Ga naar inhoud
GENEGEERD

Denk er over na....


DutchSurvival101

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn angst. Dat de overgang naar een SHTF situatie te lang duurt.

Ik zal even uitleggen waarom:

 

Ik een directe SHTF, ga je naar je BOL of BIL. Je weet dat het is gekomen en handeld er na.

Maar zo als de crisis van nu duurt lang en gaat langzaam. Je raakt je baan kwijt, je partner zij zijn/haar baan kwijt, je krijgt een WW, die kunnen je niet meer betalen en dan heb je geen werk.... Je kan je huur niet betalen (weg is je BIL) je kosten zijn onbetaald en dan moet je naar je BOL... Maar ja, dat is nog niet helemaal zo.. Je zou nog kunnen werken ergens???..

 

En zo kan ik door gaan... Das mijn angst.... Het risico dat het te langzaam gaat en onduidelijk wordt van hoe en wat....

(persoonlijk zal ik als lang vertrokken zijn hahah, maar ja, vrouwtje hé :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik het lichamelijk niet aan kan.

 

Ga in ieder geval begin februari weer beginnen met trainen, beetje bij beetje. Na mijn operatie heb ik alles op een stop geroepen. Dat was aan de ene kant een goede beslissing, want zo kon ik genezen. Aan de andere kant is mijn conditie aanzienlijk verslechterd en daar moet echt weer verandering in komen. Mocht SHTF morgen toeslaan, vrees ik dat ik het niet aankan, mocht ik direct mijn huis moeten verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
op is op, veel kunnen we niet meer zelf maken en dat kunnen de raarste dingen zijn, van asperines, siliconen spray, pennen etc, verzin het maar, een heleboel is na verloop van tijd gewoon op of leeg helaas

 

Er zijn alternatieven RC. Heb je ze al gevonden? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste angst is dat de economie zo door blijft modderen en de shtf nooit zal gebeuren.

 

Gek genoeg hoop ik er een beetje op, want om eerlijk te zijn ben ik heel deze consumptiemaatschappij een beetje zat.

Ik ben alle spullen die niet noodzakelijk zijn aan het verkopen om minimalistisch te gaan leven.

Het enige dat ik wel tot die tijd in bezit houd is mijn telefoon en computer.

 

Maar ik weet ook wel dat ik het allemaal romantiseer en het hoogstwaarschijnlijk zwaar tegen zal vallen als er echt SADK zit, dat ik dan met weemoed terug denk aan die goeie ouwe tijd.

 

En hebben jullie dat dan niet...... dat je op de 1ofanderemaniet liever slecht nieuws over de economie leest dan positieve berichten?

Zijn er dan geen economen die een heel goed en positief verhaal hebben waarom de Euro niet valt en waarom het monetaire systeem niet in elkaar stort?

 

Of zoeken\luisteren we niet eens naar dat soort verhalen omdat we dat niet willen weten?

Ach....ik weet t ook allemaal niet, soms denk ik echt dat dit zo nog 20 jaar door kan gaan en dat ik straks, zonder dat de honger de rauwe bonen zoet heeft gemaakt, al dat blikvoer moet gaan opeten.

 

Greetz,

B0nk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste angst is dat de economie zo door blijft modderen en de shtf nooit zal gebeuren.

 

Gek genoeg hoop ik er een beetje op, want om eerlijk te zijn ben ik heel deze consumptiemaatschappij een beetje zat.

 

Maar ik weet ook wel dat ik het allemaal romantiseer en het hoogstwaarschijnlijk zwaar tegen zal vallen als er echt SADK zit, dat ik dan met weemoed terug denk aan die goeie ouwe tijd.

 

En hebben jullie dat dan niet...... dat je op de 1ofanderemaniet liever slecht nieuws over de economie leest dan positieve berichten?

Zijn er dan geen economen die een heel goed en positief verhaal hebben waarom de Euro niet valt en waarom het monetaire systeem niet in elkaar stort?

 

Of zoeken\luisteren we niet eens naar dat soort verhalen omdat we dat niet willen weten?

Ach....ik weet t ook allemaal niet, soms denk ik echt dat dit zo nog 20 jaar door kan gaan en dat ik straks, zonder dat de honger de rauwe bonen zoet heeft gemaakt, al dat blikvoer moet gaan opeten.

 

B0nk

 

@B0nk;

 

Eigenlijk heb ik precies hetzelfde, misschien denk ik zelfs dat instorten van alles uiteindelijk beter is voor de mensheid.

Wel knaagt er constant al een schuldgevoel, met name wanneer ik me probeer voor te stellen hoe het op zo'n moment in ziekenhuizen en verzorging tehuizen aan toe zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B0nk;

 

Eigenlijk heb ik precies hetzelfde, misschien denk ik zelfs dat instorten van alles uiteindelijk beter is voor de mensheid.

Wel knaagt er constant al een schuldgevoel, met name wanneer ik me probeer voor te stellen hoe het op zo'n moment in ziekenhuizen en verzorging tehuizen aan toe zal gaan.

 

Het zal idd voor heel veel mensen fataal zijn, dat is erg.

Maar schuldgevoel daarover heb ik (gelukkig) niet.

En ook ik kan om de 1ofandere reden t loodje leggen, so be it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn angst. Dat de overgang naar een SHTF situatie te lang duurt.

Ik zal even uitleggen waarom:

 

Ik een directe SHTF, ga je naar je BOL of BIL. Je weet dat het is gekomen en handeld er na.

Maar zo als de crisis van nu duurt lang en gaat langzaam. Je raakt je baan kwijt, je partner zij zijn/haar baan kwijt, je krijgt een WW, die kunnen je niet meer betalen en dan heb je geen werk.... Je kan je huur niet betalen (weg is je BIL) je kosten zijn onbetaald en dan moet je naar je BOL... Maar ja, dat is nog niet helemaal zo.. Je zou nog kunnen werken ergens???..

 

En zo kan ik door gaan... Das mijn angst.... Het risico dat het te langzaam gaat en onduidelijk wordt van hoe en wat....

(persoonlijk zal ik als lang vertrokken zijn hahah, maar ja, vrouwtje hé :) )

 

 

Bij het lezen van dit stukje denk ik gelijk aan die kikkers in een pan die langzaam tot koken worden gebracht en doodgaan, terwijl als je ze in een pan kokend water gooit dan springen ze er direct uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...