Ga naar inhoud
GENEGEERD

Willem Alexander een rijke Prepper?

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

haha rijk in de liefde Joris? Tja, ik heb het ook niet heel breed ofzo maar kan toch nog redelijk rondkomen. Ik ben ook wat geld aan het wegleggen voor wat goud en zilver(advies van Mr.Gold en Dr.Prepper). Goud en zilver blijven hopelijk hun waarde behouden, zodat ik deze als ruilmiddel kan gebruiken.

Link naar reactie

En toch snap ik het niet van dat goud en zilver...als ik in de shit zit, wil ik VOEDSEL en WATER en eventueel een pistool als de shit echt tot boven mijn oren zit....Sigaretten, sterke drank, koffie, chocola, en waarschijnlijk ook antibiotica, anti-conceptiepillen en condooms, dat zijn de ruilmiddelen die volgens mij gewild blijven in tijden van schaarste, evenals brandstof (hout, diesel, benzine).

Link naar reactie

En toch snap ik het niet van dat goud en zilver...als ik in de shit zit, wil ik VOEDSEL en WATER en eventueel een pistool als de shit echt tot boven mijn oren zit....Sigaretten, sterke drank, koffie, chocola, en waarschijnlijk ook antibiotica, anti-conceptiepillen en condooms, dat zijn de ruilmiddelen die volgens mij gewild blijven in tijden van schaarste, evenals brandstof (hout, diesel, benzine).

ben het 100% met je eens, ik vat het zelf ook niet maarja zat mensen denken dat het waardevast blijft en als ruilmiddel handig is en niet ingepikt gaat worden door de regering.

ieder zijn meug denk ik dan.

:D

Link naar reactie

@Keyser Suze:

Er zijn zo veel totaal verschillende poep-scenario's mogelijk. Uiteraard kan je edelmetaal niet eten, drinken of verstoken. Echter zijn 50 Zilveren Guldens en 50 Silver Maple Leafs een stuk compacter om mee te nemen dan een maand water en voedsel voor een heel gezin. Vergeet ook niet dat in de hongerwinter de lokale boer op een gegeven moment genoeg encyclopedieën aangeboden heeft gekregen en liever een plakje van 25 gram zilver accepteerde in ruil voor wat voedsel.

Terugkomend op de vele verschillende mogelijke poepventilator-scenario's: zoals Rothbard al aangaf heb ook jij neem ik aan geen glazen bol. Bij een ('gunstig') scenario van 'slechts' een bank holiday en een dikke devaluatie (zoals in Argentinië) en/of hyperinflatie is edelmetaal mijns inziens een prima spaarrekening, appeltje voor de dorst danwel verzekering. Een andere reden waarom ik edelmetaal spaar is dat het uiteraard ook tot de mogelijkheden behoort dat er in mijn leven helemaal geen 'nucleaire' poep gaat voorvallen. Zoals ik op dit forum al zo vaak heb geopperd: tot op de dag van vandaag zijn de schuilkelders in de VS, door preppers gebouwd in de jaren '50 naar aanleiding van de Koude Oorlog, ongebruikt gebleven. Echter mag ik wel hopen dat ik ooit de pensioengerechtigde leeftijd haal. Ook al zou die van mij per direct naar 70 mogen. En aangezien in ons omslagstelsel de mensen die mijn pensioen moeten gaan ophoesten nog geboren moeten worden, plus onze toekomstige demografische cijfers, plus het feit dat de pensioenfondsen zeer waarschijnlijk toch wel mijn pensioen laten verdampen op de beurs, leg ik liever elke maand al vast wat opzij voor mijn eigen - zeg maar koopkracht-vaste - pensioen.

Als laatste wil ik eraan toevoegen dat edelmetaal in vele vormen aangeschaft kan worden. Ik heb het zowel fysiek op zak, fysiek thuis als in goudmijnaandelen en op rekening. Dat laatste kan bijvoorbeeld via GoldRepublic of the Perth Mint. Bij GoldRepublic kan je je goud en zilver (BTW-vrij) in Zwitserland laten opslaan (wordt elke dag gecontroleerd door G4S) en bij the Perth Mint gebeurd dat in Australië. Dan heb je als al je fysiek gejat is en je goudaandelen onteigend zijn toch nog ergens ver weg een appeltje voor de dorst, dat je vervolgens kan ophalen danwel naar elk willekeurig Bug Out-adres kan laten opsturen. En oja: goud kan je weliswaar niet eten of drinken, maar het rot ook niet, nooit.

Link naar reactie

• 2 months later...

Ik vermoed dat het prepper gehalte van rijken/gefortuneerden hoger is dan gemiddeld.

Die maken zich standaard redelijk druk om hun kapitaal, dat zouden ze moeten doen in iedergeval:)

Daarnaast zijn dat mooie klanten voor experts die ze zullen uitleggen dan een bunker enz toch wel eens handig kan zijn.

Een beetje vermogens beheerder zal er ook voor zorgen dat een aanzienlijk deel in fysiek edelmetaal zit in de dezer dagen.

Dus al is het onbewust ze zijn beter voorbereid, of dat ook mentaal, korte termijn enz op orde is hmmmmmm?

Link naar reactie

• 1 month later...
  • 6 months later...

Willem is the ultimate Prepper.

Heeft meerdere BOL's, helicopters, eigen trein, fregatten...die heeft het voor elkaar.

Een zogenaamde "God of all Preps"

http://herstelderepubliek.wordpress.com/2013/02/16/de-republikeinse-post-10/

http://www.haarlemsdagblad.nl/algemeen/binnenland/article20746643.ece/Willem-Alexander-met-trein-naar-wintersport

Link naar reactie

Willem is the ultimate Prepper.

Heeft meerdere BOL's, helicopters, eigen trein, fregatten...die heeft het voor elkaar.

Een zogenaamde "God of all Preps"

http://herstelderepubliek.wordpress.com/2013/02/16/de-republikeinse-post-10/

http://www.haarlemsdagblad.nl/algemeen/binnenland/article20746643.ece/Willem-Alexander-met-trein-naar-wintersport

Koning Willem Bier heeft geen helicopters, er is een koninklijke WAGON die het koningshuis TER BESCHIKKING staat. Alleen de marine heeft in Nederland fregatten, en dat is maar goed ook want tijdens een intocht t.g.v. de HISWA in Amsterdam slaagde W.A. erin een zeilschip aan de grond te laten lopen. Verder is hij BOL.

Link naar reactie

Koning Willem Bier heeft geen helicopters, er is een koninklijke WAGON die het koningshuis TER BESCHIKKING staat. Alleen de marine heeft in Nederland fregatten, en dat is maar goed ook want tijdens een intocht t.g.v. de HISWA in Amsterdam slaagde W.A. erin een zeilschip aan de grond te laten lopen. Verder is hij BOL.

Zeker weten vriend?

http://joomla.1-nl.nl/index.php/kosten-koningshuis

Zie nog wat koetsen staan, een vliegtuig, een schip...denk dat hij het beter doet met de familie dan ik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigen_van_staatshoofden#.C2.A0Nederland

Link naar reactie

En een bus en dertig auto's...damn, dat noem ik nog eens bugging out.

Link naar reactie

Daarbij heeft mama prep een geschat vermogen van € 4,7 miljard dollar, toch niet slecht volgens mij.

Link naar reactie

Zeker weten vriend?

http://joomla.1-nl.nl/index.php/kosten-koningshuis

Zie nog wat koetsen staan, een vliegtuig, een schip...denk dat hij het beter doet met de familie dan ik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigen_van_staatshoofden#.C2.A0Nederland

De Groene Draek is niet bepaald een fregat. En haal het bezit van Beatrix en Prins Kroonkurk niet door elkaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Groene_Draeck

Link naar reactie

En toch ben ik 't met KS eens; goud en zilver zijn leuk, maar tijdens een SHTF heb je er geen ruk aan. Het is niet te eten, niet te drinken, het geeft geen warmte en het heeft geen medische waarde.

Het is pas nadat de boel weer een beetje normaliseert dat goud en zilver nut hebben en weer waarde krijgen. Tijdens de SHTF situatie gaat niemand z'n laatste brood (of blik of whatever) inruilen voor een stukje edelmetaal! Juist dingen die niet meer beschikbaar zijn maar iedereen regelmatig gebruikt, worden dan veel waard. Naast voedsel en water zijn vooral ook hygiene producten "goud waard". Pleepapier, shampoo, scheermesjes, condooms en voor de dames tampons e.d., zijn vele malen interessanter om te preppen (en bederven niet) dan goud en zilver. Maar ook dingens als kruiden, handgereedschap, kleding en schoenen e.d. zijn in mijn mening 1000x interessanter dan edelmetaal.

Afhankelijk van het soort SHTF situatie kan je jaren lang niets aan je goud of zilver hebben... natuurlijk, na een bepaalde tijd komen er wel weer mensen / gemeenschappen die dat spul wel weer gaan accepteren, maar je moet 't wel eerst overleven tot die tijd.

Liever nuttige spullen preppen die je eventueel kunt ruilen, dan plakjes edelmetaal.

Natuurlijk, als je alles al hebt wat je denkt nodig te hebben om 't lange tijd uit te houden, dan wordt het interessant om er wat edelmetaal bij te gaan verzamelen, maar het idee wat velen lijken te hebben dat iedereen dat spul tijdens een SHTF situatie zal accepteren, is echt heel onrealistisch.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...