erg dankbaar voor.

Jullie hebben me veel geholpen en geleerd.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...